Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen voi jäädä illaksi ja osaksi yötä yksin kotiin?

Vierailija
07.11.2022 |

Mietin tarvitsisiko vielä järjestää lapselle hoitopaikkaa omien pikkujoulujen ajaksi. Nuori siis jo kohta 15v ja kiltti poikaa. Olisi halukas jäämään kotiin yksin.
Minulla varmaan menee juhlissa pitkäksi ja alkoakin varmasti nautin reiluhkosti. En tiedä olenko ihan hölmö kun tätä mietin, ei ole ollut koskaan tarvetta jättää lasta yksin kotiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jotain 11v kun jäin yksin.

Vierailija
2/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuon ikäisen voi jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuon ikäinen pari päivää yksin kotona kerran. Tai siis pari yötä oltiin pois.

Vierailija
4/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotias on pärjännyt ihan hyvin, kun ei ole mikään lellipentu jota pitää paapoa koko ajan. Lapset pitää kasvattaa itsenäisiksi.

Vierailija
5/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle 18v. Jonkun tarvitsee kuitenkin olla vastuussa lapsesta jos jotain sattuu.

Vierailija
6/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päästä lapsi voi muuttaa eri paikkakunnalle opiskelemaan. Ehkä hän voi viettää yön yksin kotonaan.

Vierailija
7/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta/ nuoresta että voiko jättää. Sinä varmaankin sen osaat parhaiten arvioida kun lapsesi tunnet. Kyllä nyt varmaankin tuossa iässä yleisesti jo voi olla kotona yöllä yksin.

Vierailija
8/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pojallesi sellainen verevä mutta kiimainen hoitotyttö ja jätä hänelle evääksi pieni likööripullo.

Vierailija
9/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä

Vierailija
10/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika varmasti pärjää mutta olisin enemmän huolissani sinun alkoholin käytöstä.

Vierailija
11/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisyys on hyvä lähtökohta.

Vierailija
12/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää. Jätä nämä uuvatit monkumaan ongelmiaan omaan rauhaansa.

Vierailija
13/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jättää, mutta varmistaisin että olisi joku aikuinen lähellä puhelimen päässä jos jotain sattuu. 

Vierailija
14/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika varmasti pärjää mutta olisin enemmän huolissani sinun alkoholin käytöstä.

Ei tarvitse olla. I

Olen juonut alkoholia viimeksi viime vuonna. En kuitenkaan sylje lasiin. Tiedän että pikkujouluissamme on ruuan kanssa viinit, drinkkiliput jne joten useampi annos varmasti menee.

-ap

Vierailija
15/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon reilun alkoholin käytön vuoksi voisi järjestää jonku yökyläpaikan niin ei tarvi kännistä äitiä odotella kotiin.

Jos olisit ihan asiallisesti siellä ja puhelimen päässä niin ei mikään ongelma.

Vierailija
16/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaan voi täysin rauhallisin mielin jättää. Ostat vaan kaappiin limsaa ja pizzaa niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
17/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 7v asti säännöllisesti yksin viikonloppuja kotona, kun muu perhe oli sukulaisten luona enkä itse halunnut mennä

Naapurin tädin kanssa oli sovittu, että kävi pari kertaa tarkastamassa, että kaikki ok ja sai soittaa, jos hätä. Koskaan ei tarvinnut.

Mutta tiedän myös useita, joita ei teininäkään ole voinut jättää yksi yksin, toinen pelkää ja toinen järjestää poliiseja vaativat bileet. Ihan yksilöstä kiinni, mutta ryyppyreissu ei ole paras hetki kokeilla.

Vierailija
18/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä täällä tapahtuu.

Olin 15 vuotias (loppuvuodesta syntynyt) kun peruskoulun jälkeen muutin 300km päähän vanhemmistani opiskelemaan.

Miten ihmeessä sen ikäinen ei itsekseen pärjäisi, pakko olla provo tai olisin huolissani.

Vierailija
19/19 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo 12 vuotiaana hoitamassa lapsia iltaisin, laiton ne myös nukkumaan ja heidän vanhemmat tuli sit joskus yöllä kotiin. Ja tämä tapahtui 10 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan