Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti eilen ja haluaa erota

Onneton
22.10.2016 |

Eli olemme alle 30 - vuotias pariskunta ja asuneet saman katon alla nyt muutaman vuoden ajan, josta yhdessä olemme olleet melkein saman verran. Hiljattain muutimme vieraalle paikkakunnalle lähemmäs miehen vanhempia ja tiesin jo silloin, ettei meillä mene kovin hyvin. Suhde oli kuitenkin jo paranemaan päin, kunnes mies päätti eilen lähteä riidan jälkeen ja erota estämällä minut kaikin mahdollisin tavoin elämästään. Riita alkoi kotitöistä ja paisui niin isoksi, että mies puki vaatteet päälle ja lähti autollaan pois yöksi vanhemmilleen. Itselle ei tulisi mieleenkään lähteä kesken selvittämätöntä riitaa ja yritinkin soittaa miehelle perään, sekä laittaa lukuisia viestejä. Tänään aamulla mies ilmoitti, ettei yhä halua tehdä sovintoa, vaan ero on hänen mielestään ainoa vaihtoehto. Olimme tehneet riitaa edeltävänä päivänä yhteiset pelisäännöt perustuen aikaisempiin riitoihin, jotta samaa ei enää toistuisi. Mies kuitenkin päätti rikkoa sääntöjä ensin, jonka seurauksena menin pettämään aiemmat lupaukseni. Mielestäni,jos yhteiset säännöt sovitaan, niin molempien osapuolten tulee noudattaa niitä. Yksityiskohtiin en pysty menemään tätä tarkemmin, jotta minua ei tunnisteta. Sama on toistunut aiemminkin ja mies on oleillut silloin useita päiviä vanhempiensa luona, kunnes olen lopulta saanut hänet tulemaan takaisin. Tällä kertaa riita sai alkunsa samoin, kuin viime kerralla eli huusin hänelle, jonka seurauksena hän otti tavaransa ja lähti. Rakastan miestäni eikä ero ole mielestäni ratkaisu. Olen yrittänyt kertoa miehelleni, kuinka paljon ajattelen yhteistä tulevaisuuttamme ja hän myös itse suunnitteli tulevaisuuden suunnitelmia kanssani vielä samana päivänä ennen riitaa. Tänään hän lähti yhdessä suunnitellulle päivämatkalle toiseen kaupunkiin, jonne ei ottanut minua mukaan aamulla. Olen henkisesti aivan rikki ja en tiedä mitä pystyn enää tekemään pelastaakseni suhteeni. Mieheni ei ole koskaan halunnut tuoda asioitamme muille julki ja sen takia terapia ei ole ollut ratkaisu. Miten ihmeessä saisin miehen ymmärtämään, ettei lähteminen ja ero ole ratkaisu. Koen olevani tässä maailmassa niin yksin ja mieheni on ollut aina tukeni, sekä turvani. Minulla ei ole ketään kenen kanssa puhua tästä ja pelkään miehen perheen myös hylkäävän minut täysin tämän myötä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä yhteistä asuntolainaa, mutta olemme puhuneet yhteisestä tulevaisuudesta ja tulevaisuuden suunnitelmat olivat niin hyviä ennen miehen pois lähtemistä. Tätä kirjoittaessa yritän pidätellä itkua ja toivoa vain parasta, että mies tajuaisi kuinka paljon oikeasti välitän hänestä ja tulisi takaisin kotiin.

Kommentit (405)

Vierailija
301/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen25 kirjoitti:

Mä oon jotenkin ihan sanaton. Tekee tosi paljon mieli auttaa sua, koska näen sussa ja tuossa suhteessa jonkinverran samaa kun omassani ja itsessäni. Ihan näin aluksi, mä en ala neuvomaan sinua siinä, että eroa/älä eroa. Mulla ei ole mitään uutta sanottavaa, mitä täällä ei olisi jo sanottu. Ensinnäkin, haet apua läheisriippuvuuteesi. Hyvä että soitit jo terveyskeskukseen. Kuulostaa ettei sinulla ole minkäänsortin itsekunnioitusta, eikä itseluottamusta. Haet siihenkin apua, jos et sitä osaa lähteä itseksesi rakentamaan uudelleen. Sun pitää rakentaa sun itseluottamus itsesi varaan, ei toisen ihmisen. Sun on tiedostettava ongelmat itsesi kanssa.

Ja sitten siihen miksi näen tilanteessanne paljon samaa, on se, että mieheni toimii suuremmissa riitatilanteissa miltei samalla tavalla, hän eristäytyy. Ei tosin lähde muualle yöksi, mutta asunnossa minua karkuun. Ei kestä keskustella asioista kanssani vihaisena. Mulla on ollut iso opettelu sen suhteen, että annan hänelle aikaa rauhoittua. Samanlaista panikointia ja perässä juoksemista mitä sulla, mutta sen olen viimein ymmärtänyt että toiselle on annettava omaa tilaa. Sun elämäsi ei voi pyöriä vaan sen miehen ympärillä, tämäkin sanotaan ääneen täällä sadannen kerran. Sä et voi analysoida sen jokaista liikettä ja hengenvetoa, se on kuluttavaa hänelle ja sinulle. Oletteko te ennen saaneet sovittua? Pyydettyä anteeksi? Pyytääkö hän sinulta anteeksi rauhoituttuaan? Milloin miehesi masennusoireet ensikertaa ilmenivät? 

Tämä on ihan kauheaa kun miehen tavarat pyörii täällä nurkissa ja lupasi jo viikonloppuna ne noutaa. Tulee vain mieleen että epäröikö mies nyt päätöstään vai mistä kiikastaa että ei edes tärkeimpiä ja arvokkaimpia tavaroitaan tule hakemaan kun on sanonut. Mies ei koskaan myönnä tehneensä väärin eikä pyydä minulta anteeksi. Itse pyydän aina anteeksi ja yritän sillä lepyytellä miestä. No ei hyväksy koskaan anteeksipyyntöä ja riita unohdetaan hänen toimestaan eikä siitä enää koskaan saa puhua. Häiritsee ihan kauheasti tällainen. Itse jos eroaisin menisin samantien vuokraamaan auton kuljettajineen ja hakisin saman päivän aikana tavarani pois. Toivon miehen ottavani minuun yhteyttä, minun yhteydenottoihin tuskin kukaan vastaisi. Masennusoireet salasi aluksi minulta pitkään kun kuulemma eivät liittyneet mitenkään suhteeseemme niin ei halunnut tuoda sitä julki. Tuli lopulta ilmi kun hakeutui itse lääkäriin 4 kk sitten. -AP

Onko hän ollut aina teidän suhteenne aikana samanlainen riitojen "sopimisen" tai tässätilanteessa sopimattomuuden osalta, vai onko asia vaan nyt lähiaikoina riitojen ja asioiden kärjistyttyä mennyt siihen, ettei häntä kiinosta puida tai sopia  enää laisinkaan? Mitenkä menet yleensä pyytämään anteeksi? Ihan sanomalla, että anteeksi kun huusin, tai olen pahoillani kun käyttäydyin näin. Vaiko hieman hyökkäävään sävyyn "voitaisiinko keskustella ja sopia nyt heti" tms. Yritän nyt saada kiinni, että kuka tässä rikkoo ja ketä vastaan kaikista räikeimmin..

Tuo on raskasta, että joudut odottamaan kotona yksin epätietoisuudessa. Meillä on ollut myös muutamia raskaita riitoja takana, missä mies on uhkaillut erolla, "ei tässä ole enää mitään muuta mahdollisuutta" ja sen jälkeen jättänyt minut yksin sanojensa kanssa. Se on henkistä väkivaltaa. (mieheni tietää sen, me kuitenkin olemme keskustelleet riitojen päätteeksi ja sovittu. Mutta ei mennä liikaa minun suhteeseeni kuitenkaan)

Mies on ollut aina samanlainen eikä ole halunnut ratkaista riitoja. Olen toki hyökkäävä usein koska mies ei halua sopia ja itse taas haluaisin sopia heti. Pystyn pyytämään kunnolla anteeksi vasta riidan rauhoituttua kun mies on jo lähtenyt ovesta ulos. Olen kuitenkin itkuisena yrittänyt pakottaa miehen sopimaan heti kaiken että voisin pyytää anteeksi. Viestejä olen myös lähetellyt heti miehen lähdön jälkeen perään tuloksetta ja anteeksi olen pyytänyt aina kun mies on tullut "hakemaan" muutamia tavaroitaan ja jatkanut sitten pakomatkaansa. - AP

302/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen25 kirjoitti:

Mä oon jotenkin ihan sanaton. Tekee tosi paljon mieli auttaa sua, koska näen sussa ja tuossa suhteessa jonkinverran samaa kun omassani ja itsessäni. Ihan näin aluksi, mä en ala neuvomaan sinua siinä, että eroa/älä eroa. Mulla ei ole mitään uutta sanottavaa, mitä täällä ei olisi jo sanottu. Ensinnäkin, haet apua läheisriippuvuuteesi. Hyvä että soitit jo terveyskeskukseen. Kuulostaa ettei sinulla ole minkäänsortin itsekunnioitusta, eikä itseluottamusta. Haet siihenkin apua, jos et sitä osaa lähteä itseksesi rakentamaan uudelleen. Sun pitää rakentaa sun itseluottamus itsesi varaan, ei toisen ihmisen. Sun on tiedostettava ongelmat itsesi kanssa.

Ja sitten siihen miksi näen tilanteessanne paljon samaa, on se, että mieheni toimii suuremmissa riitatilanteissa miltei samalla tavalla, hän eristäytyy. Ei tosin lähde muualle yöksi, mutta asunnossa minua karkuun. Ei kestä keskustella asioista kanssani vihaisena. Mulla on ollut iso opettelu sen suhteen, että annan hänelle aikaa rauhoittua. Samanlaista panikointia ja perässä juoksemista mitä sulla, mutta sen olen viimein ymmärtänyt että toiselle on annettava omaa tilaa. Sun elämäsi ei voi pyöriä vaan sen miehen ympärillä, tämäkin sanotaan ääneen täällä sadannen kerran. Sä et voi analysoida sen jokaista liikettä ja hengenvetoa, se on kuluttavaa hänelle ja sinulle. Oletteko te ennen saaneet sovittua? Pyydettyä anteeksi? Pyytääkö hän sinulta anteeksi rauhoituttuaan? Milloin miehesi masennusoireet ensikertaa ilmenivät? 

Tämä on ihan kauheaa kun miehen tavarat pyörii täällä nurkissa ja lupasi jo viikonloppuna ne noutaa. Tulee vain mieleen että epäröikö mies nyt päätöstään vai mistä kiikastaa että ei edes tärkeimpiä ja arvokkaimpia tavaroitaan tule hakemaan kun on sanonut. Mies ei koskaan myönnä tehneensä väärin eikä pyydä minulta anteeksi. Itse pyydän aina anteeksi ja yritän sillä lepyytellä miestä. No ei hyväksy koskaan anteeksipyyntöä ja riita unohdetaan hänen toimestaan eikä siitä enää koskaan saa puhua. Häiritsee ihan kauheasti tällainen. Itse jos eroaisin menisin samantien vuokraamaan auton kuljettajineen ja hakisin saman päivän aikana tavarani pois. Toivon miehen ottavani minuun yhteyttä, minun yhteydenottoihin tuskin kukaan vastaisi. Masennusoireet salasi aluksi minulta pitkään kun kuulemma eivät liittyneet mitenkään suhteeseemme niin ei halunnut tuoda sitä julki. Tuli lopulta ilmi kun hakeutui itse lääkäriin 4 kk sitten. -AP

Onko hän ollut aina teidän suhteenne aikana samanlainen riitojen "sopimisen" tai tässätilanteessa sopimattomuuden osalta, vai onko asia vaan nyt lähiaikoina riitojen ja asioiden kärjistyttyä mennyt siihen, ettei häntä kiinosta puida tai sopia  enää laisinkaan? Mitenkä menet yleensä pyytämään anteeksi? Ihan sanomalla, että anteeksi kun huusin, tai olen pahoillani kun käyttäydyin näin. Vaiko hieman hyökkäävään sävyyn "voitaisiinko keskustella ja sopia nyt heti" tms. Yritän nyt saada kiinni, että kuka tässä rikkoo ja ketä vastaan kaikista räikeimmin..

Tuo on raskasta, että joudut odottamaan kotona yksin epätietoisuudessa. Meillä on ollut myös muutamia raskaita riitoja takana, missä mies on uhkaillut erolla, "ei tässä ole enää mitään muuta mahdollisuutta" ja sen jälkeen jättänyt minut yksin sanojensa kanssa. Se on henkistä väkivaltaa. (mieheni tietää sen, me kuitenkin olemme keskustelleet riitojen päätteeksi ja sovittu. Mutta ei mennä liikaa minun suhteeseeni kuitenkaan)

Mies on ollut aina samanlainen eikä ole halunnut ratkaista riitoja. Olen toki hyökkäävä usein koska mies ei halua sopia ja itse taas haluaisin sopia heti. Pystyn pyytämään kunnolla anteeksi vasta riidan rauhoituttua kun mies on jo lähtenyt ovesta ulos. Olen kuitenkin itkuisena yrittänyt pakottaa miehen sopimaan heti kaiken että voisin pyytää anteeksi. Viestejä olen myös lähetellyt heti miehen lähdön jälkeen perään tuloksetta ja anteeksi olen pyytänyt aina kun mies on tullut "hakemaan" muutamia tavaroitaan ja jatkanut sitten pakomatkaansa. - AP

Oletteko te keskustelleet ikinä rauhassa (ei riidan päätteksi, kun tilanne on tulehtunut) että miksi hän ei halua sopia. tai pyytää anteeksi. Ootko sä ikinä kysynyt häneltä, että miksi sinä juokset karkuun, ja miksi sinä et tahdo sopia riitoja? Kertonut hänelle, että sinua ahdistaa, ja loukkaa jos riidat jäävät roikkumaan ilmaan. Jos kyllä, vastaus? Hänellä on itsensä kanssa ongelmia, kerta ei osaa myöntää virheitään tai pyytää anteeksi ja kaiken hyvän lisäksi karkaa ahdistavasta tilanteesta. Noissa asioissa sinä et oikein voi auttaa, hänen pitää tehdä se työ itse, ja suhteen jatkumisen kannalta olisi aika tärkeää tietä, että tajuaako hän itse, että hänellä on ongelma/ongelmia. 

Ihmisillä on erilaisia tapoja riidellä, käsitellä asioita, käyttäytyä riitatilanteissa. Ketään ei voi myöskään pakottaa sopimaan sillonkun itse haluaisi. Tämän mäkin olen oppinut kantapään kautta. Jokainen ottaa leppyäkseen oman aikansa, mutta jokaisen pitäisi myös osata myöntää virheensä ääneen ja pyytää anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavin ketju pitkään aikaan. Kamalinta mitä voisi enää tapahtua on että ap:n poikaystävä ei häipyisikään. Sillon joutuisin elämään tiedon kanssa että jossain tuppukylässä elää tälläkin hetkellä pariskunta, joista toinen on läheisriippuvainen ja toinen tunnevammainen ja kummatkin voivat parisuhteessaan äärimmäisen huonosti.

Vierailija
304/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei mies kestä sua, mua väsyttää jo sun paskanjauhannan lukeminen.

Vierailija
305/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin nyt sinuna jotain. Siis marssiin vaikka sinne miehen vanhemmille vaatimaan selitystä tai päätöstä mieheltä. Ja ihan vaikka kailottaisin eteisessä asiani. Siinähän voisi samalla miehen vanhemmatkin pohtia mitä oikein on meneillään.

Montako päivää ajattelit vielä odottaa miestä kotiin?

Minun pääni ei kestä epätietoisuutta ja onhan se helpompaa sitten itselle kun tietää mitä tapahtuu.

Toinen vaihtoehto on että pakkaa miehen kamat ja vie ne sinne hänen vanhemmilleen ja ilmoitat että tämä oli sitten tässä.

Vierailija
306/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies palasi ?

Vierailija
307/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin nyt sinuna jotain. Siis marssiin vaikka sinne miehen vanhemmille vaatimaan selitystä tai päätöstä mieheltä. Ja ihan vaikka kailottaisin eteisessä asiani. Siinähän voisi samalla miehen vanhemmatkin pohtia mitä oikein on meneillään.

Montako päivää ajattelit vielä odottaa miestä kotiin?

Minun pääni ei kestä epätietoisuutta ja onhan se helpompaa sitten itselle kun tietää mitä tapahtuu.

Toinen vaihtoehto on että pakkaa miehen kamat ja vie ne sinne hänen vanhemmilleen ja ilmoitat että tämä oli sitten tässä.

Kannatan tuota viimeistä lausetta. Selkäranka suoraksi ja rinta rottingille... laita piste pelleilylle.

Vierailija
308/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole vieläkään palannut. Minulla ei ole autoa eli en pysty hänen tavaroitaan mihinkään kuskaamaan. Ihmettelen suuresti sitä miksi lupaa hakea tavaransa ja sitten ei hae. Miehen kanssa haluaisin puhua mutta olenko antanut hänelle tarpeeksi aikaa sitten jos yritän laittaa hänelle viestiä vielä tänään. Epätietoisuus on ihan kauheaa, en tajua kuka voi tehdä toiselle näin. Vanhempia en millään haluaisi sotkea tähän ja tuskin mitään miehen puolesta kertoisivatkaan tai tietäisivät kun mies ei avaudu heille. Odottaa en oikeasti jaksa enää pidempään. Minun on saatava joko mies tänne tai lähtemään kokonaan pois että saan itseni, sekä elämäni kuntoon. En vain tiedä onko hyvä lähestyä miestäni kun sanoi haluavansa olla minusta erossa. - AP

Vierailija
309/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen25 kirjoitti:

Oletteko te keskustelleet ikinä rauhassa (ei riidan päätteksi, kun tilanne on tulehtunut) että miksi hän ei halua sopia. tai pyytää anteeksi. Ootko sä ikinä kysynyt häneltä, että miksi sinä juokset karkuun, ja miksi sinä et tahdo sopia riitoja? Kertonut hänelle, että sinua ahdistaa, ja loukkaa jos riidat jäävät roikkumaan ilmaan. Jos kyllä, vastaus? Hänellä on itsensä kanssa ongelmia, kerta ei osaa myöntää virheitään tai pyytää anteeksi ja kaiken hyvän lisäksi karkaa ahdistavasta tilanteesta. Noissa asioissa sinä et oikein voi auttaa, hänen pitää tehdä se työ itse, ja suhteen jatkumisen kannalta olisi aika tärkeää tietä, että tajuaako hän itse, että hänellä on ongelma/ongelmia. 

Ihmisillä on erilaisia tapoja riidellä, käsitellä asioita, käyttäytyä riitatilanteissa. Ketään ei voi myöskään pakottaa sopimaan sillonkun itse haluaisi. Tämän mäkin olen oppinut kantapään kautta. Jokainen ottaa leppyäkseen oman aikansa, mutta jokaisen pitäisi myös osata myöntää virheensä ääneen ja pyytää anteeksi.

Mies ei koskaan suostu enää riidan jälkeen keskustelemaan riidasta. Itse haluaisin selvittää asian enkä jättää asiaa muhimaan. Mies sanoo ettei ole tehnyt koskaan mitään väärää joten ei myöskään ikinä ole pyytänyt minulta anteeksi touhujaan. Mies on myöntänyt halunneensa omaa aikaa ja on siksi paennut paikalta hänelle ahdistavasta tilanteesta ettei tarvitsisi jäädä selvittelemään mitään. Olen kertonut miehelle tulevani surulliseksi näistä katoamis tempuista ja haluavani mielummin keskustella asiat läpi sotkematta hänen vanhempiaan tähän. Mies on tähän vastannut että lähtee jos häntä huvittaa ja en voi sitä estää. En oikeasti jaksa enää odottaa milloin mies tulee tänne hakemaan loput tavaroistaan tai tulee kertomaan mitä hän on miettinyt pakomatkansa aikana. Mikäli mies myöntää olevansa valmis näkemään vaivaa suhteemme parantamisen eteen annan hänelle kyllä mahdollisuuden siihen enkä syyttele. Sanon kuitenkin että entisiin tapoihin on tultava jonkinlainen muutos. - AP

Vierailija
310/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita yhtään viestiä, äläkä soita yhtään puhelua.

Ajan antamisella tarkoitetaan sitä, että annat aikaa miehelle ottaa sinuun yhteyttä. Jos hän haluaa palata, se tapahtuu kyllä kun on saanut tarpeekseen. Ja jos ei palaa, ei hän palaisi vaikka kuinka soittaisit ja anelisit.

Et voi odottaa että toinen ihminen on sinulle kaikki maailmassa. Kukaan ei kestä sellaista painetta. Miehesi on muutenkin selkeästi täysin väärä kumppani sinulle.

Päästä mies vapaaksi. Olette molemmat onnettomia, suhteenne ei perustu rakkauteen.

Vierailija
311/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan antamisella tarkoitetaan sitä, että annat aikaa miehelle ottaa sinuun yhteyttä. Jos hän haluaa palata, se tapahtuu kyllä kun on saanut tarpeekseen. Ja jos ei palaa, ei hän palaisi vaikka kuinka soittaisit ja anelisit.

Et voi odottaa että toinen ihminen on sinulle kaikki maailmassa. Kukaan ei kestä sellaista painetta. Miehesi on muutenkin selkeästi täysin väärä kumppani sinulle.

Päästä mies vapaaksi. Olette molemmat onnettomia, suhteenne ei perustu rakkauteen.

Mies on ollut koko viikonlopun nyt poissa. Ihmettelen miten pärjää edes yksillä vaatteilla niin pitkään. Pitääkö minun oikeasti vain odottaa viikkoja täällä kotona häntä katsoen samalla tavaroita, jotka muistuttavat hänestä. Haluan miehen kuitenkin miettivänsä rauhassa ja en halua pilata hänen päätöstään ottamalla liian aikaisin kontaktia häneen. Asunnon kohtalon kannalta olisi kuitenkin hyvä tietää jokin aika kauanko vielä odotan. Jos mies haluaa olla vapaa niin en voi sitä estää tietenkään mutta tulisi edes hakemaan tavaransa pois. -AP

Vierailija
312/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teillä on seuraava vuokranmaksu? Itse ottaisin mieheen yhteyttä hyvissä ajoin ennen eräpäivää, ettei hän sano yhtäkkiä ettei maksa puolia kun Einolle ollut edes asunnossa hetkeen. Sinun pitää nyt miettiä noita käytännön asioita myös. Saat asumistukea kyllä, mutta kelan päätöksissä voi mennä kolme viikkoa..

Vierailija
313/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut koko viikonlopun nyt poissa. Ihmettelen miten pärjää edes yksillä vaatteilla niin pitkään. Pitääkö minun oikeasti vain odottaa viikkoja täällä kotona häntä katsoen samalla tavaroita, jotka muistuttavat hänestä. Haluan miehen kuitenkin miettivänsä rauhassa ja en halua pilata hänen päätöstään ottamalla liian aikaisin kontaktia häneen. Asunnon kohtalon kannalta olisi kuitenkin hyvä tietää jokin aika kauanko vielä odotan. Jos mies haluaa olla vapaa niin en voi sitä estää tietenkään mutta tulisi edes hakemaan tavaransa pois. -AP

Ehkäpä mies käynyt ostamassa uusia vaatteita? Pakkaa ukon kamppeet muovisäkkeihin ja jos ei kuulu mitään muutamaan päivään, niin pistä viesti että kamat on pakattu, ole hyvä ja hae. Älä ulkoista enää päätöksiä muille.

Vierailija
314/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap. Olen pahoillani mutta alan olla kyllä koko ajan enemmän ja enemmän miehesi puolella.

Se, että hän ei halua selitellä/selittää riitoja tai lähtöään, tuntuu lopulta aika ymmärrettävältä:

Olet pelottava takertuja ja jankuttaja, jolle ei mitkään syyt kelpaa. Sinulle puhuminen on turhaa, koska hiot niin kauan, että toinen saadakseen sinut hiljenemään, tulee takaisin (ja miettii samalla miten helkutissa sinusta pääsisi eroon lopullisesti)

Muistutat läheisriippuvaista exääni. Opin pelkäämään puhelimen sointia ja jatkuvaa pohdiskelua ja analyysia mikähän tässä nyt tällä kertaa meni pieleen...ja kaikki turhaan.

Usko minua ap, miehesi ei pidä sinusta enää tarpeeksi halutakseen olla kanssasi. Anna hänen mennä ihan rauhassa ennen kuin hän alkaa suorastaan vihata sinua.

Kämppä-asiat ovat tekosyitä, älä tee niistä  "no niin, nytpäs sinun on ainakin oltava kanssani, hä hää"-juttua.

Siinä on asunto köykäinen asia, kun toinen haluaa lähteä.

Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
315/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska teillä on seuraava vuokranmaksu? Itse ottaisin mieheen yhteyttä hyvissä ajoin ennen eräpäivää, ettei hän sano yhtäkkiä ettei maksa puolia kun Einolle ollut edes asunnossa hetkeen. Sinun pitää nyt miettiä noita käytännön asioita myös. Saat asumistukea kyllä, mutta kelan päätöksissä voi mennä kolme viikkoa..

Vuokra maksettiin miehen lähtöpäivää edellisenä päivänä eli nyt ei tarvitse kuukauteen keskittyä siihen. Kuukautta en kuitenkaan missään nimessä halua odottaa ja varsinkaan kun joudun hakemaan asumistukea saamieni tukien lisäksi jos mies oikeasti lähtee. - AP

Vierailija
316/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä mies käynyt ostamassa uusia vaatteita? Pakkaa ukon kamppeet muovisäkkeihin ja jos ei kuulu mitään muutamaan päivään, niin pistä viesti että kamat on pakattu, ole hyvä ja hae. Älä ulkoista enää päätöksiä muille.

Tässä koko ketjun paras neuvo. Lakkaa istumasta ja odottamasta. Toi on miehen osalta puhdasta manipulointia tai täyttä välinpitämättömyyttä.Miten voit antaa kenenkään kohdella sua noin huonosti! Ei se halua olla sun kanssa ja on liian pelkuri sanomaan päin naama. Sä et saa koskaan sitä keskustelua mitä kaipaat, kaiken sun kertoman perusteella miehestäsi ei ole aikuiseen parisuhteeseen.

Vierailija
317/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mahdollista tuokin. Hänen tavaroihinsa en aio koskea, sen olen päättänyt. Mieshän ihan selvästi odottaa minulta tätä tavarat ovat pakattuna viestiä ettei tarvitsisi itse tehdä mitään. Tulkoot pakkaamaan omat tavaransa jos niin tahtoo. Käytän aikani mielummin arjen askareisiin etten rohmahda täysin. - AP

Vierailija
318/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä koko ketjun paras neuvo. Lakkaa istumasta ja odottamasta. Toi on miehen osalta puhdasta manipulointia tai täyttä välinpitämättömyyttä.Miten voit antaa kenenkään kohdella sua noin huonosti! Ei se halua olla sun kanssa ja on liian pelkuri sanomaan päin naama. Sä et saa koskaan sitä keskustelua mitä kaipaat, kaiken sun kertoman perusteella miehestäsi ei ole aikuiseen parisuhteeseen.

Helpommin sanottu kuin tehty. Varmaa manipulointia tämä on mutta kyllä miehenkin pitää se tietää etten ikuisesti häntä odota ja jos sanoo lähtevänsä ja seisovansa sanojensa kanssa niin saisi ottaa samantien kaikki tavarat mukaansa. - AP

Vierailija
319/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miten hankalaa elämäsi tulee olemaan, jos jatkat miehesi kanssa. Jos ihminen ei osaa käsitellä hankalia asioita kuin pakenemalla, joudut joka kerta kärsimään yksinäsi. Lasten ja työn tuomat kuviot, ei vaan toimi tuollaisen kanssa. Lähde vielä, kun voit. Jätä se asunto miehellesi, kun hän siellä tahtookin asua, kantakoon vastuun vuokrista ja vuokrasopimuksesta. Mene sossun luukullevja pyydä lainaa, jotta pääset omillesi ja lähemmäs mahdollisia työpaikkoja. Sinä itse teet itsestäsi onnellisen!

Vierailija
320/405 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi hämmästyy, kun palaa asuntoon ja oletkin poissa. Huonekaluja, et välttämättä tarvitse niitä saa ilmaiseksi joka fb:n palstalla. Kun saat töitä, alat pikku hiljaa tekemään asunnostasi itsesi näköisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä