Seurustelu 8 kuukautta ja mies lopetti puhumisen kokonaan!
Blokkasi tänään puhelimella, lakkasi vain yhtäkkiä puhumasta. Siis 8 kuukautta seurustelu ja n. puolet viikosta vietetty toistemme luona. Olemme keskustelleet miehen pahasta tavasta vetää mykkäkoulua, ja mies ainakin sanoi ymmärtävänsä ettei tapa ole hyvä. Muuten emme huuda emmekä "nalkuta" toisillemme. Noin kerran parissa kuukaudessa on kumminkin ollut esim joku näkemysero, josta mykkäkoulu on alkanut. Silti siihen on aina ennen ollut joku selkeä syy. Hän tietää, että mykkäkoulu saa mut pois tolaltani. Eilen illalla oli pientä kinaa jostain mitättömästä (tyyliin miksi ostin kaupasta väärää pesuainetta tms yhtä typerää). Asia sovittiin ja mentiin nukkumaan mielestäni ihan normaalisti. Aamusta alkaen mies ei puhunut, ei vastannut viesteihin eikä puheluihin ja nyt blokannut kaikkialta. Mitä ihmettä ??
Kommentit (69)
Olin naimisissa tuollaisen miehen kanssa ja se on todella raskasta. Nyt vasta ymmärrän, että hyvässä suhteessa sinun on hyvä olla. Eli tunnustele, jos sinulla on hänen kanssaan usein tuollaista, lopeta suhde. Se on kuitenkin parasta tuossa vaiheessa, 8 kk on vielä lyhyt aika. Olin miehen kanssa yhdessä 15 vuotta ja käytös ei koskaan parantunut. Minä sairastuin, ero tuli ja käyn terapiassa. Pelasta itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Olin naimisissa tuollaisen miehen kanssa ja se on todella raskasta. Nyt vasta ymmärrän, että hyvässä suhteessa sinun on hyvä olla. Eli tunnustele, jos sinulla on hänen kanssaan usein tuollaista, lopeta suhde. Se on kuitenkin parasta tuossa vaiheessa, 8 kk on vielä lyhyt aika. Olin miehen kanssa yhdessä 15 vuotta ja käytös ei koskaan parantunut. Minä sairastuin, ero tuli ja käyn terapiassa. Pelasta itsesi.
Ei miehen käytöksessä olisi ollut mitään vikaa, ellet sinä samanaikaisesti olisi vaatinut että riitaisuuksien ratkaisumallin pitäisi tulla sinulta. Sinä yritit pakottaa miehen muottiisi, ei ihme ettei halunnut mennä. Ja kehtaat vielä voivotella kuinka oli raskasta ja terapiaa tarvitsit.
Eksäni harjoitti murjotusta. Joka kerta pidempään kuin edelliskerralla, kuin olisi ruksannut murjotuspäiviä kalenteriin ja pyrki ylittämään omat enkkansa joka kerta. Viimeinen murjotus kesti kolme kuukautta. Lapsiperheessä. Älä hitossa tee samaa virhettä kuin minä vaan heivaa murjottaja ennenkuin olet sitoutunut mihinkään!
Ei kuulosta hyvältä. Me taas päätettiin 8 kuukauden seurustelun aikoihin muuttaa yhteen ja hyvin onkin mennyt. Ensi keväänä häät. Jos oma mies pitäisi tuollaista mykkäkoulua ja estäisi minut joka paikassa, niin olisi aika äkkiä entinen mies.
Ap:n kannattaa nyt laittaa itsensä ja oma hyvinvointi etusijalle.
Vierailija kirjoitti:
Mies käyttäytyy kuin nainen
Eli naisille käytös onkin siis sallittua? Miehille ei?
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kerroin vielä miehelle, että mykkäkoulusta minulle tulee fyysisestikin paha olo. Hän sanoi että pitää lopettaa sellainen jos kärsin siitä niin kovasti. Ja nyt helvetti sama jatkuu !
AP
Eli hän tietää varsin hyvin miten paljon kärsit hänen harjoittamasta mykkäkoulusta eli henkisestä väkivallasta. Ja tekee sitä silti! Tästä voi hyvin päätellä että häntä ei suinkaan haittaa että kärsit, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käyttäytyy kuin nainen
Eli naisille käytös onkin siis sallittua? Miehille ei?
Älkää jaksako tehdä kaikesta sukupuolikysymyksiä. Mykkäkoulu on aina henkistä väkivaltaa, harjoitti sitä nainen, mies, pomo, äiti tai kolmas sukupuoli muu mikä. Eikä se ole sallittua kenellekään.
Ap joko mies on ottanut yhteyttä?
On laittanut yhden viestin. Siinä hän kertoo, että on edelleen vihainen ilmeisesti edellisillan "riidasta" ja haluaa puhua kasvotusten. Varmaan haluaa erota siis.
AP
Tulee mieleen, onkohan tavannut jonkun toisen naisen....
AP
Tsemppiä, ap, mitä sitten tapahtuukin. Muista kaiken keskellä silti ettet ansaitse mieheltä tuollaista kohtelua, kun asiasta on nimenomaisesti ollut puhettakin ja hän on itse luvannut lopettaa. Jos sieltä paljastuisi nyt jotain muutakin, ikävää tietysti mutta toisaalta vaan lisää todisteita siitä että mies on ihan urpo.
Ap oli miehen suuttumisen takana mitä tahansa, niin tilanne oli sellainen että et ole ansainnut noin huonoa kohtelua. Kuuntele rauhassa mitä mies sinulle kertoo. Ja tee johtopäätökset siitä. Älä pelkää erota jos sellainen tunne tulee.
Vierailija kirjoitti:
On laittanut yhden viestin. Siinä hän kertoo, että on edelleen vihainen ilmeisesti edellisillan "riidasta" ja haluaa puhua kasvotusten. Varmaan haluaa erota siis.
AP
Minun veikkaus ei ole ero eikä toinen nainen vaan se että mies haluaa tavata kasvotusten jotta voi "kouluttaa" sinua. Sanella millainen sinun tulee olla ja miten käyttäytyä jotta olet hänelle hyvä "vaimo".
Mies kertoi haluavansa lopettaa suhteen, koska ei tunne pystyvänsä elämään uusperheessä (minulla on yksi poika, isompi jo). Hän haluaa mieluummin aloittaa jonkun kanssa "puhtaalta pöydältä". Kuulemma kun hän haluaisi olla kanssani kahdestaan, lapsi on usein kotona, eikä mies tunne oloaan luonnolliseksi. Olen järkännyt meille yhteistä aikaa aina, kun olen pystynyt, mutta mies on usein töissä lähes kellon ympäri ja käy kotona vain syömässä ja nukkumassa. Joten ei ihme, jos emme ole voineet viettää aikaa kahden.
Miehen mukaan elämäni on pilalla lapsen takia: hän sanoi sen näillä sanoilla. Minulla on ihan normaali lapsi, ei erityislapsi tms. Surullista, jos koko tämän ajan ajatellut näin.
Rikkinäinen AP
Hyvä, että lähti itse. Ap on niin tossu, ettei olisi saanut miestä jätettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesuaine oli vain esimerkki. Oikeasti mies suuttui, kun pyysin tuomaan jonkun unohtamani pikkujutun kaupasta, kun hän oli matkalla töistä luokseni. Hän ei jaksanut rankan työpäivän jälkeen enää kauppaan, mikä on minulle ok. Silti olin kuulemma itsekäs:D
AP
Ap hyvä. Mies syyttää sinua itsekkyydestä. Sitä kutsutaan projektioksi. Yrittää väittää että sinussa on ne viat mitä hän tietää itsessään olevan. Yrittää saada sinut näin syyllistymään, jotta hän ei näyttäisi niin syylliseltä. Hän haluaa että kärsit. Hänellä on itsellään paha olo jostain omista syistään johtuen ja hän pyrkii vähentämään omaa pahaa oloaan aiheuttamalla sinulle pahan olon. Tsemppiä.
Tämä vastauksen varmuusaste ei ole hyväksyttävyyden rajoissa. Projektio eli heijastaminen on saattanut tapahtua kummalle osapuolelle tahansa. Lisäksi se on saattanut tapahtua nyt tässä analyysin tekijälle, jonka vastaus on hyvä esimerkki ns. merkitysylijäämästä. Ap:n kuvaus tilanteesta sisälsi vähemmän tietoa kuin mitä olisi tarvittu analyysiin siitä, kuka heijastaa toiseen ja mitä. Lisäksi oleellista ei välttämättä ole syytös itsekyydestä. Tunteet ovat tärkeitä, tosia ja aitoja, mutta niiden alla piilee aina toisia. Suuttumuksen ja syytösten alla on loukkaantumista, haavoittuneisuutta, pelkoa, ahdistusta...? Mitä, en tiedä.
Mitä tässä voisi tapahtua, voisi olla kyseessä patologinen vuorovaikutuskuvio, jossa toinen ylitoimii ja toinen vetäytyy. Ap yrittää toimia avoimesti ja konfliktin jälkeen järkevästi, mutta toinen vetäytyy, katkaisee kommunikaation tavalla, jota voidaan kuvata emotionaaliseksi väkivallaksi, koska se jättää toisen niin yksin ja hylätyksi. Ongelman ydin on siinä, että vain omaa toimintaa voi muuttaa ja motivaation tulee tulla ihmisestä sisältään. Ap ymmärtää, että jotain tarvitaan, näin ei ole hyvä. Mutta miten vetäytyvä ja yhteyden katkova seurustelukumppani haluaisi satsata kommunikointiin, kontaktiin ja parisuhdetyöhön? Siinä vasta paradoksi, ammattiapua seurusteluparille? Omat rajat kannattaa ap:n vetää, keskittyä itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesuaine oli vain esimerkki. Oikeasti mies suuttui, kun pyysin tuomaan jonkun unohtamani pikkujutun kaupasta, kun hän oli matkalla töistä luokseni. Hän ei jaksanut rankan työpäivän jälkeen enää kauppaan, mikä on minulle ok. Silti olin kuulemma itsekäs:D
AP
Ap hyvä. Mies syyttää sinua itsekkyydestä. Sitä kutsutaan projektioksi. Yrittää väittää että sinussa on ne viat mitä hän tietää itsessään olevan. Yrittää saada sinut näin syyllistymään, jotta hän ei näyttäisi niin syylliseltä. Hän haluaa että kärsit. Hänellä on itsellään paha olo jostain omista syistään johtuen ja hän pyrkii vähentämään omaa pahaa oloaan aiheuttamalla sinulle pahan olon. Tsemppiä.
Tämä vastauksen varmuusaste ei ole hyväksyttävyyden rajoissa. Projektio eli heijastaminen on saattanut tapahtua kummalle osapuolelle tahansa. Lisäksi se on saattanut tapahtua nyt tässä analyysin tekijälle, jonka vastaus on hyvä esimerkki ns. merkitysylijäämästä. Ap:n kuvaus tilanteesta sisälsi vähemmän tietoa kuin mitä olisi tarvittu analyysiin siitä, kuka heijastaa toiseen ja mitä. Lisäksi oleellista ei välttämättä ole syytös itsekyydestä. Tunteet ovat tärkeitä, tosia ja aitoja, mutta niiden alla piilee aina toisia. Suuttumuksen ja syytösten alla on loukkaantumista, haavoittuneisuutta, pelkoa, ahdistusta...? Mitä, en tiedä.
Mitä tässä voisi tapahtua, voisi olla kyseessä patologinen vuorovaikutuskuvio, jossa toinen ylitoimii ja toinen vetäytyy. Ap yrittää toimia avoimesti ja konfliktin jälkeen järkevästi, mutta toinen vetäytyy, katkaisee kommunikaation tavalla, jota voidaan kuvata emotionaaliseksi väkivallaksi, koska se jättää toisen niin yksin ja hylätyksi. Ongelman ydin on siinä, että vain omaa toimintaa voi muuttaa ja motivaation tulee tulla ihmisestä sisältään. Ap ymmärtää, että jotain tarvitaan, näin ei ole hyvä. Mutta miten vetäytyvä ja yhteyden katkova seurustelukumppani haluaisi satsata kommunikointiin, kontaktiin ja parisuhdetyöhön? Siinä vasta paradoksi, ammattiapua seurusteluparille? Omat rajat kannattaa ap:n vetää, keskittyä itseensä.
Kuvio missä toinen ylitoimii ja toinen vetäytyy, on melko tavallinen tilanne huonossa vuorovaikutuksessa, itseään vahvistava huono kehä. Ja mitä enemmän vaatii toista puhumaan sitä enemmän hän mykkenee. Mutta millä tämän saa katkaistua? Jos ylitoimija alkaakin vetäytyä ja lopettaa ylitoiminnan, niin onko se tae siitä että mykkäkoululija alkaa puhumaan?
Vierailija kirjoitti:
Mies kertoi haluavansa lopettaa suhteen, koska ei tunne pystyvänsä elämään uusperheessä (minulla on yksi poika, isompi jo). Hän haluaa mieluummin aloittaa jonkun kanssa "puhtaalta pöydältä". Kuulemma kun hän haluaisi olla kanssani kahdestaan, lapsi on usein kotona, eikä mies tunne oloaan luonnolliseksi. Olen järkännyt meille yhteistä aikaa aina, kun olen pystynyt, mutta mies on usein töissä lähes kellon ympäri ja käy kotona vain syömässä ja nukkumassa. Joten ei ihme, jos emme ole voineet viettää aikaa kahden.
Miehen mukaan elämäni on pilalla lapsen takia: hän sanoi sen näillä sanoilla. Minulla on ihan normaali lapsi, ei erityislapsi tms. Surullista, jos koko tämän ajan ajatellut näin.Rikkinäinen AP
Ikävä tilanne :( . Eikö mies ollut aiemmin ottanut puheeksi ahdistustaan olla uusperheessä? Tuliko täysin yllätyksenä että mies haluaa olla vain kahdestaan?
Aika lapsellista tehdä kaupassakäynnistä eroriita ja lopettaa puhuminen kun syyt oli ihan muualla kuin kaupassakäynnissä.
Mies käyttäytyy kuin muita manipuloiva nainen, pistää toisen pyytämän anteeksi vaikka itse on syyllinen... itse en tuota harrasta t. nainen