Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
1481/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kälyllä on myös tapana tutkia vessassa kaikki kaapit ja laatikot.

Laita kaappeihin jotain terveisiä kälyllesi, lappuja tai jotain.

Vierailija
1482/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille, keiden kaappeja ja laatikoita tutkitaan. Anoppi (onneksi ex nykyään) tutki salaa aina kaiken, kun oli lapsia hoitamassa. Kun lapset oppivat puhumaan, niin esikoinen osasi kertoa, että mummu auttoi järjestämään äidin tärkeät paperit. 

No, seuraavaa mummun vierailua varten laitoin avokansion ja taustaan tekstin sijoitukset/pankkiasiat. Ja mapin sisälle avo-osan täyteen lasten askarteluja, tarroja, mainoksia, tilpehööriä. Jep, nekös olivat iloisesti levinneet pitkin poikin, kun mummu oli nappasut mapin tietämättä, että sisältö on irrallaan ja sitä riittää. 

Esikoinen kertoi, että mummu siivosi työhuoneen lattian, kun siellä oli niin paljon siivottavaa. 

Asiasta ei puhuttu, mutta sen jälkeen se ei ainakaan mappeihin koskenut. 

Ja ei haittaa, vaikka tunnistaa itsensä tästä, hävytön! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.

Vaan kuinkas sitten kävikään?

Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.

Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.

Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"

Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.

Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.

Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"

Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.

Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.

Heidän lapselleen tuli muuten yhdeksi etunimeksi anopin nimi.

Vierailija
1484/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis . Olen yllättynyt miten moni "ystävä"jätti vastaamatta ystävänpäivä toivotuksiin. Ehkä on uusin tuulien aika itsellänikin tämän jälkeen. Uudet ystävät , tervetuloa ! Tällä kertaa tutustuminen voi alkaa harrastusten parista ja kylään kutsu tulee vasta tarkan harkinnan kuluttua jos näen luottamuksen arvoisen ajan tulleen. 

Vierailija
1485/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesäasunto järven rannalla ja aikuinen jo omillaan oleva aikuinen tytär aiemmasta avioliitosta sanoi tulevansa käymään mökillä ihan rentoutumisen vuoksi.  Eli mikäs siinä, pidämme kesäasunnon siistinä ja hyvin hoidettuna ja tietenkin tytär voisi käydä siellä.

No, tyttärellä olikin uusi koira ja uusi miesystävä ja muutama muukin kaveri oli matkassa. Viikonloppu oli ja meni ja menimme mökillemme miettien, että onko kaikki siivottu tyttären käynnin jälkeen.

Vielä mitä, mökki oli kuin kaatopaikka, sänkyvaatteet hujan hajan, varakynttilät kaikki poltettu,  mökillähän ei ole sähköä, piha roskattu, ja koira oli tehnyt tarpeitaan jopa sänkyyn. Tiskit tiskaamatta, vararuokatarpeet kaikki syöty ja saunakin kuin räjähdyksen jälkeen. Näytti olleen oikein kunnon bileet eikä  jaksettu sitten siivota jälkiä lainkaan. Epäselväksi jäi, miten monta meille tuntematonta tyyppiä siellä oli ollut bailaamassa, mutta se oli viimeinen kerta. 

Vierailija
1486/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni pikkuserkku, on rikkaasta perheestä jossa opetettu että mitään ei tarvitse itse tehdä koska rahalla saa, myös opetettu lokiksi ja pummiksi: tää pikkuserkku härskisti syö muiden ruokia, ei kysy lupia,lisäksi ei osaa siivota vaan aina minä ja ystäväni tai joku muu joutuu siivoamaan sen pikkuyksiön kun ei itse osaa,paskaa nurkat täynnä ja palkaksi pitkin hampain keitti kahvia! Kerrankin se ja sen poikaystävä halusivat kutsua yhdessä ruoanlaittoon (kanaa,riisiä yms) no tää tokaisee mulle,opiskelijalle ja erittäin pienituloiselle,tuo sä ne kanat ja juomiset yms me tuodaan riisit!! Ja se ois käyttänyt ne samat nahistuneet riisit jotka ollut vuosikausia kaapin perällä! No onneks sain tekosyyn varjolla livistetty tästä "ihanasta ruoanlaitto tilaisuudesta"!!

Oli sen sortin pummi,ei osannut edes perushygieniasta huolehtia, hais aina hielle ,rasvalle, tupakalle jne.

Aina kun kertoo tai no yrittää selittää ettei opiskelijalla jolla ei työpaikkaa varaa ostaa monen kympin tai satasen edestä ruokia,suuttuu tai ei ymmärrä! Aina on muiden ruokia syömässä, ei vastavuoroisesti mitään itse tarjoa! Lisäksi yrittänyt monta kertaa ängetä toisten s-m kokoisia vaatteita vaikka on itse kokoa xxxl!

Vierailija
1487/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly alkoi keittää itse kahvia ja meni keittiön kaapeille ilman lupaa. Ihan kun en itse olisi voinut kahvit keittää.

Vierailija
1488/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan mun kälyä kun se tulee käymään. Utelias akka. Kerran kun olin keittämässä kahvia keittiössä niin kuulin kun käly veteli silläaikaa kirjahyllyn laatikoita auki ja kiinni.

Hänellä on myös tapana viedä kahvikuppi keittiöön ja samalla tutkii keittiön seinässä olevaa kalenteria että mitä menoja meillä on. Jos tiedän että käly on tulossa niin otan kalenterin pois seinästä.

Kerran näin että se tutki mun puhelinta.

Onneksi ei käy kovin usein.

Kannattaisi varmaan mainita asiasta kälylle, eikä vaan passiivis aggressiivisesti täällä itkeä.

Vierailija
1489/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni pikkuserkku, on rikkaasta perheestä jossa opetettu että mitään ei tarvitse itse tehdä koska rahalla saa, myös opetettu lokiksi ja pummiksi: tää pikkuserkku härskisti syö muiden ruokia, ei kysy lupia,lisäksi ei osaa siivota vaan aina minä ja ystäväni tai joku muu joutuu siivoamaan sen pikkuyksiön kun ei itse osaa,paskaa nurkat täynnä ja palkaksi pitkin hampain keitti kahvia! Kerrankin se ja sen poikaystävä halusivat kutsua yhdessä ruoanlaittoon (kanaa,riisiä yms) no tää tokaisee mulle,opiskelijalle ja erittäin pienituloiselle,tuo sä ne kanat ja juomiset yms me tuodaan riisit!! Ja se ois käyttänyt ne samat nahistuneet riisit jotka ollut vuosikausia kaapin perällä! No onneks sain tekosyyn varjolla livistetty tästä "ihanasta ruoanlaitto tilaisuudesta"!!

Oli sen sortin pummi,ei osannut edes perushygieniasta huolehtia, hais aina hielle ,rasvalle, tupakalle jne.

Aina kun kertoo tai no yrittää selittää ettei opiskelijalla jolla ei työpaikkaa varaa ostaa monen kympin tai satasen edestä ruokia,suuttuu tai ei ymmärrä! Aina on muiden ruokia syömässä, ei vastavuoroisesti mitään itse tarjoa! Lisäksi yrittänyt monta kertaa ängetä toisten s-m kokoisia vaatteita vaikka on itse kokoa xxxl!

Ai tällainen haiseva idioottimainen olio "rikkaasta perheestä"? Älä nyt viitsi naurattaa!

Vierailija
1490/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon veljen perhe tuli vierailulle pyykkisäkin kanssa. Laittoivat pyykit koneeseen ennen ruokailua ja koneen tosta noin vain päälle. Ruokailun jälkeen kävivät heittämässä ne kuivuriin ja sitten lähtivät, kun pyykit olivat kuivat. Eivät juuri tehneet muuta kuin söivät ja katsoivat kännykkää.

En oikein tiedä onko tämä normaalia mutta ittestä tuntui jokseenkin oudolta. Mutta voihan olla että olen vain tonttunut erilaisiin tapoihin.

Vierailija
1491/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tällainen haiseva idioottimainen olio "rikkaasta perheestä"? Älä nyt viitsi naurattaa!

Siis mitä nauramista tai ihmettelemistä tuossa on? Rikkaat ne pahempia lokkeja on ja menojalkaa vipattaa niin ettei edes suihkussa ehdi käymään,lisäksi rikkaat käyttää muita härskisti rahallisesti kuin ruoallisesti hyväkseen.

Vierailija
1492/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä nauramista tai ihmettelemistä tuossa on? Rikkaat ne pahempia lokkeja on ja menojalkaa vipattaa niin ettei edes suihkussa ehdi käymään,lisäksi rikkaat käyttää muita härskisti rahallisesti kuin ruoallisesti hyväkseen.

Sinulla taitaa olla vähän ennakkoluuloja. Väitän, että sun elinympäristössä olevista rikkaista et pääosin edes tiedä, että ovat rikkaita.

Vierailija
1493/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka katsoo kieroon vierasta, joka rupeaa kuvaamaan kotiani ilman lupaa?

Perheelläni on yksi tällainen sukulainen, joka kylään tultuaan kaivaa kännykän esiin ja kuvaa kaiken omasta mielestään mielenkiintoisen. Hänelle on sanottu, ettei kotimme kuvaaminen tunnu mukavalta. Ei auttanut. Sen jälkeen hänelle sanottiin, ettei niin saa tehdä, joten rupesi kuvaamaan salaa. Nainen on nelikymppinen eli keski-ikäinen, joten pitäisi jo ymmärtää puhetta ja käytöstapoja. Hän on niin paljon lähisukulainen, ettei vierailuista voi täysin kieltäytyä, paitsi nyt koronan aikana hyvällä omallatunnolla. 

Vierailija
1494/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan mun kälyä kun se tulee käymään. Utelias akka. Kerran kun olin keittämässä kahvia keittiössä niin kuulin kun käly veteli silläaikaa kirjahyllyn laatikoita auki ja kiinni.

Hänellä on myös tapana viedä kahvikuppi keittiöön ja samalla tutkii keittiön seinässä olevaa kalenteria että mitä menoja meillä on. Jos tiedän että käly on tulossa niin otan kalenterin pois seinästä.

Kerran näin että se tutki mun puhelinta.

Onneksi ei käy kovin usein.

Ja sinä lapanen annat ihan puhelimet ja kirjahyllyt tutkia, meiltä sellainen lähtisi niska-perseotteella ulos ihan sillä siunaamalla sekunnilla. Ihan kuule saat mitä ansatset.

Vierailija
1495/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.

Vaan kuinkas sitten kävikään?

Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.

Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.

Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"

Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.

Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.

Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"

Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.

Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.

Heidän lapselleen tuli muuten yhdeksi etunimeksi anopin nimi.

Onpa sinulla tyhmä mies, minun mieheni olisi ottanut puhelimen ja komentanut vanhempansa kotiin takaisin.

Mutta minä valitsisikin puolison sivistyneestä perheestä.

Sitä on tutkittukin, että huonossa perheessä kasvanut valitsee itselleen samanlaisessa perheessä kasvaneen puolison, hakee samanlaista seuraa. Ihan olet anoppisi kaltainen.

Vierailija
1496/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toisenlainen kokemus. Omasta mielestäni en ole rikas, mutta olen koulutettu ja hyvätuloinen. Saan usein kuulla kuittailua, että voithan ostaa kaikille pullat, kun sinulla rahaa riittää tai tuoda nyyttäreihin vähän kalliimpia tarjottavia, kun olet rikas. En tiedä millainen käsitys vähätuloisilla on yleensä hyvätuloisista, kun he tuntuvat kuvittelevan, että rahaa voi heittää taivaalle, kun saa suurta palkkaa. Ei se niin mene. Minulla on asuntolaina ja käytän rahaa vain tarpeeseen. Olen joistakin pienituloisista tuttavista miettinyt, ettei ole ihme, että rahaa puuttuu, kun vaihdetaan vähän väliä televisio uuteen, liisataan kallis auto vuoden välein tai käytetään tolkuttomat summat rahaa vaatteisiin. Olen hyvätuloinen, mutta minulla ei ole omasta mielestäni varaa käyttää rahaa statussymboleihin. 

Vierailija
1497/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toisenlainen kokemus. Omasta mielestäni en ole rikas, mutta olen koulutettu ja hyvätuloinen. Saan usein kuulla kuittailua, että voithan ostaa kaikille pullat, kun sinulla rahaa riittää tai tuoda nyyttäreihin vähän kalliimpia tarjottavia, kun olet rikas. En tiedä millainen käsitys vähätuloisilla on yleensä hyvätuloisista, kun he tuntuvat kuvittelevan, että rahaa voi heittää taivaalle, kun saa suurta palkkaa. Ei se niin mene. Minulla on asuntolaina ja käytän rahaa vain tarpeeseen.

Jos puhutaan palkkatuloista, niin Suomessa kyllä veroprogressio pitää huolen siitä, että hyvätuloisetkaan eivät ole valtavan paljon rikkaampia kuin pieni- tai keskituloiset. Jos ostaisimme pullat nyyttäreihin suhteessa nettotuloihin, niin eivät hyvätuloiset ostaisi 20-kertaisella hinnalla tuliaisia (tuloerot muissa maissa), vaan ehkä nelinkertaisella hinnalla.

Vierailija
1498/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka katsoo kieroon vierasta, joka rupeaa kuvaamaan kotiani ilman lupaa?

Perheelläni on yksi tällainen sukulainen, joka kylään tultuaan kaivaa kännykän esiin ja kuvaa kaiken omasta mielestään mielenkiintoisen. Hänelle on sanottu, ettei kotimme kuvaaminen tunnu mukavalta. Ei auttanut. Sen jälkeen hänelle sanottiin, ettei niin saa tehdä, joten rupesi kuvaamaan salaa. Nainen on nelikymppinen eli keski-ikäinen, joten pitäisi jo ymmärtää puhetta ja käytöstapoja. Hän on niin paljon lähisukulainen, ettei vierailuista voi täysin kieltäytyä, paitsi nyt koronan aikana hyvällä omallatunnolla. 

Et todellakaan ole ainoa. En sietäisi yhtään. Mistä näitä tunnevammaisia ihmisiä sikiää, jotka eivät ymmärrä, miten ihmisten kodeissa käyttäydytään? Digiaikana en pidä enää siitäkään, jos joku vähän vieraampi kuvaa lapsia. Isovanhemmat ovat ok, koska he tuskin jakelevat noita kuvia mihinkään muualle, mutta muutama vuosi sitten tunsin syvää epäluottamusta serkun miesystävää kohtaan, joka kuvasi VAIN lapsia sukujuhlissa. En tiennyt miehestä mitään ja nyt hän on jo ex, jolla on hallussaan suvun jokaisen lapsen kuvia niistä juhlista. 

Vierailija
1499/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kälyllä on myös tapana tutkia vessassa kaikki kaapit ja laatikot.

Miten kälyset kaapit sillä itsellään on? Oletko käynyt katsomassa?

Vierailija
1500/2728 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis mitä nauramista tai ihmettelemistä tuossa on? Rikkaat ne pahempia lokkeja on ja menojalkaa vipattaa niin ettei edes suihkussa ehdi käymään,lisäksi rikkaat käyttää muita härskisti rahallisesti kuin ruoallisesti hyväkseen.[/quote]

Ohhoh, kunnon k-o-m-u-k-k-a haukkuu rikkaita. Joo, ovat kyllä ihan kamalia ihmisiä, todella härskejä lokkeja ja vielä haisevatkin. Kuulepas idiootti! En tiedä, missä kohtaa sulla menee rikkaan raja, mutta valistan sua hieman. Kirjoituksestasi päätellen tuttavapiirissäsi ei taatusti ole yhtään rikasta henkilöä (koska he eivät viettäisi aikaansa moisen alaluokan yksilön kanssa), joten kuvailit selvästikin itseäsi,  ja että rikkaus ei ole sitä, että haetaan sossusta rahaa kaljaan ja tupakkaan sekä röhnötetään likaisissa vaatteissa sipsejä kitaan ahtaen, jollaista elämää sinä kaikesta päätellen vietät. 

Kyllä oli uskomaton kommentti! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi