Miten "menet paniikkiin"?
Vähän jokaisessa keskustelussa naiset menevät milloin riidan milloin minkäkin tilanteen joka ei mene juuri niinkuin sen olisi halunnut menevän "paniikkiin". Mitä on tämä "paniikki"? Kuulostaa kovasti keinolta yrittää kontrolloida muita ja saada nämä toimimaan juuri niin kuin haluaisi silloinkin kun neuvottelu- ja ongelmanratkaisutaidot loppuvat kesken.
Kommentit (7)
Sistä hysteeristä väninäähän se on. Yritetään itkulla manipuloida, kun faktat loppuvat.
Mä menen paniikkiin ainoastaan ampiaisten lähellä. Sydän hakkaa ja hengästyn. Juoksen karkuun jos mahdollista.
Mä käytin viimeksi paniikki-sanaa kun yksi työpaikan johtaja hermoili tiedotustilaisuudesta. Kun kuvailin tilannetta jälkeenpäin muille, sanoin tyypin menneen paniikkiin. Siinä yhteydessä tarkoitin tilannetta jossa mies oli umpihermostunut, rähjäsi epäolennaisuuksista ja järjesti kymmenen minuuttia ennen tilaisuutta härdellin jostain pikkujutusta. Puhumalla sain tyypin rauhoittumaan ja tilaisuus meni lopulta ihan hyvin. Olin paikan päällä henkisenä tukena.
Joku voi sanoa menneensä paniikkiin jos tekee pelottavassa tilanteessa virhearvioinnin tai menee "lukkoon".
Mä olen mennut kerran paniikkiin hammaslääkärissä, hoito piti keskeyttää ja rauhoitella mua jotta pystyttiin jatkamaan.
Lukkoon menemisiä mullle ei yleensä tule ja pelottavissa tilanteissa, jotka vaativat multa itseltäni toimintaa, olen onneksi osannut toimia yleensä yllättävänkin rationaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sistä hysteeristä väninäähän se on. Yritetään itkulla manipuloida, kun faktat loppuvat.
Turhautuminen ja paniikki ovat eri asioita.
Ap voisi yrittää tarkentaa mitä hakee takaa.
Kuvaile nyt enemmän tuollaista paniikkitilanentta? Jos joku asia ei mene mun mielestä oikein, ei siinä kyllä paniikkireaktiota tule (ellei olisi kyse jostain oikeasti uhkaavasta tilanteesta).
Olen mä joskus paniikissakin ollut ja silloin sydän hakkaa tuhatta ja sataa.
Anybody?