Seurustelu 8 kuukautta ja mies lopetti puhumisen kokonaan!
Blokkasi tänään puhelimella, lakkasi vain yhtäkkiä puhumasta. Siis 8 kuukautta seurustelu ja n. puolet viikosta vietetty toistemme luona. Olemme keskustelleet miehen pahasta tavasta vetää mykkäkoulua, ja mies ainakin sanoi ymmärtävänsä ettei tapa ole hyvä. Muuten emme huuda emmekä "nalkuta" toisillemme. Noin kerran parissa kuukaudessa on kumminkin ollut esim joku näkemysero, josta mykkäkoulu on alkanut. Silti siihen on aina ennen ollut joku selkeä syy. Hän tietää, että mykkäkoulu saa mut pois tolaltani. Eilen illalla oli pientä kinaa jostain mitättömästä (tyyliin miksi ostin kaupasta väärää pesuainetta tms yhtä typerää). Asia sovittiin ja mentiin nukkumaan mielestäni ihan normaalisti. Aamusta alkaen mies ei puhunut, ei vastannut viesteihin eikä puheluihin ja nyt blokannut kaikkialta. Mitä ihmettä ??
Kommentit (69)
Pesuaine oli vain esimerkki. Oikeasti mies suuttui, kun pyysin tuomaan jonkun unohtamani pikkujutun kaupasta, kun hän oli matkalla töistä luokseni. Hän ei jaksanut rankan työpäivän jälkeen enää kauppaan, mikä on minulle ok. Silti olin kuulemma itsekäs:D
AP
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan kun en halua riidellä. Haluan puhua kuten yleensä tai edes tietää, mistä mykkäkoulu johtuu. Pienen riidanpoikasen sovimme jo eilen illalla, halasimmekin. Ilmeisesti jotain jäi kumminkin hampaan koloon? Aamulla yhtäkkiä alkoi tämä. Yöllä mielestäni vain nukuimme, en tiedä, mitä sillä aikaa olisi muka tapahtunut:D Koitin soittaa ja laittaa viestiä, kysyä, mikä on. Silloin mies blokkasi.
Ap
Ap voin kertoa sinulle mistä mykkäkoulu johtuu. Se johtuu miehen ikävästä ja hankalasta ja lapsellisesta persoonasta. Ei mistään mitä sinä olet tehnyt tai sanonut. Usko minua tässä, olen nähnyt noita mykkäkouluilijoita monta ja kaava on aina sama. Mies ei tule sinulle kertomaan tätä totuutta mykkäkoulun syystä, sillä hän joutuisi muuten myöntämään oman lapsellisuutensa ja ilkeytensä.
Jankkaava , nalkuttava , nyt puhutaan tunteista -suomimuija. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan kun en halua riidellä. Haluan puhua kuten yleensä tai edes tietää, mistä mykkäkoulu johtuu. Pienen riidanpoikasen sovimme jo eilen illalla, halasimmekin. Ilmeisesti jotain jäi kumminkin hampaan koloon? Aamulla yhtäkkiä alkoi tämä. Yöllä mielestäni vain nukuimme, en tiedä, mitä sillä aikaa olisi muka tapahtunut:D Koitin soittaa ja laittaa viestiä, kysyä, mikä on. Silloin mies blokkasi.
Ap
Lakkaa jo passiivis-aggressivisleikkityhmänä jankkaamasta, että mitä muka yön aikana tapahtui. Ei silloin tapahtunut mitään ja tiedät sen hyvin itsekin, älä leiki siinä. Teillä oli riita, sinä pakkopusersit sovinnon, joka ei kuitenkaan ulottunut miehesi sydämeen. Ehkä siitä opit, että et voi yksin määrittää että nyt riidellään ja nyt sitten sovitaan. Anna sen miehen nyt olla rauhassa ja lakkaa kyselemästä. Pahennat vain asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ap älä yritä ottaa siihen yhtään mitään yhteyttä. Tee kivoja asioita, lähde shoppailemaan ja kavereiden kanssa baariin jne. Älä vaan näytä sille että ahdistut koska se on mykkäkoulun tarkoitus, saada sinut varpailleen ja miehen kontrollin alle. Rankkaa valtapeliä, jossa pelinappulana on sinun tunteet, sinun hylätyksitulemisen pelko, sinun ahdistuminen, sinun rakkaus. Haluatko että niillä pelataan? Älä missään nimessä anele tai pyytele anteeksi. Mies palaa jos palaa (nämä urpot palaa käytännössä aina). Jos hän palaa niin aseta ehto. Annat hänelle mykkäkoulun tämän kerran anteeksi, mutta jos homma toistuu niin se on lopullinen potku perseelle.
Miksi tuota pelleilyä kannattas jatkaa yhtään pidemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Pesuaine oli vain esimerkki. Oikeasti mies suuttui, kun pyysin tuomaan jonkun unohtamani pikkujutun kaupasta, kun hän oli matkalla töistä luokseni. Hän ei jaksanut rankan työpäivän jälkeen enää kauppaan, mikä on minulle ok. Silti olin kuulemma itsekäs:D
AP
Ap hyvä. Mies syyttää sinua itsekkyydestä. Sitä kutsutaan projektioksi. Yrittää väittää että sinussa on ne viat mitä hän tietää itsessään olevan. Yrittää saada sinut näin syyllistymään, jotta hän ei näyttäisi niin syylliseltä. Hän haluaa että kärsit. Hänellä on itsellään paha olo jostain omista syistään johtuen ja hän pyrkii vähentämään omaa pahaa oloaan aiheuttamalla sinulle pahan olon. Tsemppiä.
Eli palstamammat saavat pitää mykkäkoulua, loukkaantua vääristä ostoksista ja päättävät koska suhteessa on kriisi ja puhumisenpaikka?
Ja väitätte että miehet harrastavat henkistä väkivaltaa?
Lukekaapa joskus noita omia juttujanne ajatuksen kanssa. Onnistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap älä yritä ottaa siihen yhtään mitään yhteyttä. Tee kivoja asioita, lähde shoppailemaan ja kavereiden kanssa baariin jne. Älä vaan näytä sille että ahdistut koska se on mykkäkoulun tarkoitus, saada sinut varpailleen ja miehen kontrollin alle. Rankkaa valtapeliä, jossa pelinappulana on sinun tunteet, sinun hylätyksitulemisen pelko, sinun ahdistuminen, sinun rakkaus. Haluatko että niillä pelataan? Älä missään nimessä anele tai pyytele anteeksi. Mies palaa jos palaa (nämä urpot palaa käytännössä aina). Jos hän palaa niin aseta ehto. Annat hänelle mykkäkoulun tämän kerran anteeksi, mutta jos homma toistuu niin se on lopullinen potku perseelle.
Miksi tuota pelleilyä kannattas jatkaa yhtään pidemmälle?
No se on tietysti hyvä kysymys. Tämä mies kannattaa jättää heti.
En nyt kaipaa mitään naisvihaajien kommentteja tänne. Tiedän olevani hyvä naisystävä, huolehdin ja välitän enkä nalkuta. Ei tartte täyttää ketjua turhalla vinkumisella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En nyt kaipaa mitään naisvihaajien kommentteja tänne. Tiedän olevani hyvä naisystävä, huolehdin ja välitän enkä nalkuta. Ei tartte täyttää ketjua turhalla vinkumisella.
Ap
Jos tuo on asenne, en yhtään ihmettele että miehesi kokee vaikeaksi keskustella kanssasi. Aikamoinen päsmäri sinusta kuoriutuu, kun vain antaa sinulle tilaisuuden puhua.
Muille iso kiitos kommenteista :) ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä ap välitä tuosta uliuli-naisvihaajasta ja sen idiooteista kommenteista. Se haluaa vain pahoittaa sun mielen, vähän kuin lyödä lyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä ap välitä tuosta uliuli-naisvihaajasta ja sen idiooteista kommenteista. Se haluaa vain pahoittaa sun mielen, vähän kuin lyödä lyötyä.
Älä koskaan välitä kenestäkään, joka on perustellusti eri mieltä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Muille iso kiitos kommenteista :) ap
Kiität samanmileisten kommenteista. Ilmankos kanssasi on vaikea keskustella.
Viimeksi kerroin vielä miehelle, että mykkäkoulusta minulle tulee fyysisestikin paha olo. Hän sanoi että pitää lopettaa sellainen jos kärsin siitä niin kovasti. Ja nyt helvetti sama jatkuu !
AP
Mulla on vähän samankaltainen mies. Tämä piirre ei vaan tullut eteen tietenkään seurustelun alkuvaiheessa vaan vasta sitten kun muutettiin yhteen...tai no, rehellisesti ja jälkikäteen ajateltuna viitteitä oli mutta en osannut arvata mihin mittasuhteisiin sellainen menee. Mykkäkoulu ja syyllistäminen on raaastavaa ja voin sanoa sinulle ap, että en usko tuon käytöksen loppuvan ikinä.
Mitä voit tehdä, on joko oppia sietämään näitä paskamaisia hetkiä tai sitten erota jo nyt heti tässä vaiheessa.
Itse mietin usein, että miksi en nähnyt näitä merkkejä selvemmin, olisin ehkä eronnut. Nyt se on vaikeaa ihan käytännön syistä.
No, kun tässä nyt kerran ollaan niin olen päättänyt olla ensinnäkin uskomatta miehen syytöksiä ja moitteita. En ole sellainen kuin hän väittää vaan kuten ap, kiltti (liian?), sovinnonhaluinen ja rehellinen. Minulla on hyvät käytöstavat ja mielestäni parisuhteessakin näitä ja toisen kunnioitusta olisi hyvä noudattaa.
Toisekseen olen antanut miehen maistaa omaa lääkettään. En enää ns. välitä hänen mykkäkouluistaan ja syyttelyistään, tai siis en näytä sitä hänelle. Mitä hankalampi hän haluaa olla, sitä enemmän touhuan kaikkea muuta. En tee enää aloitetta sovintoon, paitsi tietysti silloin jos on oikeasti aihetta. En ole täydellinen minäkään.
Mutta meillä siis voi mennä päiväkausia, ettei vaihdeta sanaakaan jos on taas joku "riita" (tuo pesuaine-esimerkki oli hyvä, juuri siitä suuruusluokasta ne lähtee). Ero on nyt siinä, että aiemmin itkin paljon jos ei yöhön mennessäkään mykkäkoulu ollut loppunut. Enää en. En vaan anna sen satuttaa minua ja olen päässyt jotenkin tilanteen yläpuolelle.
Joten, ap, jos jatkat suhdetta niin varmaan jotain samansuuntaista on sinunkin edessäsi. Kannattaa miettiä nyt, oletko valmis siihen. Sen varaan kun ei kannata ikinä laskea, että toinen muuttuisi.
Vaikka olis vihainen ja haluaisi omaa tilaa, kai sen voi sanoa suoraan. Että haluan nyt olla yksin pari päivää. Itse en haluais aiheuttaa tuollaista pahaa oloa kumppanille edes jos on erimielisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olis vihainen ja haluaisi omaa tilaa, kai sen voi sanoa suoraan. Että haluan nyt olla yksin pari päivää. Itse en haluais aiheuttaa tuollaista pahaa oloa kumppanille edes jos on erimielisyyksiä.
No tämä juuri. Minulla on mykkistelevä kaveri, joka kanssa tosiaan vain ei sano kerta kaikkiaan mitään. Kun kysyn, että mikä on tai miksi ei sano mitään, niin ei vastaa mitään, on vain hiljaa. Sitten kun tilanne jotenkin jossain vaiheessa selviää, niin usein minä huudahdankin, että miksi ihmeessä et voinut sanoa, että et halua vastata. Tai miksi et sanonut, ettet tiedä mitä sanoa. Ei se näihinkään mitään sano, mutta jospa joskus oppisi, että on suotavaa sanoa, ettei halua puhua. Se täysmykkyys on niin kamalan tuhoavaa.