Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän röyhkeä ja ahne tytär

Vierailija
07.12.2016 |

Menin kylään ystäväni luokse lapseni kanssa. Kahvittelun aikana lapsi alkoi käydä levottomaksi ja ehdotinkin ystäväni tyttärelle (14v) että hän voisi leikittää lasta sillä aikaa, kun me äidit juttelemme.

Tämä teini tokaisi lapsenvahtipalvelun olevan 10 euroa tunnilta. Jäin ihan sanattomaksi, eikä ystävänikään kommentoinut asiaa mitenkään. Ei todellakaan tullut kauppoja. Onko tuo normaalia käytöstä nykyteineiltä?

Kommentit (380)

Vierailija
21/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin tuossa edellä jo sanottiin, sinä toimit tökerösti vaatiessasi lastenhoitopalvelua ja myös teini toimi tökerösti hinnoitellessaan mahdollista lastenhoitoa. Teini oli voinut vain kohteliaasti kieltäytyä.

Vierailija
22/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten vahtiminen kuuluu vanhemmille kyläpaikassakin. Mulle ei tulisi mieleenkään pyytää isäntäperhettä vahtimaan minun lastani. Tässä on ilmeisesti myös kyse aika pienestä lapsesta vielä, kun häntä pitää erikseen leikittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin inhottaa tuo joidenkin äitien oletus, että nuoret (etenkin tytöt!) haluaisi jotenkin riemusta kiljuen leikittää toisten mukuloita. Tätä on nähty sukujuhlissa sun muissa kissanristiäisissä että joku saapuu paikalle sen taaperonsa kanssa ja sitten on vinkumassa apua kaikilta muilta. Ensimmäisenä niiltä isäntäperheen nuorilta, jotka ei välttämättä kehtaa kohteliaina kieltäytyäkään.

Vierailija
24/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinikö istui teidän kanssa kahvipöydässä?

Vierailija
25/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasten vahtiminen kuuluu vanhemmille kyläpaikassakin. Mulle ei tulisi mieleenkään pyytää isäntäperhettä vahtimaan minun lastani. Tässä on ilmeisesti myös kyse aika pienestä lapsesta vielä, kun häntä pitää erikseen leikittää.

Ilmeisesti. Eikä mutsi ole vielä oppinut, että kakaralle kannattaa ottaa tarpeeksi leluja ja tekemistä mukaan.

Vierailija
26/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin tuossa edellä jo sanottiin, sinä toimit tökerösti vaatiessasi lastenhoitopalvelua ja myös teini toimi tökerösti hinnoitellessaan mahdollista lastenhoitoa. Teini oli voinut vain kohteliaasti kieltäytyä.

Minusta teini vastasi taas ihan ap:n tasoisesti: wtf-kysymykseen wtf-vastaus.

Vierailija
27/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
28/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit aika nolo. Ystäväsi olisi sitä pitänyt ehdottaa, ei missään tapauksessa sinun. Ja teini teki ihan oikein kieltäytyessään. Lupautuihan hän sen kuitenkin kympillä tekemään. Ei ollut ihan paha hinta jos vaikka olisitte juoruilleet 2 tuntia.

Vierailija
29/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen nuorena hoitanut lapsia, kun on pyydetty. Ei olisi tullut kuuloonkaan silloin, että olisin nokkavasti pyytänyt rahaa. Se on sitä vanhempien ihmisten kunnioitusta. Ap

Vierailija
30/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset osaavat automaattisestikin leikittää pienempiä vieraita ja ottaa heidät huomioon eikä tuollaista töksäyttelyä hyväksytä vieraiden aikana, MUTTA en ikimaailmassa kehtaisi itse kylässä vaatia perheen teinejä vahtimaan omia taaperoitani, jos he eivät itse apua tarjoaisi. Ja pitäisin todella moukkana sitä, jos joku tuollaista minun lapsiltani vaatisi.

Apua tarjotaan itse, sitä ei vaadita, eikä varsinkaan puolitutuilta täysin yllättäen. Seuraavalla kerralla kannattaa sopia lapsenvahtimisesta hyvissä ajoin etukäteen (muista sopia myös palkka!), tai sitten varautua viihdyttämään lasta itse.

Vierailija
31/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 e tuntihan on halpa hinta. Ja jokainen varmasti keksii kotonaan parempaakin tekemistä, kuin ilmaiseksi piikominen.

Sinun sietäisi hävetä, ei teinin.

Vierailija
32/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
33/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat toimi nolosti. Sinä pyytäessäsi asiaa, jota voi vain vapaaehtoisesti tarjota ja teini kieltäytyessään noin tylysti.

Meillä olen vastaavassa tilanteessa pyytänyt jompaa kumpaa paikalla olevaa teiniäni hoitamaan lasta sen aikaa - mulla siis on poika ja tyttö ja molemmat osaa toimia taaperon kanssa - ja voin sanoa, että kunnian kukko ei olisi noin näsäviisauksesta vastauksesta kummallekaan laulanut. Mutta olisin pitänyt kyllä outona, jos vieras itse olisi olettanut saavansa apua tuolla lailla.

Vierailija
34/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 e tuntihan on halpa hinta. Ja jokainen varmasti keksii kotonaan parempaakin tekemistä, kuin ilmaiseksi piikominen.

Sinun sietäisi hävetä, ei teinin.

Pyysiko ap tuntien piikomista? Vai lyhyttä jelppiä, että saa kahvinsa juotua? Minusta pyyntö oli nolo, mutta vähintäänkin yhtä noloa on tulkita tuo piikomiseksi ja vaatia siitä koura ojossa rahaa. Ihmisten pitää auttaa toisiaan pikkuasioissa ilman valuutankuvia silmissä kiilumassa.

Vierailija
35/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen nuorena hoitanut lapsia, kun on pyydetty. Ei olisi tullut kuuloonkaan silloin, että olisin nokkavasti pyytänyt rahaa. Se on sitä vanhempien ihmisten kunnioitusta. Ap

Oletko yli 50v?

Jos et, niin et vielä täytä käsitettä vanhempi ihminen. Jos minä sanoisin, että leikipäs Minna-Maaria vähän Ullan kanssa kun Kaija ja minä juodaan kahvia niin minua todennäköisesti toteltaisiin koska olen arvokas vanhempi rouva. Ja sitä paitsi mä voisin likalle sen kympin antaakin ja femman vielä ylimääräistä.

Vierailija
36/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän hankkii taskurahaa hoitamalla muiden lapsia?

Vierailija
37/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ja mun tyttäret kyllä katsoisivat perään jos meillä joku äiti kyläilisi pienen kanssa. Ja ihan ilman palkkaa mukisematta. Tosin olisin itse ehdottanut sitä. Katsovat omien pikkuveljiensä peräänkin kun vaan ilmoitan. 

Kivittäkää vaan mutta kyllä minä häpeäisin jos lapsi tuollaista heittäisi vieraalle.

Vierailija
38/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä kumpuaa liian monen vanhemman oletus, että vieras-/isäntäperheen teinit palavat halusta leikkiä heidän lastensa kanssa?

Meillä teinit istuvat kahvipöydässä aikuisten kanssa, eivätkä todellakaan toimi ilmaisina lapsenvahteina.

Vierailija
39/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini hinnoitteli palvelun ihan asiallisesti. Jos vitosella olisit saanut puoli tuntia keskeytyksetöntä kahvitteluaikaa, niin sinuna olisin tarttunut tarjoukseen.

Vierailija
40/380 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet sinä ja teini on teini. Voi olla että  teini tekee hoitokeikkoja työkseen ja siitä sen 10 e tunnissa. Jos näin on, oli vastaus ihan ymmärrettävä. En minäkään  tee omaa  työtäni  ilmaiseksi.