Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v**** sosiaalitoimisto!! Ne laittoi mut kuseen!!!! Apua!!!

Vierailija
18.11.2016 |

En tiedä muistaako joku, kun laitoin siitä isästäni, joka kuoli varattomana.
No nyt selvisi sen verran, että laskut kuittaantuu kun näytän toteen, että kuolinpesä on varaton.
Sossu maksaa kirkon 450 € laskun.
Mut sitten toi hautaustoimiston lasku, se oli siis 1400 €. Sossu käski käyttämään tätä paikkakuntalaista kallista ht.a ja nyt suostuu maksamaan hautauskuluja 750 €. Otin siis kaikki halvinta mitä löytyy ja katsoin sossun sivuilta tarkkaan, mitä kuuluu " varattomankin hautaukseen".. No lähentelee se summa oikeasti tuota 750€.a mutta siihen alv.t päälle niin summa oli melkein 1400€. Eli siinä laskussa ei mitään muuta kuin tavallinen arkkuhautaus, matkat ja kukka arkun päälle.
Nyt sossu sanoo että loppu 550 € jää minulle maksettavaksi, plus perunkirjoista aiheutuneet kustannukset..
Ei mulla ole penniäkään rahaa ylimääräistä!!
Mitä vittua mä teen???

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljetuksen alv on 10% ja muuten 24%... siinä ei 750€  lähentelevä summa muutu mitenkään kaksinkertaiseksi alvit lisäämällä.

Itse makoin halvimman arkun kanssa 1200 hautaustoimistolle ja seurakunnan lasku oli 350 tuhkauksineen. Siinä mielessä summasi ovat kyllä ihan linjassa.

Voi helvetti kun toi kuoleminen jälkien siivoamisineen on hinnoteltu huippuunsa  :(

Ehkä siksi, kun se on hyvää bisnestä juuri sen vuoksi, koska se jokaisella edessä.

Voisikohan tuota ulkoistaa jollekin ulkomaiselle porukalle, joka hoitaisi sen halvemmalla.  Vähän niinkuin virolaisille rakennustyöt ja puolalaiset putkimiehet?

Vierailija
142/147 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mikkelissä kun hautasimmme oman isän, niin se ei kyllä paljoo maksanut, mutta me käytimmekin suoraan oikeusapu- toimistoa. hautakivi oli meille 300ekee. ja joitakin laskuja ei tarvinnut maksaa. hautajais kulut, oli kans pienet. isälläkään ei ollut paljoo, mutta saimme ainakin piettyä jonkin laiset, ja laskut maksoimme pois. mietin vain että jos sossu laittanut tark. maksamaan paljon niin miksi eivät sitten voineet laittaa sinulle helpommaksi. siis tarkoitan siis että jutelleet loppun asti. meille ei edes tullut ajatelleeksi edes mennä sossuuun. kun ne tekee sen semmoiseksi sen asian. jotenkin tuntuu, että ette olleet keskustelleet loppuun asti miten toimitte, vaan että varmaan aattelitte, että kunhan saa pois alta. harmi vaan. ootte varmaan jo saaneet jo hoidettuakin jo asian,.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatottoman vainajan hautajaisia ei kannata varattoman ryhtyä hoitamaan. Missään ei ole tällaista pakkoa vaikka kuinka olisi sukulainen.

Vierailija
144/147 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulla on aina joka paikkakunnalla yksi hautaustoimisto jonka sossun on valinnut kilpailutuksen jälkeen sopimuskumppaniksi. Kyseinen hautaustoimisto tarjoaa sossulle sopimushinalla edullisen hautauspaketin jota sossu käyttää vähävaraisten hautaamiseen. Sinne myönnetään yleensä maksusitoumus jolla hautaustoimisto laskuttaa sossua,  eli mitään rahaa tai laskuja ei omaisten tai kuolinpesän pidä silloin maksaa.

Jos taas omainen tai muu henkilö ostaa hautauksen muualta tai hautaustoimisto ei tiedä että kyseessä on ns. sopimusasiakkaan hautauspaketti niin se jonka nimiin lasku on tehty vastaa sen maksamisesta. Jos laskua ei maksa, niin se menee ulosottoon. Sossu voi korvata tuosta laskusta tuon sopimuksen mukaisen pakettihinnan, mutta erotus jää laskun saajan vastuulle. Jos lasku on saatu tehtyä vainajan/kuolinpesän nimiin ja kuolinpesän varallisuus ei riitä sitä kattamaan, niin lasku jää hautaustoimiston myyntitappioiksi.

Vierailija
145/147 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin minä, että sanot, että eipä ole rahaa maksaa, joten tätä tapausta ei haudata.

Sanoin sossun tädille, että ei ole rahaa, saat toimia ihan niinkuin parhaaksi näet.

Vierailija
146/147 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy kun äänestää persuja. Nyt niitetään mitä on kylvetty.

Vierailija
147/147 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sossu ei ole järjestänyt kirjoittajaa mihinkään kuseen, vaan hän on sen ihan itse tehnyt. Hoidin juuri hiljattain omaiseni hautausjärjestelyt.

Vainajalle ostettiin kaikista edullisin arkku, mikä maksoi n. 450 e, sillä hänellä oli pankkitilillä rahaa vain n. 700 e. Lasku arkusta vietiin pankkiin maksettavaksi, sillä vainajan tililtä on mahdollista maksaa hautauskuluja. Hautaus maksoi paikkakunnallamme 130e. Tämä seurakunnan lasku maksettiin myös vainajan tililtä.

Otin tosin selvää etukäteen sosiaalitoimistosta, voiko hautajaisiin saada apua, mikäli vainajan omat rahat eivät riitä. Sieltä kerrottiin, että vainajalle tulee hankkia halvin arkku ja jos rahavarat menevät miinukselle, he maksavat sen. Mitään kukkia ei sosiaalitoimisto maksa.

Perheellämme ei ollut hautajaisvaatteita. Sos.toimi antoi näihin n. 70 e. Päätöksessä luki, että ne on tarkoitettu miehen kenkiin ja itse vaatteet tulee hankkia omilla rahoilla. Päätöksessä suositeltiin kirpputoreja.

Järjestin vainajan muistoksi kahvitilaisuuden omilla varoillani. Mitään tilaisuuttahan ei ole pakko järjestää lainkaan, eikä sosiaalitoimi tällaiseen rahaa annakaan.

Kun perunkirjoitus tehtiin, oli vainajalla niin paljon sairauskuluja, etteivät hänen varansa riittäneet niihin, vaan summa meni miinukselle n. 2000 euroa. Tämä summa jäi velkojien tappioksi.

Älyttömintä on lähteä ostelemaan kaikenlaista ennenkuin selvittää paljonko varallisuutta vainajalla on ja paljonko voi itse panna rahaa kuluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi