Mikä sun enkku-nimesi oli koulussa?
Kommentit (542)
Olin pari vuotta Jenny, mutta opettajan vaihduttua nimi muuttui Joannaksi. :( Jenny kuulosti mielestäni paljon kauniimmalta kuin tuo Joanna, vihasin sitä nimeä. :D
Siis ensin Pende ja myöhemmin Pentty. Pentti oli oikea nimi.
Evelyn, tuskin itse olisin tuollaista keksinyt eli varmaan sitten opettaja sen päätti, yhtään en enää muista...en tykännyt kyllä yhtään, IIIVLIN:)
Wendy. Opettaja arpoi kaikille nimet. Miten tuon nimen edes muistan, en tiedä. (Ikä nyt 27 ja enkkunimi oli ala-asteen kolmannella luokalla.)
Jill, piti alkaa samalla kirjaimella oman nimen kanssa ja opettaja päätti. Muistan etten tykännyt yhtään, ajattelin sitä hirveen poikamaiseksi.
Lucy. Muistaakseni nimen piti alkaa samalla alkukirjaimella kuin oma nimi.
Meillä oli eri nimet vielä lukiossa ranskantunnillakin. XD Muissa kielissä kyllä ei enää siinä vaiheessa...
Mikä järki näissä enkkunimissä oikeasti edes on? T. Sharon (ja mä niin inhosin tuota nimeä).
Meillä oli ihan oman nimen mukaan.
t.peter
Alice. Ihan ok. Ruotsin tunneilla olin Siv. Kamala nimi, jota osa väänsi Siiviläksi. Just!
ekana vuonna kate ja seuraavana vuotena rachel. ekat jouduttiin valitsemaan opettajan tekemistä vaihtoehdoista ja seuraavana vuonna tykkäsin frendeistä
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin valita itse, mutta enkkunimen piti alkaa samalla kirjaimella kuin oma nimi. Jos useampi halusi saman nimen, niin arvottiin. Mä olin Pauline ja Peggy. Toi Peggy tuli siitä kun fanitin Samuli Edelmania :D Yläasteella ranskan tunneilla mä olin Patricia.
"Toi Peggy tuli siitä"
ja lausutaan pezi
Vierailija kirjoitti:
Olin Janice.:>
tsänis
Vierailija kirjoitti:
Diana. Sain valita joko Doris, Pamela tai Diana.
Olin myös Diana, mutta halusin nimen, koska se oli erään hevosen nimi :D
Vierailija kirjoitti:
Diana. Sain valita joko Doris, Pamela tai Diana.
Minä olin myös Diana. Oma nimeni on Tanja, niin opettaja ehdotti sen perusteella Dianaa.
En saanut moista, koska kuulemma nimeni toimii enkuksikin. Harmitti lapsena!
T. Paula
Katherine. Olisin halunnut olla Kate, mutta se meni luokkakaverille. Oudoksuin aluksi "vaikeaa" nimeä, mutta lopulta ihastuin siihen kovasti.
Nimeni on Laura enkä tämän vuoksi saanut valita uutta nimeä. Laura vain lausuttiin englantilaisittain Loora. Inhosin sitä ja traumat jäi :)
Joskus ysärillä tulin nelosluokalle uudeksi oppilaaksi kun muutettiin. Meillä ei vanhassa koulussa ollut tätä enkkunimikäytäntöä joten ihmettelin vähän mutta kyllä siihen sulautui. Meitä tuli samaan aikaan sille luokalle kaksi tyttöä joilla etunimi alkoi v:llä. Mulle annettiin kaksi vaihtoehtoa, Veronica tai Valerie. Valeriesta en tykännyt yhtään enkä kyllä Veronicastakaan oikeastaan, mutta jompi kumpi oli pakko valita ja Veronica oli lähempänä omaa nimeä (Veera) niin otin sen. Toiselle tytölle (Venla) jäi sitten se Valerie.
Pende. Olen Pentti.