Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaiseni koulupäivät ovat painajaista koulukiusaamisen vuoksi.

Vierailija
09.03.2006 |

Opettaja sivuuttaa aiheen tyynesti kerta toisensa jälkeen. Erään kiusaajan äiti ei saa lastansa kuriin. Koulupäivät ovat minulle yhtä helvettiä, kun mietin mitä siellä välitunnilla tänään oikein tapahtuu..

Lastani on nimitelty, uhkailtu, kaadettu maahan, kampiteltu, lyöty kasvoihin... ym. Mitä tässä oikein voi enää tehdä. Jos otan yhteyttä rehtoriin, saattaa lapseni opettaja alkaa hankalaksi lapselleni ja sitä en halua. Tänä aamuna lapseni kysyi kouluun lähtiessään, että " Äiti, menenkö sitten terkkarille jos nenästäni tulee verta kun minua lyödään?" Voi helvetti, tämä seitsemän vuotiaan suusta! Ihan itku tulee.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kiusaaja on adhhd lapsi, jonka vanhemmat eivät halua/osaa puuttua poikansa tekemiseen. Olen jutellut rehtorin, luokanopettajan ja koulutoimenjohtajan kanssa ja tulimme siihen lopputulokseen, että on parasta että minä kiusatun lapsen äitinä teen tästä kiusaajasta rikosilmoituksen. Silloin tämän kiusaajan perhe saa väkisinkin apua ja hoitoa. Telkkkarista tuli ohjelma, jossa keskusteltiin juuri koulukiusaamisessa ja siinä todettiin että monesti vanhemman tekemä rikosilmoitus katkaisee tämän kiusaamiskierteen.

Koulu ei pysty puuttumaan tälläisiin tapauksiin tarpeeksi nopeasti ja tässä meidän tapauksessa en ole vielä tehnyt sitä rikosilmoituksta.

Mutta kun seuraavan kerran poikaani potkitaan tai vaatteita revitään, menemme lääkäriin ja sitten rikosilmoitusta tekemään. Koulu antaa oman lausunnon sitten poliiseille ja se on meidän kannalta hyvä. Rehtori kehotti oikein tekemään ilmoituksen.

Vierailija
22/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei sairaana ollessaan voi edes soittaa kavereiltaan läksyjä, koska puhelimessakin uhkaillaan: " Vedän sua turpiin, kun tulet kouluun"

Saanko kysyä millaisella alueella asutte? Koulunvaihtoakin voisi harkita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuria ei pysty pitämään. Minun lastani kiusattiin vuosia ennen kuin tajusin, että opettaja ei tee mitään. Uskoin sokeasti, kun hän sanoi, että ei siellä kiusata ja aina jos oli jotain vähätteli asiaa ja jopa syyllisti siitä myös lastani. Lopulta sisuunnuin ja kutsuin koko luokan oppilaat vanhempineen selvittämään asiaa. Paikalle tuli myös terveydenhoitaja, rehtori, opettaja sekä koululta

Vierailija
24/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sydäntä viiltää lapsen kärsimys.

Miten paljon oppilaita koulussa on, miten suurella paikkakunnalla?

Oma lapseni on menossa eskariin ensi syksynä, ja jo nyt murehdin joutuuko hän kiusatuksi. Asutaan pienellä paikkakunnalla, mutta en tiedä varjeleeko se mitenkään. Lapsi joutuu käyttämään kouluautoa, kuka pystyy valvomaan auton tapahtumia, kuskia ne ei varmaan kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
25/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaamistyöryhmästä eräs henkilö. Tätä ennen olin jakanut luokalle kyselyn, jossa oli yksinkertaisesti, että lastamme kiusataan ja kysymyksinä

-oletko tietoinen tästä

-kuka luokassa häntä kiusaa

-miksi arvelet häntä kiusattavan

-kuinka olet nähnyt häntä kiusattavan.

Kyselyn sai täyttää nimettömänä ja tulokset olivat järkyttäviä, mutta pahimmat kiusaajat saatiin esiin ja syytkin. Yhteisessä palaverissa sitten selivitin tämän ja pureuduimme näihin syihin. Sanoin oppilaille ja heidän vanhemmilleen, että tämän jälkeen, jos lastamme kiusataan, niin otan yhteyttä poliisiin.

Lapsemme kiusaaminen loppui siihen.

Tee loppu kiusaamiseen VÄLITTÖMÄSTI!

Vierailija
26/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta asiassa on kuitenkin se, että muutama näistä kiusaajista asuu ihan tässä lähistöllä meidän kotia. Koulumatkat ovat siis myös helvettiä. Olen ajatellut mennä pimpottamaan ovikelloa ja puhumaan asiasta, mutta en ole niin kylmähermoinen vaikka poikani puolesta olenkin jo kyennyt uskomattomiin suorituksiin.

ap

Vierailija
27/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin että poika tuli muutaman kerran koulusta tosi apeana kotiin. Kyseltyäni asiaa selvisi että häntä ei oltu päästetty välitunnilla jalkapalloa pelaamaan. Mieli maassa kirjoitin opelle samantien sähköpostia ja ope vastasi järkyttyneenä ottavansa asian heti huomenna puheeksi.

Näin oli tapahtunut, eli poikani ja tämä joukon " kingi" kera opettajan olivat keskustelleet asiasta ja syrjiminen loppui siihen.

Koska ap:n tapauksessa opettaja ei asiaa kummemmin noteeraa, ota välittömästi yhteyttä rehtoriin. Teidän tapauksessanne on jo kyse todella vakavasta kiusaamisesta, mielestäni pahoinpitelystä, ja asia on saatava järjestykseen mitäpikimmin.

Lapsesi ei ole syytä olla koulusta pois, vaan kiusaajan/kiusaajien!

Toivottavasti saatte pienen koululaisenne opiskelun turvalliseksi ja mielekkääksi :)

Vierailija
28/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asumme maalaiskylässä ja poikani kiusaaja asuu myös lähistöllä.

Tämä poikani luokalla oleva adhd lapsi lyö ketä vaan joka tulee vastaan, välillä käytävällä vastaantuleva lapsi saa iskun naamaansa. Välillä tämä adhd huorittelee opettajaa ja toiselle opettajalle huutaa homoa. Ja tämä lapsi on jo kerran jäänyt luokalle.

Soita reksille ja sano että kiusaamisen on loputtava.

Ap, missä päin suomea asut ?

T. 25

Vierailija
29/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Opettaja sivuuttaa aiheen tyynesti kerta toisensa jälkeen. Erään kiusaajan äiti ei saa lastansa kuriin. Koulupäivät ovat minulle yhtä helvettiä, kun mietin mitä siellä välitunnilla tänään oikein tapahtuu..

Lastani on nimitelty, uhkailtu, kaadettu maahan, kampiteltu, lyöty kasvoihin... ym. Mitä tässä oikein voi enää tehdä. Jos otan yhteyttä rehtoriin, saattaa lapseni opettaja alkaa hankalaksi lapselleni ja sitä en halua. Tänä aamuna lapseni kysyi kouluun lähtiessään, että " Äiti, menenkö sitten terkkarille jos nenästäni tulee verta kun minua lyödään?" Voi helvetti, tämä seitsemän vuotiaan suusta! Ihan itku tulee.

Vierailija
30/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

periytyvät pahimmillaan suoraan alenevassa polvessa. Esim. isoisän mahdollisesti avioton syntyperä voi olla 2000-luvun lapsen haukkumanimen taustalla.

Että tästäkin syystä taistelen henkeen ja vereen kyläkoulujen puolesta. Tietoa on ja taitoa sitä käyttää.

Vierailija
31/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku naapurintäti tai setä auttaa lastasi ? menisi vaikka vastaan lastasi tai onko lapsesi koulussa kummiluokkaa ?

t. 25

Vierailija
32/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea kamalaa, niin mieheni meni oitis heidän koteihinsa ja keskusteli asian lasten ja vanhempien kanssa ja sanoi, että poliisille ja lastensuojeluun menee, jollei lopu.

Tehosi aika nopeasti. Lstensuojelua pelkää vielä aika moni. Poliisia ei niinkään..

Vierailija
33/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rikosilmoituksen tekee, siitähän ei tule tuomiota nuorelle, mutta siitä menee ilmoitus lastensuojeluun ja heillähän on oikeus mennä vaikka oven läpi sisään. Se rikosilmoitus pitää tehdä ensin. Ei voi pelkästään lastensuojeluun ilmoittaa.

Tiedän, koska aika on itsellänikin ajankohtainen.

T. 25

Vierailija
34/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kiusaamista tapahtuu kaikilla koulu-asteilla ja todennäköisesti tulee aina tapahtumaan. Tärkeintä on puuttua asiaan heti: Otat kiusaajien vanhempiin yhteyttä, opettajaan, rehtoriin ja koulutoimenjohtajaan. Opettajilla on velvollisuus puuttua asiaan mutta täytyy muistaa myös se, että keinot ovat heidänkin kohdallaan rajalliset eikä vastuuta ole oikein sälyttää pelkästään yhden opettajan niskaan.

Puhelujahan ei nykyään saa laillisesti nauhoittaa ilman lupaa mutta neuvoisin kirjaamaan puheluiden ja keskusteluiden ajankohdat ja niihin osallistuneet henkilöt ylös mahdollisimman tarkasti. Asiallinen puhe toivottavasti auttaa ja jos vastassa on eri kulttuuritaustaisia lapsia ja heidän vanhempiaan, niin tämäkin näkökohta kannattaa ottaa huomioon ja edetä sen mukaan. Joissakin tapauksissa kunnon keskustelu koulun ja vanhempien välillä auttaa. Jos tilanne äityy todella pahaksi niin koulun vaihdos voi siinä tapauksessa olla paras vaihtoehto, vaikkei aina tietenkään mahdollista. Lapselle täytyy myös muistaa kertoa että tapahtumat eivät missään nimessä ole hänen vikansa. Niin sanotusti paremmistakin piireistä voi löytyä kiusaajia ja vahemmat jotka todellakin välittävät mitä heidän lapsensa tekevät. Monilla lapsilla taas puolestaan voi olla huoli joutuvansa itse kiusatuksi, mikäli uskaltavat sanoa pahimmille kiusaajille vastalauseensa, joten lasten välillä ratkaisua tuskin syntyy. Ainoastaan kiusattu kohde voi muuttua.

Varmasti jokaisella äidillä on huoli omien lastensa pärjäämisestä kovassa maailmassa.

Voimia sinulle ja lapsellesi, toivottavasti löydätte ratkaisun tilanteeseen parhaalla mahdollisella tavalla!

Terveisin kahden opettajan tytär / aikanaan koulukiusattu

Vierailija
35/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sä voisit vastata opettajalle ja samalla lisätä lähetyskenttään reksin. Siinähän se menee reksillekin tieto samalla teidän keskusteluista. Näin mä yleensä toimin, kun haluan kolmannen tietävän meidän keskusteluista, mutten halua, että mua aletaan syyttämään selän takana kirjoittelusta.

Muutenkin olen sitä mieltä, että saat näyttää reksille teidän käymänne keskustelun.

Vierailija
36/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi saada " virallista" lomaa heti, huomisesta alkaen, ilmoittaudut pokkana sairaaraaksi. Hätä ei lue lakia!

Sitten heti huomenna painut sinne kouluun pojan kanssa samaa matkaa, menet luokkaan istumaan ja roikut hännillä koko päivän. Opettajalle toteat tyynesti, että Suomessa opetus on julkista, sinulla on oikeus olla siellä ja aiot itse huolehtia siitä, että lastasi ei kohdella huonosti.

Lähtekää kouluun ajoissa, niin että ennen kuin eka tunti lähtee käyntiin tai jossain muussa sopivassa rauhallisessa tilanteessa menet moikkaamaan reksiä, esittäydyt ja kerrot, että olet täällä huolehtimassa poikasi turvallisuudesta ja aiot olla vastakin, kunnes kiusaaminen loppuu, opettaja ei ole voinut tilanteelle mitään. Sitten takaisin luokkaan ja pulpettiin istumaan.

Erityisesti välitunnilla ja ruokatunneilla roikut tiiviisti poikasi mukana ja puutut jokaikiseen tilanteeseen tiukasti, jos jotain ilmenee.

Pitkin päivää näppäilet kuvia kännykällä tai kameralla, jopa videokameralla, jos tulee sopiva tilanne. Kaiken aikaa välitunneilla kailotat täyttä kurkkua kaikille ihmettelijöille, että kiusaamisen on loputtava eikä ketään saa kiusata.

Älä kiinnitä mitään huomiota, vaikka poikasi itkisi ja yrittäisi estää mukanaolemisesi.

Kerro ensi viikolla, miten meni! Aloita tämä heti huomenna!!!!

Vierailija
37/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulit vakavan asian lyömään leikiksi. Taidat olla itse koulukiusaaja tai et yksinkertaisesti tiedä mistään mitään.

Vierailija
38/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa kiusannut.

Vierailija
39/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi ymmärtää ettei kiusaamiseen puututa. No ei siihen puututtu silloin, kun itse olin koulussa. On todella kurjaa ettei asialla tehdä mitään. Itse olen koulukiusattu 1-6.luokkaan. Kiusaaminen loppui siihen kun vetäsin kiusaajaan turpaan oikein kunnolla. Toinen tärkeä seikka oli siirtyminen yläasteelle ja käynti yläasteen rehtorin luona kertomassa etten halua kyseisen henkilön kanssa samalla luokalle enkä samoihin valinnaisryhmiin. Ikää minulla on reipas 30vee ja edelleen tunnen inhoa kiusaajaani kohtaan. En tervehdi häntä enkä muutenkaan halua mitään kanssa käymistä hänen kanssaan. Enkä luota helposti ihmisiin varsinkaan naispuolisiin. Eli ikuiset arvet löytyvät minusta.

Vierailija
40/115 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa ryhtyy ahdistelemaan lastasi, niin siitäkin voi nostaa oman juttunsa! Mikäli ei ole yhden luokan koulu kyseessä, niin sitten pitää vaikka vaihtaa luokkaa. Ihan varmasti löytyy jokin ratkaisu, mutta nykyinen tilanne ei kerta kaikkiaan voi jatkua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme