Minä opiskelen Ranskaa ja olen oppinut sitä jo 6 sanaa.
Vaikka olen opiskellut sitä itse ja vasta viikon.
Kommentit (35)
Maladets! Ja isuzaju russki jazik.
Olenpa minä älykäs! kirjoitti:
Positiivisesti ajatellen,toivotan onnea kieliopinnoillesi ranskan kielen parissa ! Hyvä valinta.
Olenpa minä älykäs! kirjoitti:
Kielet kirjoitetaan pienellä, joten et ole kovin älykäs. Mieheni oppi viikossa kokonaisia lauseita ja lukee nyt vuoden itseopiskelun jälkeen suht sujuvasti ranskaa, kirjoittelee jopa työhakemuksia ranskaksi.
Jos olet tosissasi kielen suhteen, lue ja varsinkin kuuntele kieltä jota opettelet. Sanavaraston kerryttäminen on a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Maqnifigue! Opiskelin 7 vuotta ranskaa enkä oppinut mitään, en tiedä onko tuo alkukaan oikein :D
Muuten hyvä, mutta vaihda q ja g toisin päin niin sitten on 'parfait'.
Bon soir ap!
Il pleut à Paris maintenant.
t. paljon kauemmin ranskaa opiskellut, että ei vahvasti mene täälläkään, kun en muuta osaa nyt sanoa. Mutta terkkuja Pariisista kuitenkin.
Lapsi lukee ranskaa A2 kielenä toista vuotta ja minusta etenevät aivan liian hitaasti. Itse olen lukenut ranskaa lukiossa ja kansalaisopistossa ja itseopiskeluna. Je comprendre un peu mais je ne peux pas parlar / ecrir.
Minä osaan kuusi hyödytöntä kieltä. Vaihtaisin heti ranskaan.
Olen käynyt vuoden mittaisen peruskurssin, enkä muista muuta kuin merci poku tai boku enkä edes muista miten boku kirjoitetaan.
Lataapa duolingo (ilmainen) tai mondly (maksullinen) appsi puhelimeen. Oon oppinut noiden avulla jo paljon. Hauskaa ja helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Maqnifigue! Opiskelin 7 vuotta ranskaa enkä oppinut mitään, en tiedä onko tuo alkukaan oikein :D
Ei ole, p.o. maGnifiQue
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt vuoden mittaisen peruskurssin, enkä muista muuta kuin merci poku tai boku enkä edes muista miten boku kirjoitetaan.
Voin auttaa: beaucoup
Je ni parlee nö francee - ei päivääkään ranskan opintoja.
Siriina kirjoitti:
Je ni parlee nö francee - ei päivääkään ranskan opintoja.
Olisi pitänyt olla "Je parle ne pas français.", mutta minun osalta tilanne on enemmänkin, "Je parle en peu fançais, mais je lire et comprende un peu plus :)"
Aksentit alkaa olla hieman vaikeita muistaa, kun en ole 35v tarvinnut kieltä vaikka 4 vuotta sitä ennen sitä opiskelin. Sen jälkeen mitä nyt kuunnellut TV5:stä ja pari lyhyttä lausetta Quebecissä joskus sanonut kun pahoitellut jotakin kadulla tönäistyäni. Luetun ymmärtäminen ja puhutunkin ymmärtäminen vielä osittain sujuu, mutta puhe- ja kiroituksen tuottaminen mietityttää kyllä varsin paljon. Pitäisi ehkä käydä joku aktivointikurssi, mutta eipä siitä ole hyötyä jos sitten kieltä ei pääse missään arjessa käyttämään. Ranska on mukava kieli ja useimmat ranskalaiset varsin joviaaleja persoonia.
Onnea ointojen kanssa! Kamalan vaikea kieli, muutama vuosi maassa ja tuntuu etten ikinä opi puhumaan tätä *@$* kieltä. No ainakin ymmärrän suurimmaksi osaksi, huoh.
Opettelisit ensin suomea.
Ranska on tarpeeton snobbailu-kieli. Täysin yliarvostettu maanakin, pelkkiä nationalistisia juntteja.