Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1861/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, tämä tuli niin äkkiä, mutta jos olisimme kahden kesken, vastaisin kyllä.

Lapsena lempivastaukseni siinä kysymysten ja vastausten korttipelissä, jonka nimen olen unohtanut.

77 hassua kysymystä ja vekkulia vastausta

Tai jotenkin noin noi adjektiivit. Karsein vastaus oli: kyllä, kasiaisia kerätessä.

Oli tosi hauska peli, aikuisenakin sitä pelailtiin illanistujaisissa, siis mulla on se jossain vieläkin, täytyykin etsiä...

Minulla oli myös tuo peli, sain sen joskus kasarilla joululahjaksi. Olin tikahtua aina vastaukseen ”Kyllä, välistä sängyn alla”. :)

Siellä oli se vastaus "Vasta vuonna 1999" (en muista oliko tuossa lopussa "aion yrittää" tai jotain) . Sitä aina mietti, kun pelattiin sitä joskus kasarilla, että vuoteen 1999 on vielä pitkä aika, minkähänlaista silloin on. Ja nyt vuodesta 1999 on vieläkin pitempi aika. Kortit on vieläkin lapsuudenkodissani ja pelaan sitä joskus lasten kanssa.

Vierailija
1862/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exien syntymäpäivät...ihmeellistä ja niin turhaa :)

Muistin juuri eilen omalla kohdallani, lähetin onnittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kansalaiset! Täällä Leo Eläin tieeeetääää!

Ai niin, se sanoi noin.

Näitä H.Holopaisen sivupersoonia.

Kosketelkaa toisianne.

Vierailija
1864/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnenpyörässä oli joskus tehtävä Pärttylinyön verilöylystä. Kukaan kilpailijoista ei ilmeisesti ollut kuullut siitä aiemmin, en tosin itsekään, ja tehtävän ratkaissut kilpailija luki sen näin: Pärt-ty-li-ny-ön.

Vierailija
1865/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, se sanoi noin.

Kosketelkaa toisianne.

nykyversio lienee "kosketelkaa itseänne" ja ohjelman sponsori "nauristoukka" (nimi muutettu)

Vierailija
1866/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läiskyttelin hotellin lastenaltaassa kellukkeiden kanssa ja katselin, kun sen vieressä kasvoi talon korkuista, kaislan näköistä kasvia. 

Myöhemmin olen lomakuvista todennut näin todella olleen ja olin tuolla reissulla 2-vuotias, eli kyseessä yksi varhaisista muistoistani. Voi olla, että jokin muisto on aikaisempi, tai samoilta ajoilta, mutta tuon etelänreissun tarkka ajankohta on tiedossa, joten siksi tiedän kuinka vanha olin. Jotain oman pihan leikkejä ei osaa samalla tavalla ajoittaa. 

Vierailija
1867/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä muistan hävettäviä ja noloja tilanteita. Kusipää aivot, sitten kun pitäisi muistaa jotain hyödyllistä niin aivot on ihan jaa niin mikä?

Vierailija
1868/2086 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan VKSn hoitajan tuoksu tupakkahuoneessa ovensuussa istuessaan.

Vierailija
1869/2086 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen kouluikää osasin jotenkuten kirjoittaa ja raapustelin jotain itsekseni. Kirjoitin "pöyvvälle", ja lappusta vilkaistessaaan äitini hyväntahtoisesti naureskeli, ettei sitä "pöydälle" nyt ihan noin kirjoiteta. Isä puhui aika paksua savon murretta.

Vierailija
1870/2086 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista edelleen kaikki pikkuautot, legopaketit ja hiekkalelut mitä on ollut.

Vierailija
1871/2086 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkös? Häirintää, kidutusta, Arja Korisevaa.

Vierailija
1872/2086 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella luokalla opettaja nauroi mun väitteeni siitä että taloa rakentaessa pitää ensin tehdä perustukset.

Hänen mielestään ensin tehdään katto että voidaan sateelta suojassa tehdä perustukset ja kun kyseenalaistin tuon kysymällä että minkä varaan se katto rakennetaan, ope siirtyi ihan vaan suoraan vinoiluun mun älykkyydestä johon sai loppuluokankin yhtymään. 

Vierailija
1873/2086 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nolot tilanteet, mitkä tulevat kaivertamaan alkuyöstä kun olisi jo pitänyt nukkua ja saavat sängynnurkkaan sikiöasentoon huutamaan, miksi?! Kauheella myötähäpeän irvistyksellä.

Vierailija
1874/2086 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, se sanoi noin.

Kosketelkaa toisianne.

Holopaisella selkeä ääni.

Vierailija
1875/2086 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisimmäinen palkka vuonna 1970 lähettinä oli 400markkaa ja kuukausikortti Helsingissä 34markkaa.

Vierailija
1876/2086 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarpeellista on vähän, tahi yksi ainoa." Vuosikymmenien takaa läksy pyhäkoulusta eli muistolause. Eli käsiteltiin päivän "epistolaa" ja pyhäkoulun opettaja tiivisti lauseen siihen liittyen ja kysyttäisiin seuraavana pyhänä.

Kummasti tulee aina joskus päähän, mutta on unohtunut, että mikä vähä tai ainoa on vain tarpeellista.

Vierailija
1877/2086 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, tämä tuli niin äkkiä, mutta jos olisimme kahden kesken, vastaisin kyllä.

Lapsena lempivastaukseni siinä kysymysten ja vastausten korttipelissä, jonka nimen olen unohtanut.

77 hassua kysymystä ja vekkulia vastausta

Tai jotenkin noin noi adjektiivit. Karsein vastaus oli: kyllä, kasiaisia kerätessä.

Oli tosi hauska peli, aikuisenakin sitä pelailtiin illanistujaisissa, siis mulla on se jossain vieläkin, täytyykin etsiä...

Minulla oli myös tuo peli, sain sen joskus kasarilla joululahjaksi. Olin tikahtua aina vastaukseen ”Kyllä, välistä sängyn alla”. :)

Siellä oli se vastaus "Vasta vuonna 1999" (en muista oliko tuossa lopussa "aion yrittää" tai jotain) . Sitä aina mietti, kun pelattiin sitä joskus kasarilla, että vuoteen 1999 on vielä pitkä aika, minkähänlaista silloin on. Ja nyt vuodesta 1999 on vieläkin pitempi aika. Kortit on vieläkin lapsuudenkodissani ja pelaan sitä joskus lasten kanssa.

Olisko ollut tämä: Ylihuomenna aion yrittää

Vierailija
1878/2086 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien kansakoulukavereiden nimet, ja opettajien. Turhaako? No ei ehkä sittenkään. VUOSI OLI 1967, kun aloitin koulun. Ekaa koulupäivää en muista, mutta vuotta aiemmin olin päivän kuunteluoppilaana, sen muistan kyllä, olinhan 5v...

Vierailija
1879/2086 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun nuorisotyönohjaaja lupasi piirtää minullekkin sarjakuvahahmon mutta petti lupauksensa.

Sitten muistan Sultan paketin naapureiden yöpöydän laatikossa, kaveri kerto että isi ja äiti käyttää öiain turbaaneja. Vieläki huvittaa ja huvitti kun nuorena tajusin mitä ne turbaanit on oikeasti ja kuinka olin kuvitellut naapurin pariskunnan turbaanit päässä yöunilla. Haha.

Vierailija
1880/2086 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yläasteen ruotsin tunneilta kaksi asiaa "en öde ö" ja "Pernilla". Voiko turhempaa olla? Yhä vatuttaa muistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi