Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on lainaa? Mitä lainaa se on? Kaduttaako?

Vierailija
21.10.2016 |

Olen ottamassa monien lainattomien vuosien jälkeen asuntolainaa, kun muutan kenties pienempään mutta sijainniltaan parempaan asuntoon. Miten paljon teillä muilla on lainaa ja mitä lainaa? Miten olette selvinneet lainanmaksusta?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 8000e jäljellä, ei muuta lainaa. Ihan kohta tuokin on jo maksettu. :) Kiva tunne kun 42 vuotiaana pääsee jo sellaiseen tilanteeseen ettei ole yhtään lainaa. :)

Vierailija
22/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pahimmillaan  asunto-, mökki- ja autolainaa yhtä aikaa. Saatiin maksettu ne pois noin 10 v sitten. 

Silloin oppi aika säästäväisesti elämään ja aina etsittiin halpoja vaihtoehtoja hankintoihin. Vähän on jäänyt se pihistäminen päälle, vaikka nyt on kertynytkin sitten  säästöjä ja sijoituksia. Vieläkin tuntuu vähän hassulta, että auton voi vaihtaa uudempaan ottamatta lainaa tai osamaksulla. Samaten asunnon remontit voi maksaa heti pois.

Meillä oli tietysti onni, että oltiin molemmat vakitöissä ajan tapaan.

Ja ei kaduta.

Nyt aletaan vakavasti liputtaa pitkästä aikaa koronnousua. Ruotsi on huolissaan, kun siellä on kokonainen sukupolvi, joka on huoletta ottanut ja saanut ilman vakuuksia pitkäaikaista lainaa esimerkiksi asuntoihin ja povattu koronnosto nostaisi kuluja noin 2000 euroa vuodessa. Joillekin se voi tehdä tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä lainoja (remppa + autot) on jäljellä n.15 000 ja opintolainaa 9 000. Kaduttaa ja harmittaa ja toisaalta taas ei. Pakko oli lainaa hakea, kun ilman ei pärjännyt. Toisaalta parin vuoden sisällä tarvitaan asuntolainaa talon rakentamiseen, silloin sitä velkaa vasta onkin!

Vierailija
24/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa jäljellä 2300e, lyhennän sitä koko ajan.

H&M kulutusluottoa hieman alle 500e.

Tuo h&m laina kaduttaa, toisaalta ei nyt niin kamalasti. Olen hoitovapaalla vielä hetken joten olen hoitovapaalla saanut ostettua lapsille ja itselle pakollista vaatetta ilman että olisi tarvinnut hirveesti kiristää vyötä. Lyhennän sitä joka kuukausi, mutta maksan pois sitten ekasta palkasta kun töihin palaan. 

Vierailija
25/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa miehen kanssa jäljellä joku 190 000 €, lyhennetään n. 1200/kk. Ei todellakaan kaduta, ollaan molemmat säästäväisiä ja asumiskulut pieniä niin helposti onnistuu. Tykkään paljon kodistamme ja mielellään siitä maksaa lainaa hiljalleen pois. Edellisessä kodissa naapurit oli ihan kamalia, oli ihanaa päästä pois niiden sekopäiden keskeltä.

Vierailija
26/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään lainaa. Asumme hyvässä vuokra-asunnossa minä, mies ja lapsi. Mutta jos jonkin lainan haluaisinkin ottaa, olisi se asuntolaina. Silloin olisi oltava aika varma, että asuinalue olisi hyvä ja asunto hyvässä kunnossa, hinta-laatusuhde hyvä. Emme ole lähivuosina kuitenkaan asuntoa ostamassa koska toisen tulot ovat vähän epävarmat ja saattamme muuttaa toiseen kaupunkiin. Tee niinkuin parhaaksi näät :)

Vierailija
27/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo velkaa ja omistusasunnossa asun.

Vierailija
28/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 70 000e opintolainaa. Opiskelin ulkomailla. Ei kaduta, koska hyvä koulu ja hyvä ammatti. Sain valmistumisen jälkeen heti töitäkin.

Vierailija
29/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöveroon  jokunen 10-tonni 

Vierailija
30/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän reilu 70 000€, remonttilaina+asuntolaina.

Vierailija
31/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12400 e opintolainoja :-D Vähän kaduttaa, kun ois voinu vielä enemmän matkustaa noilla ja ottaa tatskoja ;) 

Vierailija
32/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liity lainaan vaan muihin menoihin. niitä joillain enemmän ku toisilla. seuraan blokia, joka on hyvä esimerkki, ei kylläkää ole yhtää pöyhkeä vaan iha kiva seurata! www.westendmum.fi

Vierailija
33/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 000 egeä on velkaa, huonekaluja ja muuta kukutusjuhlaa. Asuntolainaa ei onneksi ole.

Vierailija
34/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 100 eur luottokorttivelkaa. Siinä kaikki.

Vierailija
35/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa yksin minulla noin 200 000 euroa jäljellä.

Helposti onnistuu maksaminen, ei kaduta pätkääkään.

Vuokraa maksaisin itselleni sopivasta ehkä 800-1000 euroa kuukaudessa. Nyt asumiskulut noin 1150 euroa josta 750 euroa lainan lyhennystä eli menee ne rahat omaan taskuun.

Vuokraa vastaava eli omasta taskusta pois jäävä osuus on siis yhtiövastike ja lainan korko, yhteensä noin 400 eli alle puolet siitä jos olisin vuokralla.

Vierailija
36/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 105 000 (minun osuuteni lainasta), opintolainaa 2000 ja luottokortilla 2000 (ollaan matkusteltu runsaasti hiljattain, ja lennot ostan aina luotolta - makselen sitten rauhassa pois noin 500 e/kk).

En kadu mitään. Ostimme tämän talon 2014, siksi lainaa on vielä runsaasti. Viimeinen lainaerä on tämänhetkisen suunnitelman mukaan vuonna 2032. Asun isossa omakotitalossa, mutta maksan kuukausittain asumisesta about saman verran kuin ystäväni helsinkiläisyksiössä. Matkustamme monta kertaa vuodessa.

Vierailija
37/112 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 15.000€, sijoitusasuntolainaa 25.000€ ja muuta sijoituslainaa 100.000€. Ei kaduta. Näiden ansiosta omaisuutta on kertynyt 20 vuodessa yli 500.000€. 

Vierailija
38/112 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa puolison kanssa yhteensä noin 90k eikä tietenkään kaduta koska se on asuntolainaa. Muutoin asuisimme vuokralla. Asunnon arvo on kuitenkin yli tuplasti sen mitä lainaa jäljellä.

Olen tosi säästäväinen ihminen eikä mulla ole koskaan ollut muita lainoja. Mieluummin säästän etukäteen. Ollaan säästetty esim häät, kattoremontti ja keittiöremontti etukäteen. En käytä edes luottokorttia muihin kuin nettiostoksiim ja matkavarauksiin, inhoan velaksi elämistä. Asuntolaina on poikkeus, se on mielestäni lähes aina järkevää lainaa.

Oikea meininki. Tänä päivänä säästäminen tuntuu olevan ihan vierasta. Sitten ihmetellään kun kaikki tulot menee lyhennyksiin!

Vierailija
39/112 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettimokkulasta 12 € lyhennystä jäljellä.

Vierailija
40/112 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo, sijoitusasunto, mökki meren rannalla. Ei enää velkaa, aika vasta loppunut, pariskunta, nelikymppiset, lapset jo maailmalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi