"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Vierailija kirjoitti:
Muistan tapettien kuviot ja tietosanakirjasarjan aakkosjaottelun, kyseessä oli Facta-tietosanakirjasarja. AA-CFA oli ensimmäinen niistä ja viimeinen osa oli TYÖ-ÖÖ.
Tämä oli hyvä. Meillä oli Tiedon Värikäs maailma, noita osien lyhenteitä katselin ja tutkin värikuvia. Aika tylsää oli usein kuten huomaa.
Nykyään on niin vaikee löytää pätevää työvoimaa. -Niin on, niin on.
Mä olen Olli. Mä olen onnellinen mies. Lissun kanssa tienataan reilu 3 000 euroo kuussa. Lissu laski, että elämän aikana se tekee melkein kaks miljoonaa euroo. Siis kakstoista miljoonaa markkaa. Ja silti tuntuu, ettei mitään jää käteen. Me oltais voitu jatkaa samaa rataa tai alkaa pistää rahaa syrjään. Nyt säästetään kolkyt euroo kuussa. Tekee muuten tasan euron päivässä. Ja mistään ei oo tarvinnu luopua. Jos kerran aika on rahaa, niin pitkä aika on paljon rahaa. Me kun halutaan olla onnellisia nyt ja tulevaisuudessa.
Muistan jostain syystä monia mainosrallatuksia lapsuudesta. Esim. yhden Libero-mainoksen ”Libero on mukava ja pehmoinen, napakka. Kun pikkupeppu heilahtaa se joustaa. On imukyky mahtava ja vaipan pinta kuiva on, lapsen olo huoleton, Liberoo, onnea on”. Lisäksi muistan karkkimainoksia, Jelly on jees jne. Muistan myös lasten kirjoja ja elokuvia, kuten Pekka Töpöhännän melkein sanatarkasti ulkoa.
Muistan myös pitkiäkin runoja, kuten Oli kerran Onnimanni.
Sen sijaan, en ikinä muista näyttelijöiden tai urheilijoiden tms ihmisten nimiä enkä vuosilukuja. Olen surkea Trivial Pursuitissa, koska en muista mitään. En käsitä miksi aivan turhat asiat jäävät mieleen 30 vuoden takaa, mutta sitten on ongelmia ihmisten/elokuvien/maiden/kaupunkien/jokien jne nimissä tai tärkeiden asioiden muistamisessa.
Nyt me pyöräytetään onnenomeletit. Ja sehän se käy heleposti. Sekoita kolme munaa, kolme ruokalusikallista vettä ja sitten pikkasen suolaa ja pippuria. Ja kaadetaan tämä seos sitten kuumalle pannulle. Ja sitten hytkytettään vähäsen, niin kypsyypi tasasesti. Ja täytteeksi laitetaankin tällä kertaa sitten juustoraastetta ja tomaattisilippua. Ja onnenomeletti on valamis! Mutta kerropa miten sinä teet sinun munakkaan. Osallistu kilpailuun netissä tai postikortilla. Sua oottaa mahtavat palkinnot.
Souvvappa Jokke nuoremmuuttas tuonne mantereen puolelle ja käy hakkeen kaupasta niitä lihasuikaleita. -Jaa mä vai? -Onko siinä Joutsenlippu? -Ei tässä mitään näy. -No ei se sitten käy! -Elä nyt uhoo siinä! Alahan soutaa! -Nyt tässä on Joutsenlippu! -Sitten se on sata!
Muistan mun eksän eksän siskon poikakaverin ja sen kans käymäni lyhyen keskustelun sanasta sanaan. Juteltiin tän mun eksän eksän siskon poikakaverin isästä. Ei ollu mitään ihmeellistä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan mun eksän eksän siskon poikakaverin ja sen kans käymäni lyhyen keskustelun sanasta sanaan. Juteltiin tän mun eksän eksän siskon poikakaverin isästä. Ei ollu mitään ihmeellistä siinä.
Tää siis tapahtu vuonna 2003 Kannelmäessä
Greedissä kysyttiin joskus vuoden 2002 Tangokuningasta, joka oli Mikko Kilkkinen. Kilpailijalla ei ollut aavistustakaan ja hän veikkasi Matti Korkialaa. Kapteenikaan ei tiennyt joten hän sitten päätti hyväksyä vastauksen. Kolme muuta kilpailijaa olisivat tienneet vastauksen ja muistan, kun näin heidän ilmeistään, että nyt päättyi peli. Olisin itsekin tiennyt sen.
1992 työntelin esikoistani farkunsinisissä vaunuissa, oli kaunis kevätpäivä. Täysin tuntematon mummo lyöttäytyi seuraani ja alkoi jutella vauvasta. "Se on varmaan poika, kun on siniset vaunut", hän totesi. Poikahan se, vaunut oli kyllä ostettu ennen vauvan syntymää eikä tuohon aikaan ollut tapana selvittää sukupuolta etukäteen.
Me oomme joukko vallaton, kotimme on Bonbon
Täyttä sottailua elämämme ooooon
Oomme bailaajia, iloisia vauhtiveikkoja
Kun rokataan, rokataan, riehutaan, riehutaan, ja suussa seikkaillaan
Maailman makeat namupilat! Bonbonbon! Prrrrrr!
Voi ihana, joku muukin muistaa tämän 1990 vuoden joulukalenterin tunnusmusiikin..onkohan tätä äänitetty, saako mistään? tietääkö kukaan?
Robotti imuri on kaikkien aikojen turhin kapine vieläkin
Muistan kun olin päiväkodissa viimeisenä ja menin keittäjän kanssa syömään keittiön puolelle nakkeja. Kun sain syötyä kaikki nakit pyysin lisää, ja keittäjä antoi vain sillä ehdolla että syön myös ketsupit ettei se jähmety mikrossa. Ällötti mutta en uskaltanut kieltäytyä, joten kauhoin kaikki loput ketsupit suuhun.
Olin 1970 isän ja äidin kanssa kaupungissa, ja silmälääkärini jälkeen ravintolassa syötiin lohivoileivät ja sipulipihvit. Olin alle 10v.
Muutaman luokkatoverin syntymäpäivät, jotka kuulin ohimennen 80-luvulla. En siis edes käynyt heidän synttäreillään.
Kävin ostamassa munia naapurin kiukkuiselta mummolta, pelottavat kaihiset silmät.
Kauppa-auto pysähtyi meidän kohdalla. Jos olin kotona lisäsin kauppalistaan jäätelötuutin ja vein kauppakassin sekä listan ja rahapussin ulkoeteiseen äidin ohjeen mukaan. Sit ovi hakaan ja kun kauppias toi ostoskassin täytettynä ja kauppa-auto kuului lähtevän, haka auki, kassi keittiöön ja ensin jäätelö, sitten ostosten purku.
Naapurin likka söi usein hiekkaa rannalla. Joku puutos. Itsekin maistoin, ei hassumpaa sillee huuhdottuna, pölyttömänä ja märkänä.
Puolen litran kossupullo maksoi vuonna 1992 90mk.
Bensalitran hinta meni 80-luvun lopussa suurinpiirtein 2mk + oktaaniluku.
92 maksoi siis 2.92mk ja 99 2.99mk
Ex-vaimon lasten nimet.