Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako alaikäinen (17 v) ostettua apteekista raskaustestin?

Vierailija
07.12.2016 |

Vai saako niitä jostain ilmaiseksi, tyyliin terveyskeskuksesta tmv? Ei asiattomia kommentteja kiitos, tarvitsen kipeästi apua.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ruokakaupasta  löytyy eikä  ole ikärajoja.

Vierailija
2/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ostaa. Ja kaupasta myös. Ei niissä ole ikärajaa eikä kuulustella, tuleeko omaan vai toisen käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ostettua. Jostain kouluista saa myös ilmatteeksi terkkarilta.

Vierailija
4/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitoksia. Kauanko aikaa yhdynnästä on pitänyt kulua vähintään, jotta tulos olisi luotettava? Ja paljonko nuo testit ruokakaupassa maksavat?

-ap

Vierailija
5/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kehtaa ostaa voi tilata netistä. Tai mennä ilmaiseksi antamaan virtsanäytteen terveyskeskukseen.

Vierailija
6/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikärajaa eikä kukaan kysy, tuleeko omaan vai toisen käyttöön.

Jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä ja raskauden mahdollisuus on olemassa, niin kannattaa käydä kaiken varalta myös sukupuolitautitesteissä.

Vierailija
7/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitoksia. Kauanko aikaa yhdynnästä on pitänyt kulua vähintään, jotta tulos olisi luotettava? Ja paljonko nuo testit ruokakaupassa maksavat?

-ap

Huomasithan, että jos yhdynnästä on alle 72 tuntia, niin silloin kannattaa hakea jälkiehkäisy apteekista.

Vierailija
8/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun pitää harkita raskautumista tai muita vaihtoehtoja, siinä ei yhden pikkutestin hinnalla pitäisi olla mitään väliä. Google on ystäväsi.

Vierailija
9/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ostaa ja myös kunnan terveyskeskuksessa on mahdollisuus tehdä testi. Teet pissan purkkiin, täytät lappuun tiedot ja raksi ruutuun et raskaustesti. Silloin tulosta pitää vain odotella noin viikko ja voi olla lasun paikka jos oletkin raskaana. Olet kuitenkin alaikäinen.

Vierailija
10/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Huomasithan, että jos yhdynnästä on alle 72 tuntia, niin silloin kannattaa hakea jälkiehkäisy apteekista.

Ei ole kulunut 72 h, mutta on mahd että hedelmöitys on tapahtunut jo aiemmin. Kannattaako se silti varmuuden vuoksi käydä ostamassa?

Vierailija
11/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Silloin kun minä olin nuori, ei tuon ikäisinä edes tiedetty mitä seksi on. Mutta onnea sulle vaa

Vierailija
12/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Silloin kun minä olin nuori, ei tuon ikäisinä edes tiedetty mitä seksi on. Mutta onnea sulle vaa

Jaa, meille kerrottiin jo ala-asteella seksistä ja ehkäisystä. Seksi on tervettä ja mukavaa, toki ehkäisy kannattaa hoitaa kuntoon, mutta en nyt lähtisi syyllistämään...

N19

Vierailija
13/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten tavattoman on kautta aikojen mennyt esim. naimisiin tuon ikäisenä presidentin luvalla ollessaan raskaana?

Vierailija
14/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin sinä sitten olet ollut nuori? :D

Mieheni vanhemmat meni naimisiin vuonna -73 hänen äitinsä ollessa 17-vuotta.

Vierailija
15/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meille kerrottiin jo ala-asteella seksistä ja ehkäisystä. Seksi on tervettä ja mukavaa, toki ehkäisy kannattaa hoitaa kuntoon, mutta en nyt lähtisi syyllistämään...

N19

Seksistä puhuttiin yksityiskohtaisen tarkasti 1970-luvulla jo lastenohjelmissakin. Tämän rouvan on oltava todella vanha.

Vierailija
16/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että ei aina oo kyse siitä että ehkäsystä ei oo välitetty. Mä syön e-pillereitä ja silti meillä oli poikaystävän kanssa raskauspelko vaikka pillerit on otettu ja ohjeits noudatettu tunnollisesti :)

Vierailija
17/34 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että ei aina oo kyse siitä että ehkäsystä ei oo välitetty. Mä syön e-pillereitä ja silti meillä oli poikaystävän kanssa raskauspelko vaikka pillerit on otettu ja ohjeits noudatettu tunnollisesti :)

Joo, mutta jos tietämys on tuolla tasolla kuin ap:llä niin epäilen, että pillereiden syömisohjeet saati kortsun käyttö voi olla liian vaikeaa.

Vierailija
18/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kysyy terkkarilta että voiko tehdä raskaustestin, joutuuko terkkari puhumaan vanhempien kanssa siitä että on kysynyt semmosta koulussa

Vierailija
19/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kysyy terkkarilta että voiko tehdä raskaustestin, joutuuko terkkari puhumaan vanhempien kanssa siitä että on kysynyt semmosta koulussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän