Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?
Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen (?) nainen työnsi ostoskärrynsä minua päin, ilmeisen tahallaan. Oikein otti vauhtia, hymyili leveästi ja katsoi minua.
Yleensä kuumenen liiankin nopeasti, mutta nyt olin niin hämmentynyt, että huudahdin vain "aijai, voi anteeksi". Nainen toisti sanani falsetilla ystävättärelleen, ja molemmat nauroivat katketakseen.
Jäin ihan suu auki.
Jälkikäteen tuumin, olisivatko sittenkin olleet teinejä, olivat kasvoistaan sellaisia miehekkäitä, samaan tapaan kuin tuore Miss Helsinki.Kaiken kukkuraksi mulla on näkyvä kipsi kädessä, viime hetkellä nostin sen ylös, ettei ottanut osumaa. Mutta siis MITÄ?
Harjoittelivat siinä terrori-iskua vähän rekkaa pienemmällä vempaimella. Olisit pyytänyt kassaa kutsumaan vartijan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.
Emätin on silloin kun on synnyttänyt.
Anteeksi, nyt en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs julkisuudessakin aika paljon ollut miespuolinen yliopiston professori suuteli ohimennessään nuorta (18-19v) naisopiskelijaa suulle, kun tyttö seisoi silmät kiinni erään koulutehtävän yhteydessä.
Tyttö jäätyi täysin, me todistajat jäimme tuijottamaan suu auki, proffa käveli naureskellen pari askelta, pysähtyi, kääntyi ympäri ja aloitti päättymättömän anteeksipyytelyn. Siinä oli ura katkolla.
Terveisiä vaan proffalle ja fuksiryhmälle.
sano vaan nimi, jos kerran julkisesti noin teki
Ei ole minun asiani sanoa, eikä se tyttö ei selvästi halunnut nostaa juttua.
Tulee vieläkin tapaus aina mieleen kun kyseinen, nykyään emeriitusprofessori, on lehdessä tai telkkarissa. Ihmeellinen tapaus kyllä. Muuten en ole hänestä kuullut mitään vastaavia juoruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.
Emätin on silloin kun on synnyttänyt.
Anteeksi, nyt en ymmärrä?
Niin että ei vauvalla ole emätintä. Av-mammalla on.
Tutustuin lapseni koulukaverin äitiin ja pyysin häntä kahville. Kahvipöydässä istuessamme hän alkoi kertomaan, miten monenlaista psyykenläkettä hän syö. Vastasin siihen puolituntemattomalle ihmiselle ehkä hieman vaisusti, mutta kohta hän oikein innostui ja hihkaisi: "Eihän tämä vielä mitään, mutta tädilläni on moninkertainen lääkitys minuun verrattuna, hän se hullu vasta onkin!" Kerrankin minä jäin sanattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin aloittanut opinnot uudelleen uudessa yliopistossa. Ensimmäisellä pääaineeni kurssilla ekalla luennolla laitoksen professori kertoi tosi seksistisen jutun muka hauskuuttaakseen opiskelijoita. Katsoin vain ympärilleni luentosalissa ja yritin tavoittaa jonkun toisen järkettyneen opiskelijan katsetta. Kävi myös mielessä, että näenkö unta tai olenko piilokamerassa.
Valitettavasti ei kumpaakaan, professori paljastui kovan luokan juntiksi. Ja elettiin kuitenkin jo 2000-lukua.
Olin aikanaan "akateemisten" bileissä ja ainoana ei-akateemisena heistä jokainen vuorollaan illan aikana ihmetteli ja korosti tavallaan moista eksoottisuutta.
En ole ikinä noin ylimielistä, tylsää ja huumorintajutonta small-talkia kuunnellut missä brassailtiin matkoilla ja tutkinnoilla, maiskutellen omalla osaamisellaan . Hienointa tuntui olevan "tyttöystävä" japanista. Joka viinaa päähänsä saatuaan kimitti sekopäisenä epäillen että joka dooris iskee nyt sen ikioman isopäisen pinsettinäpin.
Illan isäntä (FM, mikälie) kuvitteli olevansa suuri runoilija ja ei tietenkään halunnut hukata tilaisuutta kuunnell omaa ääntään, vaan lausui ihan älyvapaita tanka runoja tyyliin " Liikennevaloissa. Lumipisara sulaa, suh suh. Kohta vaihtuu."
Siinä vaiheessa kun muita ohjeistettiin ÄÄNEKKÄÄSTI ranskaksi olemaan huomaavaisia sen suhteen etten välttämättä osaisi kieliä paitsi välttävästi englantia (voi jukolauta) kun en todennäköisesti ole päässyt matkustelemaan (voi jukolavita!) puhumattakaan siitä etten ollut saanut "haistella yliopistomaailman tuulia" (hah hah hah ).
Nämä oppineet kun saivat sitten viinaa pähänsä niin jutut alkoi olla sen tasoisia (tyyliin anna mä hei kokeilen sun tissejä) että hipsin huomaamattomasti takavasemmalle ja ulos. En usko että kukaan hoksasi kun juoksin henkeni hädässä lähikuppilan karaokeen .
Vaikka huusin mennessäni toivovani heidän mun puolesta haistelevan jatkossa vaikka vaarinsa kalsareita. Ranskaksi .
Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten, mutta jäi mieleen kyllä tosi outona: Koirankävelyttäjä tuli kysymään minulta ja kaveriltani, että pelkäämmekö koiria. Vastasimme että joo, tosi paljon ja silloin mies päästi ison koiranpentunsa irti ja päästi sen kimppuumme. Me siinä kiljuttiin ja itkettiin ja koira riehui ja hyppi meitä vasten ja ympärillämme hetken aikaa, mitä kaikkea nyt semmoinen innokas pentu tekeekään... Mies seisoi tyynesti parin metrin päästä ja katseli meitä naama peruslukemilla, eikä reagoinut mitenkään kun käskettiin häntä laittamaan koira kiinni. Hetken päästä, kaiketi kyllästyttyään, äijä kuitenkin kutsui koiran luokseen, laittoi sen hihnaan ja jatkoi lenkkiä normaalisti taakseen katsomatta.
En koskaan tajua, miksi mies teki meille pikkutytöille noin? Vittuillakseen? Helpottaakseen meidän koirapelkoa? Uskomaton tyyppi joka tapauksessa.
Emätin on naisen sukupuolielinten osa, eli eiköhän se niillä vauvoillakin ole, vaikka ei olekkaan käytössä. Melkein sama kuin sanoisi, että vain isillä on kivekset tjms.
Olin eräällä isolla, suositulla itsepalvelukirpputorilla. Yhdessä pöydässä oli myynnissä erilaisia kosmetiikkatuotteita, kuten käsirasvoja. Joo, ällöä, tiedetään, mutta ällömpää oli vasta luvassa. Siihen nimittäin tuli kaksi suomalaista, siististi pukeutunutta ihan tolkullisen oloista n. 40-50-vuotiasta naista, jotka pursottivat käsivoidetuubista hyvän määrän voidetta kädelleen, totesivat että "hyi saatana mikä leuhka" ja pyyhkivät sen voiteen VIEREISEN pöydän myynnissä olevaan vaatteeseen! Oli sen luokan mulkkuutta, etten pystynyt muuta kuin katsomaan heitä "mitä vittua oikeasti"-ilmeellä.
Kello oli yli 21 ja katselin telkkaria kerrostaloasunnossa, kun jostain naapurista alkoi kuulua kovaäänistä valitusta, itkua, huutoa ja kolinaa. Olin aivan varma, että jossain pahoinpidellään naista tai lasta ja hetken kuunneltuani soitin hätäkeskukseen perheväkivaltaepäilystä. Mies meni alaovelle avaamaan poliiseille oven ja sai samalla paikallistettua kyseessä olevan asunnon (olin arvioinut melun lähteen väärin). Poliisit saapuivat ja kiivetessään kotiin mies kuuli keskustelun oven avanneen naisen ja poliisien välillä. Selvisi, että asunnossa asuvan 10-vuotiaan pojan puhelin oli joutunut vahingossa pesukoneeseen, ja poika oli vetänyt järjettömät huuto-itku-raivarit, potkinut seiniä ja heitellyt tavaroita. Tämä kaikki siis kello 21 jälkeen. Kyllä jäi suu auki miehen kertoessa tarinaa. Kuinka vakava on lasten kännykkäriippuvuus, jos ei yhtä yötä selviä ilman puhelinta (sai varmaan heti seuraavana päivänä uuden)!
Pyöräiltiin nuorina kerran serkun kanssa peräkkäin polkupyörillä keskellä päivää rauhallisesti Tampereella, kun poliisiauto ajoi lujaa ohi ja polkaisi hiekkatiellä jarrut pohjaan serkkuni eteen.
Autosta hyppäsi kaksi poliisia, jotka lähtivät rynnimään päin serkkuani kädet aseen kahvalla huutaen mikä mies, mikä mies!!!!
Meillä meni suu vaan auki ja kiinni.
Sitten radiosta kuului jotain, poliisit hyppäsivät takaisin autoon ja kaasuttivat pois.
Suu jäi molemmilla auki.
Vierailija kirjoitti:
Kun rivitalonaapurini vaan tyynesti ilmoitti että hän on tilannut kaikki joululahjapakettinsa meidän osoitteeseen koska hän ei ole aina postin tulon aikaan kotona. Mieheni on töissä mutta minä olen kotona viimeisilläni raskaana, enimmäkseen sänkypotilaana kovien kipujen kanssa, mutta kuulemma mulla on selvästi aikaa olla naapurin postitoimisto kun "eihän sulla ole muutakaan tekemistä". Selvä homma.
VOI JUKOLAUTA mä oikein suutuin sun puolesta... huuaa!
Tuli tästä ketjusta mieleen se keskustelu, jossa kerrottin kohtuuttomista pyynnöistä ja vaatimuksista, hauskaa luettavaa molemmat omalla tavallaan =)
Vierailija kirjoitti:
http://areena.yle.fi/1-3856470
kaarnavene suunnilleen kohdassa 3 min 50 sec
Siis WHAT ? Ihan pokkana ...."mentorina aaltoyliopiston MUOTOILUprofessori"... ja sitte toi kaarnavene toimttajan kämmenellä ja sen epäuskoinen ilme...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hormoonihuuruissa saatuani vauvan sektiolla ja tulin pois lähdön aika ja sain rintamaitoa niin sano että tämä on kallista. Yleensä saan suun auki mutta luonnollisesti äidiksi kun tulin niin ihmettelin vasta jälkikäteen mitä SE sanoi mulle. Suht nuori nainen ja itse olin jo nk vanha synnyttäjä.
Luehan tuo tekstisi läpi ja mieti, ymmärsikö kukaan mitä yritit siinä kertoa.
lähtiessäni sairaalasta sain toisen äidin rintamaitoa vauvalle koska itsellä tuli niin vähän. Tätä antoi suht nuotri nainen naistenklinikalla ja hän totesi että tämä on KALLISTA. Todella mauton huomautus. KALLISTA. Menikö jakeluun. Hormoonihuuru aiheutti sen että yleensä saan sanottua mutta nyt jäin SUU AUKI.
Kun mun työkaveri paljastui tosi mulkuksi ämmäksi. Alkuun oli tosi mukava, mutta sitten jossain ilmeisesti naksahti ja alkoi kettuilemaan ja ignooramaan mua täysin. Käytti semmosta kieltä, joka olisi sopinut paremmin pubiruusulle kuin pörssiyhtiössä työskentelevälle toimihenkilölle. Muuten olen sanavalmis, mutta ne sen "letkautukset" oli aina jotenkin niin yllättäviä, että olin aina suu auki, enkä jotenkin keksinyt vastapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hormoonihuuruissa saatuani vauvan sektiolla ja tulin pois lähdön aika ja sain rintamaitoa niin sano että tämä on kallista. Yleensä saan suun auki mutta luonnollisesti äidiksi kun tulin niin ihmettelin vasta jälkikäteen mitä SE sanoi mulle. Suht nuori nainen ja itse olin jo nk vanha synnyttäjä.
lähtiessäni sairaalasta sain toisen äidin rintamaitoa vauvalle koska itsellä tuli niin vähän. Tätä antoi suht nuotri nainen naistenklinikalla ja hän totesi että tämä on KALLISTA. Todella mauton huomautus. KALLISTA. Menikö jakeluun. Hormoonihuuru aiheutti sen että yleensä saan sanottua mutta nyt jäin SUU AUKI.
äidinmaidon antoi oliko sitten lastenhoitaja mutta se ei ollut tämän naisen maitoa. Hän oli töissä.
Vierailija kirjoitti:
Emätin on naisen sukupuolielinten osa, eli eiköhän se niillä vauvoillakin ole, vaikka ei olekkaan käytössä. Melkein sama kuin sanoisi, että vain isillä on kivekset tjms.
Näin minäkin olen asian aina käsittänyt, mutta täällä on taas näitä besserwissereitä paikalla. Sen kyllä voin sanoa, ettei sitä ainakaan poikavauvoilla ole ellei nyt kyseessä ole tällainen luonnon poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äidinmaidon antoi oliko sitten lastenhoitaja mutta se ei ollut tämän naisen maitoa. Hän oli töissä.
Noin mullekin sanottiin. Ja se pitää myös paikkansa. Aina luovutettua maitoa ei edes anneta kuin pienille keskosille eli olisit tyytyväinen että sitä saitte.
Tänään jäi kyllä monttu auki noita Teri Niitti -kommentteja lukiessa, huh huijaa.