Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
61/708 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun valmiiksi jo odotusaulassa, niin lääkärin kallista aikaa ei kulu odotteluun.

Verotietojen mukaan lääkärit näkyy tienaavan sellaisen 150-250 tonnia vuodessa. Sehän tekee pari euoa minuutissa.

Vierailija
62/708 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammatiltani laboratoriohoitaja. Otan työkseni mm. sydänfilmejä sairaalan laboratoriossa. Kerran oli nuori nainen, oli tulossa johonkin päiväkirurgiseen toimenpiteeseen, jota varten otettiin verikokeet ja sydänfilmi. Sydänfilmissä pitää riisua ylävartalo paljaaksi, liivitkin pois. Tämä ei suostunut riisumaan paitaansa, ei vaikka asiasta keskusteltiin. Sydänfilmiä ei voinut siis ottaa. Ilmoitin asiasta päiväkirurgialle jolloin hänen toimenpideaikansa peruttiin.

Miksei sydänfilmiä voi ottaa, jos on jotain päällä? Rintaliivin reina saattaa olla hionossa paikassa, mutta entä joku löysä toppi? Piuhat saa kyllä kiinni. Rinnat paljaana en ole.

Siis tokihan ne piuhat saa kiinni, jos potilas ylipäätään antaa hoitohenkilökunnan käsien mennä rakkaan paitansa alle, lähelle niitä kalleimpia killuttimiaan, mutta se kangas siinä piuhojen päällä tekee häiriötä filmiin.

En näe mitään syytä miksi kangas siinä päällä aiheuttaisi häiriötä. Tietenkään kangasta ei saa jäädä elektrodin ja ihon väliin. Yksi elektrodi tulee vasemman rinnan alaosaan, mutta jos haluaa ja voi peittää rinnat muuten niin ei sille pitäisi olla mitään estettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/708 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että lääkäri turhaan pyytäisi jotain tekemään, joten tietenkin riisun. Terkkarilla en koulussa tähän suostunut, koska en kokenut sen olevan tarpeellista. Ole niin rankkaa olla hetki vähemmillä vaatteilla.

Kyllä lääkäreidenkin joukossa on pervoja jotka käyttävät tilannetta hyväkseen kun esim näkevät hyvän näköiset rinnat, sillon on vaan ihan pakko potilaan riisua rintsikat niin että setä tohtori varmaan saa kuunneltua keuhkot tarkkaan.

Lääkäreissä se vasta onkin kummallista  porukkaa.

En ole vuosiin ollut miespuolisen lääkärin vastaanotolla ja viimeisinkin oli minut leikannut kirurgi, jos sitä ei lasketa, niin varmaan 20 vuotta sitten olin lääkärisedän vastaanotolla, en muista miksi enkä muista riisuinko.

Koulussa mies lääkäri tutki tissit, se oli joillekin tytöille isokin juttu vaikka tisse(ä ei juuri oll7t

64/708 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylipainoinen nainen ja ei kyllä kukaan lääkäri pyydä koskaan riisumaan paitaa. Nuorena ja nättinä vielä pyydettiin.

Vierailija
65/708 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt-mamma kirjoitti:

Mä olen ylipainoinen nainen ja ei kyllä kukaan lääkäri pyydä koskaan riisumaan paitaa. Nuorena ja nättinä vielä pyydettiin.

Niin se lääketiede kehittyy...

Vierailija
66/708 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Riisun hyvännäköisen ja nuoren lääkärin pöksyt etteivät menisi märäksi tutkiessa minua.

Nuo housut kastuu tuossa tapauksessa ainoastaan pissasta, jonka lääkäri sinua pelästyessään lirauttaa. Tai ehkä tuskanhiestä, mikä virtaa, kun teikäläistä joutuu kestämään. Mäkin olen nyt märkä ihan kokonaan siitä.

Käy näyttämässä tuskanhikeä lääkärille niin pääset eläkkeelle.

67/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riisun tietenkin jos pyydetään. Osa lääkäreistä pyytää riisumaan vaan takin ja päällimmäisen paidan kun sydäntä/keuhkoja kuunnellaan. Osa taas pyytää riisumaan kaiken, rintsikoita myöten. Mulle riisuminen kenen tahansa edessä on arka paikka, yhtenä syynä lukuisat viiltelyarvet pitkin kehoani. Sen takia lääkäriinkiin menen vasta jos on pakko. Kyllähän lääkärit/sairaanhoitajat ymmärtää, kaiken nähneet ihmiset. Mutta ei se riisuutuminen kaikille ole ihan yhtä helppoa.

Vierailija
68/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, totta kai riisun.

Teini-iässä jouduin paljon käymään selän takia lääkärissä ja silloin piti riisua myös rintaliivit. Hyvä kun ei itku aina päässyt kun lääkäri sattui olemaan mies (aina oli siis sama lääkäri. Olin tosi epävarma kropastani ja häpesin pienintäkin alastomuutta.

Nykyään tuo riisuminen ei oikeastaan hetkauta. Juuri pari viikkoa sitten olin lääkärillä hakemassa särkylääkereseptiä ja paita piti ottaa pois kun lääkäri kokeili selkää jne. Minulle se oli lähinnä kiusallista koska lääkäri oli ihan hemmetin hyvännäköinen mies ja päähän putkahteli enemmän tai vähemmän sopimattomia ajatuksia. Että terveisiä vaan Porin Lääkärintalon lekurille, tulen toistekin sinun vastaanotollesi :D

Vierailija
69/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lääketiede kehittynyt huimasti.

Nuorena kun kävi lääkärissä niin joutui riisuuntumaan ja tohtorisetä joutui käymään läpi pitkän ja persuteellisen tutkimuksen, ennen kuin osasi päätellä mikä on vikana tai onko mitään vikaa.

Nykyään ei tarvi kun näyttää kieltä, niin lääkäri tietää mistä on kyse.

t. mummeli

Vierailija
70/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta etäisesti hipoen; musta on niin koomista kun gyne ohjaa verhon taakse riisuutumaan :D

Kyllä mä riisun tietenkin jos se on tarpeen.

Mua ei ole koskaan ohjattu. Riisun siinä pöydän vieressä ja pinoan vaatteeni siihen tuolille. Sitten tallustan tutkimuspöydälle. Siinä on se sermi mutta olen luullut sen olevan suojana jos ovi avataan.

Minä en myöskään koskaan riisu rintaliivejä - kun niitä ei ole, kun en käytä :D Jos pitää ottaa paita pois, otan paidan pois ja olen heti nakusillani. Ei ongelma ollenkaan.

Vierailija
71/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai ! tai no, jos  olen satuttanut varpaani ja lääkäri käskee ottamaan rintsikat pois niin sitten ei...

mutta eipä ole tähän mennessä tullut vastaan tilannetta, jolloin lääkäri olisi käskenyt riisumaan aiheetta.

Vierailija
72/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin että tää keskustelu ei petä! :D Paskan aamun piristys. Nyt takas arkeen.

Vierailija
73/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta maar, kun minua ei kukaan mies enää koske muuten  niin riisun heti kättelyssä! kaikki poes vua, tukisukat ja tissiliivit. kyllä siinä syrän lämpiää, kun komea nuori lääkäri hikoilee kädet täristen ,)

Vierailija
74/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kyllä eri mieltä. Olen ollut hierojana kohta 20 vuotta ja alkuaikoina tilanne oli se että piti pyytää usein riisumaan jokainen paita erikseen. Nykyään riisutaan heti usein enemmänkin kuin pyydetään. Varsinkin nuoremmat naiset niin tekevät. En silti tiedä siitä että johtuuko se siitä että en itse ole enää se timmikroppainen nuori nainen kuten alkuaikoina joten minun edessä on nyt helpompi riisua.

Hierojalla on mukavampi olla mahdollisimman vähissä vaatteissa ja siksi valitsen usein naishierojan. En siksi että nais- ja mieshierojien hierontataidoissa olisi jotain eroa.

Vierailija
75/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ongelmaa riisua lääkärin edessä jos pyydetään.

Mutta olin tässä joku aika sitten päivystyksessä vatsakipujen takia (oli munuaistulehdus) ja nuorehko mieslääkäri pyysi nostamaan paitaa palpoidakseen vatsan aluetta. No minähän kiskaisin helmaa ylemmäs ja toinen hätkähti ”ei tarvii noin paljoo”.

En mä nyt mikään suohirviö ole, mutta kun sain lääkkeet niin alkoi jo naurattaa.

Vierailija
76/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen kirkuen karkuun burka hulmuten.

Vierailija
77/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhahhaa kirjoitti:

Minä menin näön tarkastukseen ajokorttia varten (ikäkausitarkastus). Minä nainen, lääkäri mies, pyysi että otapa paita pois 😀! Oikeesti.

Ikäkausitarkastus ei ole mikään pelkkä näöntutkimus vaan kokonaisvaltainen ajokyvyn arviointi. Monet liikenneonnettomuudet johtuvat sairaskohtauksista, siksi kuunnellaan myös sydän ettei ole kehittynyt poikkeavuuksia. 

Vierailija
78/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keuhkoja kuunnellessa olisi riisuttava housut. En ole riisunut niitä sen vuoksi vielä koskaan.

Tajusit varmasti pointin, mutta piti esittää tyhmää.

Vierailija
79/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelaan lääkärikäynnillä lääkärin kanssa räsypokkaa.

Vierailija
80/708 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty. Lääkäri taitaa olla ainoa tuntematon ihminen, jonka edessä edes riisun julkisesti. Muualla en. (No uimahalleja ja saunoja lukuunottamatta.)

Ei lääkäriä kiinnosta, vaikka olisit mikä maailman kaunein olio. Hän tekee työtään ja vastuu oikeasta diagnosoinnista sinunkin tapauksessasi painaa. Ja tiukka aikataulu - lääkärillä kun usein aikataulut pettää ja kiinnostaisi ehtiä syödäkin joskus. Potilaita tulee ja menee iso liuta, ei siinä kukaan kaunis sairastunut ja sen rintamus oikein jaksa innostaa. Isäni sanoi, että potilaan alapäähän katsominenkin on kuin suun tutkimus.

t. Lääkäriperheen vesa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi