Postnord-kokemuksia
Onko teillä kokemuksia Postnordista? Miten ihmeessä sinne saa yhteyden ja tilaamansa paketin itselleen? Kuriiri oli käynyt päivää aiemmin, kuin oli ilmoitettu. Sen jälkeen olen yrittänyt soittaa sinne kuusi kertaa, jättänyt soittopyynnön, jättänyt viestin kotisivuilla olevan lomakkeen kautta ja lähettänyt kaksi sähköpostia. Useita päiviä on kulunut - ei vastausta. Mitä enää voin tehdä?
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Tilasin talvella tavaraa Ruotsista. Toimitustavaksi valitsin (tietysti!) toimituksen lähimpään, postinumeroni mukaiseen jakelupisteeseen. Muutamaa päivää myöhemmin sain ilmoituksen, että pakettini onkin noudettavissa suuresta lajittelukeskuksesta, jonne kotoani on yli 10 km.
Otin yhteyttä firmaan, josta tilasin tavarat. He selittivät, että eivät voi vaikuttaa asiaan,"koska PostNord". Vastasin, että tilausta tehdessäni pystyin valitsemaan toimituspaikaksi kotiani lähellä olevan postitoimipaikan. Firma lupasi peruuttaa jakelukeskuksessa makaavan paketin ja lähettää uuden, joka tulee nyt perille postitoimipaikkaani.
Meni taas muutama päivä, ja sain uuden saapumisilmoituksen PostNordilta. Yllättäen tämä uusikin paketti olisi noudettavissa sieltä lajittelukeskuksesta!!!
Taas meili kamojen lähettäjälle. Tilaus peruttiin lopullisesti, ja vannoin, etten ikinä tilaa mitään, jonka toimittamisesta PostNord vastaa.
Anteeksi mutta miten lähettäjän moka on PN:n syy?
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans ainoastaan huonoja kokemuksia. En voi suositella kenellekään! Minun tapauksessa myös DPD:n toiminta kusas. Meidän kerrostalossa ei ole ovipuhelinta, mutta eipä ollut kuski soittanut ja pyytänyt tulla avaamaan. Kuski oli myös lähetystietojen mukaan yrittänyt toimittaa pakettia ennen sovittua aikaa... postnodin asiakaspalvelua ei saanut kiinni pariin päivään eikä lukuisiin yhteydenotto- ja takaisinsoittopyyntöihin vastattu. Olin todella stressaantunut asiasta koska lähetys oli arvokas ja tärkeä. Lopulta sain selville poikaystävän kokemusten kautta (hänellä ollut sama ongelma) missä kaupungissamme terminaali sijaitsee. Sain myös lopulta 15 minuutin puhelimessa roikkumisen jälkeen asiakaspalvelun kiinni joka vahvisti lähetyksen olevan terminaalissa.
Marssin terminaaliin, mutta eipäs minun pakettia sieltä löydetty. Minulle tyrkättiin puhelin käteen ja kuski oli luurin toisessa päässä ja saimme lopulta sovittua treffit erään huoltoaseman pihaan (kuski ei jaksanut ajaa takaisin terminaalille). Paketin kyljessä oli myös painauma ja kuski vain tokas että ei täällä sateessa seistä, lähetä sinne reklamaatio jos paketti rikki...
Ei onneks sit ollut rikki mut aivan järkyttävää säätöä!! Eikä asiakkaan kuuluisi lähetyksen perässä juosta pitkin kaupunkia saati joutua odottelemaan asiakaspalvelun kiinnisaamista useita päiviä. Viimeinen kerta kuin postnordin kotiinkuljetuksen kautta tilasin!!!!
Ei kuuluiskaan, sitähän oltiin sulle toimittamassa.
Tuleeko toi mun paketti siis k markettiin kun laitoin sen sinne tulemaa sit sähköpostissa lukee näin SHIP TO KMARKET
JA SITTEN BILL TO MUN OSOITE :D auttakaa
Aivan kammottava on ainoa kokemukseni. Tilasin samana päivänä ison lähetyksen Saksan Amazonilta. Olivat sitten laittaneet sen kahtia ja toisen DBP:llä, jonka alihankkijana täällä toimii Postnord. Ilmoittivat käyneensä 22.8. Sitä epäilen koska olin kotona. Mitään tiedoksiantoa ei jätetty. Eikä sen jälkeen ole tehty mitään! Saksan Amazon on patistellut lähetystä toimittamaan, mutta mitään ei tapahdu. Saksaan olivat luvanneet toimittaa 31.8. Olin koko päivän kotona. Kukaan ei tullut paikalle, eikä minkäänlaista yhteydenottoa tehty.
Ihan hirveä firma. Olen yrittänyt soittaa 5 kertaa eikä kukaan vastaa ja jonottanut joka puhelulla 10-15 min
Vierailija kirjoitti:
Aivan kammottava on ainoa kokemukseni. Tilasin samana päivänä ison lähetyksen Saksan Amazonilta. Olivat sitten laittaneet sen kahtia ja toisen DBP:llä, jonka alihankkijana täällä toimii Postnord. Ilmoittivat käyneensä 22.8. Sitä epäilen koska olin kotona. Mitään tiedoksiantoa ei jätetty. Eikä sen jälkeen ole tehty mitään! Saksan Amazon on patistellut lähetystä toimittamaan, mutta mitään ei tapahdu. Saksaan olivat luvanneet toimittaa 31.8. Olin koko päivän kotona. Kukaan ei tullut paikalle, eikä minkäänlaista yhteydenottoa tehty.
Siis missä sä asut?
Pakko antaa hyvää palautetta, jotta kaikki eivät pelästy huonoa palautetta. Tilasin kengät Hollannista sunnuntaina, paketti lähti matkaan maanantai-iltana. Torstaina paketti saapui Vantaalle ja 15.30 tuli tekstiviesti, johon vastaamalla pystyi valitsemaan kuudesta vaihtoehdosta sopivan toimtusajan (8-16, 16.30 - 21). Valitsin sopivan ja sain heti vahvistuksen tekstiviestillä ja sen jälkeen olisi pystynyt vielä ilmoittamaan mahdollisen ovikoodin. Valitsin toimituksen seuraavalle päivälle klo 8-16 kun olin etätöissä. Paketti saapui klo 14.25.
Asun rivitalossa ja istuin suoraan ikkunan vieressä, joten ehkä sen takia kaikki meni hyvin, mutta olin kyllä tyytyväinen kuljetukseen.
Jonotin äsken tunnin asiakaspalveluun, jonka jälkeen alkoi tyyttäämään varattua. Pakettia yritettiin toimittaa päivällä, vaikka pyysin toimituksen illaksi. Missä pk-seudulla on terminaali, josta voin noutaa paketin? Tai kuriirifirma joka paketit oikeasti kuljettaa?
Vierailija kirjoitti:
Pakko antaa hyvää palautetta, jotta kaikki eivät pelästy huonoa palautetta. Tilasin kengät Hollannista sunnuntaina, paketti lähti matkaan maanantai-iltana. Torstaina paketti saapui Vantaalle ja 15.30 tuli tekstiviesti, johon vastaamalla pystyi valitsemaan kuudesta vaihtoehdosta sopivan toimtusajan (8-16, 16.30 - 21). Valitsin sopivan ja sain heti vahvistuksen tekstiviestillä ja sen jälkeen olisi pystynyt vielä ilmoittamaan mahdollisen ovikoodin. Valitsin toimituksen seuraavalle päivälle klo 8-16 kun olin etätöissä. Paketti saapui klo 14.25.
Asun rivitalossa ja istuin suoraan ikkunan vieressä, joten ehkä sen takia kaikki meni hyvin, mutta olin kyllä tyytyväinen kuljetukseen.
Lähestulkoon sama tähän :O
Maanantaina lähti ulkomailta, torstai-iltana saapui ja tuli tuo viesti. Toimitusajaksi valittu pe 8-16 ja paketti saapui 15:35.
Postnord on kunnostautunut myös Vladimir Putinin postilähetyksen kanssa 😂
https://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201703292200093355_ul.shtml
Voiko paskempaa suoritusta kuriirifirma tehdä?
Tavan kuluttajien palvelu vielä heikompaa.
Mikko73733 kirjoitti:
Jonotin äsken tunnin asiakaspalveluun, jonka jälkeen alkoi tyyttäämään varattua. Pakettia yritettiin toimittaa päivällä, vaikka pyysin toimituksen illaksi. Missä pk-seudulla on terminaali, josta voin noutaa paketin? Tai kuriirifirma joka paketit oikeasti kuljettaa?
Osumakuja 1-3, Vantaa
Hah, sattumalta tämä ketju, kun itse vastaanotin PostNordin paketin juuri.
Ostin paketin nettikaupasta, jolle luvattiin 2-5 päivän toimitusaika. Tein tilauksen sunnuntaina ja tasan viikon päästä seuraavana sunnuntaina tuli sähköpostiin lasku ja ilmoitus, että paketti on lähetnyt eteenpäin. Seuraavana päivänä taisi tulla seurantatunnus. Seuraavana päivänä ilmoitettiin, että paketti on päivän päästä perillä. Seuraavana päivänä seurasin pakettia taas lähetystunnuksella ja nyt näytti, että paketti on viiden päivän päästä perillä. Seuraavana päivänä katsoin taas ja nyt oli vain ilmoitus, että lähetyksessä saattaa kestää. Katsoin vielä kyseisen nettikaupan kautta tehtyä tilausta ja siellä näytti, että olen vastaanottanut paketin. Ajattelin siis ottaaa asiakaspalveluun yhteyttä ja peruutta tilaukseni. Siinä samassa kuitenkin tuli tekstiviesti, että paketti on noudettavissa. Yhteensä meni siis 9 arkipäivää, luvatun 2-5 päivän sijaan. Lähetystunnuksen kautta paketin seuraaminen ei siis todellakaan näyttänyt mitään oikeaa infoa. En kuitenkaan taida enää ikinä tilata nettikaupasta, joka käyttää kyseistä firmaa toimituksiin.
Kuka postnordin kuljetuksen hoitaa Hamina-Kotka alueella? Asiakaspalvelu ei vastannut, mutta pystyin jättämään sinne takaisinsoittopyynnön. Kuuden tunnin kuluttua soittivat. Vähän oli sekoilua, kun soittaja väitti, ettei antamani koodi ollut oikein. Lopulta sitten tokaisi: jaa se tuleekin hollannista. Pakettia etukäteen ilmoittamatta toimittanut kuljettaja oli jättänyt sen lapun koodeineen, kun en ollut kotona.
Lupasivat toimittaa paketin eilen 9-12 välillä. Siirsin sitten loppupäivän menoni jonnein tulevaisuuteen ja jäin odottelemaan, mutta ei sitä pakettia ole vieläkään tullut. Sähköposteihini ei vastata. Pitäisiköhän jäädyttää se luottokorttimaksu, huonolta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Hah, sattumalta tämä ketju, kun itse vastaanotin PostNordin paketin juuri.
Ostin paketin nettikaupasta, jolle luvattiin 2-5 päivän toimitusaika. Tein tilauksen sunnuntaina ja tasan viikon päästä seuraavana sunnuntaina tuli sähköpostiin lasku ja ilmoitus, että paketti on lähetnyt eteenpäin. Seuraavana päivänä taisi tulla seurantatunnus. Seuraavana päivänä ilmoitettiin, että paketti on päivän päästä perillä. Seuraavana päivänä seurasin pakettia taas lähetystunnuksella ja nyt näytti, että paketti on viiden päivän päästä perillä. Seuraavana päivänä katsoin taas ja nyt oli vain ilmoitus, että lähetyksessä saattaa kestää. Katsoin vielä kyseisen nettikaupan kautta tehtyä tilausta ja siellä näytti, että olen vastaanottanut paketin. Ajattelin siis ottaaa asiakaspalveluun yhteyttä ja peruutta tilaukseni. Siinä samassa kuitenkin tuli tekstiviesti, että paketti on noudettavissa. Yhteensä meni siis 9 arkipäivää, luvatun 2-5 päivän sijaan. Lähetystunnuksen kautta paketin seuraaminen ei siis todellakaan näyttänyt mitään oikeaa infoa. En kuitenkaan taida enää ikinä tilata nettikaupasta, joka käyttää kyseistä firmaa toimituksiin.
Eli jos lähettäjä istui pakettisi päällä viikon, niin sen on PN:n vika? Naisen logiikkaa...
Tietääkö kukaan mitä tarkoittaa postnordin sovelluksessa status "pysäytetty"?
Vierailija kirjoitti:
Mihin pysäytetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin pysäytetty?
No niinpä? Tiedoissa näkyy, että paketti on Vantaan terminaalissa, mutta lähetys on varastoitu ja pysäytetty.
Kenellekköhän yrittävät toimittaa pakettiani, kun seurannassa oli että ei edes tällä paikkakunnalla ole oltu tuomassa vaan melkein sadan kilometrin päässä. Kaupunkien nimetkään eivät ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kenellekköhän yrittävät toimittaa pakettiani, kun seurannassa oli että ei edes tällä paikkakunnalla ole oltu tuomassa vaan melkein sadan kilometrin päässä. Kaupunkien nimetkään eivät ole samanlaisia.
Oletko tuo edellinen?
Aivan samanlaisia kokemuksia, olen myös alkanut välttää nettikauppoja jotka käyttävät PostNordia.
Olen pahimmassa tapauksessa odottanut lähetystä, joka on 2 päivässä saapunut Vantaan varikolle mutta jämähtänyt siellä konttiin (siis ei lähtenyt edes kuljetukseen) 2 viikoksi.
Maksullisessa puhelinasiakaspalvelussa sitten sain sovittua ajan (tämä on välttämätöntä), jolloin saan itse tulla hakemaan lähetyksen varikolta, kun en voinut odotella enempää (lähetyksessä oli lahja kummilapselle). Silloinkin sanottiin, että "saat tulla, riippuu kontin tilanteesta, ei voida luvata että paketti on toimitettavissa"
Sain paketin, hommaan meni matkoineen 2 tuntia. Jep jep.