Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti eilen ja haluaa erota

Onneton
22.10.2016 |

Eli olemme alle 30 - vuotias pariskunta ja asuneet saman katon alla nyt muutaman vuoden ajan, josta yhdessä olemme olleet melkein saman verran. Hiljattain muutimme vieraalle paikkakunnalle lähemmäs miehen vanhempia ja tiesin jo silloin, ettei meillä mene kovin hyvin. Suhde oli kuitenkin jo paranemaan päin, kunnes mies päätti eilen lähteä riidan jälkeen ja erota estämällä minut kaikin mahdollisin tavoin elämästään. Riita alkoi kotitöistä ja paisui niin isoksi, että mies puki vaatteet päälle ja lähti autollaan pois yöksi vanhemmilleen. Itselle ei tulisi mieleenkään lähteä kesken selvittämätöntä riitaa ja yritinkin soittaa miehelle perään, sekä laittaa lukuisia viestejä. Tänään aamulla mies ilmoitti, ettei yhä halua tehdä sovintoa, vaan ero on hänen mielestään ainoa vaihtoehto. Olimme tehneet riitaa edeltävänä päivänä yhteiset pelisäännöt perustuen aikaisempiin riitoihin, jotta samaa ei enää toistuisi. Mies kuitenkin päätti rikkoa sääntöjä ensin, jonka seurauksena menin pettämään aiemmat lupaukseni. Mielestäni,jos yhteiset säännöt sovitaan, niin molempien osapuolten tulee noudattaa niitä. Yksityiskohtiin en pysty menemään tätä tarkemmin, jotta minua ei tunnisteta. Sama on toistunut aiemminkin ja mies on oleillut silloin useita päiviä vanhempiensa luona, kunnes olen lopulta saanut hänet tulemaan takaisin. Tällä kertaa riita sai alkunsa samoin, kuin viime kerralla eli huusin hänelle, jonka seurauksena hän otti tavaransa ja lähti. Rakastan miestäni eikä ero ole mielestäni ratkaisu. Olen yrittänyt kertoa miehelleni, kuinka paljon ajattelen yhteistä tulevaisuuttamme ja hän myös itse suunnitteli tulevaisuuden suunnitelmia kanssani vielä samana päivänä ennen riitaa. Tänään hän lähti yhdessä suunnitellulle päivämatkalle toiseen kaupunkiin, jonne ei ottanut minua mukaan aamulla. Olen henkisesti aivan rikki ja en tiedä mitä pystyn enää tekemään pelastaakseni suhteeni. Mieheni ei ole koskaan halunnut tuoda asioitamme muille julki ja sen takia terapia ei ole ollut ratkaisu. Miten ihmeessä saisin miehen ymmärtämään, ettei lähteminen ja ero ole ratkaisu. Koen olevani tässä maailmassa niin yksin ja mieheni on ollut aina tukeni, sekä turvani. Minulla ei ole ketään kenen kanssa puhua tästä ja pelkään miehen perheen myös hylkäävän minut täysin tämän myötä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä yhteistä asuntolainaa, mutta olemme puhuneet yhteisestä tulevaisuudesta ja tulevaisuuden suunnitelmat olivat niin hyviä ennen miehen pois lähtemistä. Tätä kirjoittaessa yritän pidätellä itkua ja toivoa vain parasta, että mies tajuaisi kuinka paljon oikeasti välitän hänestä ja tulisi takaisin kotiin.

Kommentit (405)

Vierailija
341/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies ollut 4 päivää poissa, etkä ap vieläkään tajua lopettaa hourailujasi?? Varmaan tuota lähdön ajankohtaa on muunneltu hieman ettei kukaan tunnistaisi, mutta kyllä puolikin vuorokautta mykkäkoulua on liikaa. Minulla itselläni on paha tapa häipyä riitatilanteista, vaikka varsinaista MYKKÄKOULUA en itsekään siedä. Tarvitsen oman aikani rauhoittumiseen, mutta miehen on kovin vaikea tätä piirrettäni hyväksyä ja on sen suoraankin sanonut.

Mutta siltikään, ei edes minulla ole oikeutta jättää toista epätietoisuuteen ja häipyä useaksi päiväksi "lomailemaan." Sellaista en ole koskaan tehnyt, enkä tee. Empaattinen ihminen lähettäisi edes vihaisia viestejä. Totaalinen radiohiljaisuus on vain törkeää.

Vierailija
342/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LauraN1 kirjoitti:

Kuulostaa ihan minun exältäni. Pakene kun voit, voin sanoa. Tuollaiset ihmistyypit vaan eivät muutu, koska eivät ole kykeneväisiä kohtaamaan saati myöntmään omia virheitään. Pakeneminen on helppoa, tällöin ei tarvitse kohdata toista aidosti, saati olla läsnä tai kestää kuulla itsestäänkin negtiivisia asioita.

Tuon kaltaiset miehet yleensä saavat elämän tuntumaan upealta kun kaikki menee hyvin,mutta myös alamäet ovat ihan kamalia. Lähtemällä hän kontrolloi tilannetta, jolloin sinä jäät paniikinomaiseen tilaan kotiin ja alat syyttelemään itseäsi. Pommitat viestein ja soitoin ja olet kuin taivaassa, kun hän armollisesti suostuu tulemaan kotiin anelun jälkeen. Pienen aikalisän ottaminen riidan jälkeen (esim. tunnin lenkki / happihyppely) on ihan normaalia ja ok, mutta jos toinen lähtee useammaksi päiväksi pois eikä sen jälkeenkään ole kykeneväinen kohtaamaan sinua, voit oikeasti hyvillä mielin nostaa kytkintä.

Nyt olen itse ihanan miehen kanssa, joka ei suostu menemään vihaisena nukkumaan ja haluaa itse selvittää erimielisyydet. Eroa on kuin yö ja päivä olooni exäni kassa. Usko pois, parempaa on saatavilla :)

Ymmärtäisin itsekin sen että menee hetkeksi ulos ajelulle, käymään kaupassa tai lenkille muutamaksi tunniksi. Mies tietää että menen paniikkiin kun hän lähtee ja selvästi manipuloi sillä mieltäni. En tiedä kauanko aikoo tätä tehdä, mutta minä en ikinä pystyisi tekemään niin ihmiselle ketä rakastan. Vaikeuksia ja alamäkiä tietenkin on kaikilla, mutta kyllä se raja pitäisi olla että erolla ei uhkailla ja yhteydenpitoa ei vain katkaista häipymällä moneksi päiväksi. Ihan kauheaa odottaa toista paniikissa kotiin ja tarkkailla jokaista liikettä mitä naapurista näkyy/kuuluu. -AP

Eihän ihminen teekään tuollaista rakastamalleen ihmiselle. Osaatko laskea yhteen vihjeet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se edistyy se sinun tulevaisuudenedistämisprojektisi miehen vanhempien kanssa, kun vanhemmatkaan ei enää pidä sinuun yhteyttä eikä vastaa sinun viesteihisi? Ja miten on siinäkin muka aikuiset ihmiset, jotka on niin lapsellisia etteivät vastaa viesteihin kun heidän poikansa on suuttunut? Ihan kuin alakoulussa, että kun Marja suuttuu Tuulalle niin kaikki Marjan ystävätkin suuttuu Tuulalle. Voi elämän kevät...

Vierailija
344/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Maailmassa on tuhansia ihmisiä, jotka ovat lähteneet ahdistavasta suhteesta katsomatta taakseen. Kuinka moni mies lähtenyt "lähikauppaan" ja jäänyt reissulle. Vaatteet ja tavarat on korvattavissa uusilla, pieni summa siitä että ei tarvitse kohdata ja pahimmillaan jäädä pyörimään ikuiseen noidankehään hullun ihmisen kanssa.

Vierailija
345/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuu jo että sun mies OIKEESTI jätti sut jos haluis jatkaa teidän suhdetta niin olisi jo tullut takasin, hei haloo nyt jo tiistai.

Vierailija
346/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo, kun Ap unohti, että hänen piti käydä siellä tk:ssa ja jatkaa innoissaan saman stoorin veivaamista, kun näin moni on menny lankaan...

Vierailija
347/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla provo, kun Ap unohti, että hänen piti käydä siellä tk:ssa ja jatkaa innoissaan saman stoorin veivaamista, kun näin moni on menny lankaan...

En ole provo vaan ihan oikeasti vaikeassa tilanteessa oleva. Sain psykologi ajan 2 viikon päähän ja tk aika kehitettiin perumaan kun siellä olisi ollut kuulemma vain terkkarin vastaanotto minulle varattuna, jota en tajunnut varauksen yhteydessä. Onko kellään kokemusta kriisipuhelimeen soittamisesta? Tk neuvoi minua tekemään niin, sillä psykologi aikaan on kuitenkin vielä nyt se 2 viikkoa. En kyllä ymmärrä miten akuuttia hoitoa tarvitseva ei pääse heti hoitoon. -AP

Vierailija
348/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se mies ollut 4 päivää poissa, etkä ap vieläkään tajua lopettaa hourailujasi?? Varmaan tuota lähdön ajankohtaa on muunneltu hieman ettei kukaan tunnistaisi, mutta kyllä puolikin vuorokautta mykkäkoulua on liikaa. Minulla itselläni on paha tapa häipyä riitatilanteista, vaikka varsinaista MYKKÄKOULUA en itsekään siedä. Tarvitsen oman aikani rauhoittumiseen, mutta miehen on kovin vaikea tätä piirrettäni hyväksyä ja on sen suoraankin sanonut.

Mutta siltikään, ei edes minulla ole oikeutta jättää toista epätietoisuuteen ja häipyä useaksi päiväksi "lomailemaan." Sellaista en ole koskaan tehnyt, enkä tee. Empaattinen ihminen lähettäisi edes vihaisia viestejä. Totaalinen radiohiljaisuus on vain törkeää.

Ihan oikeasti on ollut jo noin kauan poissa. Oma pää ei enää kestä. Haluaisin vain soittaa tai laittaa edes viestiä niin saisin mielenrauhan. Mies ei poissa ollessaan ikinä ole vastannut yhteenkään viestiin ja pitää radiohiljaisuutta niin kauan kuin itse kokee tarpeelliseksi. Eilenkin menin itkien nukkumaan, en oikeasti vain enää jaksa odottaa. -AP

Vierailija
349/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se edistyy se sinun tulevaisuudenedistämisprojektisi miehen vanhempien kanssa, kun vanhemmatkaan ei enää pidä sinuun yhteyttä eikä vastaa sinun viesteihisi? Ja miten on siinäkin muka aikuiset ihmiset, jotka on niin lapsellisia etteivät vastaa viesteihin kun heidän poikansa on suuttunut? Ihan kuin alakoulussa, että kun Marja suuttuu Tuulalle niin kaikki Marjan ystävätkin suuttuu Tuulalle. Voi elämän kevät...[/quote

Ei tietenkään edisty tällä hetkellä mihinkään. Enempää en voi sanoa siitä projektista, mutta paljon rahaa ja aikaa olen laittanut siihen nyt ihan hukkaan/ -ap

Vierailija
350/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuu jo että sun mies OIKEESTI jätti sut jos haluis jatkaa teidän suhdetta niin olisi jo tullut takasin, hei haloo nyt jo tiistai.

Tulisi edes hakemaan tavaransa pois. Kuitenkin hänelle tärkeitä ja arvokkaita tavaroita täällä, joita ei niin vain uusilla korvata. -AP

Vierailija
351/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oli aihe, että kotitöistä riideltiin?* kumpi ei tee kotitöitä?

Vierailija
352/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä oli aihe, että kotitöistä riideltiin?* kumpi ei tee kotitöitä?

Mies ei tee, minun pitäisi tehdä kaikki. -AP

Vierailija
353/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huolissani ap:n hyvinvoinnista vielä muutama sivu sitten. Nyt ymmärrän, että hänellä ei ole mitään halua tai tarvetta järkeville tai oikeasti hyödyllisille neuvoille. Niitä täällä on jaettu sivukaupalla.

Toistat tuota älytöntä mantraasi, kaikki mitä kirjoitat on ristiriidassa keskenään... tajusin juuri, että teet täällä palstalla samaa mitä teit varmasti miehellesikin. Jankutat jankuttamisen jälkeen, mielesi ilmeisesti kääntää vaikka mustan valkoiseksi. Et lopeta ennenkuin saat vastauksen jonka haluat, ja olet kirjoitustesi perusteella jatkamaan tätä hulluutta vaikka maailman tappiin.

Hatunnosto kaikille tsemppareille ja vertaistukeaan tarjonneille. Hienoa huomata että ihmisillä on auttamishalua. Taitavat valitettavasti valua kiville AP:N kohdalla, mutta varmasti joku muu samankaltaisen tilanteen kokenut saa vertaistukea.

Vierailija
354/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, kävisin kyllä miehen vanhemmilla mutkan miestä jututtamassa. Vuokranantaja saattaa joustaa sopimuksessa, kun kuulee, että elämän tilanne muuttunut.

Vierailija
355/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
356/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se edistyy se sinun tulevaisuudenedistämisprojektisi miehen vanhempien kanssa, kun vanhemmatkaan ei enää pidä sinuun yhteyttä eikä vastaa sinun viesteihisi? Ja miten on siinäkin muka aikuiset ihmiset, jotka on niin lapsellisia etteivät vastaa viesteihin kun heidän poikansa on suuttunut? Ihan kuin alakoulussa, että kun Marja suuttuu Tuulalle niin kaikki Marjan ystävätkin suuttuu Tuulalle. Voi elämän kevät...[/quote

Ei tietenkään edisty tällä hetkellä mihinkään. Enempää en voi sanoa siitä projektista, mutta paljon rahaa ja aikaa olen laittanut siihen nyt ihan hukkaan/ -ap

Nyt mulla soi hälytyskellot. Eli olet rahaakin maksanut hänen sukulaisilleen jostain? Oletko varma että se edistää juuri SINUN asiaasi, eikä esim. vanhempien? Onkohan sua nyt kusetettu siinäkin? Olisi hyvä jos pystyisit avaamaan tätä ja saisit puolueetonta mielipidettä. 

Vierailija
357/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2696402/voiko-yhteiseen-asuntoon-tulla-k…

AP:lla pitää kiirettä

Onko oikeesti sama? Tässä kerrotaan että erosta aikaa viikko ja ero oli riitaisa ja johtui osittain miehen pettämisestä. Nyt menee jännäksi, malttaako kattoo telkkaakaan tänään.

Vierailija
358/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti on ollut jo noin kauan poissa. Oma pää ei enää kestä. Haluaisin vain soittaa tai laittaa edes viestiä niin saisin mielenrauhan. Mies ei poissa ollessaan ikinä ole vastannut yhteenkään viestiin ja pitää radiohiljaisuutta niin kauan kuin itse kokee tarpeelliseksi. Eilenkin menin itkien nukkumaan, en oikeasti vain enää jaksa odottaa. -AP

Haloo! Sinun olisi pitänyt lopettaa odottaminen tunnin päästä miehen lähdöstä. Nyt on kulunut noin 4 vuorokautta. 96 tuntia.

Vierailija
359/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt hieman ihmettelen tuon miehen vanhempiakin, että eikö he sano kolmekymppiselle pojalleen että mene selvittämään asias? Vaikka minä rakastan lapsiani, niin en ikinä antaisi heidän käyttäytyä noin avopuolisoaan kohtaan. Minä kyllä sanoisin, että mietit nyt mitä haluat ja menet kertomaan sen myös avopuolisollesi, käskisin kasvaa aikuiseksi. Ei jeesus, mitä vanhempia, ei ihme että mies on tuollainen lapsellinen oikuttelija joka ei kestä edes riitoja! Jos minun mieheni tekisi edes yhden kerran tuollaista, niin se olisi heti ero. Minä en jaksaisi olla ikuisen uhmaikäisen kanssa!

Oletko varma, että mies on kertonut vanhemmilleen rehellisen syyn, miksi on neljättä päivää vanhempiensa luona?

Vierailija
360/405 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen olla rauhassa. Odota sen yhteydenottoa, jonka varmasti tulee tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan