Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
1521/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on näitä röyhkeitä kyläilijöitä. Hän asuu kaukana ja käy harvoin, mutta silloin kun hän tulee kylään, tapahtuu kaikkea erikoista.

1. Noin 3 tai 4 kesää sitten äitini jäi aamulla siivosti meidän kotiin lastemme kanssa, kun me mieheni kanssa lähdimme töihin. Kun tulin töistä kotiin, hän oli takapihan terassilla munkkikahveilla erään naapurin kanssa. Minä en todellakaan olisi kutsunut kyseistä naapuria, koska heillä tuntui Alkon ovi käyvän liiankin tiheästi. Edellisen kerran kun naapuri oli ovella, hän oli ruinaamassa kyytiä iltayöllä keskustaan. Nuo naapurit ovat jo muuttaneet pois, mutta kyllähän tuosta äitini tempauksesta seurasi se, että kun koiraa ulkoiluttaessani kävelin heidän talon ohi, saattoivat huudella, että tulehan lasillisella käymään, nyt juhlitaan yms.

2. Toisella kertaa olin hakemassa veljeäni lentokentältä. Sillä aikaa äitini heitti roskikseen minun pyykistä tulleita vaatteitani. Hänen mielestään jotkut housut ja puserot olivat nukkavieruja. Hulluinta oli, ettei hän kertonut asiasta silloin vaan jälkikäteen.

3. Joskus hän viipyy meillä jopa 4 päivää ja saattaa laittaa ruokaa, jos minulla on työpäivä. Joka ikinen kerta kun hän jotain kokkaa, hän järjestää maustekaapin. Olen sata kertaa sanonut, että älä koske minkään kaapin järjestykseen. Sanominen on kuin yllyttäisi häntä, että laita nyt kaikki tismalleen samoille paikoille kuin sinulla on kotonasi. Minua ärsyttää, kun esim. curry, paprikajauhe ja juustokumina eivät olekaan vierekkäin ja kiireessä tempaiset käteesi purkin tai pussin, jossa pitäisi olla oreganoa ja keitokseen valahtaakin neilikkaa.

4. Aamun puhelut. Jostain syystä äitini herää meillä yleensä klo 6-7 välillä. Kuinka hän sitten kuluttaa aikaa, jos on viikonloppu ja me muut halutaan nukkua kahdeksaan. Hän kailottaa tietysti puhelimessa. Yleensä siskonsa tai ystävänsä kanssa. Mitään tärkeää asiaa ei ole, vaan se on äitini tapa kuluttaa aikaa odotellessaan, että muut heräävät.

Että tässäpä näitä. Toivottavasti toisten äidit osaavat kyläillä ihmisiksi.

Vierailija
1522/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudessa silloisen poikaystäväni serkku tyttöystävineen päätyi baari-illan jälkeen jatkoille meille. Me kävimme jotain keskustelemassa toisessa huoneessa ja kun palasin olohuoneeseen avautui silmiini seuraava näky: parvekkeen ovi oli auki ja tämä serkku pani parvekkeella tyttöystäväänsä doggystyle perseeseen. Siis ihan oikeasti. Ja se jätkä vieläpä katsoi suoraan minuun, näki kun kävelin huoneeseen eikä ollut millään, jatkoi vaan. (Varmaan halusikin että näen sillä hän yritti monesti iskeä minua.. resuhampainen pultsarin näköinen mies). Käännähdin kannoiltani ja vetäydyin omiin oloihini loppuillaksi. Tuosta on pian 20 vuotta.. enkä varmaan ikinä tule unohtamaan sitä näkyä!

Kävitkö ihan vierestä tarkistaan kumpaan reikään menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia, mikä jaksaa joissain vieraissa ihmetyttää ja ärsyttää on se, että tullaan kylään tyhjin käsin. Meillä ystävissä useita tällaisia. Tullaan kutsuttuna syömään tai kahvipöytään, hyville tarjoiluille. Meillä ollaan nähty ruokien eteen vaivaa ja maksettu aikaa ja rahaa, huolehdittu koti siistiksi jne. Ja vieraat ilmestyvät paikalle kädet tyhjinä. Itse en kehtaisi mennä valmiiseen pöytään tuomatta vaikka viinipulloa, keksi- tai kahvipakettia, kukkia tms.

Sitten oma lajinsa on myös nämä, jotka käyvät kahvilla tai syömässä, mutta eivät itse kutsu meitä (tai ilmoittavat suoraan, että ei heillä voi nähdä, koska on jatkuva sotku tai kumppani vaatii omaa tilaa tms). Näitäkin tyhjin käsin tulevissa. Vastavuoroisuus jos puuttuu vierailuissa, niin kyllä se pidemmän päälle alkaa harmittamaan, kun itse näkee kaiken eteen vaivaa. Joitain ystäviä ja tuttavia ei enää kylään näiden syiden vuoksi kutsuta.

Tässä on vähän kulttuurieroa Suomen eri alueiden välillä. Toisaalla viedään yleensä runsaammat tuliaiset, toisaalla taasen talossa tarjotaan runsaasti sitä vasten että toinen on nähnyt matkustamisen/tulemisen vaivan. Mutta vastavuoroisuus kyllä ois paras, niin silloin homma menisi varmasti ”tasan”, oltiinpa sitten missä päin Suomea tahansa. Kaunis ele kyllä nuo tuliaiset, vaikka pidänkin niitä vapaaehtoisena asiana.

Vierailija
1524/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kävivät repimässä hedelmäpuut liki paljaiksi hedelmistä - ja taisipa jokunen oksakin mennä päreiksi - sillä välin, kun vanhempien kanssa istuttiin pitkään kahvilla ja juteltiin. Lapset vain hörppäsivät mehussa pikaisesti ja ryntäsivät heti ulos. Olivat jo sen ikäisiä, että olisi luullut osaavan leikkiä keskenään pihalla ihan normaalisti ilman valvontaa.

Tajuttiin tilanne vasta, kun olivat lähtöä tekemässä, niin hämmennykseltä ei heti saatu sanottua mitään. Eivät ole tulleet toiste kylään.

Vierailija
1525/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni pikkuserkku, on rikkaasta perheestä jossa opetettu että mitään ei tarvitse itse tehdä koska rahalla saa, myös opetettu lokiksi ja pummiksi: tää pikkuserkku härskisti syö muiden ruokia, ei kysy lupia,lisäksi ei osaa siivota vaan aina minä ja ystäväni tai joku muu joutuu siivoamaan sen pikkuyksiön kun ei itse osaa,paskaa nurkat täynnä ja palkaksi pitkin hampain keitti kahvia! Kerrankin se ja sen poikaystävä halusivat kutsua yhdessä ruoanlaittoon (kanaa,riisiä yms) no tää tokaisee mulle,opiskelijalle ja erittäin pienituloiselle,tuo sä ne kanat ja juomiset yms me tuodaan riisit!! Ja se ois käyttänyt ne samat nahistuneet riisit jotka ollut vuosikausia kaapin perällä! No onneks sain tekosyyn varjolla livistetty tästä "ihanasta ruoanlaitto tilaisuudesta"!!

Oli sen sortin pummi,ei osannut edes perushygieniasta huolehtia, hais aina hielle ,rasvalle, tupakalle jne.

Aina kun kertoo tai no yrittää selittää ettei opiskelijalla jolla ei työpaikkaa varaa ostaa monen kympin tai satasen edestä ruokia,suuttuu tai ei ymmärrä! Aina on muiden ruokia syömässä, ei vastavuoroisesti mitään itse tarjoa! Lisäksi yrittänyt monta kertaa ängetä toisten s-m kokoisia vaatteita vaikka on itse kokoa xxxl!

Ai tällainen haiseva idioottimainen olio "rikkaasta perheestä"? Älä nyt viitsi naurattaa!

Siis mitä nauramista tai ihmettelemistä tuossa on? Rikkaat ne pahempia lokkeja on ja menojalkaa vipattaa niin ettei edes suihkussa ehdi käymään,lisäksi rikkaat käyttää muita härskisti rahallisesti kuin ruoallisesti hyväkseen.

Tästä esimerkkinä se kun meidät pyydettiin leikkipuistoon rikkaan äidin lapsen syntymäpäiville, liput piti maksaa itse (!!!), nooh, kutsuimme sitten tämän lapsen vastavuoroisesti lapsemme syntymäpäiville leikkipuistoon jonne liput tietysti maksoimme, tämä äiti päättikin jättää minulle lapsensa kaitsemisen, avasi läppärin ja teki koko sen ajan töitä. Sanoi kyllä että voimme vuoron perään katsoa lapsia mutta ei tehnyt elettäkään tämän eteen. Olisi ollut kiva edes jutella aikuisten kesken. Myö eräs lapsen isä toi lapsensa näille syntymäpäiville ja ihmetteli missä muut lapset on, sanoin että koronan vuoksi on rajoituksia johon mies sanoi että tulee 2 tunnin päästä hakemaan lapsensa!!!!!!!!, olin siis lapsille kuin päivähoitaja oman lapseni syntymäpäivillä.

Kaikilla syntymäpäivillä, joilla lapsena olin, vanhemmat vain kuskasivat lapsensa juhlapaikaan ja loppu oli järjestävän vastuulla. Ja oli erilaisia juhlia kotijuhlista kaupunkireissuihin.

Jos toivoo vanhempien valvonta-apua/seuraa, niin siitä kannattaa mainita kutsussa selkeästi. Yleensähän kutsu on osoitettu nimenomaan vain lapselle.

Vierailija
1526/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Siis mitä nauramista tai ihmettelemistä tuossa on? Rikkaat ne pahempia lokkeja on ja menojalkaa vipattaa niin ettei edes suihkussa ehdi käymään,lisäksi rikkaat käyttää muita härskisti rahallisesti kuin ruoallisesti hyväkseen.[/quote]

Tästä esimerkkinä se kun meidät pyydettiin leikkipuistoon rikkaan äidin lapsen syntymäpäiville, liput piti maksaa itse (!!!), nooh, kutsuimme sitten tämän lapsen vastavuoroisesti lapsemme syntymäpäiville leikkipuistoon jonne liput tietysti maksoimme, tämä äiti päättikin jättää minulle lapsensa kaitsemisen, avasi läppärin ja teki koko sen ajan töitä. Sanoi kyllä että voimme vuoron perään katsoa lapsia mutta ei tehnyt elettäkään tämän eteen. Olisi ollut kiva edes jutella aikuisten kesken. Myö eräs lapsen isä toi lapsensa näille syntymäpäiville ja ihmetteli missä muut lapset on, sanoin että koronan vuoksi on rajoituksia johon mies sanoi että tulee 2 tunnin päästä hakemaan lapsensa!!!!!!!!, olin siis lapsille kuin päivähoitaja oman lapseni syntymäpäivillä.[/quote]

No siis tämähän on se miten synttärit toimii, vai kutsutko vanhemmat myös kotiisi vahtimaan lapsiaan synttäreiden ajaksi? Olisko pitänyt miettiä haluatko vahtia myös vieraita lapsia siellä puistossa?

Vierailija
1527/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni pikkuserkku, on rikkaasta perheestä jossa opetettu että mitään ei tarvitse itse tehdä koska rahalla saa, myös opetettu lokiksi ja pummiksi: tää pikkuserkku härskisti syö muiden ruokia, ei kysy lupia,lisäksi ei osaa siivota vaan aina minä ja ystäväni tai joku muu joutuu siivoamaan sen pikkuyksiön kun ei itse osaa,paskaa nurkat täynnä ja palkaksi pitkin hampain keitti kahvia! Kerrankin se ja sen poikaystävä halusivat kutsua yhdessä ruoanlaittoon (kanaa,riisiä yms) no tää tokaisee mulle,opiskelijalle ja erittäin pienituloiselle,tuo sä ne kanat ja juomiset yms me tuodaan riisit!! Ja se ois käyttänyt ne samat nahistuneet riisit jotka ollut vuosikausia kaapin perällä! No onneks sain tekosyyn varjolla livistetty tästä "ihanasta ruoanlaitto tilaisuudesta"!!

Oli sen sortin pummi,ei osannut edes perushygieniasta huolehtia, hais aina hielle ,rasvalle, tupakalle jne.

Aina kun kertoo tai no yrittää selittää ettei opiskelijalla jolla ei työpaikkaa varaa ostaa monen kympin tai satasen edestä ruokia,suuttuu tai ei ymmärrä! Aina on muiden ruokia syömässä, ei vastavuoroisesti mitään itse tarjoa! Lisäksi yrittänyt monta kertaa ängetä toisten s-m kokoisia vaatteita vaikka on itse kokoa xxxl!

Ai tällainen haiseva idioottimainen olio "rikkaasta perheestä"? Älä nyt viitsi naurattaa!

Siis mitä nauramista tai ihmettelemistä tuossa on? Rikkaat ne pahempia lokkeja on ja menojalkaa vipattaa niin ettei edes suihkussa ehdi käymään,lisäksi rikkaat käyttää muita härskisti rahallisesti kuin ruoallisesti hyväkseen.

Tästä esimerkkinä se kun meidät pyydettiin leikkipuistoon rikkaan äidin lapsen syntymäpäiville, liput piti maksaa itse (!!!), nooh, kutsuimme sitten tämän lapsen vastavuoroisesti lapsemme syntymäpäiville leikkipuistoon jonne liput tietysti maksoimme, tämä äiti päättikin jättää minulle lapsensa kaitsemisen, avasi läppärin ja teki koko sen ajan töitä. Sanoi kyllä että voimme vuoron perään katsoa lapsia mutta ei tehnyt elettäkään tämän eteen. Olisi ollut kiva edes jutella aikuisten kesken. Myö eräs lapsen isä toi lapsensa näille syntymäpäiville ja ihmetteli missä muut lapset on, sanoin että koronan vuoksi on rajoituksia johon mies sanoi että tulee 2 tunnin päästä hakemaan lapsensa!!!!!!!!, olin siis lapsille kuin päivähoitaja oman lapseni syntymäpäivillä.

Mihin leikkipuistoon pitää ostaa lippu?

1528/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ystävänä söi lapsen suklaakalentereita luukku kerrallaan"

Älä valehtele.  Kukaan ei tekisi noin. Toki mielenterveyspotilas, mutta keskustelu ei koskenut ilmeisesti sitä lajia.

Vierailija
1529/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia, mikä jaksaa joissain vieraissa ihmetyttää ja ärsyttää on se, että tullaan kylään tyhjin käsin. Meillä ystävissä useita tällaisia. Tullaan kutsuttuna syömään tai kahvipöytään, hyville tarjoiluille. Meillä ollaan nähty ruokien eteen vaivaa ja maksettu aikaa ja rahaa, huolehdittu koti siistiksi jne. Ja vieraat ilmestyvät paikalle kädet tyhjinä. Itse en kehtaisi mennä valmiiseen pöytään tuomatta vaikka viinipulloa, keksi- tai kahvipakettia, kukkia tms.

Sitten oma lajinsa on myös nämä, jotka käyvät kahvilla tai syömässä, mutta eivät itse kutsu meitä (tai ilmoittavat suoraan, että ei heillä voi nähdä, koska on jatkuva sotku tai kumppani vaatii omaa tilaa tms). Näitäkin tyhjin käsin tulevissa. Vastavuoroisuus jos puuttuu vierailuissa, niin kyllä se pidemmän päälle alkaa harmittamaan, kun itse näkee kaiken eteen vaivaa. Joitain ystäviä ja tuttavia ei enää kylään näiden syiden vuoksi kutsuta.

Jos meille tulee joku vieraaksi, niin en oleta että tuovat muuta kuin itsensä. Jos kysyvät että tuodaanko jotain, niin sanon että jos tuotte, niin tuokaa asia x. Jos itse menen vieraaksi, niin kysyn aina että mitä tuon mukanani. Jos sanotaan ettei tarvi tuoda kuin itsensä, niin luultavasti otan sitten jokun tulppaanikimpun vain mukaani. Mikä tosin sekin saattaa olla virhe... Nimittäin!

Väärää viiniä, ei meillä mitään kekesejä kukaan syö! Siskonkumminkaika on allerginen tulppaaneille, ja tuhat muuta tapaa toivottaa vieras epätervetulleeksi, ja dissata hänet jo heti kynnyksellä. 

Kahvilla jos käyn, niin en kyllä vie ikinä mitään herkkuja sinne, kahvittelu on sellainen kuulumistenvaihto, enkä muutenkaan syö kahvin kanssa jatkuvasti pullaa.

Voi olla ettei vieraat halua kutsua teitä kun teillä on noin tarkkaa kaikki etiketti. Aavistavat että jotain sanomista tulee jos kutsutaan, mutta kun itse kutsutte, eivät vain kehtaa kieltäytyäkään.

Kaikista rasittavinta on se ettei mitään tarvi tuoda, ja ei olisi tarvinnut sitä ja tätä, ja me vain tässä nyt kysäistiin pikaisesti kylään, ei tarvi krumeluureja, ja sitten selän takana puhutaan pahaa kun "nekään ei ikinä mitään tuo tullessaan!"

En myöskään suurin surminikaan haluaisi kyläillä paikassa jossa ollaan laitettu paljon rahaa ja vaivaa käymiseeni. Se vaan puuttuisi vielä, että nämä vaivaa nähneet olettaisivat että järkkään isoilla summilla heille vastaavia kyläilyjä. Ei, kyllä se on parempi että noissa tapauksissa ruokitaan ja kahvitetaan ihan vain sitä omaa perhettä.

Eri asia sitten varsinaiset juhlat, joihin vieras toki saapuu lahjan kanssa.

Vierailija
1530/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperhe tuli kylään ja toivat mukanaan koiranpennun. Kysyin, onko se sisäsiisti ja sain vastauksen, että kotona tekee alustalle. Niitä alustoja laitettiin joka huoneeseen meillä. Illalla oli jo iso olohuoneen matto pissassa. Otin sen pois ulos mattotelineelle. Yöllä kuului vikinää ja tassujen rapsetta. Oletin, että kyllä he nousevat itse ylös, jos pitää viedä koiraa ulos. Eivätpä nousseet. Aamulla oli sohvalla pissat ja eteisen matolla pökäle. Perheen äiti ihmetteli, että miten se nyt sohvalle on mennyt pissaamaan, kun kotona tekee vain alustalle. Niinpä, mitenköhän! On meillä itselläkin aiemmin ollut koira ja pentukoiran käytös ei siirry paikasta toiseen, kaikkihan sen tietää. Sitten vasta kun on täysin sisäsiisti, ymmärtää olla tekemättä vieraassa paikassa hölmöihin paikkoihin.

Vierailija
1531/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienen koiranpennun kanssa kylässä. Emäntä kertoi kaikille, että pentu on kova puremaan, jolloin kukaan ei halunnut lähestyä pentua. Sanoin, että suljen makuuhuoneen oven, jotta pentu on koko ajan näköpiirissäni. Emäntä esitteli makuuhuonetta yhdelle vieraista ja pentu meni makuuhuoneeseen perässä. Heti asian huomattuani menin heti hakemaan pennun pois tilasta. Lähdimme kahvit juotuamme nopeasti pois. Jälkikäteen emäntä kertoi, miten pentu oli purrut vanhempaa vierasta ja vielä pissannut makuuhuoneen matolle.

Vierailija
1532/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväperhe tuli kylään ja toivat mukanaan koiranpennun.

Näitä lukiessa siunaan itteni, että on lievä astma. Siihen vedoten voi aina välttää nämä elukoiden vierailut, matto-kuseskelut ja muut vastaavat.

Vierailija
1533/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haihdu kaikki. Itsellä lähti monen viikon putki päälle punaviinikastikkeesta vaikka olin ollut 6 vuotta raittiina. Pieni määrä, mutta riittävästi että alkoholistilla lähtee räpylästä. Terv alkoholisti

Ylikypsissä banaaneissakin muodostuu etanolia, lähteekö joka kerta putki päälle, kun haukkaat hedelmää ?

Vierailija
1534/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani meillä kävi silloin tällöin kylässä perhe, jonka jälkikasvut tykkäsivät särkeä tavaroitani, en tiedä johtuiko kateudesta vai kömpelyyttään...

Vierailija
1535/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin leikkipuistoon pitää ostaa lippu?

Tarkoitti varmaan näitä sisäleikkipuistoja. Hoploppeja ja mitä näitä nyt on.

Vierailija
1536/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä tuli kylään toisesta kaupungista ja pyysi kämppää lainaksi p*nosessioille. Minun olisi pitänyt häipyä asunnosta. Kauniisti sanottuna ärsytti vietävästi. Tuntui usein, että piti minua vain ilmaisena majoituksena. Kerran yökylän jälkeen mukaan lähti pari tavaraa, joita ei ikinä löytynyt.

Mulla myös,tämä. Ei tule koskaan kylään, mutta ottaa asuntoni itselleen viikonlopuksi,ym. Miten kieltäytyisin tästä.

Näitä tulee. Asun Helsingissä.

Mitä oot tekemässä pääsiäisenä ?

Me aateltiin tulla Maken kanssa Helsinkiin, voisitko keksiä jotain menoa ja me tultais sun luo.

Eli minä viettäisin pääsiäisen muualla, jotta pääsette Helsinkiin pääsiäiseksi ?

Joo, kyllä sä jotain keksit.

Aattelitteko maksaa tästä mulle jotain ?

Mehän ollaan tunnettu aina. Et kai sä mitään meiltä ota.

……

Näitä on tullut kymmeniä,

Me ollaan lähdössä Kanarialle pe klo 7, voisitko tulla klo 5 kentälle, ota auto ja aja teille ja tuu sitten viikon päästä hakemaan pois, kone tulee klo 15.

Varmaan ymmärrät mä en pääse klo 5 kentälle julkisilla ja paluun aikana olen töissä. Eikä täällä ole autopaikkaa.

Jos voisit, kun pysäköinti on niin kallista.

Riittää kun asuu Tampereella. Kyllä se päättäväinen, asiallinen EI menee perille lopulta. Entisten luokka kavereiden ym osalta kerrasta, sukulaisten osalta siinä viidennellä kerralla.

Älkää suostuko kertaakaan.

Eikä tarvitse asua edes Mansessa. Naapurikaupunkikin riittää. Kätevästihän minä täältä käsin korvauksetta kuskaan perhettä Särkänniemeen, Muumimaailmaan ja ties mihin. Ja toimin ilmaisena all inclusive hotellina. Niin varmaan. 

Vierailija
1537/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhotus! Mutta meillä on tuttavaperhe joka ei pese mökillämme käydessään käsiä. Tullaan ulkohuusista, mennään ruokapöytään. Ei. Olen yrittänyt hyvällä. Ei onnistu vaikka olen näyttänyt monesti missä on pesuvehkeet. En kerta kaikkiaan pysty pakottamaan. Heillä usein vatsaflunssaa. Tämän takia olemme rajoittaneet mökki näkemiset minimiin kuten muutkin kyläilyt. Kahvilassa pyritään tapaamaan. Jo omienkin lasten takia, ettei he huomaa tuota.

Onko muilla ollut tätä että tullaan ulkohuusista suoraan ruokapöytään?

Millaisia ihmisiä oikein olette itse, jos tällaisten ällötysten kanssa olette tekemisissä? Aivan uskomatonta sekä heiltä että teiltä. Hyi hitto! 

Muuten, mökeillä on aika paljon näitä jotka eivät pese/desinfioi käsiään. Seuratkaapa. Miesväki saattaa käydä kusella melkein pihassa kukkapenkissä  (!) ja siitä suoraan ruokapöytään.  Lapset saattavat pestä koska se on opetettu päikyssä/koulussa. 

Tiedän tapauksen jossa kyläilemässä ollut perheenisä kuseskeli kaljan juontinsa lomassa koko vklp ajan emännän ylläpitämään persilja ym. maahan. Olipa kiva ollut kuulemma huomata se sunnuntaina kun yllätti tän miehen lorottamassa salaattien sekaan. Eivät saaneet toista mökkikutsua ja yrtit jäivät siltä kesältä syömättä. 

Hyhyh. Sivistys ei ole pakollista? 

Vierailija
1538/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.

Vaan kuinkas sitten kävikään?

Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.

Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.

Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"

Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.

Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.

Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"

Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.

Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.

Heidän lapselleen tuli muuten yhdeksi etunimeksi anopin nimi.

Onpa sinulla tyhmä mies, minun mieheni olisi ottanut puhelimen ja komentanut vanhempansa kotiin takaisin.

Mutta minä valitsisikin puolison sivistyneestä perheestä.

Sitä on tutkittukin, että huonossa perheessä kasvanut valitsee itselleen samanlaisessa perheessä kasvaneen puolison, hakee samanlaista seuraa. Ihan olet anoppisi kaltainen.

Tämä on ihan totta, olemme mieheni ja ystävieni kanssa usein asiasta jutelleet. Kaikki koulukaverit, jotka elivät ”huonossa” kodissa jatkavat samaan tyyliin puolisoineen ja ne joiden koti oli rauhallisempi samoin. Onhan ihan tutkittu juttu, että työttömyyttä on kolmannessa ja neljännessä polvessa ja kylläpä ne tapatyöttömien kumppanit ovat hyvin usein samaa sakkia. Asun pienehkössä kaupungissa ja kylläpä nämä suvut tutuiksi tulee, kaikki tietää sen ja sen sakin.

Kiteytyisiköhän myös tässä kommentissa yksi syy siihen, miksi huono-osaisuus periytyy? Hyväosaiset kaihtavat ihmistä, jolla on huonompi tausta, eivätkä anna edes mahdollisuutta kasvuun ja kehitykseen. 

Vierailija
1539/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.

Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.

Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.

Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"

Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.

Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.

Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"

Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.

Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.

Onpa sinulla tyhmä mies, minun mieheni olisi ottanut puhelimen ja komentanut vanhempansa kotiin takaisin.

Sitä on tutkittukin, että huonossa perheessä kasvanut valitsee itselleen samanlaisessa perheessä kasvaneen puolison, hakee samanlaista seuraa. Ihan olet anoppisi kaltainen.

Tämä on ihan totta, olemme mieheni ja ystävieni kanssa usein asiasta jutelleet. Kaikki koulukaverit, jotka elivät ”huonossa” kodissa jatkavat samaan tyyliin puolisoineen ja ne joiden koti oli rauhallisempi samoin. Onhan ihan tutkittu juttu, että työttömyyttä on kolmannessa ja neljännessä polvessa ja kylläpä ne tapatyöttömien kumppanit ovat hyvin usein samaa sakkia. Asun pienehkössä kaupungissa ja kylläpä nämä suvut tutuiksi tulee, kaikki tietää sen ja sen sakin.

Kiteytyisiköhän myös tässä kommentissa yksi syy siihen, miksi huono-osaisuus periytyy? Hyväosaiset kaihtavat ihmistä, jolla on huonompi tausta, eivätkä anna edes mahdollisuutta kasvuun ja kehitykseen. 

Suomessa on ihan uskomatonta elitismiä, jonka näkee kun tätä sivua lukee.

Ja juuri tuon takia lähdin pikkukaupungista isompaan, ettei tarvitse olla aina sen ja sen perheen tyttöjä, vaikka meidän perheellä ihan hyvä maine onkin.

Vierailija
1540/2728 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman huomion olemme tehneet kouluaikaisista kavereista. Hyvin paljon vaikutti kodin tilanne ja hyvin usealle vaikuttaa aikuisenakin. Toki ei aina mutta suurimmalta osin.

Täälläkin kun lukee kauhukertomuksia sukulaisten käytöksestä (nuo parjatut kauheat anopit 😁) kertojan (miniän) kielenkäytöstä kuultaa samanlaisuus niihin ihmisiin joita moittii.

Ei se aina välttämättä niin mene. Itsellä on serkku, joka valitsee aina baarista miehen, jokainen on ollut joko alkoholisti tai muuten vaan viinaan menevä, useampi väkivaltainen. Serkulla on kuitenkin onnellinen kotitausta, mukava isä joka ei juo, hänen sisaruksillaan on onnellisia parisuhteita.  

Tämä serkku on muuten hyvin mukava, mutta on vähän outoa tavata kun on vähän väliä uusi mies, joka on aina ihan tillintallin. Myös monia lapsia valitettavasti, eri miehille joista osa ei halua tavata lastaan. Serkku itse vaikuttaa ihan fiksulta ja "normaalilta", mutta kai hänelläkin jotain juomisongelmaa on, kun elämä on tuota.