Luetelkaa matkakohteita jotka olivat teille PETTYMYKSIÄ! :D
Minä olen reissannut todella paljon ja kaikki paikat vastanneet odotuksia, ei vielä yhtäkään pettymystä. Kiinnostaiskin kuulla mitkä paikat teille on ollu pettymyksiä, mitä odotitte, mitä saitte? Miksi olivat pettymyksiä jne :)
Kommentit (391)
Olen reissannut lähinnä Euroopassa ja USAssa ja pääosin nauttinut joka reissusta. Jenkeissä olen viihtynyt hyvin kaikkialla, mutta Los Angeles on tosiaan vähän kämäinen ja isojen etäisyyksien takia haastava hahmotettava ilman autoa. Euroopassa Prahasta jäi ankea ja tyly kuva enkä myöskään hingu takaisin likaiseen ja kaoottiseen Zagrebiin. Lanzarote oli tylsä ja tuulinen, jos Kanarialle joskus vielä menen, sinne en ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljon matkanneena sanoisin, että suurin pettymys on ollut Pariisi.
Nää on mielenkiintoisia. Paljon matkanneena sanoisin, että suosikkikohteeni on Pariisi :D
paikka johon tuskni koskaan tulen lähtemään uudelleen, on islanti.
ekana iski vastaan se löyhkä, rikki. kivaa mennä suihkuun kun vesi haisi jo järkyttävältä, enkä kyllä viikossa siihen tottunut.
käytiin siellä keväällä, vuokrattiin auto ja kierrettiin ne perusnähtävyydet. keskusta pieni ja kaupat sulkeutuvat aikaisin, mä en ole henkeen ja vereen ulkoilija. varmaan vaelluksilla yms saisi irti enemmän, mutta ei mua varten.
plussaa että liki kaikki puhuivat englantia
Sunny beach. Lähdettiin kaveriporukalla (parikybäsiä ollaan) ja oli kyllä pettymys. Liikaa epärehellisiä paikallisia. Siivoojat varastivat hotellihuoneista, ravintoloissa yritettiin aina kusettaa vaihtorahan kanssa ja taskuvarkaita oli ihan liikaa.
Mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia. Onneksi ollaan erilaisia ja matkoillakin nautitaan erilaisista asioista.
Säästä valittamista en tosin ymmärrä; nykyään saa kyllä ongelmitta selville esim. kuumimmat kuukaudet. Ylipäätään paikkaan etukäteen tutustumalla voi välttää monta pettymystä.
Aika hauskaa, että ihmiset valittaa turistirysästä, likaisuudesta ja kuumuudesta. Jos ateenassa on liian kuuma niin miksi menit sinne just siihen aikaan sinne. Jos eI halua nähdä vain turisteja niin miksi matkustaa Euroopan suosituimpii matkakoheisiin. Myös jonottaminen on ihan vapaaehtoista, kyl kaupungeista voi muulla tavalla nauttia. Ja esim colosseumille päästiin helposti, kun luettiin netistä ohjeet. Siistein kaupunki on varmaan ollut Pietari, mutta ne tekee sitä työtä ihan ilmaiseksi. On Suomessakin aika sotkuista, koska siivoaminen on kallista. Turistirysä rantakohteissa se olet sinä joka kuuluu roskaajiin, turistit valtaa alkuperäisten asukkaiden rannat. Paikkojen kantokyky vaan jossain kohtiin romahtaa ja se on meijän turistien vika, emme ole pelkkää tuottoa.
Vierailija kirjoitti:
paikka johon tuskni koskaan tulen lähtemään uudelleen, on islanti.
ekana iski vastaan se löyhkä, rikki. kivaa mennä suihkuun kun vesi haisi jo järkyttävältä, enkä kyllä viikossa siihen tottunut.
käytiin siellä keväällä, vuokrattiin auto ja kierrettiin ne perusnähtävyydet. keskusta pieni ja kaupat sulkeutuvat aikaisin, mä en ole henkeen ja vereen ulkoilija. varmaan vaelluksilla yms saisi irti enemmän, mutta ei mua varten.
plussaa että liki kaikki puhuivat englantia
Olitko tutustunut yhtään etukäteen matkakohteeseen? Kaikki mainitsemasi asiat löytyvät varmaan kaikilta matkasivustoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bali Kuta, huonoja kokemuksia ... kirjoitti:
Kaikista kamalin on ollut Bali ja Kuta beach. Turistien kusetus oli ihan omaa luokkaansa. Ravintolalaskuissa oli ylimääräisiä ruokia ja tilaukset kalliimmalla kuin listalla. Kaupassa setelien tiputus vaivihkaa kassan taakse; Tästä taitaa puuttua? Rahanvaihtopaikkojen silmänkääntötemput. Lopulta ei haluttu juuri tehdä mitään kun ei edes voinut taxia ottaa vaikka hinnasta olisi sovittu etukäteen, alettiin perillä vaatia ihan naurettavia summia. Se mikä oli inhottavaa oli huumeiden tyrkyttäminen joka kadunkulmassa iltaisin agressiivisesti, mm. tarttumalla.
Rannalla ei voinut olla naisena edes oman miehen kanssa, kun muslimimaassa iso jengi miehiä kertyi ympärille katsomaan ja valokuvaamaan, tuli sitten ostettua muslimiuikkarit= trikoopaita. Vaikka ehkä turhaan kun uiminen meressä olikin kuin hyppäisi Ämmässuon kaatopikkaan, jonne on pumpattu suolavettä. Se siitä legendaarisesta surffiparatiisista. Rannat myös täynnä roskaa, mieheni haravoi muovipusseja ja pulloja, jotta saimme pyyhkeet rannalle. En suosittele kenellekään kohdetta Bali. Huom naiset olkaa varovaisia, todella ällöttävää ahdistelua vjälittömästi kun mieheni meni käymään esim. vessassa, oltiin kimpussani ja vaikka olen matkustellut monessa paikkaa nauttien, Balilla naisena pelotti ja vitutti. Onneksi teimme reissun ja pakenimme Gilin saarille.
Kuvia "paratiisirannasta" : https://www.google.fi/search?q=kuta+beach+trash+season&client=tablet-an…
Tai googlaamalla: bali kuta trash season
Bali on hindusaari. Muut Indonesian saaret ovat muslimisaaria. Nimenomaan Hindu-kulttuurin takia kannattaa mennä Balille ja käydä temppeleissä katsomassa seremonioita.
Gilin saarista Air oli aivan pettymys. Turistirysä missä sisäänheittäjät olivat kiinni koko ajan ja disko soi yömyöhään.Tykkään kovasti Balista, mutta turistirysä Kutalle ei pidä tosiaan mennä, vaan Ubudiin tai Pohjois-Balille. Gili Air on varmaan sitten muuttunut, tai olit paikalla kovimpaan aussisesonkiin kesällä. itse menisin sinne keväällä. Kumpaakin suosittelisin mutta tästä tuli mieleen, että Lombokin Kuta taas on aika kamala. Siellä on vain vuohien, kerjäläislasten ja kulkukoirien valtaamia rantoja, ja hotellit ovat täynnä surffaajia.
Mä oon kuullut vaan kehuja Lombokin eteläosan rannoista :D
Löytääpä paratiisisaari, jolla ei oo paljon turisteja ja järkevien kulkuyhteyksien päässä. Pari vuotta sitten gili meno oli tällänen, mutta jo sillon huomasin kehityksen. Hinnat nousee, koko ajan rakennetaan ja turistien riittää. Nuo saaret on muutenkin niin pieniä, että rajansa silläkin, paljonko ne kestää.
Miami.
Kyllähän sen oli etukäteen saanut tietää, että amerikkalaiset kaupungit eivät vastaa eurooppalaisia, mutta tuli silti yllätyksenä, että siellä miljoonakaupungin "keskustassa" ei oikeasti ollut yhtään mitään. Tuli mieleen joku suomalainen tuppukylä. Yks tavaratalo tais olla. Kukaan ei kävellyt missään eikä kävellen edes päässyt mihinkään, kaikki oli rakennettu autoille. Julkisilla kulkuneuvoilla menivät (kuulemma) vain mustat. Siksi julkisten käytöstä hotellin henkilökunta meitä kovasti varoitteli... Yhdessä kauppakeskuksessa käytiin bussilla, eikä se kyllä meitä ahdistanut. Miami beachin puolella taas oli vaan jotain ökyautojansa esitteleviä (lähinnä mustaihoisia) turisteja. Ranta oli tupaten täynnä ja oli tuskaisen kuuma, eikä palveluita ollut lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berliini. Monet hehkuttavat rentoa iloista fiilistä, mutta ei ollut mielestäni sen kummempi kuin muutkaan Euroopan kaupungit. Rumempi tosin.
Sama täällä! Olin tosi innoissaan ja ehkä odotukset oli liian korkealla, mutta mun mielestä ihmiset oli tylyjä ja kaikki paikat jotenki kylmän sisäänpäin lämpeneviä.
Olen matkustellut paljon ja Berliini on ainut kaupunki johon olen pettynyt.
Älä nyt ihanaa Berliiniä hauku. "Trendikkäät" mammat, jotka ovat lukeneet ihanista hipsterialueista ja aivan upeasta kirppiksestä Mauerparkissa närkästyvät. Samoin, kun Lidlissä siellä on niin halpaa!!
Kaikki arabimaat, ja myös Turkki menee samaan kategoriaan! Haluan olla lomallani vapaasti, enkä joidenkin ahdasmielisten sääntöjen armoilla, tai toisaalta paikallisten äijien jatkuvien iskuyritysten kohteena heti hotellihuoneestani ulos astuessani. Marmariksessa aikanaan hotellin omistajat/työntekijät yrittivät iskeä minua ja ystävääni. Kun ei onnistanut, meistä alettiin tehdä uskomattomia valituksia matkan järjestäjälle. Olimme heidän mukaansa mm. mekastaneet keskellä yötä uima-altaalla, vaikka olimme nukkumassa.. tai yrittämässä nukkua, kun eräät brittiääliöt siellä altaalla möykkäsivät. Meidän syyksi laitetun häiriköinnin vuoksi jotkut turistit halusivat vaihtaa toiseen hotelliin. Aamiaistakaan meille ei enää tarjottu loman lopulla ja kaikin puolin meitä kohdeltiin kuin saastaa. Ja tämä kaikki sen takia, ettemme halunneet lomaromanssia niiden hemmetin karvaisten ja 155 cm pitkien "mehmettien" kanssa!!
Vierailija kirjoitti:
Joko Pietari on mainittu? Järjetön liikenne. Putkistot ei kestä vessapaperia, pitää laittaa roskikseen. Tuntui, että ilman venäjänkielen taitoa ei oikein tule mistään mitään. Eremitaasi toki upea.
Putkisto on kauhea ja etenkin keväällä tulee ihan kauheaa vettä hanasta, suihkussa käyminen saa huonovointiseksi, kun vesi haisee ja on ruskeaa. Englannilla pärjää, jos menee Nevskin varrella oleviin isoimpiin ruoka- ja kahvipaikkoihin, mutta ne taas on kalleimmat. Muutama sana muutenkin venäjää helpottuu oloa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlanti keväällä. Kylmä, koko ajan kova tuuli ja satoi melkein joka päivä. Paikallisten englannin kielen aksentista ei ymmärtänyt mitään.
Kävin Dublinissa talvelle, pelkäsin ennalta aksenttia mutta yllättäin ymmärsin kaiken ( toisin kuin kuunnellen Lontoolaisia). Myöskään missään en ole tavannut järjestään yhtä ystävällisiä ihmisiä kuin Dublinissa ( ja matkustanut yli 20 maassa).
Budapestissa kusetetaan mennen tullen, muuten kaunis ja halpa kaupunki. Lontoossa on kylmää, kosteaa ja likaista, ja kallista.
Joku kertoi Prahan hämähkeistä, suosittelen jos ei vielä pelota, tekemään Hollannissa kanavaristeiyn jossa mennään talojen ali. Siellä on entisiä viemäriaukkoja, ne on täynnä isoja hämähäkkejä, kovin mielyttävää on tietenkin se että ne on n 20cm päässä päästä ja on pimeää, ellei opas niihin valolla osoittele. Samoin esim etelä-Saksassa puistoissa katsokaa iltaisin lamppuihin, puihin tarkasti.
Oma yökötys on laivat, kännisiä aikuisia, vanhalta tupakalta haisevat kalusteet...surkeaa ohjelmaa, maailman halvin pelle tekee palloja lapsille jostain itä-euroopasta varmaan euron tuntipalkalla. Buffetissa syödään kun ei olisi koskaan ruokaa nähtykään, aamiaisella tarjotaan halvinta LIDLin pussimuffinssia.
Olen ollut Lontoossa 3 kertaa, kahdella ekalla kerralla kolmisen viikkoa ja ei todellakaan ollut kosteaa tai kylmää. Aivan mahtava paikka, ulkona syöminen ei ainakaan ollut kallista omasta mielestäni. Kannattaa valita matkustusajankohta paremmin.
Riika, joka oli talvella todella ankea paikka.
Dallas. Kuuman autiomaan keskelle pystytetty pilvenpiirtäjäkompleksi jossa ei voinut tehdä mitään ilman autoa, koska siirtyminen paahteessa ulkotiloissa olisi ollut itsemurhaa tms...
Itse olen matkustanut nyt viimeiset 6 vuotta intensiivisesti puolison kanssa, kun pääsin töihin :D Joka vuosi 1-4 (omatoimi)matkaa.
Otan kohteesta paljon selvää ja turvattomiin kohteisiin emme mene ollenkaan, suhtaudumme myös avoimin mielin kaikkeen ja on kiva tutustua ihan mihin vain, esim. vain kävellä kaupungin lähiöissä ja kattella asuintaloja plus tietty kaikki päänähtävyydet kierrämme ja vähän muitakin :).
Rhodos oli kieltämättä hitusen pettymys, koska sitä on hypetetty niin paljon (no myös haukuttu), vanhakaupunki oli upea, siinä ei mitään, mutta muualla Rhodos oli perusturrekohde, jossa kadut täynnä hotelleja ja pikkukauppoja ja ravintoloita, joista HUUDELLAAN jatkuvalla syötöllä. Kuitenkin ruoka oli aina tosi hyvää ja palvelu muuten ystävällistä. Lindos oli myös hieno paikka.
Myös Kanarialle annoin mahdollisuuden ja reissasimme Americakseen, jossa oli sama meininki kuin Rhodoksella :/. Las Palmasiin menimme toisella kerralla, koska sen piti olla enemmän oikea asuttu kaupunki, eikä niin turistimesta. Noh olihan se aito paikka, mutta siellä ei ollut paljoakaan tekemistä eikä nähtävää, pettymys sekin. Ruoka oli hyvää ja palvelu pelasi.
Kanadan Montreal oli pieni pettymys, tuli se ranskan kieli vastaan, kun emme sitä puhu ja oli vähän sellanen ylimielinen paikka. Mutta muuten hieno kaupunki. Pariisista tykkäsin tosi paljon, ja itse olen saanut siellä hyvää palvelua, vaikken puhu ranskaa. Toki vähän töykeääkin.
Mauritius oli sekä upea että kamala kokemus. Saarella on paljon luonnonnähtävyyksiä, joita kannattaa mennä kiertelemään autolla. "Arkkitehtuuri" paikoin ihan kamalaa, slummihökkeleitä oli vähän matkan päässä turistialueeltamme ja pääkaupunki oli todella ruma suoraan sanottuna ja siivoton lukuunottamatta satama-aluetta, joka oli kuin Dubaista. Mutta ihmiset olivat aivan järisyttävän ystävällisiä ja RUOKA AIVAN MAHTAVAA, mitä emme olisi ikinä uskoneet, itse olen tosi nirso, mutta hyvää ja halpaa ruokaa oli kaikissa paikoissa. Isoäidit kokkailivat keittiöissä :D. Suosittelen Mauritiusta, oli myös turvallisen tuntuinen ja meitä ei ainakaan tietääksemme yritetty kusettaa missään, päinvastoin jengi tuli neuvomaan eism. bussien reiteissä ym. Kulkukoirat iso miinus :( eläinystävänä teki pahaa. Vatsatautiakaan emme saaneet, vaikka paikka on kuitenkin sellainen Afrikka-henkinen.
Dubaissa on tullut myös käytyä ja siitä pidimme kovasti, okei onhan se vähän persoonaton, mutta me saimme ainakin hyvää ja ystävällistä, ehkä vähän pidättyväistä, mutta kuitenkin hyvää palvelua joka paikassa ja esim. miehet eivät tuijottaneet, vaikka itselläni on pitkät vaaleat hiukset. Taksit sikahalpoja ja rakennuksissa riitti nähtävää, aivan uskomattoman upeita. Arabit ovat oikeasti ystävällisiä, yksi hymyili leveästi, kun kokeilimme shishaa :D Hotellimme tosin oli aika murju ja minareetit huusivat aamuyöstä, se ei ollut kivaa ja se ääni tulee oikeasti ihan sairaan kovalla volalla :D
Vierailija kirjoitti:
Kouvola. Ei ollut Louis Vuittonin myymälää.
Mees mustamaalaamaan muualle, Kouvolastahan löytyy Louis Vuitton, Gucci, Victoria's Secret yms.
Kerava. Ei ollut maineensa veroinen. Jotenkin liian siisti paikka tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että mulle Lontoo taas vastasi 100% odotuksia! Oli aivan upea kaupunki, näytti juuri sellaiselta millaiseksi sen kuvittelisikin. Nähtävyydet oli livenä älyttömän upeita, upeampia kuin valokuvissa. Ihmiset olivat todella MUKAVIA, siis paikalliset brittiläiset on aivan älyttömän ihania! Käytiin monissa erilaisissa pubeissa joissa oli ihana tunnelma ja ihana henkilökunta :)
Missä tapasit aitoja brittejä? Lontoossako? Valkoihoinen britti kuuluu siellä vähemmistöön.
Tykkään kovasti Balista, mutta turistirysä Kutalle ei pidä tosiaan mennä, vaan Ubudiin tai Pohjois-Balille. Gili Air on varmaan sitten muuttunut, tai olit paikalla kovimpaan aussisesonkiin kesällä. itse menisin sinne keväällä. Kumpaakin suosittelisin mutta tästä tuli mieleen, että Lombokin Kuta taas on aika kamala. Siellä on vain vuohien, kerjäläislasten ja kulkukoirien valtaamia rantoja, ja hotellit ovat täynnä surffaajia.