Ei kannata tilata mitään Sports Directistä ja toimittajaa DHL kannattaa myös välttää
Tilasin 24.8. urheilutavaraa Sports Directista. 18.9. sain tiedon, että kahta tilaamaani tuotetta ei ole varastossa ja minulle palautettiin rahat niistä. Kun muut tuotteet vihdoin olivat tulossa, toimittaja DHL yritti ilmeisesti ensimmäisen kerran tuoda pakettini sopimatta minkäänlaista toimitusaikaa parisen viikkoa sitten, sillä sähköpostiin tuli toissa viikolla ilmoitus "uudelleenjakelusta", joten varasin kuljetusajan viime viikon maanantaille klo 17-21 (päivystäpä siinä sitten 4 tuntia kotona paketin takia?!) ja arvatkaa vaan, kuuluiko pakettia missään. No tänään (kyllä, itsekin vitkastelin...) soitin DHL:lle ja sanoin, ettei viikko sitten tilattua pakettikuljetusta ole näkynyt missään. Eikä asiakaspalvelija vastannut siihen yhtään mitään syyksi! Ihme kyllä saimme puhelimessa sovittua kuljetuksen tälle illalle, mutta jälleen, olisi ollut kiva tietää edes arvioitu toimitusaika, eli kuski olisi voinut soittaa. Miettikää siis, 24.8. tilatun paketin sain 17.10. Kaiken lisäksi kuljetus maksaa Suomeen noin 10 €. En voi suosittella kumpaakaan firmaa, Sports Directia lähinnä hitauden ja inventaariovirheiden takia ja DHL:ää, koska toiminta on näköjään käsittämätöntä sekoilua. :D
Kommentit (21)
No voithan sie käydä siellä kaupassa ostoksilla.
Hassua. Itse tilaan lähes aina heiltä. Joskus tulee alle viikossa, joskus menee 3 viikkoa. Mutta heidän hinta-laatusuhteensa on todella hyvä ja aina on tullut oikeat tavarat, oikeaa kokoa. E tulisi mieleenkään lopettaa heiltä tilaamista.
Olen tilannut tuolta tavaraa 2-5 kertaa vuodessa jo 5 vuoden ajan ja ikinä ei ole ollut ongelmia. Aiemmin paketit toi dhl mutta nykyään posti. Molemmilla firmoilla kaikki sujuu, paketit on toimitettu viikossa tilauksesta.
Että sinänsä vauhkoat ihan turhasta kun yhdebn kerran perusteella tuomitset.
Toi on niin tavallista kyllä, mutta saat tavaran kuitenkin. Eri juttu suomen postin kanssa. Tilaat ja maksat tavaran kotiin kuljetettua mutta ikinä ne ei sitä tuo
Joo mä lopetin kanssa tilaamasta verkkokaupoista jotka käyttävät DHL:ää. DHL yrittää säästää siinä, etteivät soita (kuten ennen oli tapana) asiakkaille etukäteen ja sovi toimitusta. Ei, nykyään vievät paketin päivällä kotiosoitteeseen vaikka valtaosa suomalaisista on töissä tai opiskelemassa tai eläkeläiset ovat usein asioilla.
Toimitusajat ovat sellaiset, että joudut väkisin olemaan töistä poissa saadaksesi paketin, ellet satu pääsemään viimeistään neljältä. Tulee kallis paketti jos pitää ottaa palkatonta lomaa.
Ainoa vaihtoehto on että voivat toimittaa työpaikalle. Niin, mutta on sellaisia työpaikkoja, jonne ei voi paketteja toimittaa muuten kuin että DHL:ää tullaan vastaan ovelle ja kun eivät pysty sopimaan tarkkaa aikaa, niin eihän kukaan 6 tuntia voi työpaikan ovella seisoa odottamassa kuriiria kuin kuuta nousevaa.
"Palvelu" perustuu amerikkalaiseen elämänmenoon, että kotona on aina joku, joko perheenäiti tai palvelija tai että kerrostaloasunnossa on portieeri, jolle paketin voi jättää. Suomessa homma ei vaan toimi noilla ehdoilla. Käsittämätöntä on vielä palvelun hinta, että oikein erikseen maksaa siitä helppoudesta että saa sen paketin suoraan itselleen -- mutta juu, noilla ehdoilla ei homma toimi tässä maassa.
Dhl laittaa aamulla tekstarin ja pyytää kertomaan mihin ja miten sen paketin haluaa. Esim itse pyydän sen usein työpaikalle tai lähetän valtakirjan ja annan ohjeen jättää paketin autotallin taakse.
Siinä voi samalla kertoa kuskille sen ovikoodinkin.....
Lähinnä vituttaa usasta tulevien pakettien tullauspalvelumaksu...mutta olenpa oppinut huomioimaan senkin etukäteen.
Mä oon aina ollut tosi tyytyväinen DHL:ään, kotiovelle tulleet tilaukset ja tosi nopeasti.
Ite tilaan kans sieltä kerran-pari vuodessa ja oon aina ollu tyytyväine. Tilasin just kauheen kasan kutei ja kenkii kuukaus takaperi ja ne tuli paris viikossa (ei ollu kyl DHL kuljettamas) kuljetus makso 20€ ja kaikki oli muute kunnos mut yhet kengät oli kyl mielenkiintone moka siel varastotyöntekijöilt... piti olla kokoo 5,5 kenkien laatikos luki 4,5. No myin eteenpäi ja ostaja pisti viestii et kengät oli eri kokoo! Toine siis 4,5 eli 37 ja toine 35 :D
Mitä ihmettä? Mulle ollaan aina molemmilta (DHL, UPS) soitettu joko etukäteen tai sitten ovelta. Aina olen saanut sovittua paketin toimituksen ihan fiksusti eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Dhl laittaa aamulla tekstarin ja pyytää kertomaan mihin ja miten sen paketin haluaa. Esim itse pyydän sen usein työpaikalle tai lähetän valtakirjan ja annan ohjeen jättää paketin autotallin taakse.
Siinä voi samalla kertoa kuskille sen ovikoodinkin.....Lähinnä vituttaa usasta tulevien pakettien tullauspalvelumaksu...mutta olenpa oppinut huomioimaan senkin etukäteen.
Voi kun laittaiskin sen tekstarin niin ei olisi mitään ongelmaa, mutta kun se tekstari tosiaan tulee vasta sitten kun pakettia on yritetty toimittaa. Jotenkin niin älytöntä että kuski seisoo alaovella paketti kourassa ja näpyttää tekstaria että pakettia ei pystytty toimittamaan koska on ovikoodi sen sijaan että kysyisi sen ovikoodin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mulle ollaan aina molemmilta (DHL, UPS) soitettu joko etukäteen tai sitten ovelta. Aina olen saanut sovittua paketin toimituksen ihan fiksusti eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia.
Muutama vuosi sitten ups tosiaan soitti aamulla ja kertoi toimitusajan mutta ei enää. Tai ei ainakaan Vantaalla ja sama homma on dhln kanssa. Niillä sentään on niitä omia pakettiautomaatteja mihin paketin voi kätsästi ohjata mutta upsit joutuu itse noutamaan niittytieltä.
Toi on niin tavallista kyllä, mutta saat tavaran kuitenkin. Eri juttu suomen postin kanssa. Tilaat ja maksat tavaran kotiin kuljetettua mutta ikinä ne ei sitä tuo
Vierailija kirjoitti:
Tämä olikin normaali tapa toimia joskus vuonna 2012, mutta eipä ole mun kokemuksen mukaan enää ollut moneen vuoteen vaan aina joutuu nykyisin tappelemaan. Lähettävät paketin jota ei ole saatu toimitettua asiakkaalle myös nopeasti takaisin lähettäjälle.
Mun mielestä on myös epäreilua, että joutuu maksamaan paketin toimituksesta kotiin saman summan kuin jo se toimitetaan laatikkoon. Eihän se ole sama asia.
Nuo kuriiripalvelut on suunnattu yrityksille, joissa on aina joku paikalla tai jonne voi vain lastauslaiturille heittää paketin. Kuluttajapalvelut ovat vain lisätuloja, kuriirifirmoja ei kiinnosta lainkaan niiden kehittäminen, koska kuluttajahan ei maksa heille mistään.
Ärsyttävästi ovat vain hintakilpailuun menneet mukaan, ja entistä useammasta verkkokaupasta ei pysty tilaamaan tuon takia. Itsellä on sellainen tilanne, että olen päivät töissä, työpaikalle ei voi tuoda henkilökohtaisia paketteja ja autoa ei ole, joten en pysty lähtemään mihinkään 10 kilometrin päähän varikolle etsimään kotiinkuljetuksella luvattua pakettia. Pitää syynätä todella tarkkaan, että löytyy nettikauppa, joka toimittaa tavallisen postin kautta, niiden toimipisteet on sentään sijoitettu kuluttajia ajatellen.
Onpa outoa. Me käytetään upsia ja dhl:ää todella paljon, aina soittavat etukäteen ja tuovat paketin joko jomman kumman työpaikalle sovittuna aikana tai kotiin, jos joku on kotona. Paketit tulleet myös ihan ajoissa. Ei kertakaikkiaan mitään ongelmia. Toisin kuin postin kanssa! Sen kanssahan ei nykyään juuri muuta olekaan kuin ongelmia ja "palvelu" peestä, mutta hinnoittelukin kyllä sellaista, että on hinnoitellut itsensä pois pelistä jo ajat sitten.
Outoa. Tilasin Sports Directista vaatteita kesällä ja DHL kuljetti ne meille kotiovelle. Kaikki toimi hyvin. Ei mitään valittamista. Tilaus saapui perille noin viikossa. Toimitus maksoi tosiaan sen 10 euroa, mutta ei todellakaan ole paha hinta, kun miettii, että toivat sillä hinnalla paketin suoraan kotiovelle!
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kannattaa välttää ihan kaikkia nettikauppoja jotka käyttää joko dhl:ää tai upsia, nämä kaksi kuljetusfirmaa on niin p*rseestä etten ymmärrä miksi kukaan käyttää näitä. Mikä p*rkeleen idea on koko kotiinkuljetuspalvelussa kun asiakas saa kuitenkin itse metsästää pakettia pitkin pitäjiä kun nämä ei niitä toimita perille asti.
Kuinka vaikeaa se on kuskille soittaa ja sanoa että paketti on alaovella, tuletko kuittaamaan? Nämä kuitenkin sujuvasti osaavat lähettää tekstarin siitä alaovelta että pakettia ei saatu ovikoodin takia toimitettua ja pakettisi on noudettavissa osoitteesta x.
Miks mun pitää soittaa kuskille
Pääasia ettei suomesta osta mitään:)
Itseasiassa kannattaa välttää ihan kaikkia nettikauppoja jotka käyttää joko dhl:ää tai upsia, nämä kaksi kuljetusfirmaa on niin p*rseestä etten ymmärrä miksi kukaan käyttää näitä. Mikä p*rkeleen idea on koko kotiinkuljetuspalvelussa kun asiakas saa kuitenkin itse metsästää pakettia pitkin pitäjiä kun nämä ei niitä toimita perille asti.
Kuinka vaikeaa se on kuskille soittaa ja sanoa että paketti on alaovella, tuletko kuittaamaan? Nämä kuitenkin sujuvasti osaavat lähettää tekstarin siitä alaovelta että pakettia ei saatu ovikoodin takia toimitettua ja pakettisi on noudettavissa osoitteesta x.