Työttömät ja tuleva vapaaehtoistyö
Eli tulevaisuudessa ilmoittauduttava "vapaaehtoistyöhön", jotta saa työttömyyskorvaukset. Mafia aikoinaan teki "tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä" miten tämä eroaa siitä?
Kommentit (99)
Tähän mennes työttömyysturva on ollu se tuki et voi hakea töitä. Ilmaista työtä ei pidä tehdä. Vapaaehtoistyö on HARRASTUS. Ilmainen työ tekee tekijästä orjan ja heikentää KAIKIEN työehtoja. Kuka haluu maksaa kallista palkkaa kun voi pyörittää orjarinkiä. Sairas ajatus. Siitä ei ole pitkä matka pakkotyöhön. Ihmisen voimavaroja ei saa hyödyntää ilman asiamukaista vastakorvausta eli palkkaa. Ja siihen kuuluvia etuja. Tuo hallitushan on osoittanut olevansa näköalaton, epäinhimillinen, ahne, tyhmä. Luuletteko että tälläkään idealla on jotain oikeasti rakentavia perusteita? Ei todellakaan ole.
Olen yksinhuoltaja ja kunnassani on rajattu päivähoito-oikeutta. Mihin minä sen lapsen laitan näiden pakkotöiden ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kuinka George Orwellin klassikkoromaanissa '1984' diktatorinen hallitus käytti kaikesta uuskieltä?
Uuskielen tarkoitus oli tehdä toisinajattelu ja poliittinen kapinallisuus mahdottomaksi viemällä kansalaisilta käsitteet, joilla ilmaista poliittisesti vääräoppisia mielipiteitä.
Uuskielessä käytettiin usein vastakohtaisia nimityksiä eli 'Rauhanministeriö' tarkoitti oikeasti sotaministeriötä, 'Totuusministeriö' taas oli se organisaatio, joka levitti valheita ja propagandaa.
Sanoja myös vähennettiin niin että poistettiin tiettyjä merkityksiä ja normitettiin sanoja, eli ei ollut enää sanoja kuvamaan erilaisia ihmisiä oli vain henkilö sekä epähenkilö, joka oli henkilö jonka olemassaolo kiistettiin, sanaa 'vapaa' oli olemassa vaan tarkoituksessa vapaa kirpuista, yms.
Uuskielessä oli käytössä myös harhaanjohtavat eufemismit esim. "riemuleiri" oli oikeammin keskitysleiri, pakkotyöleiri.
Alkaa kuulostaa todella pelottavan tutulta eikö totta???
Suomen demokraattinen hallitus on tarjoamassa vapaaehtoistyötä työttömille (tarkoittaa siis uuskielellä: Suomen diktatorinen epähallinto on pakottamassa epähenkilöt pakkotyöhön).
Tuo sama"uuskieli" on pesiytynyt vahvasti näiden uusliberaalien kielenkäyttöön myös.
Uusliberalismi on talouspoliittinen ideologia, joka perustuu ajatukseen, että vapaa ja avoin markkinatalous on paras tapa tuottaa hyvinvointia yhteiskuntaan. Aatteen kannattajat puhuvat vapaan kaupan puolesta, kannattavat julkisten varojen yksityistämistä, sääntelyn purkamista ja pääoman rajoittamatonta liikkumista. Uusliberaalien peräänkuuluttamia poliittisia uudistuksia ajetaan etenkin kilpailukyvyn parantamisen ja talouskasvun argumenteilla, joille todellisuudessa löytyy hyvin vähän, jos ollenkaan tieteellistä näyttöä.
Uusliberalismiin perehtynyt huomaan pian, että asiat eivät ole siltä miltä ne aluksi näyttävät. Itse asiassa uusliberalismissa ei ole missään vaiheessa ollut kyse nopeamman talouskasvun luomisesta, kansallisvaltion kilpailukyvyn parantamisesta, hyvinvoinnista nyt puhumattakaan. Todellisuudessa uusliberalismi on valtava pääoman kasaantumista ja luokkavallan palauttamista tavoitteleva projekti, jonka keppihevosina käytetään talouskasvua ja kilpailukykyä oikeuttamaan ”tarvittavat” poliittiset muutokset. Tavoitteena on ennen muuta demokratian alistaminen plutokratialle – eli rikkaiden vallalle – jossa suurin osa meistä kuuluu häviäjiin.
Työelämän joustot = pienemmmät palkat ja pidemmät työajat
Rakenneuudistus = Suomessa hyvinvointivaltion alasajo
Nämä muutamana esimerkkinä.
Orwell näki kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut pelkkää vapaehtoistyötä, vaihtoehtona oli myös opiskelu.
Tiettyä komiikkaa on siinä, että tähän asti työkkärikorvauksen min menettänyt, jos ON omaehtoisesti opiskellut tai tehnyt vapaaehtoistyötä. Nyt työkkärikorvauksen menettää, jos EI opiskele tai tee vapaaehtoistyötä.
Totta! Ei oo päätä ei häntää missään.
Vierailija kirjoitti:
Samoin psyykkeelle on tärkeä olla osa jotain yhteisöä, jota tällä hankkeella selkeästi haetaan.
Mihin tämä oletus perustuu? Muut ihmiset on mulkkuja. Ei niiden seura tee hyvää, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. siten, ettei ilmainen raha ole mikään perusoikeus muissakaan maissa. Miksi ei periaatteessa voisi tehdä vaikka muutaman tunninkin työtä esim. vanhustenosastolla auttaen heitä, joiden ansiota itsenäinen Suomi on? Meneekö korkeakouluopinnot siinä hukkaan vai ällöttääkö muuten vaan?
Lähden vaikka heti jos saan siitä palkkaa ja samat edut kuin muutkin työntekijät.
Kaikki ilmainen työ tulisi lopettaa. Koulujen harjoittelut myös. Tiedän yrityksiä jotka pyörii harjoittelijoilla ja työkkärin orjilla.Eihän se olisi ehto jos saat siitä hyvästä työttömyyskorvauksen. Uskotko, että Afrikassa sellaisesta on edes kuultu?
No onhan ne kuullu kun Afrikan sarvesta tänne on tultu jo vuosikaudet sen takia.
etuoikeutettu kirjoitti:
hirveetä valitusta täällä. ei mennä töihin jos ei siitä makseta. no se työttömyyskorvausko ei ole rahaa? pitäisi varmaan iteskin lopettaa töissä käynti jos ei siihen saa päälle sitä 500 euroa "korvausta" päälle.
Kukaan ei ole sanonut että työttömyyskorvauksen lisäksi piisi saada palkkaa. Ilomielin luopuisin siitä 500 euron korvauksesta jos saisin oikean työpaikan ja palkkaa.
Teen kyllä mielelläni vapaaehtoistyötä omasta aloitteestani ja täysin ilmaiseksi. Esimerkiksi kesäisin olen paikallisen kesäteatterin lipunmyynnissä ja näin talvisaikaan toisen harrastajateatterin kahviossa, välillä myös muissa vastaavissa tapahtumissa. Tuollaisen uhkailun takia en ole silti valmis moiseen, ei sitä turhaan kutsuta VAPAAEHTOISEKSI.
Helpommalla pääsee kun yrittää päästä työharjoitteluun tms. Saat korotetun työttömyyspäivärahan plus sen 9e/päivä. Saat siis selvästi enemmän rahaa kuin kaavailtu vapaaehtoistyötä tekevä työntekijä. Mutta ehkä tämä on hallituksen taka-ajatus. Tai sitten ajetaan kokonaan alas nuo korotukset ja kulukorvaukset. Maksat siitä, että pääset (joudut) jonnekin "töihin".
Selvää on se, että valtio (hallitus) yrittää tienata tällä. Nyt voidaan entistä enemmän korvata mukamas työvoimapulaa julkisella sektorilla. Onhan se kätevää. Vanhuksia hoitaa joku 500 eurolla per kuukausi kun muuten pitäisi maksaa tonni enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. siten, ettei ilmainen raha ole mikään perusoikeus muissakaan maissa. Miksi ei periaatteessa voisi tehdä vaikka muutaman tunninkin työtä esim. vanhustenosastolla auttaen heitä, joiden ansiota itsenäinen Suomi on? Meneekö korkeakouluopinnot siinä hukkaan vai ällöttääkö muuten vaan?
Siksi koska työstä maksetaan palkka eikä kuukausittainen 500 euron työmarkkinatuki. Jos oikeasti patistetaan orjatöihin, niin pianhan noita työttömiä on suurin osa suomalaisista kun kerran ilmaista orjatyövoimaa saa työkkarin kautta niin paljon kuin haluaa. Plus kuka maksaa vakuutukset työtapaturmien varalta? Kuka kouluttaa orjatyöläiset? Kai orjatyöläisen eläke kertyy tehdystä työstä? Jne.
Niin siis miksi pitäisi maksaa TYÖmarkkinatuki sellaiselle joka ei halua tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion sabotoida jokaista paikkaa joka ottaa minut tekemään ilmaistöitä. Päivän päättyessä jätän jonkun syrjäisemmässä paikassa olevan hanan auki niin ettei viimiset lähtijät sitä hoksaa. Tulee kiva vesivahinko ja kehittelen muuta kostoa. En tietenkään tunnusta että minä olin teon takana.
Ja tästä tykätään, hohhoijaa.
Älä tee ilmaistöitä mutta älä odota myöskään sitä työmarkkinatukeasi. Mikä oikeus sulla siihen on?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion sabotoida jokaista paikkaa joka ottaa minut tekemään ilmaistöitä. Päivän päättyessä jätän jonkun syrjäisemmässä paikassa olevan hanan auki niin ettei viimiset lähtijät sitä hoksaa. Tulee kiva vesivahinko ja kehittelen muuta kostoa. En tietenkään tunnusta että minä olin teon takana.
Olet siis rikollinen, todennäköisesti myös työhaluton.
käyttäjä-11350 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä tykätään, hohhoijaa.
Älä tee ilmaistöitä mutta älä odota myöskään sitä työmarkkinatukeasi. Mikä oikeus sulla siihen on?
Kovasti alapeukutetaan mutta ei osata perustella :D
Jakomielitautista politiikkaa hallitukselta. Toisaalta kokeillaan perustuloa, jonka saat vaikka et tekisi mitään ja olet turvassa tällaiselta kyykytykseltä ja nyt sitten kaavaillaan tätä pakkotyötä, joka on työttömyysturvan saamisen ehtona ja missä oikeastaan maksat siitä työstä koska ilmeisesti kustannat itse eväät ja kulkemiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei huono ajatus. Me voitaisiin myös erottaa ne nykyiset vanhustenhoitajat ja säästää isosti veronmaksajien rahaa. Työtön voisi myös olla siellä omalla vastuullaan jollon ei tarvita myöskään vakuutuksia.
Onkohan tämä "vapaaehtoistyö" nyt sitä aktiivisuutta mistä kysellään työkkärissä kolmen kuukauden välein vai onko se kyykytys vielä erikseen?
Hassua. Nythän kun tekee vapaaehtoistyötä tai opiskelee, niin MENETTÄÄ työttömyyskorvauksen kun se estää työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
No esim. Siksi, että se vanhustenhoito on joillekin ihan oikea työ. Oletko sä valmis antamaan oman työpaikkasi "vapaaehtoisille"? Ilmainen työ ei tuo meille lisää työpaikkoja.
Tiettyä komiikkaa on siinä, että tähän asti työkkärikorvauksen min menettänyt, jos ON omaehtoisesti opiskellut tai tehnyt vapaaehtoistyötä. Nyt työkkärikorvauksen menettää, jos EI opiskele tai tee vapaaehtoistyötä.