Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
21/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säärystimet heijastavasta neulelangasta. Lankaa löytyy esim. Knittingroomista. Luo 48 silmukkaa kuutoskoon puikoille. Kudo 32cm suljettuna neuleena 2oikein 2nurin joustinneuletta.

Mahtaa jäyhä isukki ilahtua, kun saa pullon sijasta hohtavat säärystimet:)

:DD

Mites isille kaulahuivi tai pipo? Niillekin luulisi olevan aina käyttöä. Jostain pehmeästä, neutraalin värisestä langasta. Esim alpakkalanka on aivan ihanan tuntuista. 

Vierailija
22/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös villasukat olisi isällekin hyvä lahja? :)

Itse olen myös menossa neulelinjalla tänä vuonna. Sukkia, lapasia lähinnä. Yleensä niille on aina tarvetta ja ainakin omat ystävät ja sukulaiset ovat aina ilahtuneet niistä. Mutta tuttavapiiriini ei kuulukaan mitään fiinejä ihmisiä, joille on aina oltava jotain kallista ja hienoa...

Ajattelin ehkä kokeilla myös linoleikkausta tänä vuonna. Taidetarvikekaupoista saa linoleumia ja tarvittavat välineet, ja ajattelin että jos tekisin jonkun pienen työn niin siitä saisi helposti painettua muutaman vedoksen lahjaksi. Paljon kätevämpää kuin piirtää monta erilaista.

Kankaanpainanta tulee myös mieleen, esim tyynyliinat tai kangaskassit :)

Voi ei. Itsetehtyä taidetta... Taulut ovat juuri sellainen asia, joita ei pidä antaa lahjaksi. Jokainen haluaa valita itse taulunsa. Sellaisen josta pitää.

Ei huolta, muotokuvia (lemmikeistä, lapsista) minulta on toivottu pitkin vuotta milloin minkäkin syyn ja juhlan varjolla, en ole vain ehtinyt tekemään. Nyt on kerrankin aikaa, ja on selvästikin toivottu lahja :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuat

Kynttilät

Vierailija
24/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös menossa neulelinjalla tänä vuonna. Sukkia, lapasia lähinnä. Yleensä niille on aina tarvetta ja ainakin omat ystävät ja sukulaiset ovat aina ilahtuneet niistä. Mutta tuttavapiiriini ei kuulukaan mitään fiinejä ihmisiä, joille on aina oltava jotain kallista ja hienoa...

Ajattelin ehkä kokeilla myös linoleikkausta tänä vuonna. Taidetarvikekaupoista saa linoleumia ja tarvittavat välineet, ja ajattelin että jos tekisin jonkun pienen työn niin siitä saisi helposti painettua muutaman vedoksen lahjaksi. Paljon kätevämpää kuin piirtää monta erilaista.

Voi ei. Itsetehtyä taidetta... Taulut ovat juuri sellainen asia, joita ei pidä antaa lahjaksi. Jokainen haluaa valita itse taulunsa. Sellaisen josta pitää.

Minä annankin niitä vain niille, joiden tiedän arvostavan töitäni. Teen niistä myös aika pienikokoisia. On kyllä totta, että itse tehty taide on aina vähän riski, enkä sitä annakaan ihan kenelle tahansa.

Vierailija
25/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta, muotokuvia (lemmikeistä, lapsista) minulta on toivottu pitkin vuotta milloin minkäkin syyn ja juhlan varjolla, en ole vain ehtinyt tekemään. Nyt on kerrankin aikaa, ja on selvästikin toivottu lahja :)

-ap

En viitannutkaan viestilläni sinuun. Tuohan onkin aivan toinen juttu, kun on sovittu aihe ja kysymys on muotokuvasta. Lisäksi lahjan saaja on niitä toivonut.

Vierailija
26/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annankin niitä vain niille, joiden tiedän arvostavan töitäni. Teen niistä myös aika pienikokoisia. On kyllä totta, että itse tehty taide on aina vähän riski, enkä sitä annakaan ihan kenelle tahansa.

Ei ainoastaan itsetehty taide, vaan taide yleensä.

Vierailija
27/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapasia voi tehdä ompelemalla. Niihin voi hyödyntää vanhoja villa/neulevaatteita ja niiden resoreja.

Koruja on aina helppo ja kiva tehdä, kun tuntee saajan maun.

Sukulaisnaisille voi esimerkiksi tärkätä ja kehystää (suvun) pitsiliinoja. Itse värjäsin vanhan kauniin liinan saajan lempivärillä, tärkkäsin sen ja kiinnitin taulukankaaseen. Kehyksiksi ostin liinan väriset kauniit puukehykset. Saaja osasi arvostaa työtä.

Unisieppareiden tekeminen on helppoa. Höyhenet voi ostaa esim. Motonetin kalastusosastolta, josta löytyy hienoja höyheniä kaikissa mahdollisissa väreissä. :D Pyöreän kehikon voi tehdä vaikka alumiinilangasta.

DIY-blogeista ja Pinterestistä kannattaa katsella inspiraatiota. Vielä ehtii myös tilata halpoja tarvikkeita vaikka Ebaystä. Sieltä löytyy vaikka mitä.

Vierailija
28/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide/sisustus lahjana on aina riski, sisustus on kaikille aika henkilökohtainen juttu... Pitää olla varma että kohde ilahtuu lahjasta :)

Ei jäädä jankkaamassa taidelajeissa... Lisää vinkkejä? Onhan näitä tässä jo (kiitos niistä), mutta kuitenkin!

-ap

Vierailija
29/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*taideLAHJOISTA

Autocorrect prkl.

-ap

Vierailija
30/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helminauhoja :)

Vierailija
31/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa mietin sukkia isälle, mutta isälläni on sellainen vaiva että sukkien laittaminen ja poisottaminen on vähän hankalaa yksin... Tuntuisikohan kettuilulta antaa sukat lahjaksi tyyliin "siinähän puet hahhahhaa"? Joku juttu millä saisi sukat jalkaan olisi hieno kylkiäinen siinä, mutta liekö sellaisia olemassakaan? Ehkä ns virallisina apuvälineinä mutta ne varmaan maksavat paljon... D:

-ap

Tokmannilla on juuri nyt tarjouslehdessä tuollaisia, nimellä sukka-apuri ja hintaa 6,90. Eikä ne "virallisetkaan" paljon enempää maksa. Myös oman terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta isäsi voi saada tuollaisen vempeleen lainaksi. Täytyyhän ihmisen saada sukat jalkaan!

Vierailija
32/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein vanhemmilleni, isovanhemmilleni ja anopille hienot ja maistuvat (leivoin taikinan itse) piparkakkutalot viime jouluna :D en tehnyt perustaloja vaan erikoisemmat. Miehen veljen tytölle leivoin piparkakkukarusellin (annoin lahjakortin vaateliikkeeseen kyllä lisäksi). Oli mieluisia. Askartelin myös näyttävät joulukortit ja jokaiseen joku kiva loru. En vielä tiedä mitä tänä jouluna keksis, jotain itsetehtyä kylläkin. Joulun aikaan oon viimeisilläni raskaana joten ois hyvä alottaa ajoissa.

Vierailija
33/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omast lahjakortit ovat myös hyvä immateriaalinen lahja, eli lupaat kummilapselle yhteisen luisteluretken kuuman kaakotermarin ja eväsleipien kanssa, ikkunanpesun iäkkäämmälle sukulaiselle jne. Apu kotitöissä tai yhteinen kivan tekemisen älymys on mukava asia, jota moni arvostaa enemmän kuin tavaraa.

Anteeksi nyt vain, mutta mun mielestä olisi hieman ylenkatsovaa antaa yhteistä aikaa lahjaksi tyyliin, lähdetään luistelemaan yhdessä. Yhtälaillahan se toinen silloin antaa omaa aikaansa mulle lahjaksi. Vai onko se niin ällö tyyppi, että se on ihan lahja, että teen sen kanssa jotain. Työpanoksen antamisen lahjaksi ymmärrän kyllä.

Vierailija
34/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloasu/pyjama.

Myös aamutakki itse tehden, näistä ei tiemmä löydy kokoja.  Ainakin itse tykkäisin hiukan pidemmästä kuin normi.

Vierailija
35/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omast lahjakortit ovat myös hyvä immateriaalinen lahja, eli lupaat kummilapselle yhteisen luisteluretken kuuman kaakotermarin ja eväsleipien kanssa, ikkunanpesun iäkkäämmälle sukulaiselle jne. Apu kotitöissä tai yhteinen kivan tekemisen älymys on mukava asia, jota moni arvostaa enemmän kuin tavaraa.

Anteeksi nyt vain, mutta mun mielestä olisi hieman ylenkatsovaa antaa yhteistä aikaa lahjaksi tyyliin, lähdetään luistelemaan yhdessä. Yhtälaillahan se toinen silloin antaa omaa aikaansa mulle lahjaksi. Vai onko se niin ällö tyyppi, että se on ihan lahja, että teen sen kanssa jotain. Työpanoksen antamisen lahjaksi ymmärrän kyllä.

Niinpä. Sen lisäksi ihmiset kyllä viettävät ja järjestävät yhteistä aikaa ilman mitään lahjakortteja. Mikäli sellaista siis ylipäänsä haluavat tehdä.

Vierailija
36/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisieppareita, steariinissa uitettuja munakennon palasia, itsetehtyjä "tauluja"jne. Voi elämä mitä krääsää. :( Ei kukaan tuollaista kaipaa, kun tavaraa on muutenkin liikaa.

Vierailija
37/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kelvollinen ehdotus tässä ketjussa on villasukat. Mutta sekin edellyttää, että tekijä osaa todellakin kutoa siististi, käyttää laadukkaita lankoja sekä ymmärtää jotain väreistä.

Vierailija
38/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää väen vängällä tyrkyttää tarpeetonta krääsää ihmisille. Nykyää kaikilla on kyllä kaikki mitä tarvitaan ja enemmänkin. Ja jos jotain tarvii, niin ostaa kaupasta. Saa ihan itse valita mieleisen.

Vierailija
39/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kummilapsi voi asua kauempana ja aikuisilla ei välttämättä ole aina aikaa annettavaksi niin paljon. Ja elämyslahjat jää mieleen paremmin kuin joku pehmolelu joka pölyttyy nurkkaan. Itse ainakin nautin pienenä siitä kun pääsin kummitätini kanssa syömään, kun hieman kauempana asuu ja nähtiin vain juhlissa. 

Annoin itse isälleni pari vuotta sitten lahjakortin jossa oli hieronta, leipomus, ruuan laitto, siivous, koiran aamulenkit jne. 

Vierailija
40/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virkannut kalastajalangasta lapasia ilman peukaloa, vain peukalon aukko. Ovat tosi kivoja pesu/kuorintakintaita. Tee tarpeeksi iso, kutistuu kastuessaan. Aloitan 70 ketjusilmukalla. Ensimmäinen kerros kiinteä pylväsrivi ja sitten siihen joka toiseen pylväs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme