Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?

Vierailija
03.12.2016 |

Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia

Kommentit (835)

Vierailija
501/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kioskin naismyyjää lataamaan matkakortin. Hän päästi pitkän pierun. Sanoi vaan "hitto kun kiertää"

Vierailija
502/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 20-vuotiaana terveystarkastukseen. Työskentelin koulun ohella pari iltaa viikossa. Olin tuohon aikaan himourheilija, juoksin 3-4 marathonia vuodessa, pyöräilin 20km päivässä ja olin todella hyvässä kunnossa. Poltin tupakkaa silloin tällöin, ehkä askin viikossa. Terveystarkastusta tekevä lääkäri hermostui täysin kuultuaan että poltan satunnaisesti tupakkaa. Pisti tekemään puhallustestin yms ja alkoi diagnosoida väkisin keuhkoahtaumaa ja tupakoinnin aiheuttamaa osteoporoosia. Osteoporoosi-diagnoosista olin melko hämmästynyt, diagnoosin antoi ilmettä räväyttämättäkään, perustuen siihen että olin lapsena murtanut ranteen jäämäessä laskiessa ja vanhempana junaan juostessa kaatuessa toisen käden. En tupakoinut noiden murtumien aikaan, koska olin jotain 12 ja 15 v, mutta lääkäri intti että murtumat johtuivat tupakan aiheuttamasta osteoporoosista. 

Diagnosoi alkavan keuhkoahtaumataudin johtuen tupakoinnistani. Mitään oireita mulla ei ollut, mutta lääkäri näin kertoi että tällaista tautia sairastan..Jäin kieltämättä täysin sanattomaksi, kun menin perus terveystarkastukseen ja tulen ulos kahden vakavan sairaus diagnoosin kanssan.

Nyt olen 35-vuotias, tupakoin edelleen silloin tällöin, (alle aski viikossa), juoksen edelleen sen marathonin kerta vuoteen. En ole vieläkään huomannut keuhkoahtaumatautia itselläni vaikka diagnoosin saamisesta on jo 15 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne, jossa tein omien töideni lisäksi 3 muun ihmisen sijaisuuksia. Sitten paikalle tunkee asiakas, joka ensitöikseen töräyttää, että "onhan teillä täällä aikaa kun ette te taida edes tehdä töitä". Asiakas ei tietenkään tiennyt sen hetkistä tilannetta, mutta suu jäi auki siitä, kuinka törkeästi voi aloittaa keskustelun ihmisen kanssa, kenen apua tarvitsee. Siitä kun selvisin, asiakas sai kyllä asiansa hoidettua, mutta ilmapiiri oli jotakuinkin jäätävä.

Vierailija
504/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellakin on oikeuksia kirjoitti:

Hölömöä hommaa kirjoitti:

Nähty ja koettu kirjoitti:

En ikinä veisi kirjoitti:

Virheettömiä ovat kirjoitti:

Se, kun aikuinen ihminen päiväkodissa kohtelee työkaveriaan ensin itse mallina huonosti ja samassa toruu lasta samanlaisesta käytöksestä.

Muutenkin aikuisten tökerö käytös hämmästyttää. Eivätkä itse näe omassaan mitään vikaa.

En veisi lastani päiväkotiin. Aikuinen osaa olla ilkeä myös lapselle. Vaikka siitä palkkaa saisikin. On väkisin nukuttamista/syöttämistä, puetaan lapselle liikaa tai liian vähän päälle,(eräällä lapsella oli kesähelteellä takki ja vielä fleece ja pitkähihainen paita tpaidan kera vain koska aikuinen niin päätti, suosikit saivat mennä tpaidassa ulos) , lasten kanssa tanssitaan ja jumpataan ja kohta aikuinen toruukin kun juostaan ja mölytään😮. Ykskaks pitäisi pienen lapsen osata rauhoittua sadasta nollaan, koska tuulella käyvä aikuinen niin päättää. Mennään leikkimään ja kahden minuutin päästä pitääkin istua penkillä paikallaan ja hiljaa. Ei ole reilua kohtelua aikuiselta lapselle joka on juuri saanut lelut levitettyä ja päässyt leikin vauhtiin.

Ja kaikki vain millä tuulella aikuinen milloinkin on. Ja onko lapsi aikuisen suosiossa.

Noin ailahteleva aikuinen saa pilattua lapsen käytöksen ja vikahan on lapsessa ja lapsen kotona. Jolloin lapselle haetaan tukikerroin ja hyvinvointityöryhmä kasataan paikalle. Jos lasta kohdeltaisiin kuin ihmistä ja hänelle annettaisiin terve käyttäytymismalli niin lapsi käyttäytyisi eritavoin. Jotkut vaan ovat törkeitä. Tekisi mieli sanoa välillä näille törkeille, että katoppa vaan ihan itse mitä teit ja miten taas pelleilet niin kuin he lapselle itse sanovat.

Niin nähty juttu. Aamupalalta 10 minuutiksi leikkimään, sitten istumaan 15-20 minuutiksi piiriin, sitten 20 minuuttia leikkimään, sitten pissalle, pukemaan ja ulos, sisälle piiriin 20-30minuutiksi. Piiristä syömään ja nukkumaan. Missä häiriintymätön leikkiaika? Pitkäkestoinen? Istutaan piirissä hipihiljaa. Juuri tuota istuttamista pitäisi karsia ja liikettä ja toimintaa lisätä. Tulee monta keskeytystä leikkiin ja leikin siivotaan. Yhtään ihmettele, jos on levotonta.

Niin. Nukkumaan missä pitää nukkumattomana lapsen olla hiljaa paikallaan 1,5h , koska jos se vaikka vielä nukahtaisi eli pakkonukuttamista. Siitä hiljaiseen leikkiin eli piirtämään tai palapelejä tekemään. Aikuiset tekevät omia juttujaan, jos lapsi pitää ääntä häntä moititaan. Sitten välipalalle istumaan hiljaa 30minuuttia. Sen jälkeen joko ohjattuun tekemiseen tai aikuisen valitsemaan leikkiin ja aikuisen valitseman leikkikaverin kanssa. Leikin lomassa käydään vessassa, leikki häiriintyy, jo seuraavaa ulkoilua ajatellen. Missä kohtaa päivää tulee lapsen ääni kuuluviin?

Tämän kirjoittaja ja yläpeukuttaja ei vissiin koskaan ole olleet n. 20-hengen alle kouluikäisten lasten ryhmässä.

Ihan vaan, jos ohjattua toimintaa ja päivän rytmitystä ei olisi, niin homma menisi täysin riehumiseksi. Ja koitapa mielessäsi kuvitella, kun se 20 3-5 -vuotiasta pistää kunnolla ranttaliksi ilman aikuisten puuttumista asiaan. Siinä sitten kiljutaan, juostaan ympäriinsä, tönitään ja ryhmän pienemmän jää sitten ihan auttamatta vahvempiensa jalkoihin yms.

Ruokailuista ei tule sitten mitään, koska mitään rauhoittumista ei ole päässyt tapahtumaan.

Ne lapset, jotka päiväunet tarvitsisivat, eivät mitään päiväunirauhaa saisi, koska nukkumattomat riehuisivat kirkuen pitkin käytäviä häiriten nukkujia. Joten loppupäivä täyttyy itkusta ja huudosta, kun ne päikkärit tarvitsevat eivät ole nukkuneet ja ovat täysin väsyneitä.

Koko homma menisi ihan mielipuoliseksi. Se nyt vaan on raaka fakta, että nuoret lapset tarvitsevat ohjausta, etenkin mitä isompi ryhmä on kyseessä.

"Leikin lomassa käydään vessassa, leikki häiriintyy, jo seuraavaa ulkoilua ajatellen." jäi nyt vähän mysteeriksi, mikä tässä nyt oli ongelmakohta? Kun ulos lähdetään lapsilauman kanssa, niin se vaan on jokaisen käytävä vessassa ennen sitä.

Tiedätkö miksi? Koska jos siellä vessassa ei käydä, niin ulos päästyä alkaa joka puolelta kuulua "Mulla on kauhea pissahätä!".

Ja aikuinen viemaan jokainen lapsi yksitelle vessaan = yksi valvoja koko ajan vähemmän ulkona. Plus tuollaisessa ulos-vessaan-ulos-vessaan -rallissa ei ole mitään järkeä, etenkin kun sen voi ehkäistä niinkin helposti kuin käyttämällä lapset etukäteen vessassa.

Vierailija
505/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni haki lapsuuden kodistaan metsästystarvikkeitaan. Olimme pakkaamassa sisäpihan terassilla ja jotain puuttui. Mieheni huusi että "mutsi, missä ne on"?

Appiukko käveli pihan poikki läheltä meitä ja sanoi pojalleen: Mie olen oman akkani kouluttanu. Kouluta sinä omas.

Luulin vitsiksi ja jo naureskelinkin. Tosissaanhan tuo puhui.

Jäi varmaankin suu auki. :o

Vierailija
506/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla istuimme miehen kanssa olohuoneessa katsomassa telkkaria. Kello oli hieman yli kymmenen illalla ja kaksi pientä lastamme olivat jo nukkumassa. Yhtäkkiä ovikello soi ja ihmettelimme miehen kanssa, että kukahan siellä nyt tähän aikaan... Menin laittamaan neuletakin pyjaman päälle ja kävin avaamassa oven. Oven takana oli alakouluikäinen poika, joka kysyi: "haluutteko ostaa vessa- tai talospaperia?" Tuijotin tosiaan poikaa suu auki ja sain vaan sanotuksi, että "ei kiitos tällä kertaa".

Vierailija
507/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni kuoli kesälomani aikana ja kun palasin töihin olin edelleenkin allapäin. Kerroin asiasta pomolleni ja työkavereilleni, koska kaikki huomasivat, etten ollut normaalin pirteä ja meillä oli aika avoin työilmapiiri. Kaikki olivat pahoillaan ja sanoivat ymmärtävänsä ja että tarvitsen vain aikaa, paitsi yksi joka kommentoi: "Kuoli sentään vanhana, pahempi olisi ollut, jos joku nuori olisi kuollut".

Vierailija
508/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin osana opintojani viikon tutustumisvisiitillä päiväkodissa. Siellä oli yksi käsittämättömän laiha lapsi joka ei saanut syödä eläinperäistä ruokaa ja jonka perheessä ei käytetty deodoranttia eikä pesuaineita. Vaatteet haisivat yrjölle ja jopa kestovaippoja pestiin etikalla. Käry oli hirveä. En tiennyt ennen että jotkut voivat altistaa lapsensa noin hirveälle kohtelulle.

Vierailija
509/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.

Emätin on silloin kun on synnyttänyt.

Nyt mulla kyllä jäi suu auki... mikä se "emätin" on sitten ennen ku on synnyttäny?

Vierailija
510/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uimahallin pukuhuoneessa ja viimeisellä kaappirivistöllä oli joku vanhempi nainen lapsenlapsensa kanssa tulossa uimasta, puhuivat niin isoon ääneen, että kuului joka paikkaan. Kohta ovi aukeaa ja sisään saapastelee tämän rouvan mies ja kävelee koko pukuhuoneen läpi. Oli tullut katsomaan mikä vaimolla ja tenavalla kestää.

Harmittaa jälkeenpäin, kun ei tullut sanottua mitään. Hämmennyin niin, että meni koko reagointikyky.

Vierailija
511/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tanssi ohjelman missä tanssija väänsi käden ihan uskomattomalla tavalla selän taakse. Siitä minulla jäi suu auki.

Vierailija
512/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä jää usein suu auki, kun kuljen kadulla. En laita tänään seksikkäimpiä farkkujani jalkaan, koska haluan kävellä rauhassa. 

Vierailija
513/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinen seinänaapuri oli ollut tujuvassa maistissa jo viikon päivät putkeen ja häiriköi rappukäytävässä. Olin soittanut poliisit hakemaan kyseisen sankarin talteen ja olin menossa alas viemään roskia kun talon isännöitsijä saapui läksyttämään tätä naapuriani. Katselin siinä sitten sanaharkkaa ja naapurini sitten kääntyi ympäri ja veti vauhdikkaasti housut alas saatesanoin "sinulle isännöitsijä minä näytän nyt persettä". Isännöitsijälle riitti siinä kohtaa ja hän tuuppasi polvellaan tän herran aukinaisesta ovesta takaisin asuntoonsa, paiskasi oven kiinni ja piti sitä väkisin kiinni humalaisen yrittäessä takaisin ulos. Siinä sitten smalltalkkasi kanssani ilme peruslukemilla poliiseja odotellessa naapurin möykätessä oven takana. Aluksi olin monttu auki mutta sitten kyllä nauratti ja mielessäni annoin oikein isot yläpeukut isännöitsijälle timanttisesta pokasta :D

Terkkuja tutuille!

Vierailija
514/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin 20-vuotiaana terveystarkastukseen. Työskentelin koulun ohella pari iltaa viikossa. Olin tuohon aikaan himourheilija, juoksin 3-4 marathonia vuodessa, pyöräilin 20km päivässä ja olin todella hyvässä kunnossa. Poltin tupakkaa silloin tällöin, ehkä askin viikossa. Terveystarkastusta tekevä lääkäri hermostui täysin kuultuaan että poltan satunnaisesti tupakkaa. Pisti tekemään puhallustestin yms ja alkoi diagnosoida väkisin keuhkoahtaumaa ja tupakoinnin aiheuttamaa osteoporoosia. Osteoporoosi-diagnoosista olin melko hämmästynyt, diagnoosin antoi ilmettä räväyttämättäkään, perustuen siihen että olin lapsena murtanut ranteen jäämäessä laskiessa ja vanhempana junaan juostessa kaatuessa toisen käden. En tupakoinut noiden murtumien aikaan, koska olin jotain 12 ja 15 v, mutta lääkäri intti että murtumat johtuivat tupakan aiheuttamasta osteoporoosista. 

Diagnosoi alkavan keuhkoahtaumataudin johtuen tupakoinnistani. Mitään oireita mulla ei ollut, mutta lääkäri näin kertoi että tällaista tautia sairastan..Jäin kieltämättä täysin sanattomaksi, kun menin perus terveystarkastukseen ja tulen ulos kahden vakavan sairaus diagnoosin kanssan.

Nyt olen 35-vuotias, tupakoin edelleen silloin tällöin, (alle aski viikossa), juoksen edelleen sen marathonin kerta vuoteen. En ole vieläkään huomannut keuhkoahtaumatautia itselläni vaikka diagnoosin saamisesta on jo 15 vuotta.

No idioottimaistahan tuo sun toiminta on. Toisaalta huolehdit kunnostasi ja toisaalta myrkytät itseäsi paskalla.

Vierailija
515/835 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-vuotias äitini on rauhallinen tapaus, absolutisti joka harvoin tekee itsestään numeroa vaan jättäytyy joukossa suosiolla taka-alalle. Niinpä kun muorikulta otti ja twerkkasi perhetuttujen häiden jatkoilla tanssiringissä, olin aika monttu auki. Todisteena tästä videotallenne.

Työkaveri, sellainen eläkeikää lähestyvä harmaatukkainen täti-ihminen, veti illanvietossa sellaiset diskotanssit, että tuijotin lumoutuneena suu auki sitä menoa. En pysty kuvailemaan mutta kuvitelkaa sellainen poolopaitainen ja äitifarkkuinen eläkeläisnainen vetämässä seiskyt-luvun "vauhdikasta" diskotanssia kaikkine huvittavine ja laajoine liikkeineen.. käsivarret vatkasivat olkapäästä asti kuin puimurissa ja askeleita otettiin sinne tänne ja jalat nytkyttivät ja pyllyä vatkattiin sivusuunnassa. Hox. Ei mitään nykytwerkkausta vaan sellaista "näin tanssimme diskotanssia" sivuliikettä.

Se oli kyllä ikimuistoista.

Vierailija
516/835 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin osana opintojani viikon tutustumisvisiitillä päiväkodissa. Siellä oli yksi käsittämättömän laiha lapsi joka ei saanut syödä eläinperäistä ruokaa ja jonka perheessä ei käytetty deodoranttia eikä pesuaineita. Vaatteet haisivat yrjölle ja jopa kestovaippoja pestiin etikalla. Käry oli hirveä. En tiennyt ennen että jotkut voivat altistaa lapsensa noin hirveälle kohtelulle.

Meidän lapsen päivähoidossa on myös pari vegaania. Ja päätä pitempiä, vahvan näköisiä lapsia verrattuna meidän sekasyöjä hippiäiseen. En nyt ajatellut vegaaniksi ruveta mutta homman voi tehdä oikein ja sen voi tehdä väärin.

Käytän itse aika vähän myrkkyjä (ja tosiaan etikalla ja soodalla on sijansa). Käytän hajutonta ja myrkytöntä deodoranttia jos tarpeen, mutta en aina. Mutta kyllä meillä tuoksuu koti, vaatteet ja ihmiset ihan raikkaille. Senkin homman voi tehdä oikein ja väärin.

Vierailija
517/835 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut labrassa, kyselin th:lta milloin tulokset näkyisivä ja kuka niitä kommentoi. Siihen th vastasi, että katso sitten omakannasta ja jos labroissa jotain poikkeavaa ota yhteyttä!

Vierailija
518/835 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamulla yths:llä lääkärissä, joten missasin aamun ekan luennon. Ehdin sillä lailla paikalle, että proffa (luennoitsija) oli vielä salissa ja opiskelijat sieltä hiljalleen valuivat ulos. He olivat saaneet jotakin luentomonisteita tms. materiaalia, ja itse menin salin eteen hakemaan papereita myös. Siinä proffalle pahoittelin, että en ehtinyt luennolle kun olin lääkärissä. Tähän tyyppi sanoin "Jaa, sinä se taidatkin olla sellainen missi, jota ei paljoa luennolla näy!" Olin ihan että wtf, oli ekoja luentoja opinnoissani (fuksivuosi) ja muutenkin jos miettii vaikka ulkoista olemustani niin en tod. ollut mikään "missi" - aivan tavallinen nykerönenäinen pallinaama 19-vuotiaana.

Noh, sama tyyppi oli muutenkin vähän outo, esim. kaverini oli häneltä lainannut joskus jonkun kirjan, ja kun palautti kirjan, tämä tokaisi jotakin "Sinä senkin pikku paskiainen!" 

Vierailija
519/835 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota ap kun näet tuon saman, mutta niin, että lapsi on 7-vuotias.

Nimim. Kokemusta on.:O

Vierailija
520/835 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aamulla yths:llä lääkärissä, joten missasin aamun ekan luennon. Ehdin sillä lailla paikalle, että proffa (luennoitsija) oli vielä salissa ja opiskelijat sieltä hiljalleen valuivat ulos. He olivat saaneet jotakin luentomonisteita tms. materiaalia, ja itse menin salin eteen hakemaan papereita myös. Siinä proffalle pahoittelin, että en ehtinyt luennolle kun olin lääkärissä. Tähän tyyppi sanoin "Jaa, sinä se taidatkin olla sellainen missi, jota ei paljoa luennolla näy!" Olin ihan että wtf, oli ekoja luentoja opinnoissani (fuksivuosi) ja muutenkin jos miettii vaikka ulkoista olemustani niin en tod. ollut mikään "missi" - aivan tavallinen nykerönenäinen pallinaama 19-vuotiaana.

Noh, sama tyyppi oli muutenkin vähän outo, esim. kaverini oli häneltä lainannut joskus jonkun kirjan, ja kun palautti kirjan, tämä tokaisi jotakin "Sinä senkin pikku paskiainen!" 

Missä kaupungissa? Kuulostaa niin tutulta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän