Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä
Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.
Tässä testi:
Kommentit (566)
120 ja piirteitä jotka voivat liittyä aspengeriin
Vierailija kirjoitti:
"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 34 sekuntia ja testipistemääräsi on 117 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille."
Eli jos ymmärsin oikein, niin tuo tarkoittaa, että mulla ei testin mukaan ole Aspergeria mutta minulla on vain sellaisia piirteitä.
Olen tehnyt testin aiemminkin ainakin 2 kertaa, eikä ole tullut koskaan väittämää, että mulla olisi Asperger. Kävin myös kerran psykologilla, jossa testattiin mm. Asperger eikä sitä senkään testin mukaan ollut.
Olen aina tuntenut itseni erilaiseksi, ja helpottaisi saada "lokeroitua" itsensä johonkin, jotta hahmottaisin itseni paremmin. On jotenkin tosi vaikeaa "tuntea" itseään ilman, että voisi rinnastaa itsensä johonkin. Tavallaan jatkuva identiteettikriisi päällä.
Tämä vastaus 3,5 vuoden takaa kuulostaa kirjoittamaltani ja varmaan onkin.
Tulokseni tänään:
"Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 6 sekuntia ja testipistemääräsi on 113 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille."
Eli ei paljon muuta eroa kuin pidentynyt aika. On tuntunutkin, että aivot ovat hidastuneet.
133 tuli, ihan jees. Selittänee ehkä jotain ongelmia mitä tässä elämässä on saanut kohdata.
135 pistettä. Ei diagnoosia, vielä.
Add-tutkimukset alkaa ens viikolla. Saa nähdä mitä siellä sanotaan. Aspergeria olen epäillyt jonkin aikaa jo. Mulla on pari pakkoliikettä jotka tulee aina kun innostun. Toisen teen kädellä ja toisen naamallani. Vaihtelevat, mutta tulevat vain jos olen yksin, eli tästä ei muut tiedä.
Vaikeuksia keskittyä kuuntelemaan toista minulle puhuvaa ihmistä. Vaikea katsoa silmiin. Uppoudun peleihin, nettifoorumeihin tai pianonsoittoon useiksi tunneiksi huomaamatta ajankulua. Olen kielellisesti lahjakas, mutta matemaattiset kyvyt nolla.
n.35
129...Voisin ollakin, miettinyt monesti et varmasti on piirteitä vahvastikin. Mitnekähän voisi päästä oiekisiin tutkimuksiin, voisiko auttaa esim.sopivan työn löytymisessä. Olen miettinyt siivousalaa, koska ei ole varaa yliopisto-opintoihin enää ja haluaisin työn jossa saa olla suht rauhassa itsekseen..mYynti/aspatyöt ehdoton nounou mulle ainakin.
"Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 13 sekuntia ja testipistemääräsi on 139 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma."
On sitä joskus hoitohenkilökunta epäillytkin, itse en ole ihan varma, tuntuu että kyse on enemmän mun perusluonteesta, vaikka esim. aistiherkkyyksiä on ollut aina. Mulla on aiemmin todettu eristäytyvä persoonallisuushäiriö jolla on osittain päällekkäisiä oireita as:n kanssa.
3min 5 sek, pisteitä 63 eli ei aspergeria.
"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 12 sekuntia ja testipistemääräsi on 86 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."
Käytit testin tekemiseen 6 minuuttia 22 sekuntia ja testipistemääräsi on 89 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Asperger-testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!
Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 1 sekuntia ja testipistemääräsi on 125 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.
😨
Minulla on diagnooseina pakko-oireinen häiriö, ahdistuneisuus, masennus ja epävakaa persoonallisuus. Voisivatko edellämainittujen diagnoosien oireet johtuakin Aspergerin syndroomasta? Tai ehkei se ole niin yksiselitteistä. Sitä vain haluaisi jollain selittää omanlaatuisuutensa ja kaikki mielen vaikeudet ja harmit.
Potter-fani N27
Sain 53 pistettä, repikää siitä
Sain 132 ja aikaa meni alle 4min..kysymykset oli suht helppo sijoittaa omiin lokeroihin.
Mä olen ollut omituinen lapsi. Paljon sellaista mikä hävetti jo silloin.. Mutta koulussa se erilaisuus vasta paistoikin läpi. Olen tosin kielellisesti suht kömpelö, en oppinut edes tavuttamaan. Matematiikka takkuaa ja sain siitä traumat ala-asteella, kun opettaja eristi minut nurkkaan tunnepurkauksien takia.
Lapsesta asti masentunut, sain ADD-diagnoosin, mutta tuntuu ettei se ole koko totuus.. En voi sietää kun kaulan ympärillä on jotain, ehkä siihen jo jollain tasolla tottunut. Välillä en siedä kosketusta laisinkaan. En joitain ääniä tai varsinkaan toistuvia sellaisia.
En aina tulkitse tilanteita oikein ja niistä on tullut ihan ongelmiakin.
On pakkoliikkeitä, varsinkin innostumiseen liittyviä. (suuremmat tunnereaktiot saa minut lukkoon.) On aika kehno keho- mieli yhteys.
Olen suht loistava taiteilija. Pystyn yksityiskohtiin, mutta kokonaisuudet takkuilee. Elämä on kaaosta ja se tuntuu välillä todella monimutkikkaalta.
Viihdyn yksin, kun sosiaalisuus vie voimat.. Ihan vaikka pelkkä chattaily. Ei oikein ole kavereita, paitsi yksi joka hänkin on aika omituinen.
Voi toki olla, että olen vain hullu tai jotain muuta. Jos ne varhaislapsuuden hiljaiset traumat tekee temppujaan.
Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 20 sekuntia ja testipistemääräsi on 122 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille.
Asperger-testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!
Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 31 sekuntia ja testipistemääräsi on 69 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Aika yllättävä vastaus kun pidän itseäni aika tiedonjanoisena ja just tuollaisena monologien pitäjänä :D Ja muitakin adhd/aspergerpiirteitä löytyy, kuten ylikeskittyminen omiin juttuihin ja keskittymisvaikeus asioihin jotka eivät kiinnosta. Mutta olen pohjimmiltaan ekstrovertti ja ihmisläheinen, ja kysymyksissä korostui toisaalta paljon yksinolo ja muiden ihmisten lukemattomuus joihin en samaistu.
Käytit testin tekemiseen 6 minuuttia 4 sekuntia ja testipistemääräsi on 132 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.
On joskus vähän tutkittu jotain add:n suuntaista, mutta ei kuulemma minulla mitään voinut olla, sanoi Terveystalon lääkäri v. 2007. Silti elämä on mennyt päin helvettiä sen jälkeen nämä 13 vuotta. :) 1 amk-tutkinto jäi kesken (sote-ala, en tod. pärjännyt siellä), 1 mieleinen amistutkinto käyty hyvin arvosanoin, ja viimeisin amk-tutkinto on uhkaavasti jäämässä kesken näköjään, vaikka vain 15 noppaa puuttuu, arvosanat hyviä.