Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa matkakohteita jotka olivat teille PETTYMYKSIÄ! :D

Vierailija
28.10.2016 |

Minä olen reissannut todella paljon ja kaikki paikat vastanneet odotuksia, ei vielä yhtäkään pettymystä. Kiinnostaiskin kuulla mitkä paikat teille on ollu pettymyksiä, mitä odotitte, mitä saitte? Miksi olivat pettymyksiä jne :)

Kommentit (391)

Vierailija
221/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Műnchen. Aina kun sinne päätyy, kaikki menee perseelleen. Suosin nykyisin Hampuria ja Berliiniä.

Vierailija
222/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuket. Rantavesissä oli roskia! Paljon huonompi vesi kuin Kreikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo!!

Vierailija
224/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon matkanneena sanoisin, että suurin pettymys on ollut Pariisi.

Vierailija
225/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliini. Monet hehkuttavat rentoa iloista fiilistä, mutta ei ollut mielestäni sen kummempi kuin muutkaan Euroopan kaupungit. Rumempi tosin.

Sama täällä! Olin tosi innoissaan ja ehkä odotukset oli liian korkealla, mutta mun mielestä ihmiset oli tylyjä ja kaikki paikat jotenki kylmän sisäänpäin lämpeneviä.

Olen matkustellut paljon ja Berliini on ainut kaupunki johon olen pettynyt.

Vierailija
226/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pari henkilöä Ateenaa haukkunut! Mun mielestäni se on tosi kiva kaupunki! Olen ollut siellä kesällä ja talvella, eikä valittamista. Suurkaupungiksi se on mielestäni helposti hahmotettava, enkä ole eksynyt siellä kertaakaan, vaikka olen tehnyt pitkiä kävely-ja ostosreissuja siellä . Ateenassa on upeasti nähtävyyksiä ja Mandrakin satamasta pääsee kätevästi lähisaarille, jos haluaa välillä pois cityn sykkeestä. Myös kaupungin joukkoliikenne todella hyvin toimiva, erityisesti metro. Suosittelen lämpimästi tutustumaan!

Vierailija
227/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros oli todella, todella tylsä. En tykkää yhtään semmoisista istutaan altaan reunalla -lomista. Olihan ne mosaiikkilattiat siellä arkeologisilla kaivauksilla hienot, mutta ei kyllä riittäny viikon viihdykkeeksi. Luontokin aivan munasta, hiekkaa ja palmuja.

Vierailija
228/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bali Kuta, huonoja kokemuksia ... kirjoitti:

Kaikista kamalin on ollut Bali ja Kuta beach. Turistien kusetus oli ihan omaa luokkaansa. Ravintolalaskuissa oli ylimääräisiä ruokia ja tilaukset kalliimmalla kuin listalla. Kaupassa setelien tiputus vaivihkaa kassan taakse; Tästä taitaa puuttua? Rahanvaihtopaikkojen silmänkääntötemput. Lopulta ei haluttu juuri tehdä mitään kun ei edes voinut taxia ottaa vaikka hinnasta olisi sovittu etukäteen, alettiin perillä vaatia ihan naurettavia summia. Se mikä oli inhottavaa oli huumeiden tyrkyttäminen joka kadunkulmassa iltaisin agressiivisesti, mm. tarttumalla.

Rannalla ei voinut olla naisena edes oman miehen kanssa, kun muslimimaassa iso jengi miehiä kertyi ympärille katsomaan ja valokuvaamaan, tuli sitten ostettua muslimiuikkarit= trikoopaita. Vaikka ehkä turhaan kun uiminen meressä olikin kuin hyppäisi Ämmässuon kaatopikkaan, jonne on pumpattu suolavettä. Se siitä legendaarisesta surffiparatiisista. Rannat myös täynnä roskaa, mieheni haravoi muovipusseja ja pulloja, jotta saimme pyyhkeet rannalle. En suosittele kenellekään kohdetta Bali. Huom naiset olkaa varovaisia, todella ällöttävää ahdistelua vjälittömästi kun mieheni meni käymään esim. vessassa, oltiin kimpussani ja vaikka olen matkustellut monessa paikkaa nauttien, Balilla naisena pelotti ja vitutti. Onneksi teimme reissun ja pakenimme Gilin saarille.

Kuvia "paratiisirannasta" : https://www.google.fi/search?q=kuta+beach+trash+season&client=tablet-an…

Tai googlaamalla: bali kuta trash season

Bali on hindusaari. Muut Indonesian saaret ovat muslimisaaria. Nimenomaan Hindu-kulttuurin takia kannattaa mennä Balille ja käydä temppeleissä katsomassa seremonioita.

Gilin saarista Air oli aivan pettymys. Turistirysä missä sisäänheittäjät olivat kiinni koko ajan ja disko soi yömyöhään.

Vierailija
229/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunisia.

Mutta tästä aikaa jo 25v. Oli ekoja matkoja mitä Suomesta silloin sinne tehtiin, eivät kai olleet tottuneet turisteihin.

Nykyään varmaan eri meininki. Sousse oli siis kaupunki.

Muuten on matkat olleet kivoja ja vastanneet odotuksia.

No en tiedä paransikin se turisteihin tottuminen kokemusta... Käytiin Tunisiassa 7 vuotta sitten, aivan kamala paikka. Ymmärrän tinkimisen, varauduin huuteluun jollain tasolla, mutta todellisuus oli moninverroin kamalampaa. Olin matkassa mieheni kanssa. Meitä yritettiin huijata joka paikassa. Taksissa, ravintolassa (tuotiin ruokia, joita ei tilattu ja piti koko ajan olla tiukkana, että veivät ne pois ja mitä laskutettiin), basaareissa, eräästä museosta saatiin vaihtorahana Marokon dirhameita (vahinko varmasti, joo)... Lisäksi basaarissa miehet kävivät kiinni minuun, mieheni joutui ihan fyysisesti tulemaan väliin, meni tönimiseksi ja säikähdin kyllä kovasti. Hotellissa ja rannalla oli mukavaa. Ei ikinä enää. Tuli tunne, että paikalliset arvostavat turisteja yhtä paljon kuin paskaa ja koko ajan stressasi.

Vierailija
230/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita oikea vuodenaika ja ottaa selvää jo etukäteen kohteen tarjonnasta.

Olen ollut Ateenassa talvella ja ilma oli raikasta, kaduilla ja nähtävyyksillä väljää. Aivan huikea reissu!

Kävin Pariisissa myöhään syksyllä ja oli ihana rampata museot ja istua Brasserieissa sen sijaan, että olisi rämpinyt kotona loskassa.

Budapestissa emme pyörineet keskustan ostoskadulla, vaan käytiin maauimalassa ym. kiinnostavissa kohteissa enkä tunnista kaupunkia samaksi kuin aiemmin kirjoittanut pettynyt.

Barcelonassa kävin Gaudin arkkitehtuurin ja taidemuseotarjonnan takia. Aivan huikea paikka! Menisin heti uudestaan.

Ainut kohde, mihin olin pettynyt oli Bulgarian Kultahietikko. Hotelli oli hieno, mutta muutoin kamala turistirysä. Sen nyt toisaalta tiesikin, mutta se oli pahempi, kun odotin. Julkinen liikenne oli kehnoa.

Vierailija
231/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikan Santorinin saari.

Perustelut: Pieni ahdas saari, jonka hintataso korkeampi ja palvelutaso tylympi kuin muiden Kreikan saarten. Ulkomaalaiset vihittiin ja kuvattiin siellä joka päivä ja ilta kuin liukuhihnalta eli heistä otettiin kliseiset kuvat auringonlaskussa, ja valkoisia kappeleita ja rotkoja vasten. Paikka oli täynnä etenkin kiinalaisia, jenkkejä ja saksalaisia pariskuntia heinäkuussa. Kiinalaisia pareja oli varmaan kymmenkunta vihkijonossa eräänä alkuiltana kun olimme katsomassa auringonlaskua.

Säälitti myös ne henkihieveriin kepeillä kiusatut aasit jotka joutui +30 asteen helteellä kantaa lihavia amerikkalaisia risteilyturisteja monta sataa porrasta ylös rannalta siihen pääkaupunkiin tai -kylään.

En tiedä onko tuo ollut parempi paikka aiemmin, mutta nyt siitä on ainakin tullut tuollainen.

Kiva kuulla koska olen miettinyt matkaa juuri Santoriniin! Ehkä kreikasta löytyisi jokin "alkuperäsempi" ja yksityisempi paikka jos Santorinista on tullut tällainen turistirysä.

Toisaalta Santorini on myös valloittavan kaunis ja kiehtova. Sesongin ulkopuolella aivan todella sympaattinen ja viehättävä kohde. Sisämaasta löytää paikallisten ravintoloita, jotka ovat hyviä kokemuksia. Myös rannalla sai huhtikuun alkupuolella olla aivan yksin. :) Suosittelen vuokraamaan auton, jotta pääsee helposti liikkumaan ympäri saarta. Viinitiloilla kannattaa käydä jos viineistä pitää. Saarella on todella erityinen tapa kasvattaa viiniköynnöksiä. Auringonlasku Santorinilla on juuri niin maaginen kuin kuvissa.

Vierailija
232/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole varsinaisesti pettynyt mihinkään, mutta tässä lista paikoista, joihin en ainakaan mene uudelleen:

Egyptin Hurghada, Tunisian Sousse, Turkin Alanya, Rodos, Kreetan Platanias, Gran Canarian Puerto Rico, Dominikaanisen Tasavallan Puerto Plata.

Tässä taas kohteet, joihin palaisin milloin tahansa ja olen palannutkin:

Vancouver, Australian Melbourne(ja monet muut paikat siellä), Uuden Seelannin Eteläsaari, Gran Canarian Las Palmas, Teneriffan Puerto de la Cruz, Madeiran Funchal, Lontoo, Kööpenhamina,, Sevilla, Lissabon, Rooma ja kun alkaa muistelemaan, niin monta muuta.

Vierailija
233/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunisia.

Mutta tästä aikaa jo 25v. Oli ekoja matkoja mitä Suomesta silloin sinne tehtiin, eivät kai olleet tottuneet turisteihin.

Nykyään varmaan eri meininki. Sousse oli siis kaupunki.

Muuten on matkat olleet kivoja ja vastanneet odotuksia.

No en tiedä paransikin se turisteihin tottuminen kokemusta... Käytiin Tunisiassa 7 vuotta sitten, aivan kamala paikka. Ymmärrän tinkimisen, varauduin huuteluun jollain tasolla, mutta todellisuus oli moninverroin kamalampaa. Olin matkassa mieheni kanssa. Meitä yritettiin huijata joka paikassa. Taksissa, ravintolassa (tuotiin ruokia, joita ei tilattu ja piti koko ajan olla tiukkana, että veivät ne pois ja mitä laskutettiin), basaareissa, eräästä museosta saatiin vaihtorahana Marokon dirhameita (vahinko varmasti, joo)... Lisäksi basaarissa miehet kävivät kiinni minuun, mieheni joutui ihan fyysisesti tulemaan väliin, meni tönimiseksi ja säikähdin kyllä kovasti. Hotellissa ja rannalla oli mukavaa. Ei ikinä enää. Tuli tunne, että paikalliset arvostavat turisteja yhtä paljon kuin paskaa ja koko ajan stressasi.

Okei, eli mikään ei ole muuttunut. Samat kokemukset meillä sieltä 25v vuoden takaa. Opas sanoi että hotellialueella ei ole tinkimistä ja ahdistelua ja se oli kyllä totta. Eli loppuviikko lomasta oli hotellialueella hengailua kun ei kiinnostanut se ahdistelu ja jatkuva huijaaminen kaupungilla.  Myös mun mies joutui repimään mua irti jonkun mattokauppiaan kynsistä. kävelimme vain ohi ja kauppias minut sisälle kauppaan. Oli tosi ahdistava paikka.

Vierailija
234/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kiskoi sisälle kauppaan

Vierailija
235/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki. En pidä paikoista, joissa joutuu suoriutumaan erityisesti, jottei joutuisi lierojen kusettamaksi.

Vierailija
236/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intia; likainen, epämukava, ja ankea.

Malesia,; tylsä

Nuo onkin niin pieniä maita, ettei ainakaan kaupunkeja kannata mainita. Vai reissasitko maata ristiin rastiin viikkokaupalla?

Vierailija
237/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indonesia oli todella katkera pettymys (3 viikon reppureissu kahdella isoimmalla saarella). Kaikkialla oli saastaista, meluista, haisevaa ja todella alikehittynytta. Kadut olivat taynna kuoppia ja avoimissa viemareissa lainehti hopeanharmaata likavetta loputtomassa muovisuossa. Ihmiset heittivat kaik-ki (!!!) roskat kadulle, luontoon, jokiin, jarviin, mereen ja autolla ajettiin kaikkialle. Ihmiset tulevat puristelemaan ja hipeloimaan valkoista ihoa, ja turistialueilla seuraan lyottaytyy huijareita ja varkaita. Meidat yritettiin ryostaa taksissa. Ruoka oli maukasta mutta oli tosi vaikeaa loytaa turvallisia ruokapaikkoja joissa kapiset kulkukissat eivat nuolisi lautasia, paistettu kana maannut paria paivaa auringossa tai sailytetty trooppisessa lammossa avoimessa astiassa. Ihmiset kiusaavat elaimia ja pitavat niita epainhimillisissa oloissa. Ihan kaikkialla on tupakansavua, astmaatikkomieheni joutui jopa kaymaan sairaalassa hapetettavana kun keuhkot tayttyivat paskasta.

Ainut hyva olivat ystavalliset ihmiset, yleinen turvallisuus, maukas ruoka (jos siihen ei kuollut) ja paikoitellen hienot maisemat (kun paikalliset eivat ole viela ehtineet saastuttaa sita) ja Jaavan junaverkko.

Menkaa Indonesiaan jos haluatte kokea miten ihminen on jo (peruuttamasti?) tuhonnut maapallon. Hukkuvat pian omaan paskaansa, ja naapurimaat myos. Tuolta lahtiessa olin ensimmaista kertaa suorastaan helpottunut etta loma oli ohi ja paasin takaisin puhtaaseen, kauniiseen ja sivistyneeseen Eurooppaan...

Huh, kuulostaa kauhealta. Itse olen käynyt vaan Balilla, Gileillä ja Lombokilla ja haluan palata takaisin ja käydä muuallakin. Joku mainitsi Balin Kuta beachin; itse en käynyt koko paikassa, niin hirveältä se kuulosti. Ubud oli low seasonilla ihan kiva, Gili meno myös. Air liian turistinen, trawanganin jätin väliin. Yksin matkustavana naisena en kokenut mitään häiriköintiä. Gileillä tosin koin myötähäpeää joidenkin turistien käytöksen ja pukeutumisen takia. Piittaamattomuus ympäristöstä pisti välillä silmään, mutta ei niin pahasti kun tuttavapariskunnallani, jotka kävivät samoissa kohteissa kuivalla kaudella. Oli kuulemma roskaa kaikkialla ja todella kuivaa, kun ei ollu satanut varmaan puoleen vuoteen.

Indonesia on kyllä niin iso maa, että jos haluaa käydä monessa paikassa ja nähdä jotain, on aikaa varattava. Mulla meni kuukausi ongelmitta, seuraavalla kerralla sit kaksi.

Vierailija
238/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisia, kaikenlaista hässäkkää koko ajan. Ruoka jotain sinne päin, sain elämäni pahimman ruokamyrkytyksen Tunisiasta.

Jordania, yksi kerta riitti! Roskaa joka puolella, ihmiset tuijottavat estottomasti ja häiritsevät. Kärpäsiä pörrää, ruoka mitäänsanomatonta pöperöä. Petran näkeminen on toki kaiken vaivan arvoista mutta silti, never again.

Vierailija
239/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksiä ovat olleet Frankfurt ja Kööpenhamina. Frankfurt näyttäytyi pelkkänä harmaana talouskaupunkina (tätä tietysti osasi odottaakin), mutta ikävämpää oli ihmisten epäystävällisyys. Lähes kaikki kohtaamani ihmiset olivat todella kärkkäitä ja tylyjä. Myös esimerkiksi pubeissa jutellessa paikalliset saattoivat olla kyllä hieman rennompia, mutta useammalla oli omituisia harhaluuloja ja ennakkokäsityksiä suomalaisista, joita he toitottivat kovaan ääneen ja kysymättäkin. Eräs mies ei suostunut uskomaan että olen suomalainen, vaan vertaili sekä ulkoisia että sosiaalisia piirteitäni tyypilliseen "suomalaiseen", ja päätti sitten että olen britti :D tämä oli minusta jotenkin omituista, en osannut odottaa muutenkaan että Saksa on saksalaisille niin vahvasti se ainoa oikea maa. Tai sitten kohtasin vain poikkeuksellisia tyyppejä, kuka tietää. Kuitenkin kynnys lähteä Saksaan uudestaan kasvoi jonkin verran, vaikka joku toinen kaupunki siellä saattaisikin mukavammalta tuntua.

Kööpenhaminasta puolestaan oli aika samanlaisia tuntemuksia kun jollain edellisellä kirjoittajalla, jotenkin "se jokin" ja kaupungin hehkutettu suloisuus jäi kokematta. Ehkä sitten toisen kerran eri seurassa.

Suosikkejani puolestaan ovat olleet Dublin, Lontoo ja Barcelona. Näihin kaupunkeihin voisin palata koska vaan :)

Vierailija
240/391 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma kannattaa viettää sellaisessa paikassa, mikä vastaa sen hetken omaa fiilistä. Väsyneenä lapsiperheen kanssa Teneriffan, Rodoksen ja aurinkorannikon lomat oli juuri sitä, mitä kaipasin. Aurinkoa, rantaelämää, helppoa ja turvallista.

Miehen kanssa kahdestaan Barcelona, Edinburg ja Lissabon olivat ihania. Kaupunkia, rantaa(B) JS rentoa kuljeskelua pitkin kauniita katuja ja ravintoloita.

Teinien kanssa perhereissu Lontooseen ja Pariisiin toimi hyvin. Kaikille löytyi kiinnostavia kohteita.

Kulttuurinnälkäisen kaverin kanssa rakastuttiin Roomaan.

Ennen lapsia haluttiin miehen kanssa patikoida, joten kierrettiin Gardalla, Comossa ja Irlannissa.

Ainoat kaupungit, joihin en halua toista kertaa ovat Ateena (likainen, meluisa, kuuma ja tylsä. Pieni vanhan kaupungin alue on nätti samoin toki Akropolis, mutta muuten ei sytyttänyt yhtään) ja Venetsia (liikaa turisteja, jotenkin oikea kaupunki jäi kokonaan löytymättä, ihan kamala turistirysä, vaikka lähdettiin kauemmaksikin Torista)

Thaimaa ei kiinnosta. Tiedän itseni, että en pysty sulkemaan silmiäni toisten ihmisten hyväksikäytöltä. Me länsimaiset matkustamme sinne elelemään ruhtinaallisesti, kun "mikään ei maksa mitään". Joo ei meille... Mä en ikinä pystyisi nauttimaan tuosta. Vähän samasta syystä en halua Dubaihin . se toki ei ole halpa, mutta tehty köyhyyttä hyväksi käyttäen.

Seuraavaksi suunnittelemme teinien kanssa uudelleen Lontoota ja/tai Skotlannin kiertämistä autolla.

Kavereiden kanssa oli puhetta Amsterdamista keväällä.

Pointtini olkoon se, että kannattaa pohtia mitä haluaa. Sen jälkeen voi valita sen sopivan paikan. Netistä löytyy aika paljon vinkkejä, joten ihan virhevalintaa on nykyään helpompi välttää kuin ennen R-kioskin matkaoppaiden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi