Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!

Vierailija
09.12.2016 |

En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.

Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.

Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.

Kommentit (1660)

Vierailija
41/1660 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätä nyt ihmeessä jo että haluatko olla erakko vai et. Vaikeata se on olla olematta tekemisissä ihmisten kanssa mikäli kaupungissa ja ihmisten seassa tykkäät asua.

Kunnon kertasyrjäytyminen on aina parempi kuin jatkuva kituutus sellaisten ystävien kanssa joita ei siedä katsella tai kuunnella.  Eli muuta maalle ja sellaiseen paikkaan, missä ei ihan naapurit lähellä.  Niillä kun tuppaa olemaan tapana tutustua ja alkaa vaikka juttelemaan.

Ehkä erakko on sitten väärä sana? Haluan ehdottomasti asua kaupungissa. Haluan nähdä ihmisiä (siis vain näköaisti, en tarkoita näkemisellä tapaamista), haluan asua palveluiden lähellä. 

En silti halua puhua tai viettää aikaa ihmisten kanssa. Kampaajallekin otan aina kirjan mukaan. 

Maalla oleminen olisi pelottavaa. Se tuntuisi yksinäiseltä, enkä sitä halua. Haluan olla yksin, en yksinäinen. Erakko kaupungissa. 

ap

Mä oon jättänyt kampaajalla käynnit kyseisestä syystä eli en jaksa pakkokälättämistä, kampaajat ei vaan tunnu tajuavan edes sitä, että jos ystävällisesti smooltolkkaat hetken niiden kanssa, se ei todellakaan tarkoita sitä, että haluat kälättää ummet ja lammet koko session ajan.

Vierailija
42/1660 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen matkalla erakoksi. Tänään tosin repsahdin ja kävin jonninjoutavissa pikkujouluissa. Koko niiden ajan kaduin, inhosin muka-sosiaalisten mutta todellisuudessa narsististen, tyhmien ihmisten typeriä juttuja säälittävästä elämästään ja kaipasin pois kotiin. Ymmärrän sinua täysin. Onneksi yleisellä tasolla olen onnistunut välttämään turhaa sosiaalisuutta ja erakoituminen on jo hyvässä vauhdissa! Tsemppiä sinulle AP, kyllä se sinultakin onnistuu.

Kuulostat ylimieliseltä...toisin kuin ap

Ehkä olenkin. Entäs sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1660 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Tyypillistä että aletaan jauhaa miten erkot on parempia ihmisiä. Itseäni en näe sellaiseksi, minulla on vain sosiaalisia rajoitteita. 

Vierailija
44/1660 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulle kuuluu?

No, tosi huonosti menee. Ai, et haluakaan kuulla yksityiskohtia. Miksi sitten kysyit? Halusitko kevyttä kerrontaa tai kehuja peräti, hymyn ehkä, muutaman vitsin. Ei heru.

Vierailija
45/1660 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Tyypillistä että aletaan jauhaa miten erkot on parempia ihmisiä. Itseäni en näe sellaiseksi, minulla on vain sosiaalisia rajoitteita. 

Kaikki meistä emme koe että meillä on rajoitteita. Rajoite kun on jotain, mikä estää tekemästä jotain mitä pohjimmiltaan haluaisi. Itse taas en kerta kaikkiaan halua ihmissuhteita tai -kontakteja. Ei ole mitään ujoutta, fobiaa, estoa, pelkoa tms mikä estäisi ihmissuhteet. Vain täysi kiinnostumattomuus sellaiseen.

Ei sillä, että en minäkään mikään "parempi ihminen" ole. En ikinä edes mieti millaisia muut ihmiset ovat ja millainen minä olen suhteessa niihin. Sosiaalisten ihmisten hömpötyksiä moiset vertailut.

Vierailija
46/1660 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Olen itse alkanut miettiä että helpoin tapa elää tätä elämää olisi täydellinen erakoituminen. Silloin olisin onnellisin. Mutta miten pystyn, kun on lapsiakin ja he tarvitsevat sosiaalisia suhteita ja kavereita?

Vierailija
47/1660 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mikä työ sopisi tuohon elämäntyyliin? Jos löydän sopivan työn, toteutan ajatuksen.

Mulla on jo sellainen työ. Voin halutessani tehdä töitä täysin etänä. Käyn kuitenkin enemmän ihmisten ilmoilla töissä ihan vain senkin takia, että päivissä on rytmi ja poistun kotoani. Muuten minusta voisi liiankin helposti tulla täysi erakko, joka ei oikeasti poistuisi kotoaankaan mihinkään.

ap

Ihanaa, että etätyöt yleistyvät. Unelmoin sellaisesta työpäivästä, kun voin vain kotona napsauttaa tietokoneen auki. Ei työmatkoja, ei ankeita toimistoja, ei vaatteiden ja muun ulkoisen olemuksen miettimistä.

Vierailija
48/1660 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tullaan erakoksi: ohje?

Perunamuusi

Perunamuusi

4 annosta

Raaka-aineet

1 kgperunoita

1-2 dlmaitoa

1Sipuli

suolaa

2 rklvoita

Ohjeet

Kuori perunat ja laita ne kiehumaan veteen. Muista lisätä suola jo keittovaiheessa. Kun perunat ovat kypsiä, survo ne. Yksi tapa tehdä hyvää muusia on käyttää sähkövatkainta perunoiden rikkomiseen. Älä vatkaa liikaa, tai muusista tulee samanlaista liisteriä kuin kaupan valmismuuseista. Laita nokare voita ja noin desilitran verran maitoa muusiin samalla kun vatkaat muusia. Maitoa ei myöskään saa laittaa liikaa. Lisää silputtu sipuli. Jos haluat, että muusissa ei ole sattumia, niin kannattaa kypsentää sipuli etukäteen tai jättää se kokonaan laittamatta. 

Tämän jälkeen perunamuussi on valmista, mutta erakko puuttuu. Ota kauha ja mätä sillä perunamuussia rasvaisille hiuksillesi ja erakko on valmista.

Vierailija
49/1660 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monella erakolla on taustalla pakonomainen tapa masturboida.

Eli tämä on sitä itsekseen olemista ja se väsyttää myös. Se on sairaus jonka voi parantaa.

Vierailija
50/1660 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi ja pari kaveria, joita näen silloin tällöin. Töitä ei ole, saan olla yksin kotona. Ihaninta olisi, jos olisi joku mies, joka on jonkun verran poissa kotoa. Joku vierelle tai joku kiva seurustelusuhde. Muita ihmisiä en juuri kaipaa, nyt ei ole ihan sitäkään. Lapsen edun nimissä on jonkun verran sosiaalista elämää, mutta kun hän on esim. isänsä luona, olen yksin.

Vierailija
51/1660 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon puhelias mutta kaipaan yksinoloa . En jaksaisi joka viikko tavata edes ystäviä. Joskus tapaamisia on enemmän ja kivaa on ollut. Eikä oo ongelma lähteä yksin ulkomaille.

Vierailija
52/1660 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki erakot it-alalla? Eikö ole mitään toista alaa erakoille, kun en koe tuota itselleni sopivaksi ja töitäkään ei kuulema välttämättä ole.

Itse olen yötöissä postinlajittelussa. Saa olla pääsääntöisesti ihan rauhassa. Ja sitten tehdastyöt, kokoonpano ym omalla työpisteellä tulee kanssa mieleen introvertille sopivina.

Yötöissä ja vuorotöissä on se hyvä puoli, että kukaan ei oikein tiedä "milloin se nukkuu." 237

53/1660 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla kaikki it-alalla.

Työtkin tulis hoidettua etänä puolta nopeammin kun kaikki toimistokuukkelit ei pyörisi pitkin päivää jaloissa.

Terveisin sosiaalialalla oleva kirjanpitäjä jolla on krooninen sosiaali-ähky työpäivän jälkeen.

Vierailija
54/1660 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kerrankin löytää sielunkumppaneita! Olen joskus laitellut viestiä, miten inhoan sukulaisten yövierailuja ja sukujouluja, mutta saanut lähinnä kummasteluja ja syytöksiä siitä, että olen itsekäs. No varmaan olenkin, mutta en todellakaan jaksa olla ihmisten kanssa niin pitkää aikaa (yö tai pari) uupumatta totaalisesti. Harvakseltaan max. parin tunnin mittaiset vierailut ovat ok. Työnikin on ihmisten kanssa olemista, samoin harrastukset eli en ihan täysin erakko ole, mutta kotona haluan pääasiassa olla yksin (tai mieheni kanssa, joka on usein toisessa huoneessa;) enkä koskaan pitkästy yksinoloon. Siinä mielessä varmaan erakoituisin helposti ilman työtä ja harrastuksia. Tosin harrastuksissa minulla ei ole mitään tarvetta tutustua ihmisiin. Kaiken lisäksi asun maalla ja nautin suunnattomasti luonnon rauhasta, jonka vieraat mielestäni pilaavat älämölöllään.

Nyt kysymys: Kuka antaisi hyvän vinkin, missä voisi kohtuuedullisesti viettää erakkojoulun? Kammoan siis "kolhoosijuhlia" ja haluan löytää paikan, jossa voin nauttia kaikessa rauhassa omissa oloissani. En tajua, miksi joulukorteissa toivotetaan rauhallista joulua ja sitten kuitenkin ängetään isolla porukalla kylään ja rallatetaan niin, että pää halkeaa. Siis: ehdotelkaa rauhallisen joulun viettopaikkkoja.

Vierailija
55/1660 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/1660 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkuin erakoidut vaan

Vierailija
57/1660 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana löytää vertaistukea.

Vierailija
58/1660 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi joulukorteissa toivotetaan rauhallista joulua ja sitten kuitenkin ängetään isolla porukalla kylään ja rallatetaan niin, että pää halkeaa.

Ihan paras! :'D

Vierailija
59/1660 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin hyvin itseni aloituksesta. Toteutin ulkomaille muuton. Sain olla rauhassa myös Suomessa mutta täällä oloni on vielä rentoutuneempi.

Vierailija
60/1660 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monella erakolla on taustalla pakonomainen tapa masturboida.

Eli tämä on sitä itsekseen olemista ja se väsyttää myös. Se on sairaus jonka voi parantaa.

Hahhaa. Juu ei pelkoa tästä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä