Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa matkakohteita jotka olivat teille PETTYMYKSIÄ! :D

Vierailija
28.10.2016 |

Minä olen reissannut todella paljon ja kaikki paikat vastanneet odotuksia, ei vielä yhtäkään pettymystä. Kiinnostaiskin kuulla mitkä paikat teille on ollu pettymyksiä, mitä odotitte, mitä saitte? Miksi olivat pettymyksiä jne :)

Kommentit (391)

Vierailija
201/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin Alanya.  Ei mitään rauhaa kävellä kadulla. Milloin ahdistavat sisäänheittäjät ravintoloihin, milloin  flirttiä ja vislailua, vaikka oma mies mukana ja vieressä. Kallis paikka. Ei todellakaan ollut edullinen mitä olin muilta kuullut/lukenut. Erikseen lismaksusta ostettu aamiainen loppui hotellista 2 aamun jälkeen. Reklamoitu matkatoimistoa ja tämän jälkeen olimme vihatuimmat ihmiset hotellissa.

Bulgarian Kultahietikko. Ihan kiva kohde, mutta liian pieni makuuni. Sellainen päivässä nähty alue. Ja tylsähkö. Joo et ottanut kohteesta selvää ennakkoon.

Matkustan paljon ja on monta suosikkia.

Vierailija
202/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollanti. Olen käynyt siellä muutaman lyhyen reissun, en kuitenkaan itse maan takia vaan muussa tarkoituksessa. Kuvittelin, että tykkäisin paikasta, mutta ei. Arkkitehtuuri on minulle hyvin tärkeää ja Hollannissa se on minun silmiini ihan kamalan rumaa. Muutenkin fiilis koko paikasta on kovin laimea. En osaa selittää, mutta tunnelma siellä ei ole kotoisa minulle. Amsterdamissa olen viettänyt oikeastaan vaan pari iltaa, siellä on toki nättejä paikkoja veden läheisyydestä johtuen, mutta ei se kaupunki minusta ole läheskään niin hieno kuin hehkutetaan. Muut näkemäni kaupungit vaikuttavat vaan ihan hirveän tylsiltä ja rumilta. En vaan jotenkin saa otetta Hollannista. 

Sitten taas esim. Pariisiin mennessäni odotin likaista ja töykeää metropolia, sen perusteella mitä olin muiden kokemuksia kuullut. Mutta mitä vielä, rakastuin paikkaan ihan täysin. Ihmiset olivat todella ystävällisiä ja en edes puhunut ranskaa! Kaupunki oli kaunis ja mielenkiintoinen ja fiilikseltään ihana.  

Missä kaupungeissa kävit? :) Alankomaissa näkee tosiaan hieman erikoisempaa arkkitehtuuria.

Itselleni pettymys on ollut Rooma. Odotin kaupungilta hieman enemmän mutta koko loma tuntui kuluvan odotteluun ja jonotteluun. Ruoka oli kylläkin tosi hyvää!

Muutama entinen kotikaupunki lueteltu täällä ja on hauskaa lukea mielipiteitä niistä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubaihin pettyneet, mikä oli pielessä?

Paikalliset epäkohteliaita, uimaranta likainen, ei voinut kävellä minnekään vaan piti mennä metrolla tai taksilla. Paikassa ei mitään henkeä. Oli kai liian suuret odotukset koska monet olivat sitä niin kovasti kehuneet. Olen matkustanut paljon, 40 eri maata ja monessa useamman kerran. Dubai on ainut minne en menisi toiste.

Samoilla linjoilla. Meillä oli todella hieno majoitus (kävi hyvä tuuri airbnb:n kanssa), jossa puitteet enemmän kuin kohdallaan. Mutta se Dubain hengettömyys ja täydellinen kahtiajakoisuus.  Eivät häirinneet ekaan viikkoon, mutta toisella viikolla oli jo valmis vaihtamaan maisemaa. Toisilla on siis todellakin enemmän kuin tarpeeksi ja toiset pitävät täydellisyyden kulisseja yllä (siivoojat, taksikuskit, raksamiehet yms.). Tuntui, etten koko aikana nähnyt yhtään keskiluokkaista ihmistä.

Vierailija
204/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo. Sitä postikortti-illuusiota mikä muissa vastaavissa maailmankuuluissa kohteissa on, ei ollut onnistuttu rakentamaan. Kaikki täysin ylihinnoiteltua (kävin 2012). Mikään nähtävyyskään ei edes säväyttänyt sen enempää, vaikka olihan Big Benit yms. ihan hauska nähdä livenä. Laimea ja harmaa tunnelma koko kaupungissa, jäi vaan harmittamaan.

Mäkin kävin 2012. Oli tosi mukava paikka, ihmiset on niin ystävällisiä ja kohteliaita, pukkasin vahingossa yhtä miestä mutta HÄN pyysi minulta anteeksi, vaikka syy oli minun! :D Ihana. Olihan siellä vähän kylmää ja harmaata, koska sää on siellä mitä on. Kävisin kyllä uudestaan joskus :)

Vierailija
205/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti keväällä. Kylmä, koko ajan kova tuuli ja satoi melkein joka päivä. Paikallisten englannin kielen aksentista ei ymmärtänyt mitään.

Kävin Dublinissa talvelle, pelkäsin ennalta aksenttia mutta yllättäin ymmärsin kaiken ( toisin kuin kuunnellen Lontoolaisia). Myöskään missään en ole tavannut järjestään yhtä ystävällisiä ihmisiä kuin Dublinissa ( ja matkustanut yli 20 maassa). 

Budapestissa kusetetaan mennen tullen, muuten kaunis ja halpa kaupunki. Lontoossa on kylmää, kosteaa ja likaista, ja kallista. 

Joku kertoi Prahan hämähkeistä, suosittelen jos ei vielä pelota, tekemään Hollannissa kanavaristeiyn jossa mennään talojen ali. Siellä on entisiä viemäriaukkoja, ne on täynnä isoja hämähäkkejä, kovin mielyttävää on tietenkin se että ne on n 20cm päässä päästä ja on pimeää, ellei opas niihin valolla osoittele. Samoin esim etelä-Saksassa puistoissa katsokaa iltaisin lamppuihin, puihin tarkasti. 

Oma yökötys on laivat, kännisiä aikuisia, vanhalta tupakalta haisevat kalusteet...surkeaa ohjelmaa, maailman halvin pelle tekee palloja lapsille jostain itä-euroopasta varmaan euron tuntipalkalla. Buffetissa syödään kun ei olisi koskaan ruokaa nähtykään, aamiaisella tarjotaan halvinta LIDLin pussimuffinssia.

Vierailija
206/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bali Kuta, huonoja kokemuksia ... kirjoitti:

Kaikista kamalin on ollut Bali ja Kuta beach. Turistien kusetus oli ihan omaa luokkaansa. Ravintolalaskuissa oli ylimääräisiä ruokia ja tilaukset kalliimmalla kuin listalla. Kaupassa setelien tiputus vaivihkaa kassan taakse; Tästä taitaa puuttua? Rahanvaihtopaikkojen silmänkääntötemput. Lopulta ei haluttu juuri tehdä mitään kun ei edes voinut taxia ottaa vaikka hinnasta olisi sovittu etukäteen, alettiin perillä vaatia ihan naurettavia summia. Se mikä oli inhottavaa oli huumeiden tyrkyttäminen joka kadunkulmassa iltaisin agressiivisesti, mm. tarttumalla.

Rannalla ei voinut olla naisena edes oman miehen kanssa, kun muslimimaassa iso jengi miehiä kertyi ympärille katsomaan ja valokuvaamaan, tuli sitten ostettua muslimiuikkarit= trikoopaita. Vaikka ehkä turhaan kun uiminen meressä olikin kuin hyppäisi Ämmässuon kaatopikkaan, jonne on pumpattu suolavettä. Se siitä legendaarisesta surffiparatiisista. Rannat myös täynnä roskaa, mieheni haravoi muovipusseja ja pulloja, jotta saimme pyyhkeet rannalle. En suosittele kenellekään kohdetta Bali. Huom naiset olkaa varovaisia, todella ällöttävää ahdistelua vjälittömästi kun mieheni meni käymään esim. vessassa, oltiin kimpussani ja vaikka olen matkustellut monessa paikkaa nauttien, Balilla naisena pelotti ja vitutti. Onneksi teimme reissun ja pakenimme Gilin saarille.

Kuvia "paratiisirannasta" : https://www.google.fi/search?q=kuta+beach+trash+season&client=tablet-an…

Tai googlaamalla: bali kuta trash season

Eikö kaikkialla juuri varoitella Kuta Beachistä, että sinne ei todellakaan kannata jäädä? ;) Balilla käyneenä sanoisin, että eri paikoissa oli todella erilainen fiilis: Kuta ja Sanur oli hirveitä, kun taas Ubud oli rauhallinen ja vehreä.

En ole matkustanut tarpeeksi, että voisin sanoa pettyneeni muihin kuin yllä mainittuihin.

Vierailija
207/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on sekin päivä nähty, että kun ketjun aiheena on se, että mikä matkakohde on ollut pettymys, niin jonkun pitää tulla ketjuun nillittämään, kuinka mikään kohde maailmassa ei voi hänelle olla pettymys. Avoimin mielin joka paikkaan, etukäteen selvää ottamalla jne.

On paljon asioita, joista saat kokemuksen vasta paikan päällä ja joista ei kukaan sinulle etukäteen kerro.

Olet aivan oikeassa mutta etukäteen hankittu tieto ja varsinkin blogikirjoituksista tai esim tripadviserista luetut kokemukset vähentää negatiivisia kokemuksia tai ainakin saa varautumaan suurimpaan osaan. Mutta nuo kokemukset mitkä yllättää voi olla myös positiivisia

Vierailija
208/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia. Ei varsinaisesti pettymys, koska olin kuullut varoituksia, mutta uudestaan en menisi. Intia on ekokatastrofin kourissa. Muovijätettä joka paikassa. Sitä toki poltetaan myös, minkä takia outo savun haju joka paikassa. Merivesi paskaista. Saimme vatsataudin, vaikka olimme varovaisia ja söimme laadukkaissa paikoissa. Minua ahdisteltiin, vaikka mieheni oli kymmenen metrin päässä. Kerjäläisiä ja huijareita. Kävimme maaseudulla, jossa vaaleita hiuksiani tuijotettiin ja lapset nauroivat minulle, tosin se oli enemmän hupaisaa kuin epämiellyttävää.

Jos jotain hyvää haluaa sanoa, niin ihmiset olivat pääsääntöisesti ystävällisiä ja ruoka mielettömän hyvää.

Vierailija
209/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hollanti. Olen käynyt siellä muutaman lyhyen reissun, en kuitenkaan itse maan takia vaan muussa tarkoituksessa. Kuvittelin, että tykkäisin paikasta, mutta ei. Arkkitehtuuri on minulle hyvin tärkeää ja Hollannissa se on minun silmiini ihan kamalan rumaa. Muutenkin fiilis koko paikasta on kovin laimea. En osaa selittää, mutta tunnelma siellä ei ole kotoisa minulle. Amsterdamissa olen viettänyt oikeastaan vaan pari iltaa, siellä on toki nättejä paikkoja veden läheisyydestä johtuen, mutta ei se kaupunki minusta ole läheskään niin hieno kuin hehkutetaan. Muut näkemäni kaupungit vaikuttavat vaan ihan hirveän tylsiltä ja rumilta. En vaan jotenkin saa otetta Hollannista. 

Sitten taas esim. Pariisiin mennessäni odotin likaista ja töykeää metropolia, sen perusteella mitä olin muiden kokemuksia kuullut. Mutta mitä vielä, rakastuin paikkaan ihan täysin. Ihmiset olivat todella ystävällisiä ja en edes puhunut ranskaa! Kaupunki oli kaunis ja mielenkiintoinen ja fiilikseltään ihana.  

Missä kaupungeissa kävit? :) Alankomaissa näkee tosiaan hieman erikoisempaa arkkitehtuuria.

Itselleni pettymys on ollut Rooma. Odotin kaupungilta hieman enemmän mutta koko loma tuntui kuluvan odotteluun ja jonotteluun. Ruoka oli kylläkin tosi hyvää!

Muutama entinen kotikaupunki lueteltu täällä ja on hauskaa lukea mielipiteitä niistä. :D

Utrechtissä ja länsirannikolla pienessä kaupungissa. Lisäksi Eindhovenissa, mutta sitä ei voi niin laskea kun olin vaan läpikulkumatkalla lentokenttä-juna-asema -välillä. Toisaalta mietin, että onneksi ei tarvinnut jäädä sinne pitemmäksi aikaa :D 

Vierailija
210/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleppo, suurista odotuksista huolimatta joku *tun tulitauko meneillään eikä paukuttelua yhtään näkynyt

Vierailija
211/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma. En vain tajua, miksi sitä hehkutetaan. Paljon olen itsekin matkustanut, mutta Roomasta en löytänyt "sitä jotain". Ehkä odotin liikoja, mutta oli todella lattea kokemus. En enää menisi. Sen sijaan käänteisesti iloinen yllätys oli New York. Luulin, että en pitäisi siitä, mutta rakastin sitä paikkaa :D

Vierailija
212/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma. Hrrrrr...

Vierailija
213/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alicante. Rakastan Espanjaa mutta alicantessa ei ole mitään tehtävää tai nähtävää. Tylsä turisti paikka ja vielä ruma arkkitehtuuriltaan.

On siellä Primark ja kai se linnoituskin jonkinlainen nähtävyys on.

Vierailija
214/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Split, Kroatiasssa.

Mä tykkään kaikista muista paikoista Kroatiassa joissa olen käynyt, mutta Split oli jotenkin roskainen. Vanha kaupunki oli kuitenkin ihan jees, mutta muuten kaupunki ja sen ympäristö jäi vain pettymyksenä mieleen. 

Vierailija
215/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
216/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros oli tylsä! Rooma ja Barcelona lieviä pettymyksiä. Rhodokselle en menisi uudelleen.

Vierailija
217/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaza. Ei minkäänlaista yöelämää. En suosittele.

Vierailija
218/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest on oikeasti ihana paikka; teatteria, taidenäyttelyitä, kauppahalli, lasten junarata, jokilaivaristeilyt jne. Anna toki uusi mahdollisuus Budapestille!

Vierailija
219/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksi eli odotukset ovat olleet jotain muuta? Varsovasta en odottanut yhtään mitään, paria blogia vilkaisin ja kirjastosta yritin turhaan lainata opaskirjaa, joten aika avoimin mielin lähdin matkaan.

Ensimmäisellä reissulla iski takatalvi, paleltiin niin perkuleesti ja ajeltiin ostoskeskuksesta toiseen taksilla. Kaupunki tuntui äkkiä nähdyltä, se yksi pääkatu vanhasta kaupungista toiseen reunaan, eikä oikein muuta. Ruoka oli sentään hyvää ja halpaa ja hotelli hieno.

Seuraavalla matkalla upea kevät, luksushotla, kampaaja, shoppailua, ooppera ja mahtavia ravintoloita. Eikä vieläkään maksanut maltaita, mutta eipä ollut pakollisia nähtävyyksiäkään. Jotenkin jäin kuitenkin koukkuun, nyt tulee käytyä ainakin kerran kahteen vuoteen, koska kaupunki on turvallinen, yhtään varastelevaa kerjäläistä ei näy missään ( toki paikallisia katusoittajia ym. ), poliiseja partioi kaduilla, hintataso on miellyttävä ja täällä on varaa viiden tähden hotelliin, joita kaupungissa riittää. Käyn aina hoitoloissa, värjäytän hiukset ja laitatan kynnet. Lyö Tallinan menen tullen.

Vierailija
220/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma. Oli jotenkin sekavan oloinen kaupunki ja ruokakaan ei ollut kovin hyvää. Toisaalta turistikaupungeissa on vaikea erottaa jyvät akanoista niin ruuan kuin muidenkin asioiden suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän