Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lastensaduissa prinsessa on usein hoikka, vaaleahiuksinen ja rillitön?

Vierailija
07.12.2016 |

Ja pahis yleensä hieman lihavahko ja rumakasvoinen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue sadut kirjoista niin saat kuvitella heidät juuri sellaisiksi kuin haluat.

Vierailija
2/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jo lapsena pitää oppia, että ulkonäkö on se,  mikä tässä maailmassa merkitsee. Kaikki kaunis on hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monesti ne pahikset on just paremman näkösiä:-o lapsenaki tykkäsin yleensä aina kaikkien piirrettyjen pahiksista, enkä niinkään niistä hyviksistä.. Olishan se hauskan näkönen ku joku "unelmien prinsessa" olis semmonen tuksun kropalla varustettu kananpersetukka:D

Vierailija
4/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin siksi että se on kauneusihanne.

Vierailija
5/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä puutun toho vaaleahiuksisuuteen koska on prinsessa satuja ja elokuvia jossa prinsessalla on tummat hiukset.

Mut kohdat kyllä melko pitkälle onkin totta. Paitsi pahatar oli laiha.

Vierailija
6/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin piirretyissä iso ja lihava poika on aina vastenmielinen kiusaaja. Ei koskaan kiusaamisella itsemurhan partaalle ajettu.

Vierailija
7/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä monesti ne pahikset on just paremman näkösiä:-o lapsenaki tykkäsin yleensä aina kaikkien piirrettyjen pahiksista, enkä niinkään niistä hyviksistä.. Olishan se hauskan näkönen ku joku "unelmien prinsessa" olis semmonen tuksun kropalla varustettu kananpersetukka:D

Shrekin Fiona oikeassa olemuksessaan.

Vierailija
8/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja satujen prinssi on aina rumakasvoinen, lihava finninaama.

Vierailija
9/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kirjoissa henkilöiden ulkonäöt kuvaillaan.

Vierailija
10/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miksi asuvat hienoissa linnoissa ja ovat kuninkaantyttäriä? Prinssin saavat puolisoksi, eikä joudu valitsemaan ulikiltti-miehen ja jännäritarin välillä :( 

Kyllä ne realiteetit pitäisi kertoa ennenkuin lukemaan oppii!

Vierailija
11/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No satujen prinssikin on aina pitkä ja komea.

Vierailija
12/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillipää lukutoukka on aina vitsin aihe. Kömpelö, pudottelee kantamiaan kirjoja kun toiset tönivät, ja ilman lasejaan täysin avuton. Kyllähän häneltä joskus kysytään kun tietoa tarvitaan, mutta kun hän alkaa vastata vähänkään tarkemmilla termeillä, niin kaveritkin äyskäisevät heti kyllästyneinä "joo joo pää kiinni, puhu niin että ihmiset ymmärtävät," ja hän joutuu yksinkertaistamaan ulosantiaan.

Vierailija
13/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina lapsesta asti inhonnut Lumikkia ja muita joutavia haihattelijoita, jotka odottaa elämänsä prinssiä. Hyi. Avutonta kukkua. Suosikkini prinsessoista (jos tätä tyttöä nyt prinsessaksi lasketaan on Mulan ja toisena tulee tämä Merida). Ja moni aikuinen nainenkin tuntuu elävänsä elämäänsä niin, että "pääsisi naimisiin". Siis "pääsisi" ihan kuin se olisi jokin aivan erityisen tavoiteltava asia. Minusta se on vain tietyssä pisteessä suhdetta juridisesti järkevää.

Kuuntelin kerran kun joukko 5v pikkutyttöjä keskusteli; "mun äiti sanoo, että oon oikea prinsessa", "niin munkin äiti sanoo". Ja sitten tytöt päättelivät, että prinsessoilla on pitkä tukka, kauniit vaatteet ja niiden tulee käyttäytyä nätisti.

Oma tyttöni on 2v (myös poika löytyy 6v) ja onhan tuo ero tyttöjen ja poikien esikuvien välillä melkoinen. Pojille on hämähäkkimiestä, Batmania, Hulkia jne.

Onneksi Marvelin sankarit on tulleet tutuiksi, niin osaan omalle tytölleni markkinoida myös toisenlaisia vaihtoehtoja; Ihmenainen, Storm, Peppi Pitkätossu, Hulktar, Winx-keijut (no ok, nämäkin on vähän bimboja, mutta silti taistelevat pahiksia vastaan) jne.

Minä olen katsonut, että koska maailma syöttää moista prinsessa-kukkua täydeltä laidalta, niin minun tulee kasvattaa tytöistäni ja pojistani tolkkuihmisiä, joille sukupuoli ja ulkonäkö ei ole ensimmäinen ja ratkaiseva asia ihmisessä. Onneksi lähipiiriin kuuluu menestyneitä naisiakin miesten lisäksi; töissä käyviä ja koulutettuja - ja kauniitakin.

Toivon, että kodin asenne kantaa pitkälle.

(Niin joo; tällä äidillä on pitkä tukka, on hoikka, on kauniita vaatteita, omat menot perheen ulkopuolella, meikkaa jne. Omalla laillaan olen ulkonäkökeskeinen (töissä oltava edustavan näköinen), mutta kotona ollessa verkkarit on parasta ja en todellakaan meikkaa. )

Vierailija
14/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listasta puuttui isot kiinteät tissit.

Vierailija
15/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kirjoissa henkilöiden ulkonäöt kuvaillaan.

Joo, mutta niitä muutamia sanoja voi soveltaa varsin laveasti.