Mies katosi kotoa yöllä. Asumme kaukana kaikesta, auto ja ulkovaatteet kotona. Aamulla tuli viesti " sanoko joku että soita" kun yritin ottaa yhteyttä ja kysyä minne hittoon hävisi!?
Mies oli viettämässä saunailtaa omassa rauhassa ja joi muutamia oluita. Mä istuskelin olohuoneessa ja katsoin tvtä. Klo 01 aikaan mies meni makkariin toiselle puolelle omakotitaloa, niin kun aina tekee, menee katsomaan omaa ohjelmaa ja mä jäin olkkariin. Oltiin aivan hissukseen omissa oloissamme ennen sitä. Pieni kina oli aiemmin illalla, kun kysyin eräästä lapsen asiasta ja mies ei ollut halukas juttelemaan siitä. Mut se oli mitätön, eikä sen takia kenenkään tarvi häipyä mielenosoitukseksi, ainakaan jos käy täysillä.
Menin itse klo 02 makkariin ja huomasin että ovi on ripa auki asennossa ja terassilla palaa valo. Oletin että mies on ulkona tupakalla ulkona. Hetken päästä tajusin että on kestänyt liian kauan eikä terassilla ollutkaan ketään. Aloin heti tarkistamaan miehen tavaroita ja vaatteita onko ne hävinnyt. Auto oli pihassa, ulkovaatteet kotona, vain lompakko, terassiläppöset, farkut ja varmaan joku paita oli kadonnut. Meiltä on 5 km matkaa lähimpään baariin tai yhtään minnekään ihmisten ilmoille ja asumme metsän keskellä. ulkona satoi vettä. Enkä nähnyt mitään toisenkaan auton liikettä pihallamme johon näkee suoraan kun istun olohuoneessa. Pihallemme syttyy pimeällä myös valo jos siinä joku liikkuu, miehen on täytynyt kiertää toista kautta. Mies ei ole ikinä lähtenyt kävelemään moista matkaa saatikka hävinnyt noin täältä. Kävin katsomassa vielä tontin ettei ole siellä sattunut mitään, mutta ei näkynyt. Ei autossa, ei auto tallissa. Laitoin viestiä, ei mitään. Kaverille viestiä kun tiesin että olivat aiemmin illalla soitelleet. Ei mitään.
En keksinyt enää mitä tehdä kun olin katsonut ja kuulostellut kaiken. Klo oli 04 yöllä kun päätin alkaa nukkumaan että jaksan edes jotenkin hoitaa lapsia kun aamulla heräävät. Soitin miehelle 3 kertaa, viimeisen kerran aamulla. Laitoin pari viestiä, ei mitään. Aamulla ennen ysiä laittoi viestin "sanoko joku että soita". Kyllä tuntui surulliselle, kun en vieläkään saa tietää missä mies on ja vaan vittuilee. Laitoin vihaisen viestin ettei noin saa kadota metsän keskeltä kun toinen on sitten sydän syrjällään... nyt ei taas mitään. En yrittänyt enää ottaa yhteyttä.
Mitä tekisitte minun tilanteessa? Olen aivan murtunut ...
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kypsää käytöstä kadota ilman selitystä, vaikka kuinka parisuhde riepoisi. Todella huono tapa hoitaa asioita sinun mieheltäsi, etenkin, kun perheessä on lapsia. Kaikki kommentit, jotka puolustavat täällä miestä, ovat tökeröitä. Jos vaimon naama vituttaa, sen voi sanoa. Voi sanoa, että tarvitsee omaa aikaa. Voi jumankauta ainakin vastata puhelimeen ja kertoa, mitä aikoo ja mikä mättää.
Ja miehen kannattaisi vääntää rautalangasta vaimolleen, että oma äiti on kuollut, jos vaimo ei sitä muuten ymmärrä. Vaimo, joka ei ymmärrä puolisonsa läheisen kuolemaa, vaikuttaa empatiakyvyttömältä.
Mun veljellä on masennus mutta kun oli masistellut vuosia niin lääkärissä todettiin oikeasti bipo. Tekee just tollasia "ylläreitä" eli lekuriin ja lääkkeille. Puolisonsa on kovilla. Järkeä on turha puhua tai koettaa saada ymmärtämään toisen tuskaa, varsinkaan kohtauksen aikana. Tuntuis vaan nauttivan sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun säännöllisin väliajoin tänne ilmestyy näitä samalla kaavalla rustattuja tarinoita, joista ap (ehkä mahdollisesti aina sama ap?) yrittää leipoa AV:n Legendaarisia Ketjuja.
Mielestäni vain säälittävää...
Tällä palstalla käy viikossan. 600 000 ihmistä, joten eiköhän näitä provoilijoita ja trolleja riitä tänne satuilemaan, aika väsynyttä alkaa jo nykyisin olla meininki....
Antaisin mitä vaan ettei tämä kirjoitus olisi todellista elämääni :( mutta se on ja kirjoitin tänne nopeasti koska se oli keinoni pysyä jollain tavalla järjissään kun aamulla oli aivan kaaoottinen olo tapahtuneesta. Ja nyt se alkaa mennä ahdistuksen puolelle. On raskasta laittaa miehelle viestiä eikä vastausta vaan kuulu...
Älä jauha paskaa. Näissä on aina sama kaava: otsikossa lukee puolet aloituksesta, tietenkin mahdollisimman "kiinnostavasti" ja alussa on AINA tuo kahden-kolmen sanan virke tyyliin "asumme omakotitalossa." "asumme kerrostalossa." "Olemme lapseton pariskunta." "Olemme lapsiperhe." "Olemme muslimeita." "Olemme uskovaisia." "Mies petti." "Mies jätti." AINA sama kaava aloituksessa ja sen jälkeen alkaa satuilu. Aina pitää muistaa mainita "mielenkiintoiset" yksityiskohdat: auton avaimet ovat sivupöydällä :OOOO takki on naulakossa :OOO toinen kenkä on telineessä, toinen kateissa :OOOO puhelimen laturi on sängyn vieressä :OoOOOO bokserit ovat pesussa :OOO mies on tietenkin aina mystisesti kadonnut eikä vastaa yhteydenottoihin. Sitten vatvotaan sivutolkulla typerää satua ja pohditaan, missä olematon mies mahtaa lymytä ja miksi tämä olematon mies ei yllättäen vastaa mihinkään mitään :O
Sitten kadotaan kuin taikaiskusta, ja typerä tarina "jää elämään" tänne palstalle. Ja voi kuinka se tuntuukaan mahtavalta! Olla nyt itse legendaarisen av-ketjun luoja! Wau -.-
Parisuhteiden ongelmat ovat todella samankaltaisia. Voitko millään uskoa?
Raha, lasten kasvatus, läheisyyden puute, itsenäisyyden puute. Mistäpä sitä muustakaan vääntämään?
Minullakin on katoileva mies ihan omassa elämässäni, tunnistan tuon tyylin liiankin hyvin.
On tietysti mahdollista että tämä ketju on silkkaa sepitettä, mutta tuskin: tässä maassa ei ole näin montaa paskaakaan kirjailijaa keksimään näitä juttuja tänne. Sen sijaan luku- ja kirjoitustaito, paskat suhteet ja nettiyhteydet ovat niin yleisiä, että harvassa ovat ne oikeat provoilijat tälläkään foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on sairastanut masennusta jo vuosia. Haukkuu minua säännöllisesti jos tulee erimielisyys, ei kestä kun juttelemme jostain tai reagoin miehen typerään käytökseen. Itse yritän aina hoitaa asiat puhumalla, en huuda, hauku yms... mutta mies pitää pidemmän kun kahden lauseen puhumista henkisenä väkivaltana itseään kohtaan. Helppohan siinä on sitten sanoa mitään. Niin kuin eilenkin illalla, tunteja ennen kun lähti, kysyin lapseen liittyvää asiaa niin suuttui ja reagoi niin kuin olisin hänen kiusaksi tullut puhumaan. Vähätteli asiaa vaikka yritin sitä perustella, käyttäytyi niin kuin olisin tullut tappelemaan...sit alkoi murjotus ja palasin omiin oloihini. Mut kukaan tervepäinen ei häivy, eikä edes suutu, kun toinen yrittää jutella lapsen asiasta.. mies yleensäkin stressaantuu juttelusta, sellaisesta mistä normaalisti ihmiselle tulee hyvä olo kun saa avautua ja sopia... ja erimielisyyksienkin lisäksi mies ottaa kaikki juttelut hyökkäyksenä häntä kohtaan, aiheella ei ole väliä...
Onko mies missään hoidossa? Masennus on sairaus, totta kai, mutta ei sekään oikeuta häntä kohtelemaan sinua noin. Minust sinä voit antaa kaksi vaihtoehtoa: masennusta pitää hoitaa tai sitten tienne eroavat. Tuo sairastuttaa sinutkin.
Sairastuttaa myös lapset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kypsää käytöstä kadota ilman selitystä, vaikka kuinka parisuhde riepoisi. Todella huono tapa hoitaa asioita sinun mieheltäsi, etenkin, kun perheessä on lapsia. Kaikki kommentit, jotka puolustavat täällä miestä, ovat tökeröitä. Jos vaimon naama vituttaa, sen voi sanoa. Voi sanoa, että tarvitsee omaa aikaa. Voi jumankauta ainakin vastata puhelimeen ja kertoa, mitä aikoo ja mikä mättää.
Ja miehen kannattaisi vääntää rautalangasta vaimolleen, että oma äiti on kuollut, jos vaimo ei sitä muuten ymmärrä. Vaimo, joka ei ymmärrä puolisonsa läheisen kuolemaa, vaikuttaa empatiakyvyttömältä.
Ei miehen äidin kuolemasta kirjoittanut ollut ap. Ap:n mies katosi kun ap halusi puhua lasten hoidosta. Tuo joka kirjoitti miehen äidin kuolemasta kertoi kun oli aika että mies otti kaiken mitä vaimo sanoi nalkuttamisena, johtuen kovasta stressitasosta jonka äidin sairaus ja lomautusuhka aiheuttivat. Tai ei ainakaan allekirjoittanut tekstejään että ap..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on ongelmallinen asia jos puolisot eivät ole samalla aaltopituudella. Meillä miehellä oli joku vaihe jossa KAIKKI mitä sanoin oli nalkutusta. Jos kysyin että laitetaanko sauna lämpiämään, tuli riita kun painostan johonkin. Jos pyysin apua sohvan siirtämiseen että saan imuroitua sen takaa ja alta, ukko lähti ovet paukkuen ulos, kun aina ollaan vaan vaatimassa ja vaatimassa. Asiassa oli takana jotain ihan muuta kuin huono parisuhde, mies vaan purki minuun muita ongelmiaan aivan väärällä tavalla.
Ongelman ydin nimenomaan on huono parisuhde ja se että te ette sovi toisillenne. Siinä vaiheessa kun toisen naama ei enää muuta tee kun vituttaa, niin se on ihan yksi lysti mitä toinen kysyy. Lisäksi kysyäkin voi niin monella tavalla ja monella eri asenteella, tuo saunan lämpiämään laittaminen kuulostaa ihan kiltiltä ja viattomalta ehdotukselta sun kirjoittamana, mutta ettei vaan totuus olisi jotakin ihan muuta. Jossain metsän keskellä se voi oikeasti tarkoittaa suurin piirtein puusavottaa alkulämmittelyksi.
Ja mitä sä mieheltä muutenkaan kyselet, olisit laittanut sen saunan lämpiämään ihan itse jos tahdot saunoa.
Aika hyvin analysoitu. Mä satun tietään ihan tasan tarkkaan mikä siellä oli takana (tuleva lomautus joka oli jäämässä pysyväksi työttömyydeksi, ja miehen äidin erittäin vakava sairaus), mutta hyvä tietää että miehen stressin aiheuttikin huono parisuhde ja yhteensopimattomuus mun kanssa. Ja meillä on sähkösauna, ei tarkoita puusavottaa. Ja miksi kyselen mieheltä? Koska en pysty kristallipallosta katsomaan haluaak mies saunaan klo 17, klo 19 vai klo 22 ja kysymällä pääsee hyvään alkuun keskustelemaan siitä haluaako mies saunaan ja jos, niin koska. Mutta toki, voidaan sopia että oli mun vika ja erota pitää.
Luepa nyt tuo kirjoittamasi viesti ihan ajatuksen kanssa. Ainakin näin ulkopuoliselle tuo selvensi ihan täysin miksi parisuhde ei teidän huushollissa oikein toimi ja miksi mies lopulta otti ritolat.
Mä en itse kestäisi sua päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
No onko mies tullut takaisin?
Outoa, että täältä tullaan apua kyselemään, kun on katastrofi meneillään perheessä!? Jos ihminen katoaa, tehdään katoamisilmoitus ensimmäisenä. Tänne kun ongelmansa kertoo, niin alkaa sellainen spekulaatioiden vyöry, joihin jää jalkoihin ja asia saa sellaisia tulkintoja ja monenlaisia epäilyjä, jotka voivat vain loukata ja lisätä tuskaa...
Avautuminen nettisaiteilla on erittäin kyseenalaista ja riskialtista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsikin psykoosin. Tarkkaile nyt miehen käyttäytymistä, onko rationaalista vai ei. Tuollainen häviäminen noilla spekseillä (ilman ulkovaatteita, keskelle metsää) ei ole normaalia, en nyt sano, että välttämättä psykoottistakaan. Jos mies on tehnyt tekonsa ns. täydessä ymmärryksessä, tuo on äärimmäistä henkistä pahoinpitelyä sua kohtaan. Järkevä aikuinen ihminen ei tee noin. Jos miehellä ei ole normaalisti tapaan käyttäytyä törkeästi ja piittaamattomasti sua kohtaan, miettisin kyllä jonkinlaisen mielenterveysongelman tai mielen järkkymisen mahdollisuutta.
Kyllähän se ihan normaalia on jos vauva palstan käyttäjä on sinun kumppanisi.
Ap, mikä tilanne?
Alkoi ihan ahdistaa tämä tarina, tuli mieleen oma isäni joka käyttäytyi ihan samalla tavalla... Teki itsestään marttyyrin, kiukutteli, hänelle ei uskaltanut sanoa kuin kivoja asioita koska saattoi suuttua mistä tahansa, käytti valtaa tekemällä katoamistemppuja, jne.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä tilanne?
Alkoi ihan ahdistaa tämä tarina, tuli mieleen oma isäni joka käyttäytyi ihan samalla tavalla... Teki itsestään marttyyrin, kiukutteli, hänelle ei uskaltanut sanoa kuin kivoja asioita koska saattoi suuttua mistä tahansa, käytti valtaa tekemällä katoamistemppuja, jne.
Ei ole edelleenkään ottanut itse yhteyttä tai vastannut minun soittoihin/ viesteihin... olen kiertoteitä kuullut kenen luona on ollut ja oli valehdellut yhdelle kaverille menevänsä hänen luota kotiin mutta menikin toisen kaverin luokse... ja tämän kaverin kanssa olen jutellut. Hän on meidän yhteinen ystävä vuosien takaa, luotan täysin kun sanoo..laittoi kuvankin.. en ymmärrä en..
Saitko rahasi turvaan ettei mies ryyppää niitä? Vietittekö lasten kanssa Halloweenia?
Mieshän on persoonallisuushäiriöinen ja harrastaa henkistä väkivaltaa. Eroa!
Antakaa tämän typerän tarinan jo kuolla. Ap: huono yritys ja vielä huonompi toteutus. Get over it ja ensi kerralla sitten paremmalla menestyksellä rustailet näitä satujasi tänne. Muista että tuota loppuunkulunutta kaavaa ei kannata käyttää enää, koska se ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Saitko rahasi turvaan ettei mies ryyppää niitä? Vietittekö lasten kanssa Halloweenia?
Tilillä ei vaikuttanut olevan mitään epäilyttävää... muttei kyllä paljoa rahaakaan...ostokset oli tehty ennen katoamista.
Vietimme, kyllä. Lapset tykkäsi ja sain itsekin hetkeksi ajatuksia muualle. On aika turtunut olo...järki sanoo ettei minulla ole enää rakastavaa aviomiestä...eikä kyllä tervettäkään. Virheitä olen kyllä itsekin tehnyt. Tekisi mieli pyytää mieheltä anteeksi jos on kokenut että hengitän liikaa niskaan tai puhun liikaa ja väärällä tavalla. Haluaisin ottaa vastuun omasta osuudestani...en vaan saa laitetuksi viestiä koska tuntuu että mies pitäisi minua vaan epätoivoisena.. pitää miettiä miten tästä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa tämän typerän tarinan jo kuolla. Ap: huono yritys ja vielä huonompi toteutus. Get over it ja ensi kerralla sitten paremmalla menestyksellä rustailet näitä satujasi tänne. Muista että tuota loppuunkulunutta kaavaa ei kannata käyttää enää, koska se ei toimi.
Olisikin satua, antaisin mitä vaan...
Anna sen olla, sitä vainoaa joku ja sen oli pakko kadota. Se ilmoittaa kyllä kun pystyy ja tulee hakemaan sut, te ootte toistaiseksi turvassa lapsen kanssa ja mies tietää sen. Mutta usko mua, anna miehen nyt rauhassa järjestää asioita niin päädytte kaikki yhdessä turvalliseen paikkaan mistä vainoaja ei löydä teitä. Tää on oikeasti nyt vakava juttu, sun pitää ymmärtää. Älä ihmettele jos kohta et saa mieheen yhteyttä, sillä hänen on vaihdettava numeroa eikä hän voi kertoa edes sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilillä ei vaikuttanut olevan mitään epäilyttävää... muttei kyllä paljoa rahaakaan...ostokset oli tehty ennen katoamista.
Vietimme, kyllä. Lapset tykkäsi ja sain itsekin hetkeksi ajatuksia muualle. On aika turtunut olo...järki sanoo ettei minulla ole enää rakastavaa aviomiestä...eikä kyllä tervettäkään. Virheitä olen kyllä itsekin tehnyt. Tekisi mieli pyytää mieheltä anteeksi jos on kokenut että hengitän liikaa niskaan tai puhun liikaa ja väärällä tavalla. Haluaisin ottaa vastuun omasta osuudestani...en vaan saa laitetuksi viestiä koska tuntuu että mies pitäisi minua vaan epätoivoisena.. pitää miettiä miten tästä eteenpäin.
Et kyllä ala tällaisia anteeksipyytelemään, koska et edes tiedä mistä mies on suuttunut. Tuo on vain ärsyttävää ja nöyristelevää. Aikuisena ihmisenä miehesi on itse vastuussa teoistaan eikä hän voi olettaa että kertomatta tiedät syyn hänen lähtöönsä.
Onko mies ottanut yhteyttä edes lapsiin?
Miksi ihmeessä kirjoitat tänne, jos et halua palautetta kirjoittamasi vähäisen tiedon perusteella? Varmaankin sitten tein kirjoituksista vääriä päätelmiä ja sinä olet empaattinen, lämmin persoona, jonka lähellä miehen stressitasot laskevat.