Ensin korona vei kyläilijät, nyt kukaan ei tule käymään bensan hintojen takia - muilla samaa?
Kaverit asuu kaukana (60 km-250 km). Kukaan ei halua tulla kylään nyt kesällä, koska bensa on kallista. Tarjoaisin siis yöpaikan, ruoat ja muut. Olisin valmis itsekin matkustamaan muiden luo, mutta en vain yksipuolisesti niin, että minä kävisin toisten luona. Nyt näyttäisi siltä, että kukaan ei halua tulla kesällä kylään, mutta kyläilykutsuja on tullut muutama (saisi käydä vain päiväseltään ja yöksi pitäisi ajaa kotiin). Onko muilla tällaista? Ärsyttää ihan hirveästi, kun ensin ei koronan takia päässyt näkemään ja nyt kun sen suhteen on helpottanut, niin bensan hinta estää matkailun.
Kommentit (25)
Voisitteko nähdä puolimatkassa? Tulisi molemmille bensakuluja.
Harmittaa myös minulla. Oma mutu on, että kesä menee pitkälti oman perheen kesken, koska matkustusintoa ei muilla ole. Siksi tuntuu ikävältä, että en ole nähnyt monia ystäviä koronan alettua lainkaan tai jonkun yksittäisen kerran. Olen kotona hoitovapaalla lapsen kanssa ja kyllä tuo bensan hintaa tuntuu omassa kukkarossakin, jos lähden lapsen kanssa kiertämään jokaisen ystävän luona itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä sopisi, mutta monilla kavereillani ei ole ajokorttia tai vaikka olisi, niin eivät pitkän tauon vuoksi uskalla nykyisin ajaa. Miehensä hoitavat ajamisen.
Ap
Ongelma on ainakin omalla kohdalla se, että jos Laura ehdottaa, että menen ensin käymään siellä ja hän tulee seuraavalla kerralla minun luokseni, niin tuota jälkimmäistä kertaa ei tule niin kauan, kun bensan hinta on korkealla. Lauralla olisi aina joku syy vältellä matkustamista luokseni vaikka oikea syy on se, että ei raaski maksaa bensoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä sopisi, mutta monilla kavereillani ei ole ajokorttia tai vaikka olisi, niin eivät pitkän tauon vuoksi uskalla nykyisin ajaa. Miehensä hoitavat ajamisen.
Ap
Täh? Hetki sitten bensa oli kallista, nyt eivät osakaan ajaa.
Mä tapasin ystäväni/poikani kummitädin viime viikolla, kun käytiin hänen asuinpaikkakunnallaan. Kummitäti asuu siis kaukana. Pyysin, että tulisi meillä käymään kesälomalla, kun ei ole käynyt meillä pitkään aikaan ja olen usemman kerran nähnyt kummitädin kanssa hänen asuinpaikkakunnallaan tässä välissä. Kummitädillä oli niin epämääräistä kaartelua vastaus, "en ole vielä miettinyt, mitä teen lomalla", että ei varmasti ole tulossa kylään. Tarjous oli siis kummitädille ja hänen miesystävälleen, että voisivat yöpyä meillä, niin ei tarvi hotellista maksaa täällä päin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näiden kaverien miehet ajavat perheen autoa ja käyvät siis kylässä koko perheellä. Kalliin bensan takia eivät kuitenkaan tule kylään.
Ap
Mulla ei ole edes autoa, mutta ymmärrän ihan hyvin, jos huviajeluita ei haluta tehdä bensan hinnan kohoamisen vuoksi.
Näin meidät halutaankin pitää erillään toisistaan... Muuten jos liikaa ihmiset tapaa ja vaihtaa kuulumisia, saati ajatuksia, niin voisi alkaa vaikka vastarintamieliala ja kapinahenki syntyä helpommin ja nopeammin... Laskekaa 1+1... Ja jostain syystä Euroopan joissain muissa maissa ei ole näin kallista bensaa, mut suomalaisille tää menee läpi!
Kyllä vihreästä siirtymästä ja jakeluvelvoitteesta pidetään nyt kiinni. Tämä on keino saada ihmiset vaihtamaan polttomoottoriautot sähköautoihin! Terveisin, vihreä logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näiden kaverien miehet ajavat perheen autoa ja käyvät siis kylässä koko perheellä. Kalliin bensan takia eivät kuitenkaan tule kylään.
Ap
Miksi ne samat miehet ei voi ajaa puoliväliin?
Siis 60 km päässä asuva ei voi tulla käymään bensan hinnan takia? Siihen kuluu 7l/100km kulutuksella nyt 21 euroa rahaa. 200 km päästäkin kuluu nyt bensaa 70e kun talvella siihen kului noin 45 euroa (1.6e/l hinnalla). Lisää tulee "mahtavat" 25 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vihreästä siirtymästä ja jakeluvelvoitteesta pidetään nyt kiinni. Tämä on keino saada ihmiset vaihtamaan polttomoottoriautot sähköautoihin! Terveisin, vihreä logiikka.
Juurihan sitä jakeluvelvoitetta helpotettiin dieselissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis 60 km päässä asuva ei voi tulla käymään bensan hinnan takia? Siihen kuluu 7l/100km kulutuksella nyt 21 euroa rahaa. 200 km päästäkin kuluu nyt bensaa 70e kun talvella siihen kului noin 45 euroa (1.6e/l hinnalla). Lisää tulee "mahtavat" 25 euroa.
Se 70€ voi olla ko henkilön koko viikon ruokabudjetti.
Heitä ei kiinnosta tavata sinua, mikäli siitä koituu kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sitä jakeluvelvoitetta helpotettiin dieselissä.
Dieselin hinta silti vaan on korkealla. Eli pitäisköhän vielä tarkistaa asiaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Se on Todella paljon! Laskin juuri aamulla että meidän perheessä niistä mahtavista 25 euroista kertyy vuodessa 1800 lisälaskua pakollisiin ajoihin (työmatkat ja lasten hoitoon kuljetus) siinä saa hyvinkin tarkasti miettiä voiko käydä kylässä, jonka matkat kustantavat 25 enemmän. Mummola on 115km päässä, ei pysty enää kovin usein käymään.
Ei koske meikää. Kaupungin keskustassa asuvana, hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella, enimmäkseen itse pyörällä liikkuvana, ei tässä bensan hinnalla ole ollut mitään vaikutusta. Käyn edelleen ystävillä niinkuin ennenkin, ja jos he tulevat meikäläiselle, hekin tulevat pyörällä/metrolla/ratikalla. Muuttakaa kaupunkiin, täällä on hauskaa! :)
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 70€ voi olla ko henkilön koko viikon ruokabudjetti.
Tämä! Eikä nykyään kyläilykään ole sellaista, että tietäisit varmasti saavasi perillä lämpimän ruoan, vaikka olet matkustanut pitkän päivän. Osa tarjoaa vain kahvit tai odottaa teidän menevän ulos syömään, jossa jokainen maksaa oman ruokansa. Eli ne ruokakulut vielä tuohon päälle.
Sama.
"Kiva" saada kaikilta viestiä et tule käymään, mutta jos teen kesällä 10 reissua muiden luokse ja kukaan ei tule käymään minun luonani, niin ei se reilua ole.