Lihavuusleikkaus vai ei?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus vaan ja sen jälkeen totaalinen elämäntapa muutos ja ruokailutottumukset uusiksi
Leikkaus on aina todellinen ja nopea apu .
Miksei sitä elämäntapamuutosta voi tehdä ilman leikkausta / miksi sen elämäntapamuutoksen ja ruokailutottumukset muuttaisi leikkauksen jälkeen?
Oisko.... pienentynyt vatsalaukku.
Vatsalaukun koolla ei ole merkitystä.
Ei tietenkään, ihan huvikseen niitä leikellään. Tulee sellainen plasebo-vaikutus.
Niitä leikataan sen takia, että kun henkilö ei muuten kykene hillitsemään jatkuvaa ylensyöntiään, niin leikataan mahalaukku niin pieneksi, että siihen jäljelle jäävään pikkupussukkaan ei enää yksinkertaisesti pysty ahtamaan suuria määriä ruokaa.
No daa!
Ahmija ei todellakaan leikata koska se pieneksi leikattu maha ensin venyy ja lopulta repeää ahmimisen vuoksi.
Käyn dialyysi- eli keinomunuaishoidossa sairaalassa 3x viikossa 4 tuntia kerrallaan koska sairastan synnynnäistä munuaisvikaa. Dialyysi alkoi viime marraskuussa, mutta ei liity ylipainoon, josta olen kärsinyt melkein koko aikuisikäni. Olen laihduttanut usein, mutta aina lihonut takaisin korkojen kanssa.
Dialyysi jatkuu koko loppuikäni ellen saa uutta munuaista eli pääse elinsiirtoon. En kuitenkaan pääse edes siirtolistalle ennenkuin painoindeksini on alle 30. Siihen on matkaa yli 20 kg, koska olen jo pudottanut lähes 10. Olen muuten terve aktiivinen ihminen, mutta dialyysi rajoittaa elämää tosi paljon.
Hakeutumiseen lihavuusleikkaukseen voi siis olla nonta syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alottaa siitä että jättää hiilarit kauppaan. Tummat leivät, tummat makaroonit, kokojyväriisit , perunat jne.
Ostaa näiden tilalle vihanneksia ja tekee niistä ruokaa. Käyttää kauden vihanneksia niin tulee halvemmaksi.Lihaa voi korvata herneillä ja pavuilla.
Pelkillä kasviksilla ei ihminen pärjää. Lihaa ei voi korvata kasviksilla. Vilja ei ole välttämätön ihmisen ravinnossa.
Niin selitätkö vielä, että miksi lihaa ei voi korvata millään? haluaisin tieteellisen tutkimuksen nähdä tästä?
Kumma , kun useiden tieteellisten tutkimusten mukaan vegaaneilla on vähiten syöpää, sydän -ja verisuonitauteja ja ylipainoa.
lisäksi he saavat useita ravintoaineita enemmän kuin sekasyöjät ,heillä on alempi kolesteroli ja verenpaine ja pidempi elinikä.
Ja täysjyväviljoja on turha demonisoida , joillekin eivät selvästi käy, mutta suurimmalle osalle kyllä. Ihmisen kokonaisterveydelle kuidun saanti ja suolistobakteerit ovat huomattavasti tärkeämpi seikka kuin proteiinin saannin laskeminen.
Proteiinihehkutus on täysin teollisuuden luoma rahastuskeino ihan samanlailla kuin maitoteollisuuden luoma kuva maidosta luiden lujittajana ja terveyden edistäjänä.
Lihavuusleikkaus on varmaankin tyhmintä mitä ihminen on ikinä keksinyt.
Lisää ruokavalioon oikeaa, puhdasta kasvisvoittoista ruokaa eli kasviksia , marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, täysjyväkauraa, linssejä , papuja, kvinoaa , silloin tällöin vaaleaa kalaa ja äyriäisiä jos halut , siemeniä, tummaa riisiä ja pastaa, spelttiä,tattaria , marjajauheita , kaura/soijajogurttia , täysjyväpuuroja, avokadoa , probiootteja.
Jätä kaikki teollinen sonta pois muutenkin .
Syö vatsa täyteen, äläkä yritä ns.laihduttaa. alat vaan syödä ruokaa mikä on keholle ja suolistolle oikeaa ruokaa. Aluksi vaan päätät syödä niin, se alkaa lopulta se tapa palkita etkä halua palata enää vanhaan.
Paino putoaa, energiatasot nousevat, mieliala kirkastuu ja veriarvot ja verenpaine parantuvat.
Älä ole luovuttaja ja valitse leikkausta.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Jos olet päästänyt itsesi noin lihavaan kuntoon, niin ei sinulla ole kuitenkaan tahdonvoimaa laihduttaa. Lähes kellään ei ole. Eli laihdutusleikkaukseen ja tervetuloa hoikkuus ja liikkumisen helppous.
Ihan omasta kokemuksestani voin kertoa, että useimmilla lihavuusleikkaukseen päätyvillä on kokemusta varmaan melkein kaikista tarjolla olevista kuureista jos rahapussi ne on mahdollistanut ja laihdutusneuvojen lukeminen on niin sanotusti ihan jokapäiväistä "leipää".
Minä laihdun nyt ravitsemusterapeutin antamalla dieettiohjeella pari kiloa kuukaudessa mutta siitä huolimatta on jäänyt automaatioksi tsekata päivän vinkit ainakin nettilehdistä vaikka tiedän etteivät ne ole edes tarkoitettu minulle.
Toki liikkuminen on jo nyt helpompaa vaikka olen vieläkin lihava. Kotitöitä tekee ihan mielikseen eikä tarvi hikisenä nuoren ihmisen puuskuttaa. Ei tämä ole mikään pikatie onneen.
Etkä kuitenkaan voinut ilmoittaa sen kaupan nimeä :)
Sano se nimi nyt äläkä vikise !
Hiukan lihaa luiden päälle, jookos?