Pisa-älykkyystestin tuloksen julkaistu - suomalainen poika suurin häviäjä
Suomalaiset tytöt ja maahanmuuttajat paransivat eniten. Eli saavutettu resurssiohjauksella juuri se tulos mitä on tavoiteltu.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan muuten tehnyt tutkimusta siitä, että kuinka hyvin pojat pärjäävät miesopettajien opetuksessa suhteessa naisopettajien opetuksessa olemiseen? Itse ainakin muistan, että miehet olivat paljon parempia motivoimaan minua opiskelemaan. Ei toki kaikki, mutta naisopettajissa ei ollut kuin yksi hyvä motivoija ja olen kuitenkin käynyt ammattikorkeakoulunkin, joten opiskeluvuosia on takana paljon.
Miehissä tulee mieleen tällaisia opettajia äkkiseltään laskettuna ainakin seitsemän.
Tuollaisen asian tutkiminen on turhaa, nainen on kaikessa aina vähintään yhtä pätevä kuin mies ja on usein vielä pätevämpikin.
Ja tulokset voi nähdä vaikka oppimistuloksissa, yritysten hallituksissa ja Nobel palkinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan muuten tehnyt tutkimusta siitä, että kuinka hyvin pojat pärjäävät miesopettajien opetuksessa suhteessa naisopettajien opetuksessa olemiseen? Itse ainakin muistan, että miehet olivat paljon parempia motivoimaan minua opiskelemaan. Ei toki kaikki, mutta naisopettajissa ei ollut kuin yksi hyvä motivoija ja olen kuitenkin käynyt ammattikorkeakoulunkin, joten opiskeluvuosia on takana paljon.
Miehissä tulee mieleen tällaisia opettajia äkkiseltään laskettuna ainakin seitsemän.
Tuollaisen asian tutkiminen on turhaa, nainen on kaikessa aina vähintään yhtä pätevä kuin mies ja on usein vielä pätevämpikin.
Ja tulokset voi nähdä vaikka oppimistuloksissa, yritysten hallituksissa ja Nobel palkinnoissa.
Naisien määrä opettajissa lisääntyy = oppimistulokset huononevat. Tulee väkisin mieleen se kärpäsen superpätevä opettaja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobelin palkinnot jakava lautakunta on hyvin vanhoillinen instituutio jota ei kiinnosta palkita parasta tieteentekijää vaan sen sijaan palkinnot annetaan kiiltokuvapojille jotka vastaavat vanhojen partaukkojen kuvaa oikeasta tiedemiehestä.
Yritysten hallituksiin naisilla ei ole asiaa kiitos hyvävelikerhojen ja vanhan rahan.
Oppimistulokset taas on puitu tässä ketjussa jo aivan tarpeeksi monta kertaa.
Tutkimusten mukaan poikien heikompi lukutaito estää heitä pärjäämästä matematiikassa ja luonnontieteissä. On vaikea vastata, kun ei ymmärrä kysymystä.
Lukutaidon harjoittelusta 90% tehdään kotona. Koulussa ei mitenkään ehditä käyttää riittävästi aikaa lukemiseen.
Miten tässäkin syyllistetään vanhempia? Miten ovat vaikuttaneet suuret luokkakoot, opettajien asenne poikia kohtaan, miten opettajat ovat ottaneet haltuun uudet opetusmenetelmät?
Valitettavasti poikien ja tyttöjen ero kasvaa vaan uusilla opetusmenetelmillä.
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin arvelen. Opiskelusta halutaan tehdä itsenäisempää, opettajasta halutaan tehdä pelkkä opiskelun valvoja ja kohta ei edes numeroita anneta kokeista.
Poikien koulutulosten heikentymiseen vaikuttaa eniten koulujen ja kodin kurinpidon heikentyminen. Pojilla ei ole yleensä kovaa omaa motivaatiota koulua kohtaan vaan se tulee ulkopuolelta, ja niin se on ollut aina. Älkää antako lastenne pelata kaikkia öitä, siinä jo helppo resepti parantaa oppimustuloksia vanhempana.
t. M21, joka huomasi jo omana peruskouluaikanaan, kuinka monet vanhemmat olivat täysin käsittämättömän välinpitämättömiä kasvattajia erityisesti poikia kohtaan
ps. maahanmuuttajia oli YLE:n jutun mukaan mukana vain parisataa, joten he eivät noihin PK-seudun lukemiin ole juuri päässeet vaikuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Itse taas muistan miesopettajat joko laiskoina tai väkivaltaisina omilta kouluvuosiltani. Surkein tapaus haukkui tyttöoppilaat aina tunnin aluksi, antoi tehtävät lopputunniksi ja nukahti. Ei ihan vastaavaa naisopettajaa ole tullut vastaan. Ei ne pojatkaan oikein pärjänneet miesopettajasta huolimatta. Mutta olen samaa mieltä, että pojat tarvitsevat enemmän kuria ja sitä monet eivät kotona saa. Yksinhuoltajaäidit ovat väsyneitä miesten lähdettyä karkuun kasvatusvelvollisuuttaan, eikä koulustakaan löydy miehen mallia. Lisäksi poikien käytännön taidot, jotka ennen auttoivat huonosti koulussa pärjääviä poikia, ovat kadonneet isien lähdettyä. Pojilla ei ole enää mitään muuta kuin pelaaminen jäljellä.
Kyllähän tässä niitetään tätä uusliberalismin kylvämää jokainen on oman onnensa seppä -asennetta. Tulevaisuudessa yhteiskunnan rattailta putoaa yhä enemmän ja enemmän ihmisiä kiihtyvällä tahdilla ellei koko yhteiskuntaa läpäisevässä ideologiassa tapahdu valtaisaa paradigmamuutosta. Heikot kyykkyyn!
Pisa-tulokset ovat yksi yhteen sen suhteen paljonko maassa on afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä. Sen vuoksi Viro, Puola jne parantaa suhteessa Suomeen. Ruotsi, Ranska... ovat tasaisen alhaalla. Meidän tulokset huononee niin kauan kuin noiden määrä lisääntyy.
Aasialaiset toki menestyy parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei osaa opettaa poikia eikä kouluissa ole enää miesopettajia. Kaikki naiset myös eroaa nykyään niin pojat kasvaa täysin ilman miehen mallia. Ilmankos ne sitten pakenee kaveriporukoihin ja peleihin.
Ps. Eestit ajaa Suomen ohi. Taidan muuttaa sinne.
Opettajan palkka on liianpieni miehille. Miesopet lähtee parin vuoden päästä paremmin palkattuihin hommiin.
Ehkäpä pojilla menee liian hyvin. On helppoa ja turvattu koti, ruokaa pöydässä ja viikkorahaa taskussa. Arvostusta tulee jo sukupuolesta, kun on poika. Ei tarvitse yrittää. Tytöt ehkä pärjäävät, kun kokevat olevansa altavastaajia. Panee yrittämään.
Tutun toimitusjohtajaperheen pojat joutuivat merkkivaatteet päällä uusine mopoautoineen ammattikouluun.
Vierailija kirjoitti:
EVVK
En yhtään ihmettele pisa-tulosten laskua. Koulutuksesta on säästetty koko ajan enemmän ja enemmän, jopa siinä määrin, ettei kaikissa kouluissa ole oppilaille edes kirjoja. Pojat tarvitsevat tuossa iässä tyttöjä enemmän selkeää ohjausta ja metsään mennään, jos heille annetaan yhä vaan enemmän vastuuta omasta opiskelustaan taloudellisten syiden tai opetustapojen muutoksen vuoksi.
Ja mitä kertoo suomalaisen koulutuksen tasosta se, että opetusministerinä hääräilee mistään mitään tietämätön kokoomuslainen bimbo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjakaupassa töissä ja 80 % joululahjaksi ostetuista lasten- ja nuortenkirjoista menee tytöille. Miksi näin?
Kysytkö jokaiselta asiakkaalta, että kenellekäs ostat?
Meillä on sellainen (omasta mielestäni täysin turha) tapa että tytöille ja pojille on eri lahjapaperit, siksi asiaa kysytään ostajalta.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele pisa-tulosten laskua. Koulutuksesta on säästetty koko ajan enemmän ja enemmän, jopa siinä määrin, ettei kaikissa kouluissa ole oppilaille edes kirjoja. Pojat tarvitsevat tuossa iässä tyttöjä enemmän selkeää ohjausta ja metsään mennään, jos heille annetaan yhä vaan enemmän vastuuta omasta opiskelustaan taloudellisten syiden tai opetustapojen muutoksen vuoksi.
Ja mitä kertoo suomalaisen koulutuksen tasosta se, että opetusministerinä hääräilee mistään mitään tietämätön kokoomuslainen bimbo?
EVVK
Koulu suosii tyttöjä, ja kehitys vie vain enemmän tyttöjä suosivaan suuntaan,
Lukekaa vain tätä keskustelua, niin syykin selviää. Poikia koskeva diskurssi on kauttaaltaan arvottavaa ja kielteistä, tyttöjä koskeva kannustavaa.
Jos jäljessä olisivat tytöt, haettaisiin ratkaisuja. Nyt syytetään poikia ja heidän isiään.