Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaiseni koulupäivät ovat painajaista koulukiusaamisen vuoksi.

Vierailija
09.03.2006 |

Opettaja sivuuttaa aiheen tyynesti kerta toisensa jälkeen. Erään kiusaajan äiti ei saa lastansa kuriin. Koulupäivät ovat minulle yhtä helvettiä, kun mietin mitä siellä välitunnilla tänään oikein tapahtuu..

Lastani on nimitelty, uhkailtu, kaadettu maahan, kampiteltu, lyöty kasvoihin... ym. Mitä tässä oikein voi enää tehdä. Jos otan yhteyttä rehtoriin, saattaa lapseni opettaja alkaa hankalaksi lapselleni ja sitä en halua. Tänä aamuna lapseni kysyi kouluun lähtiessään, että " Äiti, menenkö sitten terkkarille jos nenästäni tulee verta kun minua lyödään?" Voi helvetti, tämä seitsemän vuotiaan suusta! Ihan itku tulee.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä tavannutkaan.

Hyi että oot ilkeä ihminen. ap tekee kaikkensa ja parhaansa niin sinä vaan lyöt lyötyä ja epäilet koko ajan provoksi!! Sinun kanssa vanhemmat on varmaan tosi kusessa kun käännät kiusatut kiusaajiksi ja haukut vanhempia nyhveröiksi.

Vierailija
102/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa henkilökhtaisesti ja tee selväksi ettet enää aio sietää kiusaamista! Tai laita miehesi asialle. Jos kiusaaminen ei lopu niin tulet puuttumaan tilanteeseen henk. koht uudelleen tms. Ole tiukka asiasi suhteen. Onko rikosilmoitusta mahdollisuus tehdä? Yhteys rehtoriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne ilmeisesti tarvitaan että opit ja opettelet pitämään omaa ja laheistesi puolia! Hyödynnä se ja selvitä oikeutesi. Ota yhteyttä mihin tahansa josta voit saada tietoa ja apua!!

Voimia !!

Vierailija
104/115 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on takana palaveri jossa käytiin läpi tätä kiusaamis- ja lyömisasiaa.

En tietenkään hyväksy poikani kaverin käytöstä, mutta palaveri valotti aika hyvin hänen tilannettaan. Häntä myös kiusataan koulussa, jotkut vääntelevät hänen nimeään todella loukkaavalla tavalla ja häntä härnätään jatkuvasti tavoilla joiden tiedetään erityisesti häntä ärsyttävän. Poikani on syyllistynyt hänelle ilmehtimiseen ja keskisormen näyttämiseen, mutta nimitellyt hän ei ole. (Uskon näin koska tämä toinen poika sanoi ettei poikani ole tässä ollut mukana.) Tämä poikani kiusaaja on siis itsekin jatkuvan kiusaamisen kohteena ja silminnähden hänellä on tosi paha olla. Varsinkin jotkut isommat pojat ovat jatkuvasti hänen kimpussaan.

Palaverissa käytiin läpi nämä asiat ja mitä pojat toisiltaan toivovat. Asiat ja toivomukset kirjattiin ylös ja pojat sitoutuivat näiden pohjalta tehtyä sopimusta noudattamaan. Pojat ovat pohjimmiltaan hyviä kavereita ja uskomme kaikki että kyllä se ystävyys sieltä härnäämisen ja kiusaamisen alta taas löytyy - ja tuntuu jo löytyneenkin. Uskon että palaverilla on kauaskantoiset positiiviset seuraukset. Myös me vanhemmat olemme edelleen hyvissä väleissä keskenämme ja varmasti sillä on suotuisa vaikutus poikien käytöksen muuttumiseen. (Olisi varmasti ollut aika vahingollista jos olisimme alkaneet tälle toiselle perheelle rähisemään.)

Toivotaan parasta. Toivon paljon voimia ja jaksamista tämän toisen pojan vanhemmille, en olisi ikinä osannut arvata miten kovilla he ovat. Omalla lapsellani on kuitenkin asiat ihan hyvin, hän on joutunut vain tämän yhden pojan kiusaamisen kohteeksi (ja siihenkin hän on myös itse tätä toista poikaa provosoinut).

Mitä kuuluu ap:lle?

Vierailija
105/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Koulukiusaamiseen puuttuminen - kohti tehokkaita toimintamalleja" Christina Salmivalli

" Kirja esittelee käytännönläheisiä menetelmiä, joilla koulukiusaamista voidaan vähentää ja ehkäistä. Menetelmät on helppo ottaa käyttöön silloin, kun omasta koulusta paljastuu kiusaajia ja kiusattuja. Perusteos kaikille opettajille"

Vierailija
106/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta löytyisikö koulusta yksi kaveri lapsellesi. Jos keskusteluyhteys kouluun on alkanut, niin koeta selvitellä opettajan kanssa, että kenestä voisi löytyä kaveri. Eli olisiko edes rinnakkaisluokalla hiljainen & rauhallinen poika, jonka kanssa voisitte sopia treffejä koulun jälkeen / viikonlopuksi.

Minusta olisi todella tärkeää, että lapsesi saisi koulusta kaverin. Tässä yksi lähestymismuoto. Mutta älkää mistään kiusaajasta aloittako...

Olen laittanut ekaluokkalaiseni reppuun viestin, jonka hän on antanut sellaiselle, jonka kanssa esim. välitunnilla leikkinyt, ja haluaisi tutustua paremmin, tyyliin:

Hei, haluaisiko teidän " Kalle" tulla joskus viikonloppuna käymään meidän " Villen" luona? Puh on xx ja osoite xx. t. " Ville" ja " Villen" äiti " Tiina"

Vierailija
107/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mene ihmeessä rehtorin juttusille, jos ei oma opettaja saa tilannetta kuriin. Sitä vartenhan ne rehtorit siellä ovat!! Miksi ihmeessä olisi huono asia mennä rehtorin puheille?!

Sen olen kuullut, että kiusaamiseen kannattaa puuttua heti alkuvaiheessa! Kyllähän se nyt jumalauta on saatava loppumaan! (anteeksi kiroilu, mutta suututtaa niin lapsesi puolesta)

Voimia! Puolusta lastasi leijonaäidin tavoin!

Vierailija
108/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikaamme kiusattiin 3-vuotiaana päiväkodissa, mm. revittiin vaatteista, tönittiin, irvailtiin, sotkettiin piirustukset jne. Lapsi ei pahimmillaan halunnut laittaa päälleen sellaisia vaatteita, joita pystyttiin repimään.

Minun vaatimuksistani päiväkotiin tuli erityislastentarhanope valvomaan ja seurailemaan tilanteita, jonka jälkeen meillä oli palaveri. Siellä todettiin, että kiusaamista todella tapahtui. Mitään ei kuitenkaan voitu tehdä, koska pk:n mielestä " pojat on poikia" ja " teidän poika on rauhallisempi" ja " ehkä teillä kotona on vaikeaa" .

Olin jo valmis jäämään töistä pois, ettei lapselle tulisi traumoja, kunnes sain molemmille lapsilleni paikan paikallisesta monterssoripäiväkodista. Kiusaaminen loppui kuin seinään, kun pojat vaihtoivat päiväkotia. Monterssoripäiväkodissa ei jostain syystä kukaan kiusaa toisia eikä minkäänlaista fyysistä eikä henkistä väkivaltaa siedetä. Kaikki karsitaan ja selvitetään pohjamutia myöten.

lapsemme eivät keskenäänkään kähise enää ja pikkuhiljaa kiusattu poikani on saamassa takaisin itsetuntoaan ja sosiaalista uskallusta. Kaksi vuotta on tämän kiusaamisen jälkia korjailtu ja nyt TIEDÄN, että asioihin pitää puuttua ajoissa!!!!!

Ole tiukkana kouluun ja kuntaan päin ja vaadi, että asia korjataan.

Voimia ja onnea matkaan!

Vierailija
109/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos joku pöllii lapsesi repun ja siten saa tietää osoitteenne ja kuinkas ollakkaan joku kerta kun et ole paikalla. Kämpässä on muutama ylimääräinen vieras.

Ei, huono idea toi lapun laittaminen reppuun. Eikö lapsi voi itse pyytää kivaa poikaa tai tyttöä kyläilemään tai miksi sinä äitinä et mene lastasi kouluun vastaan ja pyytäkää yhdessä kyläilemään.

Etkö voisi laittaa vaikka pankkikorttisi tunnusluvun ensi kerralla reppuun...

Vierailija
111/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kiusaamiselle voi tehdä?

Kiusaaminen ei lopu odottelemalla, vaan se vaatii aina tilanteeseen puuttumista. Tämä vaatii aikuisten väliintuloa. Omien vanhempien lisäksi on olemassa paljon aikuisia, joille kiusaamisesta voi kertoa. Heitä ovat mm. opettaja, koulukuraattori, kouluterveydenhoitaja, vahtimestari tai rehtori. Tärkeintä on, että asia otetaan esille tarpeeksi ajoissa.

Apua saa myös Kiusattujen Tuki ry:n auttavasta puhelimesta 0800-9-7474. Puhelu on ilmainen.

Vierailija
112/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan enää eilen päässyt tänne, mutta tänään olen lukenut jokaisen kirjoituksen hyvin tarkkaan ja saanut teiltä kullanarvoisia neuvoja. Joten kiitos. Olen alkanut nyt keräämään paperille kaiken koulun tapahtumiin liittyvän. Eilinen päivä oli minulle muutenkin viimeinen pisara. Luokan pahin kiusaajapoika oli tönäissyt poikani niin lujasti maahan, että hän oli lyönyt päänsä ja menettänyt tajuntansa. Järkyttävintä koko asiassa oli se, ettei opettaja ollut tietoinen asiasta, kunnes poikani oli kotiin lähtiessä sanonut päänsä olevan kipeä.

nyt olen sitten soittanut rehtorille tiukkasanaisen puhelun.

Olen alkanut harkitsemaan vakavasti tuota rikosilmoituksen tekoa.

Joku tässä ketjussa antoi ymmärtää, että poikani itse kerjäisi satuttamista omalla käytöksellään. Jotenkin pöyristyttävä ajatus. Minulla on tosiaan vain poikani kertomus tapahtumista. En oikein pysty yhdistämään ajatuksissani poikaani kiusaajaksi samalla kun viisi muuta poikaa hyppivät hänen selkänsä päällä. Mutta ajatukseni eivät ole kovin selkeitä, koska olen viime aikoina nukkunut huonosti näiden asioiden vuoksi.

Suunnitelmissani on myös mennä seuraamaan välituntien tapahtumia pidemmältä ensi viikolla. Ketään pojista en kyllä ala lahjomaan ja kehumaan, kuten joku ehdotti. Olen käyttäytynyt muutoin aina " mukavasti" ja se riittäköön.

Jos rehtori ei saa muutosta aikaiseksi ja tapahtuu vielä pienikin haaveri, aion ottaa yhteyden koulutoimenjohtajaan. Jos tämä ei osaa/halua auttaa, menen ilmeisesti poliisille?! Tämä on jotenkin niin pelottavaa ja en olisi villeissä kuvitelmissanikaan uskonut joutuvani taistelemaan koulun kanssa tällä tavoin.

Palailen asiaan.

ap

Vierailija
113/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään muutosta ei tule taikka muuten kaikki vaan menee huonompaan suuntaan niin olisiko mahdollista vaihtaa koulua? Tietenkään se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan mutta sitäkin vaihtoehtoa kannattaa miettiä. On mahdollista että lapsesi saisi koulukyydin kunnan puolesta jos tilannetta ei muulla tavoin saada hallintaan.

Vierailija
114/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole mitenkään mahdoton kiusaaja, mutta välillä joutuu tappeluihin, ja aloittaa niitä itse.

Olen lukuisat kerran sanonut opettajalle, että me vanhemmat halutaan tehdä yhteistyötä ja meille pitää ilmoittaa myös ne, jos lapseni kiusaa jotain.

Silti hän ei ilmoita. Hyssyttelee vaan.

Samoin jos tuota meidän poikaa joku kiusaa....

Vierailija
115/115 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti seuraamuksia nyt, kun tiedät mitä on tapahtunut, kyllä kiusaajat on saatava kurrin.

Yhteistapaaminen kiusaajien vanhempien kanssa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi