Pitäisikö naisten mielestänne todistaa lapsen isyys AINA?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule nyt ap, nainen ei voi todistaa lapsen isyyttä KOSKAAN. Vain mies voi todistaa isyytensä (myöntämällä asian, antamalla dna-testin tai molemmat). Nainen voi toki väittää jotakuta miestä lapsensa isäksi, mutta väittäminen ei ole sama kuin todistaminen.
Mutta nainen voi väittää (avio)miestä lapsen isäksi vaikka se olisikin vale. Ja naisella nykyisellään ei ole velvollisuutta mitään todistaa.
Juuri näin. Nainen voi ainoastaan väittää miestä (aviomiestä, Kiinan keisaria tai vaikka marsilaista) lapsen isäksi. Hänellä ei tietenkään ole velvollisuutta todistaa asiaa, koska hän ei mitenkään pystyisi sitä todistamaan.
VAIN se mies (jota isäksi väitetään) voi asian todistaa jompaan kumpaan suuntaan antamalla dna-testin. Testi sitten osoittaa, että a) mies todella on lapsen isä tai b) että mies ei ole lapsen isä.
Se olisi oikeudenmukaisuuden nimissä itsestäänselvyys. Eihän tällaista voi vastustaa kuin kiero ja läpeensä epärehellinen ja epäluotettava ihminen, yhdelläkään rehellisellä ei ole mitään syytä vastustaa tätä ja miksi vastustaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekin olisi naisen velvollisuus? Jos miestä epäilyttää, voi ottaa itse selvää, vai? En itse ainakaan olisi pistänyt vastaan.
Eihän voi ottaa jos nainen on naimisissa. Nainen voi silloin päättää, että aviomies on lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi oikeudenmukaisuuden nimissä itsestäänselvyys. Eihän tällaista voi vastustaa kuin kiero ja läpeensä epärehellinen ja epäluotettava ihminen, yhdelläkään rehellisellä ei ole mitään syytä vastustaa tätä ja miksi vastustaisikaan.
Miksi minun pitää verojen muodossa maksaa epäluuloisten ja mustasukkaisten ukkojen tai petturinaisten elämän toilailuja. Teettäkää testejä, mutta maksajaa ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka maksaa? Veronmaksajatko. Turhia kulueriä valtiolle.
Turhia kulueriä? Tajuatko yhtään kuinka paljon Suomessa on lapsia jotka horoäiti on synnyttänyt kun kantti ei kestä tehdä aborttia eikä toisaalta kertoa miehelle kännipettämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla vain rikollinen voi kieltäytyä, jos joku päivä poliisi on ovella ja kertoo etsivänsä asunnosta huumeita ja varastettuja tavaroita. Rehelliselle ihmiselle käy ihan hyvin, että oma koti käännetään ylösalaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekin olisi naisen velvollisuus? Jos miestä epäilyttää, voi ottaa itse selvää, vai? En itse ainakaan olisi pistänyt vastaan.
Eihän voi ottaa jos nainen on naimisissa. Nainen voi silloin päättää, että aviomies on lapsen isä.
Eikö järki sano mitään, kun harrastaa suojaamatonta seksiä naimisissa olevan naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämän pitäisi olla aina automaattista.
Isältä on jokseenkin raju veto erikseen lähteä pyytämään isyyden todistamista.
Mikä siitä rajun tekee kun arvioidaan, että 40 000 alaikäistä lasta on väärällä isällä isien siitä tietämättä? Suomessa.
Meneppä nyt sitten miehenä ehdottamaan isyystestiä AV-mammalle. On välittömästi sellainen myrsky päällä, että oksat pois.
Tämän takia pitäisikin tehdä testi automaattisesti. Näin homma on kaikille tasapuolinen, eikä tule turhia syytöksiä, eikä "isät" joudu maksumiehiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka maksaa? Veronmaksajatko. Turhia kulueriä valtiolle.
Turhia kulueriä? Tajuatko yhtään kuinka paljon Suomessa on lapsia jotka horoäiti on synnyttänyt kun kantti ei kestä tehdä aborttia eikä toisaalta kertoa miehelle kännipettämisestä?
Ja mitenhän asia kuulu minulle? Silti minun pitäisi siitä maksaa, vai? Maksakaa itse omat toilailunne.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ollenkaan vastusta sitä, että nainen todistaisi, kuka hänen lapsensa isä on. Mutta kerro mulle, kuinka kukaan nainen tuollaisen asian pystyy todistamaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä rajun tekee kun arvioidaan, että 40 000 alaikäistä lasta on väärällä isällä isien siitä tietämättä? Suomessa.
"Rajun" siinä mielessä, että kun se yhteinen ihana hanipallero sieltä pimpukasta pullahtaa ulos ja neuvolassa naantalin aurinkona hymyilevä ylpeä isä ei ehkä tuohon statistiikkaankaan vedoten lähde ehdottamaan, että "tehdäänkö rakas Marjatta isyystesti?".
Tuollaisten tilastojen/arvioiden myötä tarve tehdä se on entistä selkeämpi.
Siksi sen pitäisi olla aina pakollinen isyyden merkitsemiseksi rekisteriin, kuten se on avoliitossa. Sitä ei pitäisi erikseen tarvita pyytää eikä saisi tehdä pelkällä sanallisella isyyden myöntämisellä. Sen pitäisi olla samalla tavalla pakollinen myös elatusmaksujen saamiseksi.
Isäksi merkitseminen tarkoittaisi aina isyyden todistamista DNA-kokeella. Kaipa sen äidinkin voisi todentaa siinä samassa, jos vaikka on mukelo vaihtunut klinikalla.
Ei se ole mitään kallista huvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneppä nyt sitten miehenä ehdottamaan isyystestiä AV-mammalle. On välittömästi sellainen myrsky päällä, että oksat pois.
Tämän takia pitäisikin tehdä testi automaattisesti. Näin homma on kaikille tasapuolinen, eikä tule turhia syytöksiä, eikä "isät" joudu maksumiehiksi.
Ööö... miten se testi tehtäisiin "automaattisesti"? Jos mä menen synnyttämään enkä kerro kenellekään, kuka lapsen isä on, niin kenelle se testi oikein tehtäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jos isä ei vain olisi lapselle hyvää seuraa pätkääkään. Jos esim. harrastaa rikollisuutta ja sen vuoksi äiti pelkää lapsen hyvinvoinnin ja hengen puolesta, on minusta ok jättää silloin isä kokonaan pois kuviosta.
Ovatko kaikki naiset kykeneviä tekemään tuollaisen päätöksen? Raiskauksistakin monet naiset valehtelevat entisille kumppaneilleen kostaakseen, mikseivät he sitten tekisi huonoja päätöksiä tässäkin asiassa?
Yhtä ot tämäkin: Kumman luulet olevan yleisempää, raiskaamisen vai siitä valehtelemisen? Ovatko nämä raiskarit sitten kykeneväisiä isyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Kun toimenpide olisi rutiinia ja pakollinen kaikille, ei naisten tarvitse kokea tulleensa loukatuksi. Ainoastaan miehiä kusetettaisiin vähemmän. Avioerot lisääntyisivät, mutta tässä tilanteessa se olisi vain hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... miten se testi tehtäisiin "automaattisesti"? Jos mä menen synnyttämään enkä kerro kenellekään, kuka lapsen isä on, niin kenelle se testi oikein tehtäisiin?
Ei kenellekään, mutta kyseisestä mukelosta et myöskään saisi keneltäkään elatusmaksuja eikä ketään ilman normaalia adoptioprosessia tai isyyden todentamista voisi merkitä hänen isäkseen, kuten ei varmaan nyt voikaan.
Se on siis aivan normaalia. Rekisteriin isäksi merkitseminen vaatisi avo/avio/mikälieliitosta riippumatta aina isyyden todentamisen, ettei isäksi merkitä lasta joka ei isän oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rajun" siinä mielessä, että kun se yhteinen ihana hanipallero sieltä pimpukasta pullahtaa ulos ja neuvolassa naantalin aurinkona hymyilevä ylpeä isä ei ehkä tuohon statistiikkaankaan vedoten lähde ehdottamaan, että "tehdäänkö rakas Marjatta isyystesti?".
Tuollaisten tilastojen/arvioiden myötä tarve tehdä se on entistä selkeämpi.
Siksi sen pitäisi olla aina pakollinen isyyden merkitsemiseksi rekisteriin, kuten se on avoliitossa. Sitä ei pitäisi erikseen tarvita pyytää eikä saisi tehdä pelkällä sanallisella isyyden myöntämisellä. Sen pitäisi olla samalla tavalla pakollinen myös elatusmaksujen saamiseksi.
Isäksi merkitseminen tarkoittaisi aina isyyden todistamista DNA-kokeella. Kaipa sen äidinkin voisi todentaa siinä samassa, jos vaikka on mukelo vaihtunut klinikalla.
Ei se ole mitään kallista huvia.
Netin perusteella hinta on 149 euroa. Lapsia syntyi viime vuonna 55472. Turhempaankin valtion varoja menee, mutta pitääkö noita kulueriä lisää hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Perusteluita, miksi kyllä tai miksi ei?
MINÄ tiedän kuka olen ja mitkä arvoni ovat. Se saa sinullekin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jos isä ei vain olisi lapselle hyvää seuraa pätkääkään. Jos esim. harrastaa rikollisuutta ja sen vuoksi äiti pelkää lapsen hyvinvoinnin ja hengen puolesta, on minusta ok jättää silloin isä kokonaan pois kuviosta.
Ovatko kaikki naiset kykeneviä tekemään tuollaisen päätöksen? Raiskauksistakin monet naiset valehtelevat entisille kumppaneilleen kostaakseen, mikseivät he sitten tekisi huonoja päätöksiä tässäkin asiassa?
Yhtä ot tämäkin: Kumman luulet olevan yleisempää, raiskaamisen vai siitä valehtelemisen? Ovatko nämä raiskarit sitten kykeneväisiä isyyteen?
Noin 7% raiskauksista on tapahtunut oikeasti jos tilastoja tavoitehakuisesti tarkistelee.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen avoliitossa syntyiden lasten isyyden vahvistamien vuoksi piti käydä lastenvalvojan luona. Siellä lastenvalvoja kysyi mieheltä, että haluaako selvityttää isyyden. Noin varmaan jatkossa menee neuvolassakin, joten siinä voi vallan hyvin sanoa joo.
Nainen voi sen jälkeen tehdä omat johtopäätöksensä, miksi mies epäilee naista uskottomuudesta. Itse en olisi jatkanut suhdetta sairaalloisen mustasukkaisen miehen kanssa.
Mitä sillä mustasukkaisuuden kanssa on tekemistä, jos mies haluaa selvittää isyyden? Saati sitten jopa sairaalloisen mustasukkaisuuden? Ihan normijuttu tuo selvittäminen on, turha siihen kehittää mitään kummaa draamaa sisälle.