Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverin lapsi menehtyi, hän repi tekemämme osaanottokortin

Vierailija
30.10.2016 |

Työkaveri menetti aikuisen lapsensa onnettomuudessa. Hän kertoi siitä tasan yhdellä lauseella, sen jälkeen ei maininnut asiasta sanallakaan. Teimme työporukan kanssa kauniin kortin. Työkaveri otti sen ilmeettömänä vastaan ja vilkaisemattakaan sitä, repäisi sen kahtia. Tämän jälkeen emme ole ottaneet aihetta puheeksi. Miten saamme hänet puhumaan? Luulisi että se helpottaisi?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna repiä. Jos ei halua puhua, niin ei halua.

Vierailija
2/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaanotto? Yksi A-kirjain liikaa kenties.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä surevalle sanoo tai tekee, tai ei sano ja tee, niin sureva loukkaantuu.

Vierailija
4/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ehkä kannata nyt kamalasti tuutata.

Vierailija
5/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sureva ihminenhän tarvitsee ennen kaikkea pakottamista, vaatimista, inttämistä ja utelua. Sanokaa sille, että teidän mielestänne siitä pitää puhua, koska te niin haluatte.

Vierailija
6/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole teidän tehtävä ja ei, koskaan ei helpota.

Vierailija
7/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonovointisena joutuukin olemaan töissä. Olkaa ihan omia itsejänne, ei siinä mikään muu auta.

Vierailija
8/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töissä.

Vierailija
9/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiaa pitäisi käydä läpi työkavereiden kanssa?

Vierailija
10/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä surevalle sanoo tai tekee, tai ei sano ja tee, niin sureva loukkaantuu.

Näin se valitettavasti on. Mutta samalka se kertoo siitä että suru ja sureminen on niin yksilöllistä että oikeaa tapaa ei ole. Osanottokortti/surunvalittelut ovat silti oikea tapa toimia riippumatta miten surija siihen suhtautuu. Teidänelämäänne kortin repiminen ei vaikuta sitä eikä tätä; työkaveri on menettänyt lapsensa lopullisesti.

Vierailija
11/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota henkilökohtaisesti. En osaa sanoa, mistä käytös johtuu, mutta äitini on samanlainen. Hän repi mm. kaikki tekemäni äitienpäiväkortit, kun olin lapsi.

Vierailija
12/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes saanut mitään työkavereilta kun äitini kuoli viime viikolla. Kukaan ei edes sanonut "otan osaa". Nähtävästi tämäkin on meillä pärstästö kiinni. Kun työkaverini mummo kuoli piti lähetellä kukkia jne. Onpa kiva palata huomenna työpaikalle.

Vierailija
13/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät pysty vaikeista asioista puhumaan kun ne ovat "päällä".

Minun työkaverini lapsi sairastui vakavasti, oli jo kerran parantunut ja nyt ennuste oli huono. Työkaveri ilmoitti lähimmille työkaverille ja toivoi ettei asiasta puhuttaisi, ei edes kyselty kuulumisia, niin tehtiin ja kun osa ei tiennyt tunnelma ei ollut hautajaismainen töissä.

Vierailija
14/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huonokäytöksinen työkaveri...

Vierailija
15/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittakaa ihmisen yksityisyyttä ja antakaa olla. Työpaikka ei ole terapointia varten, eikä työkaverit ole läheisiä.

Vierailija
16/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun osanotto on esitetty, niin jatkakaa elämäänne normaalisti. Ette voi tehdä mitään työkaverin hyväksi. Jos hän ei puhu, niin ei puhu.

Vierailija
17/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä edes tiennyt, että silloin pitää jotain kortteja ja kukkia antaa. Mulle toi ei kuulosta sopivalta. Ihan vain sanallinen osanotto on se tärkein.

Vierailija
18/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huonokäytöksinen työkaveri...

...tai edelleen täysin shokissa,murtunut ja sekaisin. Et voi tietää.

Vierailija
19/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes saanut mitään työkavereilta kun äitini kuoli viime viikolla. Kukaan ei edes sanonut "otan osaa". Nähtävästi tämäkin on meillä pärstästö kiinni. Kun työkaverini mummo kuoli piti lähetellä kukkia jne. Onpa kiva palata huomenna työpaikalle.

No joo, pärstäkerroin ei saisi vaikuttaa tunteeko empatiaa lähimmäistä kohtaan vai ei, ellei aivan narsku ole. Mutta mummon kuolema vs oman lapsen kuolema ei oikein ole verrattavissa se suru. Tai edes äidin kuolema vs oman lapsen kuolema. Äidin me todennäköisesti joudumme lähes kaikki hautaamaan, omaa lasta en toivo hautaamaan joutuvan edes ihmisten joiden kanssa en tule toimeen.

Vierailija
20/110 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, pärstäkerroin ei saisi vaikuttaa tunteeko empatiaa lähimmäistä kohtaan vai ei, ellei aivan narsku ole. Mutta mummon kuolema vs oman lapsen kuolema ei oikein ole verrattavissa se suru. Tai edes äidin kuolema vs oman lapsen kuolema. Äidin me todennäköisesti joudumme lähes kaikki hautaamaan, omaa lasta en toivo hautaamaan joutuvan edes ihmisten joiden kanssa en tule toimeen.

Mulle ainakin oma äiti on kaikista rakkain, no mummosta toki oon samaa mieltä, että sen kanssa nyt harvalla niin hyvää sidettä on, että kauheesti surettaisi.