Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on lainaa? Mitä lainaa se on? Kaduttaako?

Vierailija
21.10.2016 |

Olen ottamassa monien lainattomien vuosien jälkeen asuntolainaa, kun muutan kenties pienempään mutta sijainniltaan parempaan asuntoon. Miten paljon teillä muilla on lainaa ja mitä lainaa? Miten olette selvinneet lainanmaksusta?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa 13000. Kaduttaa, mutta toisaalta muitakaan vaihtoehtoja ei ole ollut (asun helsingissä ja käyn töissä lisäksi).

Vierailija
82/112 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa 12k jäljellä. Helppo lyhentää nykyisillä tuloilla. Olen menossa takaisin opiskelemaan ja otan silloin lisää velkaa (korko alle 1%). 

Muutaman vuoden päästä tarkoitus myös ostaa asunto (HKI), velkaa aiotaan miehen kanssa sitä varten ottaa n. 200K. Ei stressaa, ollaan hyviä käyttämään rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

€70 000 asuntolainaa. Asun itse ulkomailla ja vuokralainen maksaa lainaa puolestani ja vuokrasta käteen jää joka kuukausi €150. Ei kaduta.

Vierailija
84/112 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa on ja vuoden ollut ulosotossa,kaikki!

Oma paha,paha moka!

mika meni pieleen? olisitko voinut etukäteen varautua?otitko liikaa lainaa ? jäitkö työttömäksi?

Vierailija
85/112 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa on ja vuoden ollut ulosotossa,kaikki!

Oma paha,paha moka!

mika meni pieleen? olisitko voinut etukäteen varautua?otitko liikaa lainaa ? jäitkö työttömäksi?

Ehkä kaikki nuo edellä mainitut yhteensä =)

Vierailija
86/112 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa sijoitusasuntolainaa noin 100 000 euroa. Me emme sitä juuri maksa, joskus satasen tai pari. Vuokralainen maksaa suurimman osan siis.

Vierailija
87/112 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 85t, ei kaduta.

Luottokorttivelkaa 2700e, ja kaduttaa, mutta maksan sen nyt pikkuhiljaa pois kun sain töitä.

Vierailija
88/112 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 11.000 € opintolainaa. Takaisinmaksu alkaa loppuvuonna. Lainasta joka euro tuli tarpeeseen ja oli hyvä sijoitus. Lainan turvin ei tarvinnut tehdä töitä kuin kesäisin, jos niitä oli. Valmistumisen jälkeen olen puolessatoista vuodessa säästänyt 15.000 euroa, joten selviän takaisnmaksusta oikein hyvin. Seuraavaksi sitten säästöjen turvin asuntolaina :)

Vierailija
89/112 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahta asuntolainaa maksan toinen 6000e jäljellä, sukulaiseni asunnosta osan omistan.Toinen, perheeni asunto 215000 E jäljellä miehen kanssa puoliksi. Molemmat Helsingisssä. Ei kaduta. Itse tähän tilanteeseen toivoin pääseväni, koska tuntuu olevan helpoin tapa kerryttää omaisuutta. Sitten olen taas eri mieltä jos työpaikat menee alta.

Vierailija
90/112 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaduttaisi? Asuminen maksaa aina ja omassa asuminen on aina halvepaa kuin toisen omassa asuminen.

Aikoinaan haettiin talon rakentamiseen lainaa miljoona makrkkaa, no eihän se riittänyt ja tarvittiin 200 tuhatta markkaa vielä lisälainaakin, eikä se talo ihan silläkään tullut valmiiksi vaan viimeistelyä tehtiin tiilistä ja myhemmin otetiin vielä 10t€ lisää lainaa keskeneräisyyksien loppuun saattamiseen ennen lopputarkastusta.

Ehdottomasti kannatti. Nyt meillä on ehkä noin 220 tuhannen euron panoksella hankittu noin 200 neliön ja 380 tuhannen euron talo ja asumiskulut ilman lainaa on noin 400€/kk.

Myöhemmin on otettu lainaa auton vaihtoon, lasten vaihto-oppilasvuosiin ja piennen työttömyysjakson jälkeen nostettiin pankista lainaa luottokorttivelkojen maksuun.

Nykyisissä lainoissa on vajaa 10 vuotta maksettavaa, siinä ne rullaa niin pitkään kuin palkka tulee ajallaan. Jos jäisi pitkäksi aikaa työttömäksi, niin jotein järjestelyjä pitäisi jossain vaiheessa tehdä, luultavasti ensimmäisenä talo myyntiin ja pienempi sekä halvempi tilalle. Myynnistä jäävällä rahalla voisi kuitata kaikki lainat pois.

Vierailija
91/112 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa puoliksi miehen kanssa noin 170 000 e. Ei kaduta, tämä on ensimmäinen omistusasunto minulle ja kerralla hankittiin sellainen, ettei tarvitse moneen vuoteen miettiä isompaan vaihtoa. Kävi myös ihan älytön tuuri asuntokaupoissa, kun miehen kaksio meni vaihdossa niille, joiden asunto me taas ostettiin. Lainamenot on kuukausitasolla hyvin kohtuulliset ja kun sai mm. kalliin kylppärilainan yhdistettyä toisen isokorkoisen pikkulainan kanssa, niin meille molemmille jää kktasolla enemmän rahaa muuhun käyttöön, kuin aiemmin. Mä olen niin tyytyväinen, kuin olla voi. Vaikka minun työt loppuisi jossain vaiheessa, niin lainamenot kestää minun työttömyysjaksonkin.

Vierailija
92/112 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 45000 €

Asuntolainaa sijoitusasuntoon 65000€

Ei kaduta.

Vierailija
93/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään lainaa eikä velkaa millekään taholle.

Tosin en omista juurikaan mitään ja asun halvassa vuokra-asunnosssa.

Olen joskus ollut hyvinkin veloissani mutta en onneksi nyt.kaikki on maksettu!

Vierailija
94/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen 120 000k asuntolainaa yhteensä miehen kanssa.

Ja ei todellakaan kaduta. Talon arvo vantaalla on n. 250 000e, eli ei mikään ylellinen lukaali, mutta meidän tarpeisiin just passeli. Tonttiakin vois puolet myydä hyvällä hintaa jos kiperä paikka tulisi.

Lyhennys n. 800e /kk. yhteenlasketut netto tulot pyörii siinä 5000e/kk.

Toki tässä vielä remppaamista on. Mutta vastaavat talot vuokralle maksais sen n. 1500e. Eikä meistä ole kummastakaan asumaan missään kerrostalossa, ollaan okt ihmisiä molemmat. Ylipäänsä, mitä ruuhkasuomesta 800e/kk sais edes vuokralle?? Eli siinähän se.. ton takia ei kaduta pätkääkään!!! Halvemmaksi tulee, ja asumisviihtyvyys täysin kohdillaan.

Vierailija
95/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 64t jäljellä. Ei kaduta mut ahdistaa kun on noin paljon vielä velkaa. Hyvin selvitään maksusta ja ahdistus helpottaa hetkeksi kun ajattelen että sama raha menisi vuokraan toiselle kun nyt se menee oman varallisuuden kartuttamiseen.

Vierailija
96/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa omasta kodista noin 250000, sijoitusasunnosta 95000. Ei juurikaan hirvitä. Sijoituslainassa korkosuojaus. Osakkeissa ja rahastoissa noin 50000, käteistä varmaan samanverran (työttömyysbufferi, olen yrittäjä eli ei ansiosidonnaista)

Vierailija
97/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppälainaa yli 400 tonnia. Paljonhan se, mutta kämpän arvo reilusti enemmän ja kuukausituloista alle neljännes menee asumiskuluihin.

Vaikka kämpän arvo olisi reilusti enemmän, niillä hinnoilla realisointi voi olla vaikeaa/aikaa vievää eikä arvo välttämättä sinällään realisoidu jos markkinat ei kohtaa. Mutta toivotaan parasta!

Vierailija
98/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Yli 10 vuotta sitten viimeiset lainat ok-talosta maksettu. Ikää 43v.

Vierailija
99/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojousto.

Ei kaduta.

Käytän sitä sijoittamiseen.

Kerralla maksettava.

Vierailija
100/112 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa miehen kanssa yhteensä 134 000, luottokortilla 3000 e (maksettu lentoja ja hotelleja mutta tulee kuitatuksi ensi kuun bonarista). Halvempaa asuminen näin kuin vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän