Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ne ovat AINA etuajassa. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan oikeaan aikaan?

Vierailija
30.09.2025 |

Mikähän tässäkin taas oli vikana... Asiallinen ja hyvä keskustelu.

Toinen näkökanta myöhässä keskusteluun

Jos sovitaan, että tullaan kylään klo.18.00, niin ei se tarkoita klo 17.00. Emme ole välttämättä kotona ja vaikka olisimmekin, niin meillä voi olla askareet vielä kesken. 

Itse pidän jos vieraat tulevat mieluummin 18.15 kuin 17.45 jos ja kun tasalta tuleminen ei onnistu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käsitä näitä tyyppejä. Jos on sovittu, että tavataan klo 13.00, niin viimeistään 12.30 tulee jo viestiä "oon jo täällä! Meneekö sulla vielä kauan?". Miten on niin vaikeaa olla ajallaan?

Vierailija
2/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta! Omassa lähipiirissä on näitä jotka eivät tunne kelloa.

Jos sovitaan yhteiskyydistä ja hakuaika on klo 18, niin klo 17.20 tulee viestiä että "täällä olen jo, voisit pikkuhiljaa tulla..." Stnan raivostuttavaa. Tai juhlat alkavat klo 12, niin nämä ovat jo heti yhdentoista jälkeen repimässä ovenkahvaa. Järjestelyt vielä kesken, juhlavaatteet vaihtamatta ja tarjoilut viimeistelemättä, roskiksetkin pitäisi vielä viedä ulkoroskiksiin.

Näille ei puhe tehoa eikä kellotaulun opettaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on osoitettu mieltä, jopa suututtu, kun saavun täsmällisesti paikalle.  "Me luultiin jo ettet sä tuu ollenkaan!" "Kyllä pitää tulla hyvissä ajoin!"  Jne. Aaarrgggh!!!

Vierailija
4/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon aina etuajassa koska en halua myöhästyä mutta missään nimessä en tunge kotiin/tapaamispaikalle liian aikaisin, luumuilen nurkan takana.

Vierailija
5/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä välillä kuskailee mua ja aina ilmoitan hakuajan niin, että siinä on varoaikaa. Tulee kuitenkin etuajassa vaikka olen sanonut monta kertaa, että mä laitan itseäni vielä valmiiksi loppuun asti ja olen kyllä autossa ajallaan. Sitten välillä mutisee siitä, että olet myöhässä vaikka en olekaan. On joskus kuskannut mun tytärtäkin ja tytär alkoi lopulta tehdä niin, että meni autoon tasan silloin kun oli sovittu vaikka näki toisen pihassa.

Ei tarvitse tulla 10-15 minuuttia aiemmin kun se varoaika on jo huomioitu.

Vierailija
6/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä välillä kuskailee mua ja aina ilmoitan hakuajan niin, että siinä on varoaikaa. Tulee kuitenkin etuajassa vaikka olen sanonut monta kertaa, että mä laitan itseäni vielä valmiiksi loppuun asti ja olen kyllä autossa ajallaan. Sitten välillä mutisee siitä, että olet myöhässä vaikka en olekaan. On joskus kuskannut mun tytärtäkin ja tytär alkoi lopulta tehdä niin, että meni autoon tasan silloin kun oli sovittu vaikka näki toisen pihassa.

Ei tarvitse tulla 10-15 minuuttia aiemmin kun se varoaika on jo huomioitu.

Tämä on muuten vanhemman väen erikoisuus. Mennään joka paikkaan liian ajoissa. Kaupat avautuvat klo.9.00. Siellä ollaan jo 8.30 ihmettelemässä miksei pääse sisään.

Vierailija
7/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tajua näitä etuajassa tulijoita. Miksi?

Minusta on mukavampi olla paikalla vähän aiemmin kuin myöhässä. Elämäni ei ole mitään sekuntipeliä, jossa maailma kaatuu, jos paikalla on 10min etuajassa eikä sekunnilleen silloin, kun on sovittu. 

Miksi se ei toimi toisinpäin? Ei elämä ole sekuntipeliä jos tulee 10 min myöhässä.

Koska esim. elokuva alkaa silloin, kun sen on kerrottu alkavan eikä sinne enää pääse, jos on 10min myöhässä. Sama homma monissa muissakin asioissa. Lisäksi myöhästyminen antaa huonon kuvan. 

Vierailija
8/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tajua näitä etuajassa tulijoita. Miksi?

Minusta on mukavampi olla paikalla vähän aiemmin kuin myöhässä. Elämäni ei ole mitään sekuntipeliä, jossa maailma kaatuu, jos paikalla on 10min etuajassa eikä sekunnilleen silloin, kun on sovittu. 

Miksi se ei toimi toisinpäin? Ei elämä ole sekuntipeliä jos tulee 10 min myöhässä.

Koska esim. elokuva alkaa silloin, kun sen on kerrottu alkavan eikä sinne enää pääse, jos on 10min myöhässä. Sama homma monissa muissakin asioissa. Lisäksi myöhästyminen antaa huonon kuvan. 

Miksi sinäkin vihjaat, että täsmällisyys = myöhästyminen?  Kun ei ole.

Vierailija
9/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi myöhästyminen antaa huonon kuvan. 

Samoin hyvissä ajoin etuajassa oleminen. Sitä on syytä pahoitella ihan samoin kuin myöhästymistä. Jos olet 30-45 minuuttia liian aikaisin paikalla niin se antaa sinusta huonon kuvan.

Vierailija
10/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti pyysi hakemaan Helsinki-Vantaan lentokentältä. se kone laskeutuu 18:15 niin jos silloin kuudelta olet siellä? 

Vierailija
11/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hömelö kutsuu ihmisiä kylään niin tiukalla aikataululla ettei ole kerennyt laittaa kaikkea valmiiksi vähintään puolta tuntia ennen. Minuuttiaikataulu on ihan turhaa kotioloissa, jos joku tulee vähän etuajassa ja toinen vähän myöhässä niin mitä sitten, ei kukaan voi pitemmältä matkalta niin tarkalleen arvioida saapumistaan, riippuu liikenteestä ja kelistäkin.

Vierailija
12/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just perhejuhlat. Äitini oli kampaajalla 45 min ajoissa, vanhemmat juhlapaikalla kaksi tuntia ajoissa. 

Vierailija
13/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen voi kuule kutsuun täsmentää.

Kakku leikataan kello 17, ole paikalla silloin tai älä ole. Tai  toiseen suuntaan, tervetuloa koska tahansa kuuden jälkeen.

Vierailija
14/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä kutsuun täsmentää ihan mitä haluaa, silti siellä on ihmisiä 40 min ajoissa. Eihän tässä ole kyse niistä ihmisistä, jotka ovat normaalisti ajoissa, vaan niistä jotka ovat törkeän ajoissa. Jos kakku leikataan klo 17 niin nämä kyselevät klo 16:40 että vieläkö se kakku on leikkaamatta? 

Vierailija
15/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää mennä tunti etuajassa, se ei haittaa ketään.

Vierailija
16/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina etuajassa, mutten ikinä mene esimerkiksi kaverille ennen sovittua aikaa. Olen itse päättänyt olla ajoissa, joten voin ihan hyvin odottaa vähän aikaa ulkona ennen sisälle monia.

Vierailija
17/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää mennä tunti etuajassa, se ei haittaa ketään.

Juuri näin. Hyvähän se on olla ajoissa!

Vierailija
18/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etuajassa, koska on epäkohteliasta myöhästyä. En pysty kontrolloimaan ulkoisia tekijöitä, joten pitää jättää liukumavaraa.

Vierailija
19/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etuajassa, koska on epäkohteliasta myöhästyä. En pysty kontrolloimaan ulkoisia tekijöitä, joten pitää jättää liukumavaraa.

Kuten esimerkiksi matkaan menee 20 minuuttia, niin saavut paikalle 30-40 minuuttia aikaisemmin? Varaat siis noin kolminkertaisen ajan ulkoisiin tekijöihin. Yhä edelleen, tässä ei puhuta normaalista ajoissa olemisesta kymmenisen minuuttia ennen vaan ihan liian aikaisin olemisesta. Ymmärrän, että kaikilla ei ole näitä liian aikaisessa olevia ihmisiä ympärillään niin tätä ongelmaa on hankala ymmärtää.

Vierailija
20/20 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka sanoo kellonajan ja onkin usein reilusti etuajassa, kun päätti keskenään, että voitais jo mennä ja sitten on naama näkkärillä, kun minä suunnittelin lähdön sen mukaan kuin hän sanoi kellonajan ja hän joutuu odottamaan. Hänellä on myös tapana tehdä toisinpäin eli sanoo, että pitää olla viimeistään menossa kello x, kun on tämän jälkeen sitä ja tätä ja pitää ehtiä, ja sitten onkin reilusti myöhässä eikä yhtäkkiä mikään kiire minnekään. ADHD-piirteitä, ilmeisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme