Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni pikkuserkku, on rikkaasta perheestä jossa opetettu että mitään ei tarvitse itse tehdä koska rahalla saa, myös opetettu lokiksi ja pummiksi: tää pikkuserkku härskisti syö muiden ruokia, ei kysy lupia,lisäksi ei osaa siivota vaan aina minä ja ystäväni tai joku muu joutuu siivoamaan sen pikkuyksiön kun ei itse osaa,paskaa nurkat täynnä ja palkaksi pitkin hampain keitti kahvia! Kerrankin se ja sen poikaystävä halusivat kutsua yhdessä ruoanlaittoon (kanaa,riisiä yms) no tää tokaisee mulle,opiskelijalle ja erittäin pienituloiselle,tuo sä ne kanat ja juomiset yms me tuodaan riisit!! Ja se ois käyttänyt ne samat nahistuneet riisit jotka ollut vuosikausia kaapin perällä! No onneks sain tekosyyn varjolla livistetty tästä "ihanasta ruoanlaitto tilaisuudesta"!!
Oli sen sortin pummi,ei osannut edes perushygieniasta huolehtia, hais aina hielle ,rasvalle, tupakalle jne.
Aina kun kertoo tai no yrittää selittää ettei opiskelijalla jolla ei työpaikkaa varaa ostaa monen kympin tai satasen edestä ruokia,suuttuu tai ei ymmärrä! Aina on muiden ruokia syömässä, ei vastavuoroisesti mitään itse tarjoa! Lisäksi yrittänyt monta kertaa ängetä toisten s-m kokoisia vaatteita vaikka on itse kokoa xxxl!
Miksi ihmeessä siivoat vastentahtoisesti ystävän pikkuserkun kämppää? Ei sinun tarvitse olla puolituttujen orjana. Jos teet työn, vaadi siitä myös sopivan suuruiseksi katsomasi palkka.
Kaverini tuo usein ilmoittamatta koko perheensä mukanaan kun tulee kahville. Mies ja neljä lasta. Aina ei ole tarpeeksi syötävää vieraille kun ei ole ilmoitettu että syöjiä olisi enemmänkin. Sitä paitsi kahdenkeskisten asioiden puhuminen on mahdotonta tässä tilanteessa.
Mulla kans ärsytti, kun yritin ulkoilla tai kahvitella naapurin rouvan kanssa, niin raahasi aina 12v tyttärensä mukaan. Sitten se aika menikin kuullessa, että mitäs Jeminalle kuuluu tänään. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Olisin kovasti halunnut jutella aikuisten kesken ja pari kertaa siitä vihjasinkin, että olisi puhuttavaa, mutta aina vain oli se likka mukana. Kahvipöydässä likka veteli kaikki tarjoiltavat naamaan, ihan viimeistä murua myöten. Lopetin sitten tapailun kokonaan. Ei minua aikuisena kiinnostanut hengailla jonkun lapsellisen teinin kanssa, jolla oli äiti mukana koristeena.
Kovasti hämmästyttää nää tarinat. Jos ovat siis totta.
Jotkut siis ihan oikeasti antaa ihmisten perseillä itseään kohtaan noin? Vois kysyä, että minkä h....tin takia? Esim. ekana oleva joulukalenterijuttu. Oikea reaktiohan siihen on, että ensin kysyy että mitä *voimasana* oikein luulet tekeväsi? Sen jälkeen voi ilmoittaa että nyt kipinkapin kauppaan, ja ostat lapsille uudet kalenterit.
Ja moni muukin juttu. Ihmiset siis ihan oikeesti kattelee sivusta kun toiset perseilee niiden kotona, mökillä jne.? Vieraille voi kertoa nyt sopii lähteä kotiin, jos eivät osaa käyttäytyä. Ja miks ihmeessä hengailla alunperinkään jonkun seurassa kenet tietää sellaiseksi joka ei osaa käyttäytyä? Oli sukulainen tai ei. Kannattaa keskittyä ihmisiin joiden kanssa on mukava olla.
Meillä kävi remonttimies. Oli syönyt pihan kriikuna puun tyhjäksi…
Meillä yksi tuttu käy perheineen kerran vuodessa. Muu perhe ihana, mutta mies täys törppö. Ei osallistu mihinkään. Häntä pitäisi koko ajan paapoa. Tuijottaa vaan kännykästä/ruudusta omaa harrastustaan koko ajan. Lapset saa tehdä ihan mitä haluaa.
No nyt on onneksi viime vuodet mies jäänyt kotiin. Ei olla oltu pahoillaan. 😉
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans ärsytti, kun yritin ulkoilla tai kahvitella naapurin rouvan kanssa, niin raahasi aina 12v tyttärensä mukaan. Sitten se aika menikin kuullessa, että mitäs Jeminalle kuuluu tänään. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Olisin kovasti halunnut jutella aikuisten kesken ja pari kertaa siitä vihjasinkin, että olisi puhuttavaa, mutta aina vain oli se likka mukana. Kahvipöydässä likka veteli kaikki tarjoiltavat naamaan, ihan viimeistä murua myöten. Lopetin sitten tapailun kokonaan. Ei minua aikuisena kiinnostanut hengailla jonkun lapsellisen teinin kanssa, jolla oli äiti mukana koristeena.
No ehkä naapurin rouva ei ollut myöskään niin järin kiinnostunut sinusta?
Ehkä muakaan ei niin erityisesti kiinnostais jonkun random naapurin avautumiset. Mitä sitten olisit halunnut puhua?
Pyysin erään paikallisen deekun kotiini oluelle, kun kerran näytti maistuvan ja talvella on ikävä juoda ulkona. Parin kaljan jälkeen kusi housunsa ja sohvani, nimitti vanhaa äitiäni huoraksi ja rupesi huitomaan puukolla. Suostui poistumaan vasta kun kävin hakemassa sängyn alta kirveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.
Vaan kuinkas sitten kävikään?
Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.
Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"
Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.
Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"
Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.
Heidän lapselleen tuli muuten yhdeksi etunimeksi anopin nimi.Onpa sinulla tyhmä mies, minun mieheni olisi ottanut puhelimen ja komentanut vanhempansa kotiin takaisin.
Mutta minä valitsisikin puolison sivistyneestä perheestä.
Sitä on tutkittukin, että huonossa perheessä kasvanut valitsee itselleen samanlaisessa perheessä kasvaneen puolison, hakee samanlaista seuraa. Ihan olet anoppisi kaltainen.Tämä on ihan totta, olemme mieheni ja ystävieni kanssa usein asiasta jutelleet. Kaikki koulukaverit, jotka elivät ”huonossa” kodissa jatkavat samaan tyyliin puolisoineen ja ne joiden koti oli rauhallisempi samoin. Onhan ihan tutkittu juttu, että työttömyyttä on kolmannessa ja neljännessä polvessa ja kylläpä ne tapatyöttömien kumppanit ovat hyvin usein samaa sakkia. Asun pienehkössä kaupungissa ja kylläpä nämä suvut tutuiksi tulee, kaikki tietää sen ja sen sakin.
Saman huomion olemme tehneet kouluaikaisista kavereista. Hyvin paljon vaikutti kodin tilanne ja hyvin usealle vaikuttaa aikuisenakin. Toki ei aina mutta suurimmalta osin.
Täälläkin kun lukee kauhukertomuksia sukulaisten käytöksestä (nuo parjatut kauheat anopit 😁) kertojan (miniän) kielenkäytöstä kuultaa samanlaisuus niihin ihmisiin joita moittii.Ei se aina välttämättä niin mene. Itsellä on serkku, joka valitsee aina baarista miehen, jokainen on ollut joko alkoholisti tai muuten vaan viinaan menevä, useampi väkivaltainen. Serkulla on kuitenkin onnellinen kotitausta, mukava isä joka ei juo, hänen sisaruksillaan on onnellisia parisuhteita.
Tämä serkku on muuten hyvin mukava, mutta on vähän outoa tavata kun on vähän väliä uusi mies, joka on aina ihan tillintallin. Myös monia lapsia valitettavasti, eri miehille joista osa ei halua tavata lastaan. Serkku itse vaikuttaa ihan fiksulta ja "normaalilta", mutta kai hänelläkin jotain juomisongelmaa on, kun elämä on tuota.
Ylisosiaalinen luonne eli ihanneihminen ainakin joidenkin työpaikkailmoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.
Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.
Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"
Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.
Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"
Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.
Heidän lapselleen tuli muuten yhdeksi etunimeksi anopin nimi.Onpa sinulla tyhmä mies, minun mieheni olisi ottanut puhelimen ja komentanut vanhempansa kotiin takaisin.
Sitä on tutkittukin, että huonossa perheessä kasvanut valitsee itselleen samanlaisessa perheessä kasvaneen puolison, hakee samanlaista seuraa. Ihan olet anoppisi kaltainen.Tämä on ihan totta, olemme mieheni ja ystävieni kanssa usein asiasta jutelleet. Kaikki koulukaverit, jotka elivät ”huonossa” kodissa jatkavat samaan tyyliin puolisoineen ja ne joiden koti oli rauhallisempi samoin. Onhan ihan tutkittu juttu, että työttömyyttä on kolmannessa ja neljännessä polvessa ja kylläpä ne tapatyöttömien kumppanit ovat hyvin usein samaa sakkia. Asun pienehkössä kaupungissa ja kylläpä nämä suvut tutuiksi tulee, kaikki tietää sen ja sen sakin.
Kiteytyisiköhän myös tässä kommentissa yksi syy siihen, miksi huono-osaisuus periytyy? Hyväosaiset kaihtavat ihmistä, jolla on huonompi tausta, eivätkä anna edes mahdollisuutta kasvuun ja kehitykseen.
Minkälainen mahdollisuus mielestäsi pitäisi antaa maassa missä koulutus on ilmaista?
Kylläpä ei lukio ja ammattikoulutus ilmaista ole...
Koulutus on Suomessa maksutonta. Mikään ei toki ole ilmaista. Ja maksuttomassa lukiossa ja ammattikoulussa toki oppimateriaalit pitää hankkia itse, mutta siihen ei kenenkään kouluttautuminen kaadu, jos oikeasti sitä koulua haluaa käydä. Kirjat voi hankkia käytettyinä ja myydä jälleen eteenpäin ja täysi-ikäinen ihminen saa kyllä valtiolta tukia, jotta opiskelut ei kaatuisi perheen vähävaraisuuteen.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiteytyisiköhän myös tässä kommentissa yksi syy siihen, miksi huono-osaisuus periytyy? Hyväosaiset kaihtavat ihmistä, jolla on huonompi tausta, eivätkä anna edes mahdollisuutta kasvuun ja kehitykseen.
Minkälainen mahdollisuus mielestäsi pitäisi antaa maassa missä koulutus on ilmaista?
Se ettei luokittele ihmisiä syntyperän mukaan. Vain se. Olisiko mahdollista?
Kyllä se rikkailla vaikeaa on, huomaahan sen tuskan olla heikompiosaisen seurassa. Kaikkein huvittavimpia on köyhistä oloista lähtöisin olevat hyvään virkaan päässeet. Ja tässä puhun / kirjoitan omista sukulaisistani..
Käytöstavat eivät maksa mitään. Ne eivät liity rahaan mitenkään. Eikä raha liity sukulais- tai ystävyyssuhteisiin mitenkään, ne on jokaisen oma asia.
Rahasta puhuminen tai sen esilletuominen on mautonta, ja joka tapauksessa se on jokaisen oma asia. Mutta käyttäytyminen voi olla silti huomioonottavaa, oli nyt sitten jokin asema yhteiskunnassa tai ei.
Vaikuttaa uhriutumiselta, jos puolustelee omaa käyttäytymistään sillä että on huonoista oloista.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan se omituinen, mutta aina kun menen jonkun luokse kylään (ei nyt ihan tuntemttoman, mutta kaverin), niin avaan ja katson heidän jääkaappeihinsa.
Jos siis vaikka keittiössä seistään, niin oon silleen et mää katon sun jääkaappiin. En sillälailla että ollaan olohuoneessa ja kävelen siitä keittiöön ja huikkaan et katon sun jääkaappiin, ei :D Mutta noin mä teen, mua kiinnostaa :D
ihme fetissi sulla -kurkkia nyt toisten jääkaappeihin! 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhotus! Mutta meillä on tuttavaperhe joka ei pese mökillämme käydessään käsiä. Tullaan ulkohuusista, mennään ruokapöytään. Ei. Olen yrittänyt hyvällä. Ei onnistu vaikka olen näyttänyt monesti missä on pesuvehkeet. En kerta kaikkiaan pysty pakottamaan. Heillä usein vatsaflunssaa. Tämän takia olemme rajoittaneet mökki näkemiset minimiin kuten muutkin kyläilyt. Kahvilassa pyritään tapaamaan. Jo omienkin lasten takia, ettei he huomaa tuota.
Onko muilla ollut tätä että tullaan ulkohuusista suoraan ruokapöytään?
Millaisia ihmisiä oikein olette itse, jos tällaisten ällötysten kanssa olette tekemisissä? Aivan uskomatonta sekä heiltä että teiltä. Hyi hitto!
Muuten, mökeillä on aika paljon näitä jotka eivät pese/desinfioi käsiään. Seuratkaapa. Miesväki saattaa käydä kusella melkein pihassa kukkapenkissä (!) ja siitä suoraan ruokapöytään. Lapset saattavat pestä koska se on opetettu päikyssä/koulussa.
Tiedän tapauksen jossa kyläilemässä ollut perheenisä kuseskeli kaljan juontinsa lomassa koko vklp ajan emännän ylläpitämään persilja ym. maahan. Olipa kiva ollut kuulemma huomata se sunnuntaina kun yllätti tän miehen lorottamassa salaattien sekaan. Eivät saaneet toista mökkikutsua ja yrtit jäivät siltä kesältä syömättä.
Hyhyh. Sivistys ei ole pakollista?
Siskoni on aika räväkkä tarvittaessa, monenlaista nähty.
Mutta kerran olin mielissäni tästä ominaisuudesta: olimme mökillä isommalla porukalla. Miehistä osa kuseskeli juuri tuohon tyyliin kukkapenkkiin (!) ja ties minne. Siis ruokapöydästäkin joku Mara meni vaimonsa vierestä 5 metriä sivummalle ja alkoi lorottaan nurmikolle muiden syödessä terassin pöydässä hyvin lähellä ja palasi takaisin jatkamaan syömistä ja etenkin juomista. Silloin siskoni reagoi: nousi pöydästä, meni vieläkin lähemmäs pöytää, kävi kyykkypissalle pihaan niin että ahteri sekä itse toimitus näkyi pöytään. Sanaakaan sanomatta tuli pöytään takaisin (otti käsidesiä toisin kuin tämä Mara). Kukaan ei sanonut yhtikäs mitään aiheesta. Mutta miesten pihaan kuseminen loppui siihen paikkaan.
Vaatii aika suurta pokkaa kyllä mutta ehkä tämän se vaatii että eräille saataisiin edes alkeellisemmat käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Koulutus on Suomessa maksutonta. Mikään ei toki ole ilmaista. Ja maksuttomassa lukiossa ja ammattikoulussa toki oppimateriaalit pitää hankkia itse, mutta siihen ei kenenkään kouluttautuminen kaadu, jos oikeasti sitä koulua haluaa käydä. Kirjat voi hankkia käytettyinä ja myydä jälleen eteenpäin ja täysi-ikäinen ihminen saa kyllä valtiolta tukia, jotta opiskelut ei kaatuisi perheen vähävaraisuuteen.
t. eri
Hallitus nosti oppivelvollisuuden ikärajan 18 vuoteen. Siitä seurasi, että lukio ja ammattioppilaitoksessa opiskelu on ilmaista. Koulusta annettiin kirjat ja läppärit syksyllä -21 aloittaneille. Tämä ei nyt varsinaisesti vaikuta keskustelun aiheeseen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Hallitus nosti oppivelvollisuuden ikärajan 18 vuoteen. Siitä seurasi, että lukio ja ammattioppilaitoksessa opiskelu on ilmaista. Koulusta annettiin kirjat ja läppärit syksyllä -21 aloittaneille. Tämä ei nyt varsinaisesti vaikuta keskustelun aiheeseen kyllä.
Maksuton ja ilmainen on eri asioita, mutta se siitä. Palataan aiheeseen.
Kaveri soitti, että on viiden minuutin päästä mun luona, että piipahtaa käymään ja voisin keittää hänelle kahvit, kun ei olla aikoihin nähty. Tuli kissansa kanssa ovesta sisään.
Ilmoitti sitten eteisessä lähtiessään kenkiä jalkaan vetäessä, että jättää kissan mun luokse hoitoon viikonlopuksi kun on miehensä kanssa varannut kylpyläloman ja kissavahti perui. Käveli sitten vaan ulos ovesta. Olin niin järkyttynyt että jähmetyin vaan kokonaan, enkä saanut sanottua sanaakaan.
Mulla ei ois ollut todellakaan aikaa hoitaa mitään kissaa eikä mulla oo minkäänlaista kokemusta kissojen hoidosta - tää tyyppi ei edes jättänyt kissallensa ruokaa.
Säälitti eläinparan puolesta - ihmisen kanssa en ole tän jälkeen ollut enää tekemisissä.
Tuttava tuli kylään ja oli jostain syystä ottanut varhaisteini-ikäisen tyttärensä mukaansa. Tyttärellä oli vihreä shokkihiusväri päässään tekeytymässä ja hän alkoi ensitöikseen pestä väriä hiuksistaan keittiön lavuaarissa. Valkoiset keittiökaapit yms. aivan vihreissä hiusväriroiskeissa. Katsoin kauhuissani tuttavaani joka jutteli niitä näitä eikä välittänyt tyttärensä toilailuista. Mielestäni olisi ollut äitinsä vastuulla puuttua asiaan.
Oli kuulemma ostanut värin matkalta ja äiti antanut luvan laittaa sen päähän jo autossa. En edes käsitä miksi tytär piti ottaa tälle vierailulle mukaan kun ei normaalistikaan kulje äitinsä mukana.
Kaapeissa vieläkin jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti hämmästyttää nää tarinat. Jos ovat siis totta.
Jotkut siis ihan oikeasti antaa ihmisten perseillä itseään kohtaan noin? Vois kysyä, että minkä h....tin takia? Esim. ekana oleva joulukalenterijuttu. Oikea reaktiohan siihen on, että ensin kysyy että mitä *voimasana* oikein luulet tekeväsi? Sen jälkeen voi ilmoittaa että nyt kipinkapin kauppaan, ja ostat lapsille uudet kalenterit.
Ja moni muukin juttu. Ihmiset siis ihan oikeesti kattelee sivusta kun toiset perseilee niiden kotona, mökillä jne.? Vieraille voi kertoa nyt sopii lähteä kotiin, jos eivät osaa käyttäytyä. Ja miks ihmeessä hengailla alunperinkään jonkun seurassa kenet tietää sellaiseksi joka ei osaa käyttäytyä? Oli sukulainen tai ei. Kannattaa keskittyä ihmisiin joiden kanssa on mukava olla.
Ihmiset on tosi arkoja puuttumaan asioihin.
Olen joskus tehnyt sosiaalisia testejä edellisessä työpaikassa. Annoin tutun pikkupojan leikata mun tukan ja olin pari päivää töissä hyvin erikoisen tukan kanssa. Kukaan ei edes kysynyt. Leikkasin sitten kaljuksi, mikä oli tarkoituskin. Kerran vaimo ompeli pehmolelun mun paidan selkään. Ei mitään. Vastaavia kaikenlaisia juttuja on tullut kokeiltua, ja koskaan ei kukaan ole edes kysynyt, mistä on kyse. Ovat kait pitäneet hulluna, ja ajatelleet, että parempi olla sekaantumatta.
Kokeilkaa. Vapauttaa tosi paljon, kun tajuaa ettei ketään kiinnosta oikeasti. Ei tarvi pohtia, onko tukka hyvin, tai puhtaat vaatteet. Ei kukaan sano mitään, vaikkei olisikaan, eikä kukaan välitä.
Mieheni ystävä tuli teini-ikäinen tyttärensä ja tämän ystävättären kanssa mökillemme lauantaista sunnuntaihin. Hän oli vasta eronnut, niin tytär piti ottaa mukaan ja hänelle kaveri. Tytöt nukkuivat teltassa mökin pihalla. Vierailuyön aikana teinit varastivat tupakkaa ja joivat maakellarissa olleet alkoholit. Isästä ei ollut tyttöjä ojentamaan seuraavana aamuna. Pidin krapulausille tyttösille kunnon puhuttelun niin, ensin tytöt senkin naureskelivat mutta lopulta meni itkuksi. Anteeksi eivät silti pyytäneet. Tästäkös löperö isä loukkaantui, eikä hänestä kuulunut varmaan vuoteen. Vieläkin ottaa päähän, ei menetetyt tupakit ja viinat vaan todella törkeä teinien ja miehen kaverin käytös.