Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita väkivaltaisessa liitossa eläviä?

Vierailija
31.10.2016 |

Ihan haluaisin kysyä, miksi ja kuinka kauan? Vaikuttaako normaaliin elämään? Tietääkö kukaan? Itse olen saanut potkut töistä mustan silmän takia (asiakaspalveluammatti), oli siis jo kolmas kerta. Olen idiootti, tiedän, mutta rakastan miestäni eikä kukaan meidät tunteva ikinä uskoisi mitä se mies tekee mulle kun olemme kahden. En oikeasti edes tiedä mitä haen tällä aloituksella, vertaistukea kai?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erhehdyt pahasti jos luulet, että lapset eivät tiedä. He tietävät luultavasti n 95% kaikesta. Ja pojasta tulee sellsissa perheissä isona itse väkivaltainen ja tytöstä uhri.

VMP. Mun faija hakkasi äitiä koko lapsuuteni, minä en ole uhri eikä veljeni väkivaltainen, vaan nimenomaan päinvastoin. Sitä haluaa täysin erilaisen elämän aikuisena, kun sitä paskaa on lapsuutensa katsonut.

Niin sinä olet väkivaltainen ja veljesi uhri? Onko tuo sen parempi?

?? On sulla tulkinnat. Sanoinko jotain tuon suuntaista? Kumpikaan meistä ei ole väkivaltainen eikä uhri. Normaaleja, onnellisissa parisuhteissa eläviä perheellisiä aikuisia.

Vierailija
42/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erhehdyt pahasti jos luulet, että lapset eivät tiedä. He tietävät luultavasti n 95% kaikesta. Ja pojasta tulee sellsissa perheissä isona itse väkivaltainen ja tytöstä uhri.

Juuri näin. Jos poika sokea ja kuuro, niin sitten ei ehkä tiedä mistä on kysymys, mutta silti aistii äidin murheen ha jännityneisyyden.

Lapset harvoin on niin idiootteja, etteivätkö tajuaisi mistä on kyse.

Siksi lasu olisi paikallaan.

Ok. Ihan todella haluasin mielenkiinnolla nähdä, kun lastensuojelu tulisi meille kylään. Asia ei etenisi mihinkään, koska ulospäin olemme niin normaali uusioperhe kuin olla ja voi. Ehkä juuri sinun naapurisi? Ymmärrätkö? Ja toisekseen, kukaan ei meistä edes moista ilmoitusta tekisi. Juurikin siksi kun osaan peittää todellisuuden. Ja kyllä, pojallani on kaikki hyvin, hänestä teidän ei tarvitse olla huolissaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä eikä voi olla totta, ei kukaan ole noin hullu.

44/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on turha syyllistää ap:ta. Niin lukemattoman moni nainen (ja myös mies!) jää väkivaltaiseen liittoon. Minusta mieheni on kuvannut äitinsä kokemaa väkivaltaa parhaiten; mikä on niin kamalaa yksinolossa, tai erossa että kannattaa jäädä väkivaltaisen miehen luo? Alkaako se niin vähittäin että käy kun sammakolle kattilassa? Miksi jotkut naiset ovat niin halukkaita tulemaan piestyksi ja mielihyvin vielä keksivät selityksiä sille?

Miehelläni on valtavat traumat siitä, että hänen äitinsä kärsi perheväkivaltaa. Lapset vain tietävät, usko pois. En tiedä miksei lapsilta voi salata sellaisia asioita, mutta ei vain voi.

Näen työssäni paljon perheväkivaltaa kokeneita naisia ja voin kertoa että vain yksi asia pätee - selvitä voi vain lähtemällä. Vaikka en usko uhrin syyllistämiseen on sinun kuitenkin ajateltava lapsesi parasta. Poikasi luottaa siihen, että teet oikeat päätökset. Siihen, että hänen äitinsä näyttää hänelle esimerkkiä siitä, millaista elämän pitää olla. Esimerkkiä siitä, miten naisia kohdellaan. Mieti kunnolla millaiset eväät haluat pojallesi elämään tarjota.

Vierailija
45/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oot sairas, luultavasti sulla on huono itsetunto tai läheisriippuvuus tai molemmat. Teidän suhde on sairas. TOI ei ole rakkautta. Olet myös itsekäs etkä huolehdi lapsestasi niinkuin sinun pitäisi. Jos jäät voit olla varma että lapsesi tulee kärsimään ja vihaamaan sinua koska pilasit hänen lapsuutensa.

Vierailija
46/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP. Mun faija hakkasi äitiä koko lapsuuteni, minä en ole uhri eikä veljeni väkivaltainen, vaan nimenomaan päinvastoin. Sitä haluaa täysin erilaisen elämän aikuisena, kun sitä paskaa on lapsuutensa katsonut.

?? On sulla tulkinnat. Sanoinko jotain tuon suuntaista? Kumpikaan meistä ei ole väkivaltainen eikä uhri. Normaaleja, onnellisissa parisuhteissa eläviä perheellisiä aikuisia.

" minä en ole uhri eikä veljeni väkivaltainen, vaan nimenomaan päinvastoin" -> päinvastoin tarkoittaa sitä, että sinä olet väkivaltainen ja veljesi uhri.

Miksi ihmeessä te väkivaltaisessa suhteessa elävät selittelette ja puolustelette, ettekä hae apua? Tai miksi te menette takaisin pahoinpideltäväksi, vaikka sukulaiset ja ystävät ovat teidät jo useamman kerran pelastaneet?

Ja ei, ap:n mies ei todellakaan rakasta sinua jos pahoinpitelee vaikka sinä yrität niin uskotella itsellesi. Vai pahoinpitelevätkö myös sinua rakastava isä ja veli sinua, ja siksi sinä kuvittelet pahoinpitelyn olevan osoitus rakkaudesta?

Sinä siis sait ensin kaksi varoitusta värikkään naamasi vuoksi, ja vasta sitten potkut? No, omapa oli valintasi. Sitä vaan on mahdottoman vaikea ymmärtää, miksi ihminen ei hae vaikka työterveydestä riittävän pitkää sairauslomaa ja muutakin apua vaan marssii muina miehinä töihin.

Vierailija
47/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri nyt siinä tilanteessa että pitäisi toimia enkä saa aikaiseksi... mies on riitojen aikana haukkunut ja uhkaillut, kerta toisensa jälkeen sanoo että yrittää muuttua. Ei ymmärrä miksi tekee niin. Pitää mykkäkoulua kun suuttuu mun yrityksistä jutella. Itse vain puhun, en huuda, hauku, mutta puhumalla saa varmasti syyllistettyä ja kritisoitua jos aihetta on... mies kohtelee epäkunnioittavasti usein, on tyly.. mut toisaalta on välittävä ja antaa iloisia yllätyksiä. Mut ne ei riitä kaiken muun rinnalla. Tälläkin hetkellä pitää mykkäkoulua, ei kuulema kestä minua enää. Mutta aina tuon mökötyksen ja kylmyyden jälkeen tulee nöyränä takaisin ja kaikki ihana palaa. En ymmärrä miksi tämän täytyy olla tällaista vuoristorataa, eikö nuo ilkeät asiat voi jäädä pois. Ystävänikin yrittävät saada minut tajuamaan että mies suuttuu ja syyllistää minua aivan älyttömistä asioista, on varmaan saanut aivopestyä koska pyydän tosi helposti anteeksi. Suuttuu kun juttelen, hänen mielestään vähäpätöisestä aiheesta/ liian pitkään/ liian nopeasti... muttei huomaa miten itse ei juttele takaisin, ei kunnioita mun mielipiteitä niin kuin omiaan, tuijottaa puhelinta kun puhun hänelle, on hiljaa, ei yksinkertaisesti kommunikoi... ja sit ihmettelee kun rauhallisesti jutteleva vaimo alkaa toistamaan asiaansa siinä toivossa että jos toinen sitten kuuntelisi ja äänikin nopeutuu kun hermostuu toisen välinpitämättömyydestä...mutta ei.. kun se vika on kuulema minussa, olen ärsyttävä ja käytän miehen sanojen mukaan henkistä väkivaltaa häneen. Asialla ei ole kuulema väliä kun mun ääni ärsyttää...

Vierailija
48/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei tiedä mitään?!! Vaikka sulla on vähän väliä naama mustelmilla ja sinäkö et päästä hiiskaustakaan kun ukko mätkii?

Vierailija
49/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Tuhannet naiset ja miehet elävät väkivaltaisissa liitoissa.

50/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oot sairas, luultavasti sulla on huono itsetunto tai läheisriippuvuus tai molemmat. Teidän suhde on sairas. TOI ei ole rakkautta. Olet myös itsekäs etkä huolehdi lapsestasi niinkuin sinun pitäisi. Jos jäät voit olla varma että lapsesi tulee kärsimään ja vihaamaan sinua koska pilasit hänen lapsuutensa.

Kuvitteletko oikeasti tuon auttavan ap:ta vai haluatko vain päästä kiusaamaan toisia?

Ap ei välttämättä ole sairas, me emme sitä tiedä. Huono itsetunto ei suinkaan ole sairaus, eikä läheisriippuvuus sellaisena kuin se av:lla ymmärretään. Rakkautta suhteessa voi olla, väkivalta ei sitä estä eikä varsinkaan ap:ta sitä tuntemasta ja kokemasta. Se ei vain ole tarpeeksi hyvä syy elää suhteessa, joka on vaarallinen ja pahaksi. 

Kaikki lapset kärsivät ja monestikaan (toki joskus) pahoinpidellyn äidin lapset eivät äitiä vihaa, enkä ymmärrä miksi kukaan tuollaista väittääkään - varsinkaan pahoinpidellylle äidille. Ihan kuin monilla olisi tarve hakata hakattua entisestään. Tietenkin se on suojamekanismi, joka useilla ihmisillä on koska pitää etäännyttää se tilanne itsestään kauas. Jos se ei ole ap:n vika niin niinhän voi käydä sinullekin? 

Vierailija
51/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos poika sokea ja kuuro, niin sitten ei ehkä tiedä mistä on kysymys, mutta silti aistii äidin murheen ha jännityneisyyden.

Ok. Ihan todella haluasin mielenkiinnolla nähdä, kun lastensuojelu tulisi meille kylään. Asia ei etenisi mihinkään, koska ulospäin olemme niin normaali uusioperhe kuin olla ja voi. Ehkä juuri sinun naapurisi? Ymmärrätkö? Ja toisekseen, kukaan ei meistä edes moista ilmoitusta tekisi. Juurikin siksi kun osaan peittää todellisuuden. Ja kyllä, pojallani on kaikki hyvin, hänestä teidän ei tarvitse olla huolissaan.

Ap

Ja vielä ylpeilet sillä että osaat peitellä totuutta niin hyvin! Nyt oikeasti sitä järkeä päähän. Kannattaisi vähän tutkia vaikka netistä, miten väkivaltaisessa kodissa eläminen vaikuttaa lapsen psyykeen.

Usko pois. Et pysty lapselta väkivaltaa ja sen uhkaa peittämään vaikka kuinka yrität.

Vierailija
52/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei tiedä mitään?!! Vaikka sulla on vähän väliä naama mustelmilla ja sinäkö et päästä hiiskaustakaan kun ukko mätkii?

Saan mustelmia muutenkin erittäin herkästi, plus harrastukseni myötä niitä saattaa olla kasvoissakin. Pojan mielestä se on ihan normaalia, eikä mieheni ole ikinä lyönyt minua muksuni nähden. Asiat on yllättävän helppo selittää, jopa sukulaisille, pienelle pojalle vielä helpommin.

Ap

Vierailija
53/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä saa jäämään väkivaltaiseen suhteeseen, mutta tiedän että teitä pahoinpitelyn uhreja on paljon. Oletko edes harkinnut eroa? Onko jokin asia mikä olisi liikaa jopa sinulle? Tiedostatko miten väärin miehesi tekee? Haluaisin ymmärtää miksi siedät tätä. Itsekin rakastan miestäni yli kaiken, mutta voin sanoa ihan satavarmasti että niin sais lapikasta jos väkivaltaiseksi ryhtyisi.

Luulen, että kyseessä on en-olisi-ikinä-uskonut-ennen-kuin-koin-tilanne. Eli mun on vaikea selittää, miksi pysyn tässä liitossa. Ennen tätä miestä olin satavarma, että jos mies lyö kerrankin, lähden. No, en lähtenyt. Kyllä, olen harkinnut eroa, useasti. Kyllä, tiedostan kuinka väärin mieheni toiminta on. Mikä olisi liikaa? Se, jos mies ulottaisi väkivaltaisuutensa lapseeni ja/tai lemmikkeihini. Siinä vaiheessa juoksisin vaikka alasti hankeen. 

Ap

Miksi et lähtenyt? Mikä siis muuttui sen ensimmäisen lyönnin jälkeen niin ratkaisevasti, että jäit odottamaan seuraavia?

Ihan sama homma se on tuossa "jos mies ulottaisi väkivaltaisuutensa lapseeni ja/tai lemmikkeihini..."  Kun se ensimmäinen kerta tulee, siinä käy aivan samalla tavalla kuin silloin, kun löi ensimmäisen kerran sinua. NYT sinä ajattelet vaikka juoksevasi alasti lumihankeen - ja mahdollisesti juoksetkin miestä karkuun - mutta silloinkaan sinä et lähde samasta syystä, jonka vuoksi jäit ensimmäisen lyönnin jälkeen.

Olisit joskus ihan rehellinen edes ITSELLESI ja tunnustaisit totuuden!

Vierailija
54/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" minä en ole uhri eikä veljeni väkivaltainen, vaan nimenomaan päinvastoin" -> päinvastoin tarkoittaa sitä, että sinä olet väkivaltainen ja veljesi uhri.

Miksi ihmeessä te väkivaltaisessa suhteessa elävät selittelette ja puolustelette, ettekä hae apua? Tai miksi te menette takaisin pahoinpideltäväksi, vaikka sukulaiset ja ystävät ovat teidät jo useamman kerran pelastaneet?

Ja ei, ap:n mies ei todellakaan rakasta sinua jos pahoinpitelee vaikka sinä yrität niin uskotella itsellesi. Vai pahoinpitelevätkö myös sinua rakastava isä ja veli sinua, ja siksi sinä kuvittelet pahoinpitelyn olevan osoitus rakkaudesta?

Sinä siis sait ensin kaksi varoitusta värikkään naamasi vuoksi, ja vasta sitten potkut? No, omapa oli valintasi. Sitä vaan on mahdottoman vaikea ymmärtää, miksi ihminen ei hae vaikka työterveydestä riittävän pitkää sairauslomaa ja muutakin apua vaan marssii muina miehinä töihin.

AV:n paskin kyökkipsykologi paikalla :DDD

Vierailija
55/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosielämä on joskus ihmeellistä. Ap vaikuttaa aivan mun äidiltä. Hänkin otti turpaansa mun isäpuolelta vuosikausia, meillä vieraili sossutkin, mutta sai puhumalla ne uskomaan, ettei meillä mitään hätää ole. Omasta mielestään on ollut hyvä äiti, eikä me lapset olla mitenkään kärsitty lapsena, me lapset ollaan toista mieltä. Ei jättänyt miestä edes siinä vaiheessa kun väkivalta kohdistui lapsiin. Oon 30v nyt ja äiti on vielä yhdessä saman miehen kans, en tiedä, jatkuuko väkivalta. Jos totta puhutaan, ei edes kiinnosta.

Vierailija
56/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja vielä ylpeilet sillä että osaat peitellä totuutta niin hyvin! Nyt oikeasti sitä järkeä päähän. Kannattaisi vähän tutkia vaikka netistä, miten väkivaltaisessa kodissa eläminen vaikuttaa lapsen psyykeen.

Usko pois. Et pysty lapselta väkivaltaa ja sen uhkaa peittämään vaikka kuinka yrität.

Missähän kohtaa minä ylpeilin?

Ap

Vierailija
57/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, pahoinpiteleekö muka suomalainenkin mies joskus?! Ap:n on pakko valehdella! Luulin, että pelkät mamut tekevät niin?!

Vierailija
58/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa naama ruhjottuna, potkut duunista ja lapsi ei muka tiedä?

Kuinka alas aiot vajota? Missä raja? Anna lapsesi pois parempaan kotiin, ja jatka nyrkkeilysäkkinä.

Aj, takkaus on niin ihanaa. Muks. Ja auvoisaa. Muks.

Mun mies rakastaa mua ja mä sitä. Muks. Ääliö.

Vierailija
59/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko oikeasti tuon auttavan ap:ta vai haluatko vain päästä kiusaamaan toisia?

Ap ei välttämättä ole sairas, me emme sitä tiedä. Huono itsetunto ei suinkaan ole sairaus, eikä läheisriippuvuus sellaisena kuin se av:lla ymmärretään. Rakkautta suhteessa voi olla, väkivalta ei sitä estä eikä varsinkaan ap:ta sitä tuntemasta ja kokemasta. Se ei vain ole tarpeeksi hyvä syy elää suhteessa, joka on vaarallinen ja pahaksi. 

Kaikki lapset kärsivät ja monestikaan (toki joskus) pahoinpidellyn äidin lapset eivät äitiä vihaa, enkä ymmärrä miksi kukaan tuollaista väittääkään - varsinkaan pahoinpidellylle äidille. Ihan kuin monilla olisi tarve hakata hakattua entisestään. Tietenkin se on suojamekanismi, joka useilla ihmisillä on koska pitää etäännyttää se tilanne itsestään kauas. Jos se ei ole ap:n vika niin niinhän voi käydä sinullekin? 

Minäpä yritän selittää sinulle tätä, kun olen itse se lapsi, joka ei vie kukkia äitinsä haudalle.

Lapsi toivoo äitinsä voivan hyvin. Lapsi kokee sen vääräksi, että äiti antaa toisen tehdä itselleen pahaa. Toiseksi lapsi kokee olevansa jotenkin huono ja sivullinen, josta äiti ei välitä niin paljon, että pitäisi huolta edes itsestään. Eihän hakattu äiti voi olla kunnossa. 

Lapsi  pelkää äitinsä puolesta, ja pelkää menettävänsä hänet. Lapsi pelkää myös sitä, milloin joku lyö myös häntä itseään.

Siihen en osaa vastata, missä vaiheessa normaali lapsi ymmärtää sen, että väkivaltainen mies on äidille tärkeämpi kuin lapsi, sillä minä sentään sain elää lapsuuteni väkivallattomassa paikassa, eli äitini valitsi minun sijastani väkivaltaisen miehen hyvin aikaisessa vaiheessa.

60/102 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa naama ruhjottuna, potkut duunista ja lapsi ei muka tiedä?

Kuinka alas aiot vajota? Missä raja? Anna lapsesi pois parempaan kotiin, ja jatka nyrkkeilysäkkinä.

Aj, takkaus on niin ihanaa. Muks. Ja auvoisaa. Muks.

Mun mies rakastaa mua ja mä sitä. Muks. Ääliö.

Rehellisesti, empatia on huomattavasti tärkeämpää kuin mikään mitä sinulla on lapsellesi opettaa. Ap:n lapsi saa aivan varmasti paremmat eväät kuin sinun, eli älä hänestä huoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi