Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postnord-kokemuksia

Vierailija
01.11.2016 |

Onko teillä kokemuksia Postnordista? Miten ihmeessä sinne saa yhteyden ja tilaamansa paketin itselleen? Kuriiri oli käynyt päivää aiemmin, kuin oli ilmoitettu. Sen jälkeen olen yrittänyt soittaa sinne kuusi kertaa, jättänyt soittopyynnön, jättänyt viestin kotisivuilla olevan lomakkeen kautta ja lähettänyt kaksi sähköpostia. Useita päiviä on kulunut - ei vastausta. Mitä enää voin tehdä?

Kommentit (309)

Vierailija
141/309 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2021 ja yhä vaan paska firma, miksi joku vieläkin käyttää tätä sontaa? 

Koska mulla ei ole ollut mitään ongelmaa PostNordin kanssa. Netissähän voi valita haluamansa päivän ja ajankohdan, jos se niiden ehdottama ei sovi. Ja siellä voi myös valita, saako paketin jättää oven taakse, jos vastaanottaja ei ole kotona. Kyllä mä jaksan olla kotona sen ajan, minkä olen valinnut toimitusajaksi. Silti laitan aina myös sen "saa jättää ovelle", jos piskillä sattuisikin menemään just silloin maha sekaisin ja olisi pakko mennä hetkeksi ulos. 

Juu kyllä sain valita ajankohdan 16:30-21 ja laitoin kaikki tiedot ja tarkistin ne, olivat oikein. Laitoin myös lisätietoihin että saa jättää oven taakse. Noh klo 22 päivittyi tieto että yritetty toimittaa. Ei takuulla oltu kun olin kytiksellä koko tuon ajan ja se tietokin tuli eri kaupungista missä itse asun. Eli ei edes yrittäneet, ei soittoa eikä mitään yhteydenottoa sen jälkeen. Aspa ei vastaa.

Joten ei ei ole lähettäjästä tai vastaanottajasta kiinni tämä. PostNord ei vaan osaa.

Vierailija
142/309 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla ei ole ollut mitään ongelmaa PostNordin kanssa. Netissähän voi valita haluamansa päivän ja ajankohdan, jos se niiden ehdottama ei sovi. Ja siellä voi myös valita, saako paketin jättää oven taakse, jos vastaanottaja ei ole kotona. Kyllä mä jaksan olla kotona sen ajan, minkä olen valinnut toimitusajaksi. Silti laitan aina myös sen "saa jättää ovelle", jos piskillä sattuisikin menemään just silloin maha sekaisin ja olisi pakko mennä hetkeksi ulos. 

Juu kyllä sain valita ajankohdan 16:30-21 ja laitoin kaikki tiedot ja tarkistin ne, olivat oikein. Laitoin myös lisätietoihin että saa jättää oven taakse. Noh klo 22 päivittyi tieto että yritetty toimittaa. Ei takuulla oltu kun olin kytiksellä koko tuon ajan ja se tietokin tuli eri kaupungista missä itse asun. Eli ei edes yrittäneet, ei soittoa eikä mitään yhteydenottoa sen jälkeen. Aspa ei vastaa.

Joten ei ei ole lähettäjästä tai vastaanottajasta kiinni tämä. PostNord ei vaan osaa.

Autoilijat jotka ovat PostNordin alihankkijoita kusevat omiin muroihinsa siis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/309 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilaa tuotteita verkkokaupasta, kannattaa lukea ne säännöt ja sopimukset, joihin ostamalla sitoutuu.

Eiköhän kaikissa lue, että kyseinen verkkokauppa ei vastaa kolmannen osapuolen toiminnasta, eli juurikin mitä tapahtuu kun kuljetusyhtiö saa paketin haltuunsa.

Joten kun kuljetusfirma mokailee, niin turhaa on syyttää ulkomaista/kotimaista firmaa tapahtuneesta, se on kuljetusfirman vika eikä kauppa voi niille mitään, jos hukkaavat tms.

Eli mieluummin suoraan kuljetusyhtiöön yhteys, jos on ongelmia kuljetuksessa.

Kaikkien kannattaisi lukea sopimukset, joihin sitoutuu.

Vierailija
144/309 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tilaa tuotteita verkkokaupasta, kannattaa lukea ne säännöt ja sopimukset, joihin ostamalla sitoutuu.

Eiköhän kaikissa lue, että kyseinen verkkokauppa ei vastaa kolmannen osapuolen toiminnasta, eli juurikin mitä tapahtuu kun kuljetusyhtiö saa paketin haltuunsa.

Joten kun kuljetusfirma mokailee, niin turhaa on syyttää ulkomaista/kotimaista firmaa tapahtuneesta, se on kuljetusfirman vika eikä kauppa voi niille mitään, jos hukkaavat tms.

Eli mieluummin suoraan kuljetusyhtiöön yhteys, jos on ongelmia kuljetuksessa.

Kaikkien kannattaisi lukea sopimukset, joihin sitoutuu.

Itse asiassa lähettäjään yhteys jos on ongelmia kuljetuksessa. Miten muuten saat omasi pois hukatusta lähetyksestä? Tai lähettäjä saa omansa pois.

Vierailija
145/309 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon postnordilla kuskina nimenomaan sillä puolella jotka kotiinkuljetuksia hoitaa ja voin sen verran sanoo et jos se paketti tulee myöhässä monia päiviä niin silloin vika tuskin on kuskissa, joten sille on turha alkaa päätänsä aukomaan.

Sanoisin että yleisin syy sille miksi joitain toimituksia ei saa perille on nimenomaan yrityksessä josta tavara lähtee tai itse asiakkaassa joka tavaraa tilaa. Esim zalandon ja jdsportin paketeissa ainakin on noin joka kolmannessa puuttellinen osoite , eli osoite on ilman talon numeroo, ilman rappua ja huoneistoa tai jotain muuta vastavaa. Myös todella usein on paketteja joissa ei ole tulostetussa labelissa puhelinnummeroa, joka tietysti hankaloittaa puuttellisen osoitteen omaavan paketin toimitusta huomattavasti. Näistä osoitetietojen puutteista ja puhelinnumeroiden puutteista en tiedä onko vika tilaajassa vai lähettäjässä mutta kuljetusfirmalla ei siihen ainakaan ole osuutta.

Yhtenä vinkkinä voisin myös sanoo sen että jos tilaat tavaraa ja sulla on mahdollisesti postnordin noutopiste (esim kmarket) lähelläsi ja sun on helppo sieltä paketti hakea, kannattaa ottaa se mielummin sinne kun kotiinkuljetuksella. Tai näin ainakin itse tekisin ja teenkin aina jos jotain tilaan. Syynä siihen se että noutopisteen paketit menee huomattavasti varmemmin noutopisteeseen eikä tarvi kotona kytätä koska paketti tulee. Myös se yhtenä merkittävänä syynä että meillä kuskeilla on myös toimituksia ja noutoja firmoista/firmoihin, joita pidetään tärkeämpinä lähetyksinä kuin yksityisiä. Eli kiireisinä päivinä kun tavaraa on paljon ja kaikkee ei kerkee jakaan, jätetään yksityisiä jakamatta koska firmat on ”tärkeämpiä”.

Se kylläkin on totta että firmana postnord ei ole mikään paras koska melko paljon asioita ratkeisi sillä että kuskeja ois enemmän, tällä määrällä kuskeja mitä meitä tampereen suunnalla on niin kaikkien tulevien lähetysten toimittaminen on ajallisesti täysin mahdotonta vaikka työpäivät onkin poikkeuksetta 10-12h. Varsinkin kun tavaramäärät lisääntyy kokoajan mutta kuskien määrä pysyy melkolailla samana.

Empä mää ny oikeen tiä mitä muuta voisin kertoo mutta kysykää ihmeessä jos tulee kysymyksiä mieleen. Tarkotus ei ollu millään tavalla puolustella postnordia koska itekkin kyllä alanvaihto on mielessä käynyt ja en itsekkään ole sitä mieltä että postnord erityisen hyvä firma olisi.

Muistakaa siis tilata paketit noutopisteeseen jos se on mahdollista ja hyvää kesän alkua! (:

Vierailija
146/309 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kengät Brandosilta. Käyttivät Postnordia ja kengät matkasivat minulle melkein 2 vkoa. En siis enää tilaa Brandosilta.

Ehkä niillä samalla käveltiin kun niitä tuotiin...

Vierailija
147/309 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuranta näyttää että paketti on toimitettu toissapäivänä, vastaanotettu lähimmässä kaupungissa 40 km päässä. Onko se siis luovutettu jollekin alihankkijan alihankkijalle jakelua varten? (Postnordin asiakaspalveluun on mahdoton päästä, joten en tilaa enää mistään joka kyseistä puljua käyttää.)

Vierailija
148/309 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska mikä paska.

149/309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan samalla tavalla kävi, useampaan kertaan väitetty, että "yritetty toimittaa" ja tämä on ihan täyttä pas.. , koska olen ollut kotona.

Ilmeisesti niin nuijia kuskeja, ette löydä edes oikeaa osoitetta.

Vierailija
150/309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakotykki kirjoitti:

Ite oon postnordilla kuskina nimenomaan sillä puolella jotka kotiinkuljetuksia hoitaa

Muistakaa siis tilata paketit noutopisteeseen jos se on mahdollista ja hyvää kesän alkua! (:

Voi että oon yrittänyt saada lähetykset aina noutopisteeseen mutta kun nimenomaan teidän firma ilmottaa aina ettei tätä nimenomasta pakettia voida automaattiin toimittaa. Että niinku mitä? Luulis olevan nopeampaa ja helpompaa tunkea paketti automaattiin kuin ajella ympäriinsä toimittamassa niitä kotiovelle. Painavat paketit mielellään ovella ja ymmärrän jos on saajan vaikea liikkua  mutta muuten aina automaattiin. Voisitte parantaa asiakskokemusta reilusti toimittamalla sinne minne asiakas pyytää. On muuten turha työntää syytä lähettäjälle tässä(kään) asiassa. Jos asiakas pyytää viemään automaattiin niin sen pitäisi riittää. Mä en halua yhtän hoonosomi-kuskia koronaa hönkimään kotiovelleni. 

151/309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakotykki kirjoitti:

Ite oon postnordilla kuskina nimenomaan sillä puolella jotka kotiinkuljetuksia hoitaa ja voin sen verran sanoo et jos se paketti tulee myöhässä monia päiviä niin silloin vika tuskin on kuskissa, joten sille on turha alkaa päätänsä aukomaan.

Sanoisin että yleisin syy sille miksi joitain toimituksia ei saa perille on nimenomaan yrityksessä josta tavara lähtee tai itse asiakkaassa joka tavaraa tilaa. Esim zalandon ja jdsportin paketeissa ainakin on noin joka kolmannessa puuttellinen osoite , eli osoite on ilman talon numeroo, ilman rappua ja huoneistoa tai jotain muuta vastavaa. Myös todella usein on paketteja joissa ei ole tulostetussa labelissa puhelinnummeroa, joka tietysti hankaloittaa puuttellisen osoitteen omaavan paketin toimitusta huomattavasti. Näistä osoitetietojen puutteista ja puhelinnumeroiden puutteista en tiedä onko vika tilaajassa vai lähettäjässä mutta kuljetusfirmalla ei siihen ainakaan ole osuutta.

Yhtenä vinkkinä voisin myös sanoo sen että jos tilaat tavaraa ja sulla on mahdollisesti postnordin noutopiste (esim kmarket) lähelläsi ja sun on helppo sieltä paketti hakea, kannattaa ottaa se mielummin sinne kun kotiinkuljetuksella. Tai näin ainakin itse tekisin ja teenkin aina jos jotain tilaan. Syynä siihen se että noutopisteen paketit menee huomattavasti varmemmin noutopisteeseen eikä tarvi kotona kytätä koska paketti tulee. Myös se yhtenä merkittävänä syynä että meillä kuskeilla on myös toimituksia ja noutoja firmoista/firmoihin, joita pidetään tärkeämpinä lähetyksinä kuin yksityisiä. Eli kiireisinä päivinä kun tavaraa on paljon ja kaikkee ei kerkee jakaan, jätetään yksityisiä jakamatta koska firmat on ”tärkeämpiä”.

Se kylläkin on totta että firmana postnord ei ole mikään paras koska melko paljon asioita ratkeisi sillä että kuskeja ois enemmän, tällä määrällä kuskeja mitä meitä tampereen suunnalla on niin kaikkien tulevien lähetysten toimittaminen on ajallisesti täysin mahdotonta vaikka työpäivät onkin poikkeuksetta 10-12h. Varsinkin kun tavaramäärät lisääntyy kokoajan mutta kuskien määrä pysyy melkolailla samana.

Empä mää ny oikeen tiä mitä muuta voisin kertoo mutta kysykää ihmeessä jos tulee kysymyksiä mieleen. Tarkotus ei ollu millään tavalla puolustella postnordia koska itekkin kyllä alanvaihto on mielessä käynyt ja en itsekkään ole sitä mieltä että postnord erityisen hyvä firma olisi.

Olin nimenomaan valinnut noudon ja tietysti lähimmän mahdollisen paikan, mutta ei sitä ikinä saatu sinne toimitettua, vaan oli muuttunut jossain vaiheessa toimitukseksi, tämäkin on varmaan Postnordinpässien mielestä tilaajan vika.

Vierailija
152/309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakotykki kirjoitti:

Sanoisin että yleisin syy sille miksi joitain toimituksia ei saa perille on nimenomaan yrityksessä josta tavara lähtee tai itse asiakkaassa joka tavaraa tilaa. Esim zalandon ja jdsportin paketeissa ainakin on noin joka kolmannessa puuttellinen osoite , eli osoite on ilman talon numeroo, ilman rappua ja huoneistoa tai jotain muuta vastavaa. Myös todella usein on paketteja joissa ei ole tulostetussa labelissa puhelinnummeroa.

Tähän liittyen minusta oleellisin kysymys: vaikuttaako asiakaspalvelun kautta annetut tiedot koskaan tietoihin tai toimituksiin mitenkään?

Tuntuu, että vaikka aspan kautta ilmoittaisi täydelliset tiedot, puhelinnumerot, ovikoodit, toimitusajat kuuteen kertaan niin tämä ei vaikuta lähetyksen toimitukseen mitenkään.

Eli luetteko kuskit vain sitä alkuperäistä labelia hamaan lähettäjälle palautumiseen asti?

Vierailija
153/309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Postnord "toimitti" renkaat. Huomasin viikon päästä tilauksesta, että on eilen toimitettu asiakkaalle eli minulle ja olen sen kuitannut vastaanottaneeksi.

Aika rumba sähköpostilla ja puhelimella ennen kuin selvisi, että renkaat on jätetty kohtalaisen lähellä olevaan RENGASLIIKKEESEEN! Kas kun eivät sieltä myyneet niitä eteen päin.

Lopulta ne renkaat toimitettiin, mutta mitäpä suotta pahoittelemaan virhettä.

154/309 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle Postnord "toimitti" renkaat. Huomasin viikon päästä tilauksesta, että on eilen toimitettu asiakkaalle eli minulle ja olen sen kuitannut vastaanottaneeksi.

Aika rumba sähköpostilla ja puhelimella ennen kuin selvisi, että renkaat on jätetty kohtalaisen lähellä olevaan RENGASLIIKKEESEEN! Kas kun eivät sieltä myyneet niitä eteen päin.

Lopulta ne renkaat toimitettiin, mutta mitäpä suotta pahoittelemaan virhettä.

Onkohan kuski itse päätelyt, että renkaat tietysti kuuluu rengasliikkeeseen, osotteesta viis.

VIT.. MITÄ TOUHUA.

155/309 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/898ac509-45dc-4158-9c65-8ca0b287dfce

Tuonne kannattaa laittaa arvosteluita ja voi lukea muitten arvosteluita.

https://fi.trustpilot.com/review/postnord.fi

Vierailija
156/309 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävi taas niin, että noudettava paketti meni aivan toiselle puolelle kaupunginosaa kuin piti. Paketteja oli kaksi joista toinen on oikeassa paikassa vaan toinen ei. Syyksi sanottiin, että ei ollut vapaita lokeroita automaatissa. Olisi ollut mahdollisuus laittaa toisen pakettini kanssa samaan luukkuun (pieniä molemmat) vaan ei kuulemma onnistu saman ihmisen lähetysten yhteen paikkaan laittaminen kun on eri lähetystunnukset :O Ei ollut eka kerta kun haluttu toimituspaikka ei olekaan se minkä halusi, eli parempi lopettaa tilaaminen kokonaan jos jakelun hoitaa Postnord.

Vierailija
157/309 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävi taas niin, että noudettava paketti meni aivan toiselle puolelle kaupunginosaa kuin piti. Paketteja oli kaksi joista toinen on oikeassa paikassa vaan toinen ei. Syyksi sanottiin, että ei ollut vapaita lokeroita automaatissa. Olisi ollut mahdollisuus laittaa toisen pakettini kanssa samaan luukkuun (pieniä molemmat) vaan ei kuulemma onnistu saman ihmisen lähetysten yhteen paikkaan laittaminen kun on eri lähetystunnukset :O Ei ollut eka kerta kun haluttu toimituspaikka ei olekaan se minkä halusi, eli parempi lopettaa tilaaminen kokonaan jos jakelun hoitaa Postnord.

Kuten vähän jo äsken niin "uhkailitkin", teepäs niin että lopetat se tilaamisen kokonaan, kun jakelun kerran hoitaa Postnord. Mainitse samalla, että kellä Postnordin kilpailijalla saa laitettua saman ihmisen kaksi eri lähetystä samaan lokeroon, kun nillä on eri lähetystunnukset? 😂😂

Voin vastata: Ei kellään ole semmosia. Joten nyt sun täytyy siis lopettaa se tilaaminen kokonaan, aivan sama mikä taho Postnordin lisäksi sitä jakelua hoitaa! 😂😂

Vierailija
158/309 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia:

Postissa: häviää ilmaan paketit, kirjeet,maxikirjeet etc. ja katoaa kuin tuhka tuuleen matkalla. Ja 20kg paketit menevät kauimmalle noutopisteelle 45min matkan päähän vaikka olisi 250m päässä pari postia, noutopistettä...

UPS: Ups, meni rikki! siis aina muutama reikä paketissa ja sisältö paskana

PostNord: Paketti ghostaa ja ninjakäynnit kotiinkuljetuksella (huom! kun hyvin painava paketti niin tulee tilaajalta automaattisesti kotiinkuljetus ja kuriiri firmaa en pystynyt päättämään) ja nyt taas jännitetään tuleeko ollenkaan perille...

Eli näitä firmoja vältän kuin ruttoa jos mahdollista...

Siis pitää kysyä tästä lähtien aina erikseen mitä firmaa käyttää ja en lähetä mitään noiden firmojen kautta

Vierailija
159/309 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykseltä yritykselle toimitus ei sekään toimi ilman ongelmia. Paketilla on kiire. Tänään tuli ninja ovelle mukamas tuomaan pakettia vaikka paikalla olen ollut...toivottavasti saan maanantaina viimeistään.

Eipä pelkoa että lähettäisin asiakkailleni tällä firmalla mitään, jos vielä ryssii tämän. Huonoa mainetta tulisi myös lähettäjälle

Vierailija
160/309 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postnordin ovelle toimitukset ovat suoraan sanottuna ihan ripulipaskaa. Tilasin brittilöisestä kenkäkaupasta kengät. Asun keskustassa ovikoodittomassa rapussa, johon pääsee sisälle vaan, jos joku asukas avaa oven. Postnordin kuriiri soitti: "sulle on paketti, oon ovella". Totesin, että olen töissä, johon kuriiri vastasi "soita asiakaspalveluun" ja löi luurin korvaan.

Harmi vaan, että koska noi seitsemän sanaa oli kaikki, mitä kuriiri sanoi puhelimeen, numero oli rekisteröity jonkun ihme emo- tai tytäryhtiön nimiin eikä kenkäkaupan sivuilla mainittu, mikä kuljeusfirma on Suomen päässä käytössä, mulla ei ollut mitään havaintoa siitä, mihin asiakaspalveluun pitäisi soittaa.

Soitin kuriirille paluupuhelun seuraavana päivänä.

M: "Moi, mulle soitettiin paketin toimituksesta eilen tästä numerosta. Mun ilmeisesti pitää soittaa asiakaspalveluun, mutta mihin asiakaspalveluun?"

K: "Kato netistä." (Yrittää lyödä luurin korvaan.)

M: "Mikä firma?"

K: "No postnord." (Syvää huokailua ja luuri korvaan.)

Soitin sit sinne asiakaspalveluun. En joutunut jonottamaan ja langan toisessa päässä oleva tyyppi oli asiallinen, mutta firman toiminta ihan saatanallista tunarointia. Kuulemma paketin voi toimittaa vain ovelle eikä sitä voi jättää postiin tai matkahuollon toimipisteeseen ja he voivat arvioida paketin toimitusajan vain 8 tunnin tarkkuudella. Eli käytännössä jos haluaa maksamansa tavarat, niitä pitää kytätä kotona koko halvatun päivä. Ei osannut selittää, miksi samaa palvelua tarjoava DHL pystyy tarjoamaan toimitusajan vartin tarkkuudella. Kuulemma olisin toki voinut noutaa pakettini myös heidän varastoltaan naapurikaupungin jumalanseläntakaiselta teollisuusalueelta.

Ei enää koskaan postnordia.

Mulla sama kokemus, paitsi että tarjouduin noutamaan paketin heidän toimipisteestään, mutta se ei millään onnistunut, koska heille on maksettu kotiinkuljetuksesta. Jouduin palkkaamaan sukulaistytön päiväksi meille odottamaan pakettia, koska en missään tapauksessa halunnut, että se lähetetään takaisin. Loistavan näppärää palvelua, Postnord.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan