Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?
Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni, 40-vuotias henkilö, oli oireillut pitkään. Vihdoin sai diagnoosin, joka oli musertava; elintoiminnot lamaannuttaa sairaus johon ei parannuskeinoa ole.
Ystävä kertoi asiasta avoimesti sosiaalisessa mediassa johon tuli paljon myötätuntoisia viestejä.
Erään naisen kommentti kyllä sai suuni loksahtamaan auki: "voi voi, vanhuus ei tule yksin. Itsekin sain viime viikolla pahan noidannuolen ja makaan sängyssä"Siis mitä :-O
Heh, kun minä sairastuin syöpään, sanoi ystäväni, että tuossa tilanteessa hän kyllä tappaisi itsensä.
Ajattelin vaan että thanks. Muistan tuon kyllä elämäni loppuun asti. Parahin sentään syövästä 8 kk hoidon jälkeen mutta ystäväni kärsii reumastaan ja sen lääkkeiden sivuvaikutuksista loppuelämänsä.
Minulla on syövästä jäljellä vain rumat arvet.
Vierailija kirjoitti:
Olin ollut tradenomiopiskeluihin liittyvässä ilmaisharjoittelussa ja sain harjoittelun jälkeen osa-aikaisen tuntisopimuksen. Mielestäni palkkatarjous oli matala, joten kysyin lovettavalta kauppiksessa opiskelevalta tuntilaiselta mikä oli ollut hänen palkkansa. Hänelle oli tarjottu alusta lähtien 1.35e/h enemmän.
Kun kävin esimieheni luona, hän sanoi erittäin väheksyvästi "siihen on syynsä minkä takia sinä olet tradenomiopiskelija, kaikki eivät pääse yliopistoon".
Mä en voinut uskoa korviani. Ymmärrän kyllä, että toinen oli kolmannen vuoden kauppislainen ja itse yhtämonen vuoden tradenomi, mutta työssä olisi voinut olla myös ilman koulutusta, ja työtehtävät oli täysin samat.
"Siihen on syynsä minkä takia sinä olet tradenomi"
"Niin. Ja siihen on syynsä että sinulla on munanmuotoinen pää".
Kauhistunut kauhistelijoista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aloittanut opinnot uudelleen uudessa yliopistossa. Ensimmäisellä pääaineeni kurssilla ekalla luennolla laitoksen professori kertoi tosi seksistisen jutun muka hauskuuttaakseen opiskelijoita. Katsoin vain ympärilleni luentosalissa ja yritin tavoittaa jonkun toisen järkettyneen opiskelijan katsetta. Kävi myös mielessä, että näenkö unta tai olenko piilokamerassa.
Valitettavasti ei kumpaakaan, professori paljastui kovan luokan juntiksi. Ja elettiin kuitenkin jo 2000-lukua.
Vitsi on aina vitsi ja on outoa järkyttyä vitsistä.:) Itse en voi sietää tätä muka niin poliittisesti korrektia muotivillitystä. Toivottavasti menee pian ohi koska kaikki sellaiset ovat niin tosikkoja ja aina vetämässä hernettä nenään ihan kaikesta. Tietysti hyvät käytöstavat pitää olla ja toisia ei saa haukkua, mutta harmiton vitsi ei satuta ketään.:) Eikö teille nykynuorille ole opetettu paksunahkaisuutta? Että ei voi vaikuttaa toisen ihmisen sanomisiin ja ettei haukku haavaa tee. Kyllä monet nykyajan kauhistelijat saisivat slaagin jos kuulisivat juttuja minun(-87v syntynyt) lapsuudestani ja miten silloin ei muutama harmiton vitsi loukannut ketään.
Alkoiko historia sun syntymästä?
Blackfacekin oli ihan "viatonta" ja "harmitonta" hupia aikoinaan.
Asutaan rintamamiestalossa, jossaon kaksi sisäänkäyntiä: kylmälle kuistille (ei käytetä) ja pihatien puolelta (käytetään).
Elettiin kylmää ja lumista talvi-iltaa Olin lasten kanssa kotona. Keittiön ikkunasta näin, että kadun varteen pysäköi auto. Kuluu jokunen hetki ja tajuan, että kuistin oveen hakataan. Kun pääsen ovelle, sen takana ei olekaan ketään. Kohta soi ovikello pihatien puoleisella ovella. Rappusilla seisoo vihainen vieras nainen, joka kiroaa ja hokee, että missä on asunto B. Ei usko vastausta , että tässä talossa asuu vain yksi perhe eikä ole erikseen asuntoja A ja B. Jatkaa kiroilua ja raivoaa, että missä ne kaverisynttärit oikein pidetään. Häviää paikalta vauhdilla, kun ehdotan, että oisiko osoite pielessä.
Parinsadan metrin päässä meidän kadultamme on katu, jonka nimi eroaa meidän kadustamme muutaman kirjaimen verran
Siinä sitten aikamme pyörittelimme silmiä, lapset ja minä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun muita ohjeistettiin ÄÄNEKKÄÄSTI ranskaksi olemaan huomaavaisia sen suhteen etten välttämättä osaisi kieliä paitsi välttävästi englantia (voi jukolauta) kun en todennäköisesti ole päässyt matkustelemaan (voi jukolavita!) puhumattakaan siitä etten ollut saanut "haistella yliopistomaailman tuulia" (hah hah hah ).
Tässä kohtaa meni jo epäuskottavaksi.
Mitä on hampaankolossa?
Jäikö akateemiset jengat jumittamaan , kun niin helposti lipsahdetaan olettamaan asioita pikku pään sisällä. No mieti sitä.
C`est clair!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.
Vauvani emätin :DDDDDDDDDD ihan vaan vauvani alapää riittäisi
Jos kauheesti ahdistaa, niin uikkarialueella on edestä taakse pelkkä pylly ja lapsi on syntynyt olemalla silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun muita ohjeistettiin ÄÄNEKKÄÄSTI ranskaksi olemaan huomaavaisia sen suhteen etten välttämättä osaisi kieliä paitsi välttävästi englantia (voi jukolauta) kun en todennäköisesti ole päässyt matkustelemaan (voi jukolavita!) puhumattakaan siitä etten ollut saanut "haistella yliopistomaailman tuulia" (hah hah hah ).
Tässä kohtaa meni jo epäuskottavaksi.
Mitä on hampaankolossa?
Jäikö akateemiset jengat jumittamaan , kun niin helposti lipsahdetaan olettamaan asioita pikku pään sisällä. No mieti sitä. C`est clair!
Onks tää tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri tuli huoneeseeni ja pyysi kokeilemaan housujen päältä pikkuhousunsa saumoja pakaran kohdalta. Sanoin, etten todellakaan kokeile. Jankutti siinä aikansa ja yritti tarttua mun käteen, että hieroisin sitä saumaa. Katsoin häntä kuin hullua. Lopulta hän alkoi kikatella, että kun hänellä on tällaiset uudet saumattomat pikkuhousut täällä alla. Sanoin, että ai jaa ja jatkoin töitäni. Hän lähti huoneestani ihan kuin olisi ihan normaali keskustelu ollut. Oli kyllä loppupäivän sellainen olo, että mitähän vittua just tapahtui?! Ollaan samaa sukupuolta ja tämä työkaveri mua paljon vanhempi. En ymmärrä mikä ihmeen juttu tuokin oli.
Vanhemmat naiset ovat tuollaisia. Siis reilusti lähempänä kuuttakymppiä kulkevat. Itselläni on työkaveri vaihtanut ovi auki avoimessa tilassa työhametta päälle sukkahoususillaan talvella ja toinen valitellut, kuinka nänniteipit ei pysy päällä helteillä ja tarvii laittaa rintsikat.
Oo, ihan vaihtanut hametta ovi auki tai puhunut ääneen nänniteipeistä (niitähän käytetään vaatteiden alla, ei niiden sijaan).
Olin erään tuttuni kanssa menossa leffaan, oltiin siis tavattu eräässä tapahtumassa eikä kunnolla tiedetty toisistamme mitään ja tää muija sitten yks kerta pyysi mua mukaansa leffaan. Kaipasin piristystä joten lähdin. Siinä kun oltiin liput ostettu ja käveltiin kohti salia hän kyseli että mitä mulle kuuluu ja vastasin, että tällä hetkellä vähän huonompaa, kun äitini kuoli tossa pari viikkoa sitten. Hän tokaisi: no mites se nyt silleen meni tekemään? Ja naurahti.
Oli muutenkin kaiken kaikkiaan todella outo tyyppi, ei enää koskaan oltu tekemisissä.
Potilas37 kirjoitti:
Vain hammaslääkärissä.
"Ehehehehe kattokaa kaikki kuinka hauska oon!!!!!!!!!"
Painukaa nyt jo vittuun hammaslääkäreinenne.
olimme Espoolaisessa , rantamaisemissa sijaitsevassa hotellissa miehen ja 1v sekä 3v tyttöjen kanssa. mies syötti tytölle villivadelmia puskasta ja äkkiä meidät ympäröi hihkuva, naispuolisten japanilaisturistien lauma kamerat räpsyen ! yksi nappasi esikoiseni kysymättä syliin, en puuttunut kun tyttö vain virnisteli . liekö nämä turistit sitten viliintyneet kahdesta pellavapäisestä lapsesta luonnon keskellä :D ollaan miehen kanssa monta kertaa naurettu, että nyt meidän naamat on jonkun japanilaisen huushollin albumissa!
Lapseni (11v poika) kaverin äiti soitti minulle, että on huolissaan pojastani, ja ei enää uskalla antaa lapsensa käydä hänen luonaan.
Mietin tietysti huolissani että mitäs nyt on sattunut.
Syyksi paljastui se, että mieheni oli käyttänyt pojat Heurekassa, sekä se, että lapseni oli kieltäytynyt heillä ollessaan lukemasta ruokarukouksen sanoen olevansa ateisti. Tämä äiti oli pahemman luokan hihhuli, jonka käsityksen mukaan luonnontiede on vaarallisinta ikinä koska etäännyttää jumalasta. Hänen poikansa oli kuulemma alkanut kiinnostua fysiikasta. Siis fysiikasta! Voi kuinka hirveää ja vaarallista!!!
Vierailija kirjoitti:
Kerran syksyllä kauppakeskuksessa minua vastaan käveli Kiitos-hupparinen möhömahainen ukko leijonakoru kaulassaan. Muuten en olisi kiinnittänyt edes huomiota häneen, mutta melkein kohdallani ukko karjaisi "Ootko joku v*tun muslimi vai?!" ja hyvä ettei sylkenyt päälle.
Ei, en ole muslimi, enkä edes ulkomaalaisen näköinen. Ainoa, joka ulkoisessa habituksessani viittaisi edes etäisesti islamiin, oli päälläni ollut musta poncho. Hattukin oli päässä, hiukset auki ja farkut jalassa.
Tuo ukon karjaisu tuli niin puskista, että jäädyin ihan täysin enkä saanut mitään sanottua.
Mulla vähän samankaltainen kokemus 😂 mulla tosin OLI pitkä kaulahuivi silleen "muslimityyliin" kiepautettu pään ja kaulan ympäri ja vielä pipo siinä päällä (pakkasta lähes 30astetta ja pyöräilin. Noin saa korvat tosi hyvin suojaan). Pari äijää rupes siitä huivista rähjäämään ja ujona teininä menin ihan lukkoon... Onneks siinä vieressä joku mummo rääkäs, että "saatanan juopot ukot hiljaa! Pakkasella laitetaan vaatetta!". En tiiä kumpi hämmensi enemmän, ne ukot vai se pieni, suloisen oloinen mummeli, josta lähti noin 196db ääni 😂
Vierailija kirjoitti:
Eräs työkaverini on hyvin rauhallinen ja asiallinen nainen. Mulla jäi suu auki kerran kun häntä provosoitiin töissä niin kauan, että hän sekosi ja alkoi huutamaan ja kiroilemaan. Oli ilmeisesti univajetta ja ero meneillään ja huoltajuusongelmia. En ikinä unohda sitä näkyä, kun aikuinen elegantti nainen kiljuu naama punaisena, lyö ja kiroilee
Ei liity aiheeseen mutta mua inhottaa se kun jotkut tahallaan provosoi ja vittuilee hiljaisille ihmisille. Myös puhevikaisten kiusaaminen ärsyttää.. kyllähän s-vika kuulostaa hassulta mutta ei aikuisten ihmisten tartteis siitä kiusata niin paljoa että toinen alkaa itkemään ja lähtee kotiin kesken päivän, saikulle ja ei enää ikinä takaisin töihin. Sitten ihmetellään kun suomessa on paljon syrjäytyneitä ja "työpelkoisia"
Vierailija kirjoitti:
Kun anoppiin sanoi että syövät ym vakavat sairaudet ovat seurausta kyseisen sairastavan henkilön pahuudesta. Että sairaus on oikein niille, ketkä sen saavat.
Toinen saman henkilön tokaisu, jossa kertoi että likaa opiskelleet (tarkoitti yliopistossa opiskelevista täss yhteydessä, että se on liikaa siis) tulevat hulluiksi.
Edelleenkin ahdistun erityisesti tuosta ensimmäisestä asiasta.
Vähän samasta jäi suuni auki kun äitini ihmetteli silmät pyöreänä, kun hänen syöpä todettiin, että vain kärttyisät ihmiset saavat syövän. Vielä enemmän suu aukesi kun perään ihmetteli että miten nyt hän sitten sai. Siis mielestäni älytön oletus syövän saamisesta mutta älyttömämpää kun äitini on kärttyisin ihminen kenet ikinä olen tuntenut, niin miten harhainen ihminen voi olla.
Olin aikaisemmin vain kerran elämässäni nähnyt selvästi raskaana olevan naisen tupakoivan. Tapahtuuhan sitä varmasti, mutta ei minun piireissäni ja ilmeisesti moni ei kehtaa julkisella paikalla. No, kerran olin biitsillä aurinkoa ottamassa ja molemmille puolilleni asettui nuori nainen, kummatkin ainakin seitsemännellä kuulla. Heti kun saivat viltit maahan, pistivät molemmat tupakaksi ihan pokkana. Kyllä oli ihan karmean näköistä touhua:( Vaikka tiedän, että monet eivät lopeta tupakointia raskauden ajaksi, silti on uskomaton näky, kun äiti myrkyttää vauvaansa ihan häpeilemättä ja naureskelee samalla. Lähdin pian pois, en kestänyt katsella kauaa.
Vaimo ehdotti seksiä. Siis ihan omatoimisesti ilman mitään vihjailua seksin suuntaan minun puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.
Yleensä pyrin täsmälliseen ilmaisuun varsinkin jos keskustelen terveydenhoitohenkilökunnan kanssa. "Alapää" aiheuttaisi ainakin lisäkysymyksiä: kumpi pylly, etu- vai taka- jne. Jos et kestä ilmaisua "emätin" (mikä on ihan luonnollinen ja totuudenmukainen) voit minun puolestani puhua lääkärillesi tyyliin "pimppi", "etupylly" tai niinkuin anoppini Karjalasta muuttaneena ilmaisi "hässäkkä".