Ystävän röyhkeä ja ahne tytär
Menin kylään ystäväni luokse lapseni kanssa. Kahvittelun aikana lapsi alkoi käydä levottomaksi ja ehdotinkin ystäväni tyttärelle (14v) että hän voisi leikittää lasta sillä aikaa, kun me äidit juttelemme.
Tämä teini tokaisi lapsenvahtipalvelun olevan 10 euroa tunnilta. Jäin ihan sanattomaksi, eikä ystävänikään kommentoinut asiaa mitenkään. Ei todellakaan tullut kauppoja. Onko tuo normaalia käytöstä nykyteineiltä?
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teiniltä. Olisitko muuten vaatinut samaa ystäväsi teinipojalta?
Ihan oikein ehkä kynnysmattona olemiseen verrattuna, mutta... Jos teini luulee, että tuolla asenteella pääsee todella pitkälle, niin krhkrhm...
Työelämässä saattaa päästä hyvinkin pitkälle. Juuri tuollaisella asenteella.
Jep. Kynnysmatto jämähtää hoitamaan sitä sun tätä silppua muiden puolesta, kun jämäkkä puolensapitäjä kehittyy taitavaksi omassa hommassaan, saa aikaan onnistumisia ja vähitellen ylennyksiä.
Niin, alemmilla suorittajatason aloilla joilla hyvät käytöstavat eivät ole niin nökönuukaa.
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Tämähän on noussut esiin taas. Vastaan nyt kaikkiin niihin kysymyksiin, mitä jäi mieleen
- Tunnen teinin entuudestaan, olen tuntenut lapsesta asti
- Oma lapsi on nelivuotias
- Lapsella oli omia leluja mukana, mutta kyllästyi leikkimään itsekseen ja alkoi hakemaan huomiota
- Lapsen leikittäminen olisi kestänyt n. 15-20min. Sen ajan, että saa kahvikupillisen juotua loppuunTänään kävin taas kahvittelemassa lapsen kanssa. Teini oli paikalla ja kysyin häneltä, haluaisiko hän sen 10 euron edestä katsoa lapsen perään. Suostui, mutta ei ottanut rahaa vastaan. Oli kuulemma vitsi. Ap
Miten kahvikupin loppuun juomisessa voi kestää 15-20 minuuttia?
Vierailija kirjoitti:
Ja ilmeisesti ap ramppaa tuolla vähän väliä kahvilla ja hoidattamassa lastaan teinitytöllä kahvin ajan. Voisit ap kyllä vastata siihen, kysyisitkö ystäväsi teinipoikaa samaan homman joka kerta? Vai joutuuko ystäväsi lapsi tähän tilanteeseen siksi että on tyttö?
Oletteko tässä ketjussa joka toisen viestin lähettäneet feministit huomanneet, että suurin osa tytöksi määritellyistä ei ole muunsukupuolisia ja suurin osa tytöistä oikeasti mielellään ja pyytämättä leikittää kylään tulevia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ilmeisesti ap ramppaa tuolla vähän väliä kahvilla ja hoidattamassa lastaan teinitytöllä kahvin ajan. Voisit ap kyllä vastata siihen, kysyisitkö ystäväsi teinipoikaa samaan homman joka kerta? Vai joutuuko ystäväsi lapsi tähän tilanteeseen siksi että on tyttö?
Oletteko tässä ketjussa joka toisen viestin lähettäneet feministit huomanneet, että suurin osa tytöksi määritellyistä ei ole muunsukupuolisia ja suurin osa tytöistä oikeasti mielellään ja pyytämättä leikittää kylään tulevia lapsia?
Oletko huomannut, että 50-luku tunkkaisine sukupuolirooleineen meni jo?
Vierailija kirjoitti:
Äläkä ap luulekkaan etten sinun kirjoitustasi tunnistanut.
Ja se olin kyllä minä joka lapselleni olin vinkannut että jos se yrittää tyrkätä sitä lasta suinun kontollesi niin pyydä siitä palkka.
Onko kivaa yläpeukuttaa selkeää valehtelijaa? Miksette halua keskustella tosiasioiden pohjalta? Eikö argumentit enää riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se olin kyllä minä joka lapselleni olin vinkannut että jos se yrittää tyrkätä sitä lasta suinun kontollesi niin pyydä siitä palkka.
Onko kivaa yläpeukuttaa selkeää valehtelijaa? Miksette halua keskustella tosiasioiden pohjalta? Eikö argumentit enää riitä?
Ap väitti maksaneensa sen kympin salaa tyttäreni taskuun näin jälkikäteen, eipä pidä paikkaansa sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap väitti maksaneensa sen kympin salaa tyttäreni taskuun näin jälkikäteen, eipä pidä paikkaansa sekään.
Ei ehkä kannata olla noin vainoharhainen edes täällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, itsekkin ällöän pikkulapsia ja ymmärrän senkin hyvin että pakotettaessa voisi sattua pikkunen "äksidentti".
En pakottanut, en pyytänyt, vaan EHDOTIN.
Teini olisi Ihan hyvin voinut kieltäytyä kohteliaasti. Ei se minua haittaa. Siihenhän itsemääräämisoikeus perustuu, että ei ole pakko suostua kaikkeen, mitä ehdotetaan (tai edes pyydetään).
Se, mistä en pidä, on tuollainen ahne näsäviisastelu. Ap
Aivan, suurin osa täällä on samaa mieltä, että eivät pidä sinun ahneudestasi ja näsäviisastelustasi.
Tyttö suostui aivan kohteliaasti, vieras tuli PYYTMÄÄN ilmaisia palveluksia.
Jos jatkossa muistaisit että sun mukulasta ei tykkää kukaan - et edes sinä itse =)=) miten se sun persees? mahtuuko vielä peiliin?
Ehkäpä teiniä kiinnosti, mutta ei ilman korvausta käytetystä ajastaan. Et sinäkään tee töitä ilmaiseksi? Minusta ihan reilu vastatarjous eikä mitään näsäviisastelua tai ahneutta.
Edelleen, en pyytänyt. Ehdotin. Ja ehdotuksesta olisi voinut kieltäytyä kohteliaastikin, jos ei kiinnosta. Ap
Pelkkä porvoolainen keksintö koko keissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä kannata olla noin vainoharhainen edes täällä palstalla.
Ootko sekasin vai miksi sun juttuja ei kukaan pysty käsittämään?
Ap, jollet ole Porvoosta, niin:
- kyläilet ilmeisen usein tämän ystäväsi luona
- olet aiemminkin ja useasti työntänyt pentusi teinin hoitoon
- ilmankos äitinsäkin vaikeni, kun taas kerran yritit saada piialta palvelua ilmaiseksi!!
Aikasta rapea hinta.
Ammaitttitaitoisen lastenhoitajan _ Lähihoitajan ( jolla siis koulua 3 vuotta ) on 11,50 / tunti. Siitä pois verot ja työmatkat.
Satunnaisesta keikasta koululaiselle 5 € on kohtuullinen. Mutta tosiaan rahahan kasvaa puussa
Tämä juttu kuuluu samaan luokkaan kun tämä kokemamme; tuttuni oli lähdössä 2 viikon lomalle ja pyysi teini-ikäistä tytärtäni hoitamaan hänen koiransa kotonamme. Tytär suostui. Palkaksi siitä tuttuni antoi sitten tyttärelleni (matkamuisto)avaimenrenkaan. Siis avaimenrenkaan kahden viikon työstä. Tuttu ehkä jopa oli saanut sen ilmaiseksi, en tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Tämähän on noussut esiin taas. Vastaan nyt kaikkiin niihin kysymyksiin, mitä jäi mieleen
- Lapsella oli omia leluja mukana, mutta kyllästyi leikkimään itsekseen ja alkoi hakemaan huomiota
- Lapsen leikittäminen olisi kestänyt n. 15-20min. Sen ajan, että saa kahvikupillisen juotua loppuunTänään kävin taas kahvittelemassa lapsen kanssa. Teini oli paikalla ja kysyin häneltä, haluaisiko hän sen 10 euron edestä katsoa lapsen perään. Suostui, mutta ei ottanut rahaa vastaan. Oli kuulemma vitsi. Ap
Eli oot tuntenut ystäväsi tyttären lapsesta asti, ja ajattelet hänestä automaattisesti noin kurjasti, että tulet tänne palstalle haukkumaan ahneeksi, röyhkeäksi, näsäviisaaksi ja mitä vielä... Ootpa kyllä tosi kiva ihminen.
Ihan oikein :D itse jouduin nuorena aina toisten lapsia hoitamaan, kun olisin halunnut olla muiden samanikäisten kanssa (mutta poikia ei pyydetty kotitöihin). En ikinä uskaltanut kieltäytyä. Hanki vaikka MLL:sta lapsenvahtisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu kuuluu samaan luokkaan kun tämä kokemamme; tuttuni oli lähdössä 2 viikon lomalle ja pyysi teini-ikäistä tytärtäni hoitamaan hänen koiransa kotonamme. Tytär suostui. Palkaksi siitä tuttuni antoi sitten tyttärelleni (matkamuisto)avaimenrenkaan. Siis avaimenrenkaan kahden viikon työstä. Tuttu ehkä jopa oli saanut sen ilmaiseksi, en tiedä...
Ei oo totta :D me käydään ulkomailla pari kertaa vuodessa ja kummityttö hoitaa yleensä koiraamme sillä aikaa. Oon maksanut viikosta satasen ja kahdesta viikosta 150. Plus tuliaiset, esim Thaimaasta/Turkista vaatetta, lentokoneesta tuoksua jne noin satasen arvosta. Ja miettinyt et onko se tarpeeksi. Nyt helmikuussa Thaimaan matka ja kummityttö ei pysty hoitamaan niin pitää palkata joku muu, oman kaupungin koirameeting-faceryhmästä aion etsiä jonkun jonka kanssa mielellään yhteisiä kavereita tai jos joku tuttava sieltä huomais ilmoituksen et vois turvallisin mielin jättää koiran. Mietin et vieraalle ei ehkä tuo palkka riitä mitä oon kummitytölle maksanut.
Jospa seuraavalla kerralla vierailet kaverisi luona ilman lasta. Voit jättää lapsen hoitoon isälleen, mikäli tiedät kuka isä on. Niin vältyt mielipahalta ja loukkaantumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oot tuntenut ystäväsi tyttären lapsesta asti, ja ajattelet hänestä automaattisesti noin kurjasti, että tulet tänne palstalle haukkumaan ahneeksi, röyhkeäksi, näsäviisaaksi ja mitä vielä... Ootpa kyllä tosi kiva ihminen.
Samaa mieltä. Oikeen ystävien ystävä tämä ap.
Mitä pusket niitä kakaroita jos et osaa hoitaa niitä? Ei todellakaan ole teinin homma. Varmaan muita ideoita. Vai missä kakaran siittäjä oikein oli? olisit sille jättäny hoitoon. Kuinka pienestä lapsesta kyse
"leikittää jotta me akat saadaan juoruta" lol, toivon että oli provo
Niin, liukuhihnalle tai muihin ammattikoulutöihin pääseviin verrattuna, ehkä.