Kysy psykopaatilta
Ei, kaikki psykopaatit ei ole murhaajia, kyllä, psykiatri on todennut. (Anti-social disorder -> psychopath) Jotain faktoja ihan aluksi, olen kasvannut Aasiassa vanhempien työn takia. Olen lukion suorittanut ja päättänyt että tämän vuoden käytän siihen että mietin mitä haluan opiskella jatkossa. Prosentti väestöstä on psykopaatteja muttei prosentti ole sarjamurhaajia. Tein tämän ketjun jotta voisin vastata kysymyksiinne. En ole käynyt kuin päiväkodin suomessa joten antakaa anteeksi mahdollisia kirjoitusvirheitä.
Kommentit (119)
Aiotko lähteä klovniasussa lapsia pelottelemaan tänä iltana?
Vierailija kirjoitti:
Erehdytkö koskaan manipulaatiokuvioissasi?
Millaiset ihmiset ovat helppoja manipuloitavia, onko heitä paljon?
Erehdytkö koskaan auttamaan toista tai hyödyttämään toista jotenkin siinä toivossa että siitä olisi sinulle hyötyä?
Miten tunnistat ihmiset ja tilanteet joista on varmati sinulle hyötyä?
Yleensä mietin alkukäteen kaikki mikä mielestäni voi mennä pieleen ja kannattaako ottaa riski mutta erehdyn minäkin joskun, olen vasta 19-vuotias uskon että ajan myötä opin sunnittelemaan paremman.
Helppouskoiset, tosin ei heitä ole kiva manipuloida. On kivempää panostaa vaikeisiin ihmisiin koska näet siihen vaivaa. Tosin sinun pitää manipuloida helppouskoiset jotta voit manipuloida tälläiset.
En.
Yleensä sinun pitää itse luoda tilanteida josta sinulle on hyötyä, yleensä läheisistä on hyötyä. Sinua uskotaan paremmin jos kaikki kaverisi uskoo minuun.
-ap
Kirjoitteletko/ luetko ylilautaa tai muita vihasivustoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi psykopaateilla on aina mikropenikset? Johtuuko psykopatia katkeruudesta isokyrpäisempiä kohtaan?
Enpä tiedä, varmaan. Tai sitten mieti kun ne on manipuloinut sut sänkyyn uskolla että niillä on iso dick, on ne varmaan katkeria.
-ap
Hehe, kyllähän niitä on jotka "manipuloivat" naisia uskomaan että niillä on iso "dick" mutta sellaista kutsutaan ihan vain mieheksi, ei tarvitse olla psykopaatti.
Skarppaas nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen tunne-elämä sinulla on? Koetko iloa tai surua? Pystytkö rakastumaan?
En tunne iloa taikka surua, en varmaan myös pysty rakastumaan. Tunnen kyllä vihaa.
-ap
Tiedät siis mitä tunteet periaatteessa ovat, koska tunnet niistä yhtä.
Minusta olet kuin henkilö, joka näkee sinisen värin ja joka tietää että muitakin värejä kuten punainen ja keltainen on olemassa. Sinä vaan et ole koskaan niitä nähnyt ja oletan ettet pelkästään sinistä nähneenä osaisi edes kuvitella miltä keltainen ja punainen voisi näyttää. Koetko, että tuo olisi oikea arvio? Tuntuuko sinusta, että muut puhuvat sellaisista tunteista joiden laatua et vaan voi käsittää vaikka yhden tunteen kykenetkin tuntemaan.
En ole miettinyt asiaa tuosta kulmasta juurikaan. Olen kiinnittänyt muiden tunteisiin huomiota ja opiskellut niidä. Vaikka en itse tuntisi niitä näen ja tiedän milloin muut tuntevat niitä. Tulkitsen niiden tunteista mitä ne haluavat kuulla, analysoin niitä jne. minun pitää muiden tunteet hyvin jotta pystyn käyttämään niitä itseni hyväksi ja heitä vastaan.
-ap
Mitä jos miettisit siitä kulmasta? Sinä et näe punaista etkä keltaista, mutta koetat tulkita ne värit näkevien käytöksestä miten voisit heitä hyödyntää. Eikö sinulla ole yhtään uteliaisuutta miltä keltainen ja punainen näyttävät?
Ei ole. Jos he eivät näkisi keltaista ja punaista heihin ei sattuisi, jos minä näen keltaista ja punaista minusta tulee olemaan se jota käytetään hyväksi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se näkyy elämässäsi muuten? Onko sinulla läheisiä ihmissuhteita? Välitätkö kenestäkään? Satutatko ihmisiä huvin vuoksi?
Minulla on monie kavereita, välitän vain itsestäni. Kyllä. Tosin outo kysymys, heihin sattuu kun pidän hauskaa en satuta niitä koska se on hauskaa. Vaikea selittää mutta luon aina suunnitelmia joihin käytän muita nappuloina. Ei ne kaikki ole väkivaltaisia olleenkaan. Pääpointtini on manipuloida niitä en satuttaa.
-ap
Miksi koet tarvetta manipuloida toisia? Mikset voi vain antaa toisten olla?
Oletko mies vai nainen?
Tämä on ymmärrettävä kysymys sinäänsä, harrastatko sinä jotain? Onko sulla miestä? Koiria joita viet lenkille? Kavereita? Harrastuksia? Etkö saa niistä mielihyvää ja tule iloiseksi? Ne täyttävät arkesi ja jaksat joka päivä herätä ja mennä töihin niiden takia? En minä tunne iloa tälläisistä asioista, ei nämä asiat auta minua jaksamisessa päivittäin. Ihmisten manipuloiminen on kivaa, herään, syön vaikka ei ole nälkä, menen kouluun/töihin ja jaksan tehdä tätä joka päivä koska voin joka päivä manipuloida niitä. Se on vähänkuin lukisi tarinaa tai kirjaa mitä on itse kirjoittanut mutta jossa ei ole loppua. Minä päätän mitä seuraavassa luvussa tapahtuu. Se on kivaa, siksi.
-ap
Sinulta puuttuu suru ja rakkaus, mutta nyt kerrot tuntevasi iloa?
Arkipäivälle jonkun täytyksen löytö ei ole iloa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei, kaikki psykopaatit ei ole murhaajia, kyllä, psykiatri on todennut. (Anti-social disorder -> psychopath) Jotain faktoja ihan aluksi, olen kasvannut Aasiassa vanhempien työn takia. Olen lukion suorittanut ja päättänyt että tämän vuoden käytän siihen että mietin mitä haluan opiskella jatkossa. Prosentti väestöstä on psykopaatteja muttei prosentti ole sarjamurhaajia. Tein tämän ketjun jotta voisin vastata kysymyksiinne. En ole käynyt kuin päiväkodin suomessa joten antakaa anteeksi mahdollisia kirjoitusvirheitä.
Onko sinulle tehty diagnoosi vai oletko tehnyt sen itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdytkö koskaan manipulaatiokuvioissasi?
Millaiset ihmiset ovat helppoja manipuloitavia, onko heitä paljon?
Erehdytkö koskaan auttamaan toista tai hyödyttämään toista jotenkin siinä toivossa että siitä olisi sinulle hyötyä?
Miten tunnistat ihmiset ja tilanteet joista on varmati sinulle hyötyä?
Yleensä mietin alkukäteen kaikki mikä mielestäni voi mennä pieleen ja kannattaako ottaa riski mutta erehdyn minäkin joskun, olen vasta 19-vuotias uskon että ajan myötä opin sunnittelemaan paremman.
Helppouskoiset, tosin ei heitä ole kiva manipuloida. On kivempää panostaa vaikeisiin ihmisiin koska näet siihen vaivaa. Tosin sinun pitää manipuloida helppouskoiset jotta voit manipuloida tälläiset.
En.
Yleensä sinun pitää itse luoda tilanteida josta sinulle on hyötyä, yleensä läheisistä on hyötyä. Sinua uskotaan paremmin jos kaikki kaverisi uskoo minuun.
-ap
Hei vaihda nyt jo raitaa, alkaa tuo manipulointi tulla jo korvista ulos. Heitä joku villi kortti, tässä lisää ideaa wikipediasta: (voisit vaikka puhua tulevaisuuden suunnitelmista - mutta älä nyt vaan vastaa, että "minulla ei ole pitkän tähtäimen suunnitelmia, koska olen psykopaatti, en ymmärrä miksi joillakin on sellaisia" koska se olisi taas tosi mielikuvituksetonta)
Robert Hare on laatinut Hervey Cleckleyn kuvauksen pohjalta oman 20-kohtaisen piirreluettelonsa.
Haren 20-kohtainen piirreluettelo[18]
Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
Patologinen valehtelu
Petkuttaminen ja manipulointi
Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
Tunteiden pinnallisuus
Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
Loismainen elämäntyyli
Heikko käyttäytymisen kontrolli
Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
Varhaiset käyttäytymisongelmat
Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
Impulsiivisuus
Vastuuttomuus
Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
Nuorisorikollisuus
Ehdonalaisen vapauden peruutus
Monipuolinen rikollisuus
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitteletko/ luetko ylilautaa tai muita vihasivustoja?
Mikä on ylilauta?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi te psykopaatit pelleilette? Lopettakaa hyvän sään aikana.
Täällä sataa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen miehelläni olevan jotain sosiopaattisia piirteitä. Mistä voin päästä perille, millainen hän on oikeasti? Hän on hyvä manipuloimaan ja näyttelemään, enkä tiedä milloin on aito ja milloin näyttelee. Onko sulla jotain neuvoa tunnistamiseen?
Sosiopaatit ei ole hyvin viisaita taikka hyviä näyttelijöitä yleensä, ne on hyvin implussiivisia ja yleensä välittävät vain yhdestä ihmisestä ja satuttavat muita jotka yrittävät satuttaa tätä ihmistä tai ihan muuten vain jos uskovat että hän on huonoksi ihmiselle josta välittävät. Minusta ne ei edes yritä peittää tunteettomutta. Ne tykkäävät valehtelusta ja onnistunut vale kasvattaa niiden egoa. Manipuloimisesta, ihminen voi olla manipuloiva ja hyvä siinä vaikka ei ole lähellä psykopaattia. Ihminen voi olla myös hyvin tunnekylmä ilman että on psykopaatti tai sosiopaatti, esimerkiksi aleksitypia on yleisempää kun voi luulla. Jos kuitenkin epäilet sosiopaatin piirteitä niin sosiopaatit rakastavat että kontrolli on niillä ja jos vaikka paljastat niiden valheen he yleensä vaihtavat aihetta tai tulevat vihaiseksi. Ne ei ikinä paljasta että olet oikeassa ja he valehtelivat. Esim. ne voivat viikkoja muistutella sinua että hei muistatko kun luulit että valehtelin sinulle. Niitä tunnistaa siitä että valehtelevat koko ajan. Tosin en ole sosiopaatti enkä voi siksi antaa päteviä neuvoja.
-ap
Se on aleksitymia
Vierailija kirjoitti:
Joo siis ihan varmasti.
"XD XD XD XD XD"
-ap
Kumpi voittaa sosiopaatti vai psykopaatti pelissänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen tunne-elämä sinulla on? Koetko iloa tai surua? Pystytkö rakastumaan?
En tunne iloa taikka surua, en varmaan myös pysty rakastumaan. Tunnen kyllä vihaa.
-ap
Tiedät siis mitä tunteet periaatteessa ovat, koska tunnet niistä yhtä.
Minusta olet kuin henkilö, joka näkee sinisen värin ja joka tietää että muitakin värejä kuten punainen ja keltainen on olemassa. Sinä vaan et ole koskaan niitä nähnyt ja oletan ettet pelkästään sinistä nähneenä osaisi edes kuvitella miltä keltainen ja punainen voisi näyttää. Koetko, että tuo olisi oikea arvio? Tuntuuko sinusta, että muut puhuvat sellaisista tunteista joiden laatua et vaan voi käsittää vaikka yhden tunteen kykenetkin tuntemaan.
En ole miettinyt asiaa tuosta kulmasta juurikaan. Olen kiinnittänyt muiden tunteisiin huomiota ja opiskellut niidä. Vaikka en itse tuntisi niitä näen ja tiedän milloin muut tuntevat niitä. Tulkitsen niiden tunteista mitä ne haluavat kuulla, analysoin niitä jne. minun pitää muiden tunteet hyvin jotta pystyn käyttämään niitä itseni hyväksi ja heitä vastaan.
-ap
Mitä jos miettisit siitä kulmasta? Sinä et näe punaista etkä keltaista, mutta koetat tulkita ne värit näkevien käytöksestä miten voisit heitä hyödyntää. Eikö sinulla ole yhtään uteliaisuutta miltä keltainen ja punainen näyttävät?
Ei ole. Jos he eivät näkisi keltaista ja punaista heihin ei sattuisi, jos minä näen keltaista ja punaista minusta tulee olemaan se jota käytetään hyväksi.
-ap
Sinusta Disneyn taannoinen Inside out -elokuva oli varmaan aivan käsittämätön katsottava, kun ymmärsit vain yhtä niistä tunteista.
Sinä mieluummin siis elät värisokeana, kuin koet maailman todellisempana, jotta voit välttää tulemasta hyväksikäytetyksi. Vähän kuin sanoisit, että mieluummin kuljet elämäsi läpi rautahaarniskaa kantaen, ettei kukaan pysty koskettamaan sinua ja altistamaan sinua hyväksikäytölle. Voihan niin elää, mutta melkoisen ankealta se tuntuu sellaisin silmin joka näkee punaisen ja keltaisenkin. Voitko sitä käsittää?
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan seurustellut?
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis ihan varmasti.
"XD XD XD XD XD"
-ap
Niin ajattelinkin, koska sulla tuskin on muita harrastuksia kuin av:lla provoilu, ylilaudalla pyöriminen (joo, en usko sekuntiakaan, ettet tiedä mikä on ylilauta), aikuisviihteen katselu, masturbointi ja lapsien kiusaaminen.
XDXDXDXD
Kultanuppunen, millaisia tunteita sinussa herättää tämä kun en usko sinuun hetkeäkään? Ainiin, eihän sulla ole muita tunteita kuin viha!!!!!
XDXDXDXD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle tehty diagnoosi vai oletko tehnyt sen itse?
Ei se ole diagnoosi jos olet tehnyt sen itse itsellesi.
-ap
Miksi te psykopaatit pelleilette? Lopettakaa hyvän sään aikana.