Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
81/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli älyttömän komea mieslääkäri, joka näytti ihan ihastukseltani, etenkin silmät. Oli sitten mukavaa kun sydän hakkasi tuhatta ja sataa, kun kuunteli keuhkoja ja sydäntä. Minä tietenkin ilman paitaa. Ja lienee sanomattakin selvää, että riisuin erittäin nopeasti. Housutkin. Ne piti sitten valitettavasti laittaa takaisin päälle..

Vierailija
82/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kuuntelee aina paidan läpi, miten kummassa se pystyy tekemään niin mutta aikuiselta naiselta ei pysty.

Mulla on pienet tissit eikä koskaan rintaliivejä, mulle aina sanotaan että toppia ei tarvi ottaa pois. Joten päätelmäni on a) rintaliivit vaikuttavat kuunteluun ja täten ne pitää poistaa mutta ohut toppi ei vaikuta b) mulla on niin pienet tissit ettei ne välitä nähdä niitä :D 

N25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En riisu koko lääkäriä, korkeintaan avaan vetoketjun ja otan kullin esiin.

Vierailija
84/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan aliarvioi naisen tyhmyyttä.

Vierailija
85/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Ei voi riisua, muuten pillu tai tissit näkyy:(

Vierailija
86/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaporukan illanvietossa (kaikki hoitoalalla) oli kaks miestä mukana, gynekologeja kumpainenkin. Ja niiden keskustelun taso, siis huh! Voin kertoa teille, rakkaat mammat, että voi kyllä ne miesgynet arvostelee meidän naisten alapäitä.. :)) Kun heidän juttujaan kuuntelin, päätin, etten ikinä aio mennä miesgynekologille. Jotenkin sitä on ajatellut, että kyllä heillä on siihen työhön ammatillinen ote, mutta se taisi olla toiveajattelua..

Onpa törkeetä ja epäammattimaista >:(

Ensinnäkin lääkäreitä sitoo salassapitovelvollisuus, jolloin potilaiden asioista ei puhuta kenenkään muun kuin potilasta hoitavan henkilökunnan kanssa. Vaikka puheista ei voisikaan potilasta tunnistaa niin silti ei ole oikein puhua työpaikan ulkopuolella potilasasioita.

Toisekseen kyllä pitäs olla sen verran ammatillisuutta ettei pimppi muodostu naurun aiheeksi. Oon äitiysneuvolaterkkari ja tehnyt töitä sekä äitiys- että ehkäisyneuvolassa ja ottanut seulontapapoja aikuisvastaanotolla. Kaiken kokosia ja näkösiä pimperoita on nähty ja ehkä kahdesti ole hiljaa mielessäni miettinyt, että onpa isot häpyhuulet tai jotain muuta vastaavaa. Jokainen nainen on alapäästään eri näköinen. Myös kohdunsuut on eri kokosia, värisiä ja muotosia. Kahta samanlaista ei ole ja siinä on se pimpin kauneus <3

Vierailija
87/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kun nimeni sanotaan ja kun pääsen lääkärin huoneeseen olen jo valmiiksi alasti. Sairaanhoitaja kerää vaatteeni sievään kasaan

Vierailija
88/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi riisuin varuilta kaikki vaatteet veks ja menin alasti tutkimuspöydälle makaamaan, hymyilin myös maireasti ja levitin hieman jalkojani ja raotin suuta.....ja sitten heräsin.

Vierailija
89/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kuunnellaan keuhkoja ja sydäntä usein. Yleensä riittä, että olen rintaliivit päällä. Kerran yksi mieslääkäri halusi kuunnella lisää ja halusi rintaliivit pois. Outoa oli se, että hän itse aukaisi hakaset.

Vierailija
90/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammatiltani laboratoriohoitaja. Otan työkseni mm. sydänfilmejä sairaalan laboratoriossa. Kerran oli nuori nainen, oli tulossa johonkin päiväkirurgiseen toimenpiteeseen, jota varten otettiin verikokeet ja sydänfilmi. Sydänfilmissä pitää riisua ylävartalo paljaaksi, liivitkin pois. Tämä ei suostunut riisumaan paitaansa, ei vaikka asiasta keskusteltiin. Sydänfilmiä ei voinut siis ottaa. Ilmoitin asiasta päiväkirurgialle jolloin hänen toimenpideaikansa peruttiin.

Käyn kerran kuussa ekg:ssa erääseen lääketutkimukseen liittyen. Filmi lähetetään ilmeisesti johonkin ulkomaille lausuttavaksi sen lisäksi että täällä tutkiva lääkäri tarkastaa sen. Joka kerta ollut hyvälaatuinen ja täysin normaali ekg. Kertaakaan en ole riisunut kaarituellisia liivejäni ja hoitaja alkuun erikseen sanoi ettei tarvitse niitä riisua.

Toki silti riisuisin jos pyydettäisiin, mutta pointtina että ekg:n saa liivien kanssakin kyllä.

Opiskelen laboratorionhoitajaksi ja ainakin meille on opettettu että rintaliivit ja varsinkin niiden kaarituet voivat haitata ekg:n ottamista. Ne lätkät on saatava oikeille kohdille jolloin liivit voivat olla edessä ja kaaritukien metalli muuttaa käyrää.

Vierailija
91/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

Juu, totta kai riisun.

Teini-iässä jouduin paljon käymään selän takia lääkärissä ja silloin piti riisua myös rintaliivit. Hyvä kun ei itku aina päässyt kun lääkäri sattui olemaan mies (aina oli siis sama lääkäri. Olin tosi epävarma kropastani ja häpesin pienintäkin alastomuutta.

Nykyään tuo riisuminen ei oikeastaan hetkauta. Juuri pari viikkoa sitten olin lääkärillä hakemassa särkylääkereseptiä ja paita piti ottaa pois kun lääkäri kokeili selkää jne. Minulle se oli lähinnä kiusallista koska lääkäri oli ihan hemmetin hyvännäköinen mies ja päähän putkahteli enemmän tai vähemmän sopimattomia ajatuksia. Että terveisiä vaan Porin Lääkärintalon lekurille, tulen toistekin sinun vastaanotollesi :D

Kylläpä teillä naisilla on helppoa. Miehenä aika kaamea tilanne mennä näyttämään penistä kauniille naislääkärille. Pitää punastumisen ohella pelätä myös muita reaktioita.

Vierailija
92/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta etäisesti hipoen; musta on niin koomista kun gyne ohjaa verhon taakse riisuutumaan :D

Kyllä mä riisun tietenkin jos se on tarpeen.

Ehkä rutiinitarkastuksessa turhaa, mutta itsellä kokemus myös 'ei niin rutiinitarkastuksessa", jossa se riisuminen hoitajan ja lääkärin edessä oli vähän kyllä vaivaannuttavaa. Oli keskeytyksen jälkeisiä ongelmia, eikä tuntunut mukavalta riisua vaatteita muiden edessä kun oli verinen side housuissa, jouduin veriä siinä pyyhkimään jne..Tosin eihän sellainen sitä lääkäriä hetkauta mutta itseä kylläkin

Vierailija
93/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vielä runkkaan itseni juhlakuntoon riisuutumisen jälkeen ihan varmuuden vuoksi ennen kuin menen lääkärin huoneeseen, jos pitää vaikka verenpaine mitata.

Vierailija
94/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo verhon taakse ohjaus johtuu siitä, että itse riisuutuminen voi olla nolostuttava kokemus ja joskus eroottisesti virittynyt.

Vierailija
95/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tehnyt kaiken mitä lääkäri pyytää :)

Vierailija
96/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta muistan, että kotikunnassani oli kunnanlääkäri, joka kutsui uuden potilaan sisään jo siinä vaiheessa, kun vielä kirjoitteli merkintöjä edellisen sairauskertomukseen. Hän istui selin ovelle ja kun kuuli oven kolahtavan, niin ärähti heti: Yläruumis paljaaksi. No mummelit alkoivat riisua vaatekertojaan ja jotkut ihmettelivät, miksi pitää riisua, kun on esim. korva kipeä tai pitää uusia vain lääkeresepti.

Itse muistan muutaman vuoden takaa käynnin päivystyksessä, kun flunssa vain paheni. Päivystämässä oli nuori ujo kandipoika, joka ei ilmeisesti ilennyt vaatia riisumista, vaan kehotti nostamaan vain vähän villapaidan helmaa. Pallean alalaidasta hän sitten kuunteli keuhkoja. Minulla oli naurussa pitelemistä. En ollut mikään parikymppinen tuore ruusu, vaan päälle viisikymppinen täti-ihminen!

Vierailija
97/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, itse en ole joutunut ottamaan paitaa pois keuhkojen kuuntelun ajaksi vuosikausiin. Aina on onnistunut joko toppi päällä tai nostamalla paidan helmaa. Olenko vissiin sitten niin vastenmielisen näköinen, että parempi vain pitää rintamus piilossa? :D

Vierailija
98/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että "kyllä niistä lääkäreistäkin löytyy niitä pervoja!!!"

Voin melkein luvata, että ei löydy siinä mittakaavassa kuin mitä tuo hokema antaa ymmärtää. 6-7 vuoden lisensiaatinopinnot ja vielä ehkä erikoistuminen siihen päälle, niin ihmiskehoa osaa yleensä jo katsoa aika objektiivisesti. Tietysti lääkäritkin ovat vain ihmisiä, mutta ei todellakaan siellä vastaanotolla tarvitse mitään häirintää pelätä jos paidan riisuu, kun ei kukaan perus jamppakaan rintojen näkemisestä yleensä sekoa, puhumattakaan lääkäristä joka on koulutettu tutkimaan ihmiskehoa :D

Vierailija
99/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En riisu. Missään tapauksessa. Jään jähmettyneenä tuijottamaan lääkäriä. Pari kertaa olen ottanut ns. ritolat eli jalat alleni, kiireesti. Yleensä myös lähtiessä varoitan muita vastaanotolla olijoita, onhan se nyt kaikkien etu.

Lääkärit ovat tänä päivänä kummallisia pervoja ehdotuksineen.

Vierailija
100/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3018 kirjoitti:

wt-mamma kirjoitti:

Mä olen ylipainoinen nainen ja ei kyllä kukaan lääkäri pyydä koskaan riisumaan paitaa. Nuorena ja nättinä vielä pyydettiin.

Niin se lääketiede kehittyy...

:D Mä todella rakastan suomalaista huumoria. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän