Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti eilen ja haluaa erota

Onneton
22.10.2016 |

Eli olemme alle 30 - vuotias pariskunta ja asuneet saman katon alla nyt muutaman vuoden ajan, josta yhdessä olemme olleet melkein saman verran. Hiljattain muutimme vieraalle paikkakunnalle lähemmäs miehen vanhempia ja tiesin jo silloin, ettei meillä mene kovin hyvin. Suhde oli kuitenkin jo paranemaan päin, kunnes mies päätti eilen lähteä riidan jälkeen ja erota estämällä minut kaikin mahdollisin tavoin elämästään. Riita alkoi kotitöistä ja paisui niin isoksi, että mies puki vaatteet päälle ja lähti autollaan pois yöksi vanhemmilleen. Itselle ei tulisi mieleenkään lähteä kesken selvittämätöntä riitaa ja yritinkin soittaa miehelle perään, sekä laittaa lukuisia viestejä. Tänään aamulla mies ilmoitti, ettei yhä halua tehdä sovintoa, vaan ero on hänen mielestään ainoa vaihtoehto. Olimme tehneet riitaa edeltävänä päivänä yhteiset pelisäännöt perustuen aikaisempiin riitoihin, jotta samaa ei enää toistuisi. Mies kuitenkin päätti rikkoa sääntöjä ensin, jonka seurauksena menin pettämään aiemmat lupaukseni. Mielestäni,jos yhteiset säännöt sovitaan, niin molempien osapuolten tulee noudattaa niitä. Yksityiskohtiin en pysty menemään tätä tarkemmin, jotta minua ei tunnisteta. Sama on toistunut aiemminkin ja mies on oleillut silloin useita päiviä vanhempiensa luona, kunnes olen lopulta saanut hänet tulemaan takaisin. Tällä kertaa riita sai alkunsa samoin, kuin viime kerralla eli huusin hänelle, jonka seurauksena hän otti tavaransa ja lähti. Rakastan miestäni eikä ero ole mielestäni ratkaisu. Olen yrittänyt kertoa miehelleni, kuinka paljon ajattelen yhteistä tulevaisuuttamme ja hän myös itse suunnitteli tulevaisuuden suunnitelmia kanssani vielä samana päivänä ennen riitaa. Tänään hän lähti yhdessä suunnitellulle päivämatkalle toiseen kaupunkiin, jonne ei ottanut minua mukaan aamulla. Olen henkisesti aivan rikki ja en tiedä mitä pystyn enää tekemään pelastaakseni suhteeni. Mieheni ei ole koskaan halunnut tuoda asioitamme muille julki ja sen takia terapia ei ole ollut ratkaisu. Miten ihmeessä saisin miehen ymmärtämään, ettei lähteminen ja ero ole ratkaisu. Koen olevani tässä maailmassa niin yksin ja mieheni on ollut aina tukeni, sekä turvani. Minulla ei ole ketään kenen kanssa puhua tästä ja pelkään miehen perheen myös hylkäävän minut täysin tämän myötä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä yhteistä asuntolainaa, mutta olemme puhuneet yhteisestä tulevaisuudesta ja tulevaisuuden suunnitelmat olivat niin hyviä ennen miehen pois lähtemistä. Tätä kirjoittaessa yritän pidätellä itkua ja toivoa vain parasta, että mies tajuaisi kuinka paljon oikeasti välitän hänestä ja tulisi takaisin kotiin.

Kommentit (405)

Vierailija
181/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mies ei ole vastuussa (erotilanteessa) sinun onnellisuudestasi tai yksinäisyydestäsi. Sinun on hakeuduttava itsekkin psykiatrin puheille, että saat asioita selvitettyä. On sääli, että ainoat sosiaaliset kontaktit olet saanut mieheltäsi tai hänen sukulaisilta. Nyt on tehtävä muutos siihen. 

Jos eroatte, mahdollisimman nopeasti miehen kirjat pois jos hän  kerran aikoo vanhempiensa luokse mennä. Näin saat asumistukea ja toimeentulotukea kun olet yksin kirjoilla asunnossa. Sen jälkeen kannattee selvitellä onko sinun pakko asua asunnossa vuosi. 

Sinun pitää oppia solmimaan uusia ystävyyssuhteita. Vaikka netissä tai jonkun harrastetoiminnan kautta. Kai siellä paikkakunnalla nyt jotain toimintaa on.

Jos jatkatte suhdetta niin lopettakaa se listojen tekeminen. Jos olet kotona mikset hoida yksin siivousta.

Vaikka mies on masentunut, ei sinun tarvitse palvoa ja miettiä sanojasi joka asiassa. Sekin voi olla ärsyttävää. 

Vierailija
182/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeks sanottuna tässä on siis käynyt niin että mies on tullut väsyneenä töistä kotiin, ja siellä koko päivän toimettomana istunut nainen alkaa ensimmäisenä nalkuttaa miehelle tekemättömistä kotitöistä. Juu, mullaki menis kuppi nurin. Kyllä se on nainen jolla tässä kohtaa on peiliin katsomisen paikka.

Vinkki, ku kerta oot työttömänä ni tee ite ne kotityöt ja lakkaa nalkuttamasta miehelle.

Sä kuulostat ihan samalta ku mun miehen ex, makas päivät kotona ja odotti että mies tulee töistä ja lätkäs sille sit hirveen tehtävälistan käteen. Nalkutuksen kera. Ero tuli kahessa vuodessa, onneks eivät olleet naimisissa.

Se on katsokaas leidit vähän semmonen juttu että jos haluaa onnellisen parisuhteen niin se mies on koitettava tehä onnelliseks eikä suinkaan onnettomaks. Henkilökohtaisesti oon sitä mieltä että se kotihommien tekeminen yksin on pieni hinta siitä että kotona on mukava ilmapiiri, kuka hemmetti ees haluaa elää semmosessa suhteessa missä käydään jatkuvaa valtataistelua jostain pyykkien pesemisestä tai vastaavasta.

Näin olen suurimmaksi osaksi tehnytkin ja mies ei muutenkaan omatoimisesti tekisi koskaan mitään. Välillä esim. ruokailun jälkeen olen mennyt hetkeksi lepäilemään ja unohtanut sen jälkeen hoitaa esim. tiskit niin tämä jo pelkästään on aiheuttanut lukuisia riitoja. Mies myös suuttuu ihan naurettavan pienistä asioista esim. jos olen juuri käyttänyt jotain tavaraa tai tehnyt ruokaa ja en ole heti samantien siivonnut jälkiäni kun homma on vielä kesken. Mies ei siis ollenkaan kysy miksi jokin esine yms. on väärässä paikassa vaan nostaa siitäkin aina ihan hirveän metelin. Tätä sitten en ole osannut ratkaista mitenkään muuten kuin sillä että teen kaiken aina alusta loppuun ennen miehen kotiin tuloa. - AP

Jos mies on tuollainen kusipää niin sano jotain takaisin. Ihan oikeasti, jos sinä siivoat niin sano hänelle, että hoidat tiskit kyllä älä siitä huolehdi. Ja jos noin paljon ärsyttää siivoa sitten itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeks sanottuna tässä on siis käynyt niin että mies on tullut väsyneenä töistä kotiin, ja siellä koko päivän toimettomana istunut nainen alkaa ensimmäisenä nalkuttaa miehelle tekemättömistä kotitöistä. Juu, mullaki menis kuppi nurin. Kyllä se on nainen jolla tässä kohtaa on peiliin katsomisen paikka.

Vinkki, ku kerta oot työttömänä ni tee ite ne kotityöt ja lakkaa nalkuttamasta miehelle.

Sä kuulostat ihan samalta ku mun miehen ex, makas päivät kotona ja odotti että mies tulee töistä ja lätkäs sille sit hirveen tehtävälistan käteen. Nalkutuksen kera. Ero tuli kahessa vuodessa, onneks eivät olleet naimisissa.

Se on katsokaas leidit vähän semmonen juttu että jos haluaa onnellisen parisuhteen niin se mies on koitettava tehä onnelliseks eikä suinkaan onnettomaks. Henkilökohtaisesti oon sitä mieltä että se kotihommien tekeminen yksin on pieni hinta siitä että kotona on mukava ilmapiiri, kuka hemmetti ees haluaa elää semmosessa suhteessa missä käydään jatkuvaa valtataistelua jostain pyykkien pesemisestä tai vastaavasta.

Näin olen suurimmaksi osaksi tehnytkin ja mies ei muutenkaan omatoimisesti tekisi koskaan mitään. Välillä esim. ruokailun jälkeen olen mennyt hetkeksi lepäilemään ja unohtanut sen jälkeen hoitaa esim. tiskit niin tämä jo pelkästään on aiheuttanut lukuisia riitoja. Mies myös suuttuu ihan naurettavan pienistä asioista esim. jos olen juuri käyttänyt jotain tavaraa tai tehnyt ruokaa ja en ole heti samantien siivonnut jälkiäni kun homma on vielä kesken. Mies ei siis ollenkaan kysy miksi jokin esine yms. on väärässä paikassa vaan nostaa siitäkin aina ihan hirveän metelin. Tätä sitten en ole osannut ratkaista mitenkään muuten kuin sillä että teen kaiken aina alusta loppuun ennen miehen kotiin tuloa. - AP

Jos mies on tuollainen kusipää niin sano jotain takaisin. Ihan oikeasti, jos sinä siivoat niin sano hänelle, että hoidat tiskit kyllä älä siitä huolehdi. Ja jos noin paljon ärsyttää siivoa sitten itse.

Näin sanonkin ja mies pakottaa hoitamaan kaiken aina heti. Aina en pysty heti tekemään ja sanonkin että hoidan kyllä, kun olen hoitanut ensin toisen asian loppuun. Tästä nousee ihan hirveä haloo ja kumpikin alkaa väittämään vastaan. En vaan oikeasti jaksa enää riidellä kotitöistä. Aion sanoa miehelle kun ja jos hän palaa että jatkossa hoidan kaiken aina yksin hänen ollessaan poissa. En ymmärrä miksi kaikista pahimmat riidat saavat nykyään alkunsa juurikin näistä kotitöistä, mistä hän ei yli vuoden yhdessä asumisen aikana entisessä asunnossamme kertaakaan huomauttanut. En ole muuttanut siivoustyyliäni tai tehnyt asioita jotenkin toisin silloin. Opiskelin ja minulla oli todella vähän aikaa hoitaa kotityöt ylipäätänsä tuolloin, nyt ei pitäisi olla mitään ongelmaa tässä kun olen pystynyt huolehtimaan täysipäiväisesti asuntomme siivouksesta olemalla työttömänä. Uskoisin miehellä olevan oikeasti vain jotain muuta mielessä, jonka hän haluaa purkaa sitten minuun tällä tavalla. Jos riitoja kotitöistä ei olisi, emme riitelisi muulloin koskaan. En ole varmaan koskaan elämäni aikana riidellyt hänen kanssaan mistään muusta aiheesta. - AP

Vierailija
184/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Ongelmaa pahentaa vain se, että mikäli mies tullessaan on yhä päättänyt lähteä niin asuntoamme emme pysty irtisanomaan vielä melkein vuoteen. Mies pystyy lähteä ja jättämään minut vastaamaan täysin yksin taloudestamme. Minä jos lähden, saan sopimuksen rikkomis sakot niskaani mitä ei ole työttömänä varaa maksaa. Onko mies tässä tapauksessa velvollinen yhä maksamaan puolet vuokrasta mikäli päättää lähteä vai kaatuuko koko taloutemme minun niskaani? Koen olevani niin yksin ja henkisesti rikki jo pelkästään rahahuolien vuoksi ja nyt vielä tämä miehen uhkaama ero mahdollisesti tiedossa. Asumme niin pienessä kylässä, jossa jokainen tuntee toisensa että jo pelkästään sen vuoksi en täällä koe pystyväni elämääni tarvittaessa jatkamaan yksin. -AP

Eli sinä edellytät miehen maksavan sinun elämisesi. Odotat myös miehen tekevän taloustöitä, vaikka hän on työssä ja sinä työttömänä kotona. Hei herää pahvi, ei mies ole sinun elämisesi rahoittaja. Ja kotityöt hoidat sinä niin kauan kuin olet työtön. Voit pyytää miehen apua raskaimpiin askareisiin, kuten ikkunoiden pesuun tms.

Vierailija
185/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Ongelmaa pahentaa vain se, että mikäli mies tullessaan on yhä päättänyt lähteä niin asuntoamme emme pysty irtisanomaan vielä melkein vuoteen. Mies pystyy lähteä ja jättämään minut vastaamaan täysin yksin taloudestamme. Minä jos lähden, saan sopimuksen rikkomis sakot niskaani mitä ei ole työttömänä varaa maksaa. Onko mies tässä tapauksessa velvollinen yhä maksamaan puolet vuokrasta mikäli päättää lähteä vai kaatuuko koko taloutemme minun niskaani? Koen olevani niin yksin ja henkisesti rikki jo pelkästään rahahuolien vuoksi ja nyt vielä tämä miehen uhkaama ero mahdollisesti tiedossa. Asumme niin pienessä kylässä, jossa jokainen tuntee toisensa että jo pelkästään sen vuoksi en täällä koe pystyväni elämääni tarvittaessa jatkamaan yksin. -AP

Eli sinä edellytät miehen maksavan sinun elämisesi. Odotat myös miehen tekevän taloustöitä, vaikka hän on työssä ja sinä työttömänä kotona. Hei herää pahvi, ei mies ole sinun elämisesi rahoittaja. Ja kotityöt hoidat sinä niin kauan kuin olet työtön. Voit pyytää miehen apua raskaimpiin askareisiin, kuten ikkunoiden pesuun tms.

En, mieheni ei ole koskaan maksanut elämistäni. Vain hänen oman osuutensa ruuasta ja vuokrasta. Saan työmarkkinatukea, joten olen pystynyt kustantamaan aina omat laskut, ruuat ja vuokran itse enkä näin ole ollut riippuvainen miehestäni taloudellisesti. Jatkossa aion olla valittamatta miehelle enää kotitöistä ja toivon näin välttäväni riitoja niistä, jos mies haluaa enää tulla takaisin. - AP

Vierailija
186/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä vinkuinisijä ap on. Mitä tuommoisella miespaskalla teet? 

Vierailija
187/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani, mutta yli 10 vuoden suhteesta juuri eronneena, sanoisin että EROA! Kyllä miehiä tulee ku kympin ratikoita.

Vierailija
188/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lähti! Saatanan hullu akka!

Vierailija
189/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies pakenee vanhemmilleen, kun tulee riitaa kotona kumppanin kanssa?

Sellainen, joka on kurkkua myöten täynnä riitaa ja aikoo erota. Monet naiset toimivat samalla tavoin.

Mutta en silti ymmärrä miksi siellä pitää nukkua? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tulla sopimaan asiat kotiin illaksi ja voisin ihan hyvin nukkua myös sohvalla sen ajan kunnes kaikki on taas ok. En ymmärrä miten miehen vanhemmat hyväksyvät tällaista ja majoittavat häntä siellä. - AP.

Kyllä minäkin majoittaisin lastani, joka ei kestä kumppaniaan. Saisi olla luonani niin pitkään kuin siltä tuntuu. Ymmärrät sitten, kun sinulla itselläsi on lapsia. 

Taas sinä yrität pakottaa mieheesi sinun omia näkemyksiäsi sanomalla, että asiat pitää kotona sopia illaksi. Se on sinun näkemyksesi, saat olla tietysti tuota mieltä, mutta miehesi ei tarvitse nähdä asiaa noin ja se sinun täytyy hyväksyä.

Kuten monet muutkin tässä ketjussa, olen sitä mieltä että olette kumpikin kypsymättömiä omilla tavoillanne ja teidän kummankin on parempi erota. Miehesi ei tarvitse kaltaistasi huutavaa ja nyyhkyttävää ripustautuja-marttyyriä ja sinä et tarvitse miestä, joka ajaa suhteenne kuilun partaalle ja palaa takaisin. Teidän elämänne yhdessä ei koskaan tule olemaan parempaa. Kumpikaan teistä ei muutu ja terapia ei ole mikään taikasauva, joka korjaa luonnevirheenne. Anna miehesi rauhassa mennä.

Kyllä minäkin majoittaisin lapseni tarvittaessa mutta antaisin myös ohjeen mennä pikimmiten selvittämään asiansa puolisonsa kanssa.

Vallankäyttöä erolla uhkailu ja lähteminen ja selän kääntäminen on.

Ihan riippumatta siitä millainen ap on.

Erota saa ja pitääkin jos niikseen tulee mutta se pitää tehdä asiallisesti eikä lähteä ja palata , lähteä ja palata miten mieleen milloinkin juolahtaa.

Vierailija
190/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi nyt tuntua ilkeältä ja pahalta, mutta ryhdistäydy ja itsenäisty nyt hyvä nainen! Huomenna varaat ajan sossuun. Siellä osaavat neuvoa sinua asunto- ja raha-asioissa. Varaat ajan myös terkkarin psykologilta niin saat keskustelu apua ja opettele rakastamaan ja kunnioittamaan myös itseäsi!

Hieman ristiriitaisesti kerroit, että sinulla ei olisi varaa asua edes siinä edullisessa vuokra-asunnossa, niin kuinka sitten teillä olisi varaa ostaa omistusasunto? Saisitko sinä työttömänä asuntolainaa? Et varmaankaan, eli silloin käytännössä se asunto olisi yksin miehesi ja siitä taas kun ero tulisi olisit sitten myös taas puilla paljailla ja koditon.

Vierailija
191/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka on kurkkua myöten täynnä riitaa ja aikoo erota. Monet naiset toimivat samalla tavoin.

Mutta en silti ymmärrä miksi siellä pitää nukkua? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tulla sopimaan asiat kotiin illaksi ja voisin ihan hyvin nukkua myös sohvalla sen ajan kunnes kaikki on taas ok. En ymmärrä miten miehen vanhemmat hyväksyvät tällaista ja majoittavat häntä siellä. - AP.

Kyllä minäkin majoittaisin lastani, joka ei kestä kumppaniaan. Saisi olla luonani niin pitkään kuin siltä tuntuu. Ymmärrät sitten, kun sinulla itselläsi on lapsia. 

Taas sinä yrität pakottaa mieheesi sinun omia näkemyksiäsi sanomalla, että asiat pitää kotona sopia illaksi. Se on sinun näkemyksesi, saat olla tietysti tuota mieltä, mutta miehesi ei tarvitse nähdä asiaa noin ja se sinun täytyy hyväksyä.

Kuten monet muutkin tässä ketjussa, olen sitä mieltä että olette kumpikin kypsymättömiä omilla tavoillanne ja teidän kummankin on parempi erota. Miehesi ei tarvitse kaltaistasi huutavaa ja nyyhkyttävää ripustautuja-marttyyriä ja sinä et tarvitse miestä, joka ajaa suhteenne kuilun partaalle ja palaa takaisin. Teidän elämänne yhdessä ei koskaan tule olemaan parempaa. Kumpikaan teistä ei muutu ja terapia ei ole mikään taikasauva, joka korjaa luonnevirheenne. Anna miehesi rauhassa mennä.

Kyllä minäkin majoittaisin lapseni tarvittaessa mutta antaisin myös ohjeen mennä pikimmiten selvittämään asiansa puolisonsa kanssa.

Erota saa ja pitääkin jos niikseen tulee mutta se pitää tehdä asiallisesti eikä lähteä ja palata , lähteä ja palata miten mieleen milloinkin juolahtaa.

Minusta vain tuntuu siltä että miehen vanhemmat eivät koskaan puutu suhteeseemme. Riitatilanteiden sattuessa mies vain ilmestyy sinne ja vanhemmat eivät edes kehoita häntä tulemaan tänne selvittämään asioita. Majoittuvat vain miestäni siellä päivätolkulla pitäen minut samalla täysin epätiedossa siitä mitä on tapahtumassa. - AP

Vierailija
192/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi nyt tuntua ilkeältä ja pahalta, mutta ryhdistäydy ja itsenäisty nyt hyvä nainen! Huomenna varaat ajan sossuun. Siellä osaavat neuvoa sinua asunto- ja raha-asioissa. Varaat ajan myös terkkarin psykologilta niin saat keskustelu apua ja opettele rakastamaan ja kunnioittamaan myös itseäsi!

Hieman ristiriitaisesti kerroit, että sinulla ei olisi varaa asua edes siinä edullisessa vuokra-asunnossa, niin kuinka sitten teillä olisi varaa ostaa omistusasunto? Saisitko sinä työttömänä asuntolainaa? Et varmaankaan, eli silloin käytännössä se asunto olisi yksin miehesi ja siitä taas kun ero tulisi olisit sitten myös taas puilla paljailla ja koditon.

Oma asunto tietenkin siinä vaiheessa, kun olen löytänyt itselleni vakituisen työpaikan. Valmistuin hiljattain hyväpalkkaiseen ammattiin, joten töiden löydyttyä pääoma olisi kasassa jo vuoden kuluttua. Apua aion hakea itselleni päättää mies mitä tahansa. Taloudesta huolehtiminen on ollut aina helpompaa kahdestaan ja pelkään että miehelläkö olisi muka oikeus häipyä määräaikaisesta asunnostamme ja jättää minut tänne asumaan sopimussakon kanssa kun minulla ei ole varaa maksaa sitä pois. - AP

Vierailija
193/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi nyt ihmeessä se työpaikka, josta vuodessa saat säästöön asunnon ostoon vaadittavan pääoman!

Vierailija
194/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi nyt ihmeessä se työpaikka, josta vuodessa saat säästöön asunnon ostoon vaadittavan pääoman!

En usko olevani tällä hetkellä kaiken tämän keskellä nyt työkykyinen. Lisäksi asunnon osto yksin tuntuu pelottavalta, sillä joutuisin yksin vastuuseen pankkilainasta, sekä opiskeluaikojen luotoista. Päivä kerrallaan aion mennä elämässä eteenpäin ja uskon työkyvyn palautuvan sitten hiljalleen. -AP

Vierailija
195/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vain tuntuu siltä että miehen vanhemmat eivät koskaan puutu suhteeseemme. Riitatilanteiden sattuessa mies vain ilmestyy sinne ja vanhemmat eivät edes kehoita häntä tulemaan tänne selvittämään asioita. Majoittuvat vain miestäni siellä päivätolkulla pitäen minut samalla täysin epätiedossa siitä mitä on tapahtumassa. - AP

No eihän niiden vanhempien pidäkään puuttua teidän suhteeseenne! Herranisä. Teidän pitää hoitaa itse omat asianne, ei siihen vanhempia pidä sotkea. Jos he sotkeutuisivat teidän asioihinne, niin jo itkisit, että ne sekaantuu ja määräilee.

Vierailija
196/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän niiden vanhempien pidäkään puuttua teidän suhteeseenne! Herranisä. Teidän pitää hoitaa itse omat asianne, ei siihen vanhempia pidä sotkea. Jos he sotkeutuisivat teidän asioihinne, niin jo itkisit, että ne sekaantuu ja määräilee.

Ei tietenkään suoraan puuttua mutta sanoa pojalleen että saa luvan tulla joko pysyvästi kotiin tai mennä selvittämään asiat kun on rauhassa siellä saanut purkaa oloaan. Tämä on aivan hirveää, kun hänen vanhempansa eivät ole koskaan edes kysyneet mieheltä miksi hän on siellä monta päivää. -AV

Vierailija
197/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi väkisin toista pitää suhteessa ja rakastaa jos toista ei kiinnosta.

Mies ei osaa riidellä eikä halua keskustella eikä selvittää asioita.

Luuletko oikeasti että vuosien myötä tulisi joku muutos parempaa? Ei tule vaan mies häipyy aina omille teille kun tulee riitaa ja sinä istut kotona itkemässä ja pyytelemässä anteeksi ja anelet takaisin.

Yllätä miehesi ja itsesi ja sano ukolle ettei tarvitse tulla enää takaisin...muuttakoon vanhempiensa luo mököttämään.

Kerronpa tähän oman stoorini..

Meillä vuosien suhteen ajan mies on puhunut silloin tällöin, miten meillä ei ole asiat suhteessa hyvin. En sitten tiedä, mikä ei ole, koska näin on sanonut vaikka olisi kuinka hyvä ajanjakso menossa. Aina on asiat olleet hänestä päin persettä.

Korjailen asioita, muutan omaa käytöstäni paremmaksi, hankin miehelle arjen mukavia ylläreitä yms. Mutta aina on huonosti.

Nyt sitten viimeisimmissä riidoissa on sanonut, että hän haluaa vaan olla yksin ja että ihan sama vaikka katoaisin hänen elämästään. Ja vähän karumpaakin juttua tuli... Siitä hän sitten lähti vanhemmilleen uhoten, hän haluaa nyt eron, nyt katkesi kamelin selkä ja homma oli tässä.

Itse olin järkyttynyt, mutten tällä kertaa enää estänyt häntä lähtemästä (aiemmin olen sanonut, että mieluummin puhutaan asiat heti halki, eikä paeta paikalta). Tuntui jo itsestänikin siltä, että parempi kun lähtee.

Pari päivää oli sydämessä kylmä ja tyhjä olo, pelotti tulevaisuus ja ajatus oli vain, että mitenkä nyt. Laitoin raskain mielin asuntohakemukseni menemään voidakseni muuttaa pois asunnostamme.

No, sen parin päivän jälkeen aloinkin huomaamaan, miten vapaammin hengitän. Ilman miestä ei tuntunutkaan kauhealle, päin vastoin. Aloin itsekin ajatella, että kyllä tämä vaan on niin paljon parempi näin ja tämän kerroin miehellekin.

Tämähän sitten pisti mieheen vipinää. Ei ne asiat olekaan yhtään niin huonosti, hän tulee nyt kotiin ja yrittää käyttäytyä kiltisti! Että oli herättänyt tämä erossaolo ajatuksia, ettei halua elää erota.

Niinpä hän palasi. Nyt asetelma onkin sitten se, että mies on niin kilttiä poikaa että. Itse taas yritän nyt vaan yrittää, mutta tottapuhuen: en perunut asuntohakemusta, ja tulevaisuutta ajattelen ilman miestä.

En tiedä nyt sitten mitä tapahtuu. Miehen jatkuvat jutut huonosta suhteesta, erohaluista jne. on jättäneet nyt liian syvät haavat, etten tällä hetkellä usko niiden enää paranevan. Olen niin monta kertaa jo kuullut, miten minusta halutaa eroon ja nyt ajatukseni on se, etten halua olla sellaisen kanssa joka on näin niin monta kertaa ilmaissut.

Joten suosittelen ihmisiä miettimään niitä erouhkailujaan. Lopulta voi käydä näin, että jatkuvasti uhkailtu alkaa itse olla sillä kannalla, että ero voisi olla se parhain ratkaisu.

Vierailija
198/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään suoraan puuttua mutta sanoa pojalleen että saa luvan tulla joko pysyvästi kotiin tai mennä selvittämään asiat kun on rauhassa siellä saanut purkaa oloaan. Tämä on aivan hirveää, kun hänen vanhempansa eivät ole koskaan edes kysyneet mieheltä miksi hän on siellä monta päivää. -AV

Mistä tiedät, mitä he ovat siellä puhuneet?

Vierailija
199/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, mitä he ovat siellä puhuneet?

Mies on kertonut aiemmin ja hänen vanhemmat tavatessaan ovat suoraan päin naamaa kysyneet minulta miksi se mies sinne aina raahautuu. Tekosyyn olemme keksineet kun emme halua totuutta kertoa. Ihan ihme touhua, jos vanhemmat ovat huolissaan niin miksi antavat miehen eristäytyä eivätkä kysy onko kaikki ok kuin vasta minulta ehkä kuukauden kuluttua. - AV

Vierailija
200/405 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä soitat terveyskeskukseen ja hankit apua akuuttin ongelmaasi. Mies ei ole sinulle mistään velvollinen. Sinun jaksamisesi ja onnelisuutesi ei ole hänen ongelmansa.

Luin kaikki viestisi ja on ihan selkeää, että olet rikkinäinen ihminen. Koet miehesi perheen olevan sinulle se perhe mitä et saanut. Ei se niin mene. Kaveritkin jäi ja joku parisuhde päättyi minkä sinä koit hylkäämisenä (kuitenkin sanoit ettet ole aikaseimmin ole seurustellut muuta kuin "muutaman viikon kokeiluja").

Kommenttisi ovat täynnä epäjohdonmukaisuuksia. Riippuen siitä millaisen vastauksen haluat vaihdat kertomusta. Ensin ei ole ollut läheisyyttä ja sitten olikin vain tämä yksi riita. Kaiken kertomasi perusteella en nää mitään syytä jäädä suhteeseen.

Olet tehnyt itsestäsi riippuvaisen miehestä etkä pidä puoliasi yhtään vaan olet kuin kynnysmatto ja sitten kuitenkit esität marttyyriä. Newsflah: SINÄ sallit kaiken tämän. Näyttää siltä että elät pilvilinnoissa ja todellisuus ei vastaa tätä. Turhaan selittelet lapsuuden kokemuksilla. Kerta tiedät nämä asiat itsestäsi niin miksi et ole hakenut apua? Täällä on kuule ihmisiä paljon pahempien kokemusten kanssa eivätkä he käytä niitä tekosyinä.

Miehessäsi on selkeästi vikaa. Kukaan tasapainoinen ihminen ei olisi läheisriippuvaisen kanssa. Todennäköisesti hän nauttii antamastasi palvonnasta. Ehkä ette riiidelleet aikasemmin koska sinulla oli muutakin elämää (koulu) etkä aina roikkunut hänessä. En edes tiedä miksi kirjoitit tänne kun et kuitenkaan kuuntele. Haluat olla miehen kanssa kuvitellen asioiden parantuvan. Et edes kunnioita itseäsi miksi hänkään siis?

Anelet häntä takaisin, koska ajattelet että muuten hän jättää sinut. Hei haloo nyt ja niitä valoja päälle! En edes vaivaudu muuta sanomaan kun ihan turhaa kuitenkin. En halua kuullostaa ilkeältä, mutta olet aikuinen nainen. Eikö sinua hävetä olla näin riippuvainen? Itsenäiseltä et tosiaan vaikuta.

Nyt maanantaina soitat sinne terveyskeskukseen ja hankit itsellesi HETI ajan. Käyt terapiassa ja hankit itsellesi tekemistä etkä koko ajan elä miehesi kavereiden, perheen ja elämän kautta. Turha kuitenkaan valittaa jos itse et halua muuttua tai jättää miestä. Kukaan ei voi sinua auttaa jos et apua tahdo. Onnelisuutesi on SINUN vastuulla.

Itse olen ollut vuosia masentunut paljon pahemmasta lapsuudesta ja tunnen muita masentuneita. Ei masennus ole mikään tekosyy huonoon käytökseen. Lakkaa selittelemästä.