Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2089)

Vierailija
1841/2089 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli puhelin joskus 70-luvun alussa. Muistan vieläkin puhelinnumeron.

Vierailija
1842/2089 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, tämä tuli niin äkkiä, mutta jos olisimme kahden kesken, vastaisin kyllä.

Lapsena lempivastaukseni siinä kysymysten ja vastausten korttipelissä, jonka nimen olen unohtanut.

77 hassua kysymystä ja vekkulia vastausta

Tai jotenkin noin noi adjektiivit. Karsein vastaus oli: kyllä, kasiaisia kerätessä.

Oli tosi hauska peli, aikuisenakin sitä pelailtiin illanistujaisissa, siis mulla on se jossain vieläkin, täytyykin etsiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kansalaiset! Täällä Leo Eläin tieeeetääää!

Vierailija
1844/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exien syntymäpäivät...ihmeellistä ja niin turhaa :)

Vierailija
1845/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos jokaiselta markan saan, voin tehdä tänne joulumaan." Niilo Tarvajärven slogani vähän Suomen itsepäistymisen jälkeen.

Vierailija
1846/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folke West matkaili maailmalla meidän puolestamme - meidän rahoillamme.

Vierailija
1847/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodin naapurissa oli kesämökkinä pidetty vanha talo, varmaan rakennettu 1900-luvun alussa. Talon pihalla oli saunarakennus. Muistan, miten puhdas ja siisti se sauna ja saunan pukuhuone olivat. Muistaakseni saunassa oli osaksi lattiana kallio. Leikin kesäisin samanikäisen tytön kanssa, tämä tyttö vietti kesiään sillä mökillä isoäitinsä kanssa.

Vierailija
1848/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PTV:n (nyk. Nelonen) kanavalla noita näytettiin. Mainoksilla rahoitettua varhaista tosi-tv-huttua. Saiko noitakin ohjelmatallenteita ostaa vhs:llä jälkikäteen, kuten Timo-teija Mikkosen iltaohjelmia?

Vierailija
1849/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka 3-vuotiaana, sateisenharmaana syyspäivänä, hiekkalaatikolla ajattelin, että elämä on kamalaa.

Minulla taas sellainen muisto, jossa n 5 vuotiaana hiekkalaatikolla kesäillalla ajattelin että elämä on ihanaa :D

Mutta kauhea tuo sinun muistosi :(

Ajelin pienenä pihalla polkupyörällä ympyrää ja lauloin. Olo oli onnellinen ja ajattelin että muistan tämän hetken varmaan aina. Ja niin olen muistanutkin.

Vierailija
1850/2089 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortesjärvi.

Vierailija
1851/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena lempivastaukseni siinä kysymysten ja vastausten korttipelissä, jonka nimen olen unohtanut.

Tai jotenkin noin noi adjektiivit. Karsein vastaus oli: kyllä, kasiaisia kerätessä.

Oli tosi hauska peli, aikuisenakin sitä pelailtiin illanistujaisissa, siis mulla on se jossain vieläkin, täytyykin etsiä...

Minulla oli myös tuo peli, sain sen joskus kasarilla joululahjaksi. Olin tikahtua aina vastaukseen ”Kyllä, välistä sängyn alla”. :)

Vierailija
1852/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun leikimme perhepäivähoitajan luona, teimme majan pöydän alle sateenvarjojen avulla.

Nykyään kyllä vähän ihmettelen että harvemmalla perhepäivähoitajalla on ruokasali, jättimäinen tumma pöytä, paksut tummat verhot ja ainakin tusinan verran sateenvarjoja.

Vierailija
1853/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-19 Finnihuolet pois.

Vierailija
1854/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen kaveri ja meidän serkku ei tulleet toimeen.

Yhtenä arki-iltapäivänä (ala-asteikäisenä) he taas alkoivat riitelemään ja serkku kippasi lasin vettä veljen kaverin niskaan.

Me ei oltu totuttu moiseen draamaan ja ihan kauhuissamme yritettiin kuivata mattoa hiustenkuivaajalla, ettei vanhemmat ihmettelis.

Vierailija
1855/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38644 kirjoitti:

Minäkin muistan lapsuudenkotini lankapuhelinnumeron. Siitä on kovin paljon edelleen hyötyä kun voin käyttää sitä, tai osia siitä erilaisten korttien tunnuslukuna. Ei ainakaan unohdu !

Muistan myös lapsuudenkotini lankanumeron - suuntanumero oli viisinumeroinen, puh.nro kolminumeroinen.

Vierailija
1856/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kummitädin mekon, sen kuosin. Käytiin kylässä ja lähdettiin sen aikaiseen kotiin. Nainen kuoli pian sen jälkeen, ja muutimme hänen taloonsa (se oli myös isän lapsuudenkoti).

Olen ollut vähän yli vuoden ikäinen, ja asiasta on yli 47 vuotta.

Tuli uniin myöhemmin.

Vierailija
1857/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös tuo peli, sain sen joskus kasarilla joululahjaksi. Olin tikahtua aina vastaukseen ”Kyllä, välistä sängyn alla”. :)

Minulla on tuo peli tallessa. Se on luotu jo 1950-luvulla. 70-luvun versio ei ollut oikein mistään kotoisin. Silloin pyrittiin nykyaikaistamaan (latistamaan) kaikki.

Vierailija
1858/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset naimisiin, jos menee tasan,

joku pesuaine mainos, missä taitellaan (kämpätään sanottas meillä) lakanoita.

Bio Luvil tai Serto. Muistan tuon, kuten myös "Taas uusi pusero!" "Ehei- se on Sertolla pesty!" josta väännettiin välitunnilla omia versioita.

Vierailija
1859/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailiia kirjoitti:

Aina kun mä maitoo juon

muistan sun ja hymys tuon.

Sanoin sulle terve vaan

panen maitoa tulemaan🐄🐄🐄🐄🐄

Valion mainos ammoin. Taisi olla useampikin versio.

Aina kun mä maitoo juon/ mä muistan sut ja hetken tuon:/ sulle sanoin näkemiin/ lähdin maalta kaupunkiin.

Mies:

Sä sanoit mulle " terve vaan/ ja tuskin enää tavataan/ kirjeitä en osaa kirjoittaa/panin maitoa tulemaan.

Nainen:

Vaikka kaupungissa kaikkee on/kuitenkin olin onneton/sua aattelin mä aina vaan/päätin lähteä tulemaan.

Seuraavassa versiossa mies:

Vaikka kaupungissa kaikkee on/ehkä kuitenkin olit onneton/sua aattelin mä aina vaan/ jos pääsisit tulemaan.

Mainoksen nimi on Maitoa maalta, laulajana Sonja Lumme. Miesääni ei ole ilmoittautunut.

Pohjana on vanha tuttu "Kyllä maalla on mukavaa/Thank God I'm a country boy.

Vierailija
1860/2089 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PTV:n (nyk. Nelonen) kanavalla noita näytettiin. Mainoksilla rahoitettua varhaista tosi-tv-huttua. Saiko noitakin ohjelmatallenteita ostaa vhs:llä jälkikäteen, kuten Timo-teija Mikkosen iltaohjelmia?

Lötyi ainakin kirjastoista.