Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiitos hakemuksestanne. Saimme 204 hakemusta"

Vierailija
15.10.2016 |

Huh. Hain työpaikkaa, johon vaatimuksena soveltuva korkeakoulututkinto. En ole kymmeneen vuoteen hakenut töitä. Minulla on vakituinen työpaikka, mutta uusi työ kiinnostaisi. Tämä paikka vaikutti kiinnostavalta, mutta näytti kiinnostavan aika montaa muutakin. Paikkaa haki 204 hakijaa. Tämä kaiketi aika tavallista nykyään, mutta silti hämmästyin!

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Mä sain vakituisen työn 58 hakijan joukosta alkuvuodesta. Ei tarvinnut olla edes korkeakoulutettu, oikeastaan kolmisen koulutusta riitti, mulla niistä kaksi pätevyydeltäni.

Vierailija
2/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maaennu, mun kahta edellistä paikkaa haki nelisensataa. Yksi aina valitaan, mikset se voisi olla sinä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vuoteen 2016.

Vierailija
4/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Itseäni hiukan huvitti, kun kysäisin brittitutulta, että onko Englannissa noin yleistäen vaikeaa saada duunia. Vastaus oli, että on, yhtä paikkaa voi hakea kymmenenkin ihmistä! Sama tyyppi kertoi kuinka hyvä tuuri hänen langollaan kävi, kun samaa työtä oli kuitenkin hakenut kaksi muutakin, ja lanko sai paikan. :D No joo.

Vierailija
5/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nykyisen työni 1.5v sitten niin että olin ainoa hakija. Firma ei halunnut aloittaa rekryprosessia ja kysyivät tutusta vuokrafirmasta, jossa olin juuri käynyt toista paikkaa varten haastattelussa, suosittelivat minua, sitten haastatteluun ja testeihin ja työpaikka oli mun.

Vierailija
6/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain paikkaa, johon vaatimuksena soveltuva korkeakoulututkinto (löytyy). Työkokemustakin on jo hieman. Kävin haastattelussa. Lopputulos: 10 hakijaa, ketään ei valittu.

Tervetuloa lamaan.

Vierailija
7/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut valtion virastossa töissä jonkun aikaa, kahdessa eri virastossa. Muutama paikka tuli avoimeksi sinä aikana. Kaikkiin oli vähintään sata hakijaa, yhteen sen jälkeen kun olin jo lähtenyt 301. Yhtä lukuunottamatta kaikkiin otettiin sellainen, joka jo oli töissä ko. virastossa. Sitten kun siihen yhteen otettiin ulkopuolelta, määräaikaiset olivat katkeria. Mutta pomo halusi, että välillä otetaan uuttakin verta. 

Vierailija
8/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin jo periksi. Tulee vain kieltäviä vastauksia tai ei vastausta ollenkaan.

Vierailija
9/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut valtion virastossa töissä jonkun aikaa, kahdessa eri virastossa. Muutama paikka tuli avoimeksi sinä aikana. Kaikkiin oli vähintään sata hakijaa, yhteen sen jälkeen kun olin jo lähtenyt 301. Yhtä lukuunottamatta kaikkiin otettiin sellainen, joka jo oli töissä ko. virastossa. Sitten kun siihen yhteen otettiin ulkopuolelta, määräaikaiset olivat katkeria. Mutta pomo halusi, että välillä otetaan uuttakin verta. 

Valtiolta työn haku on ihan turhaa ulkopuolelta, sen olen huomannut. Muutamassa haastattelussa olen käynyt vuosien saatossa, ja aina paikan on saanut joku talon sisältä. Ihan byrokratiaa vaan että laitetaan virat julkiseen hakuun, ja ajanhukkaa muille hakijoille.

Vierailija
10/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pari kertaa setvinyt hakija kasaa, ei sillä oikeasti ole merkitystä onko hakijoita 50-200, uskon että saman verran on ns varteen otettavia. Uskomattoman moni aloittaa hakemuksen " Olen 28 v naimisissa oleva nainen/ olen 55v vuotias mutta harrastan tanssia enkä ole koskaan pois töistä/ olen blaablaablaa ja vaimoni on tietokonealalla" , eli tästä valitettavasti helposti karsiutuu nämä kenellä ei ole hakemusta silmäilemällä mitään annettavaan yrityksen tulokseen, tämä ei välttämättä ole näin ja jos ei hakijoita olisi 200 näistäkin varmaan puhuttamalla löytäisi jotain relevanttia osaamista, mutta kun sitä relavanttia osaamista osataan laittaa siihen hakemukseen, ei tämmöisellä saatteella pääse haastatteluun. Seuraavan erän voi rankata pois sillä että ei ole yhtään relevanttia kokomusta/koulusta , sitten ollaan jo pienehkössä määrässä: tässä vaiheessa valittavasti karsiutuu jos palkka pyyntö on 1-2k enemmän kk kuin mitä ajateltu vaikka olisi millaiset paperit. Sitten loput, ehkä 10 kpl lähdetään lukemaan tarkkaa sitä CVtä ja katsomaan mitä on tehty , ja siihen pinoon pääsee kun on hyvä saatekirje jossa puhutaan jostain muusta kuin omasta elämästä, palkkatoive on ok, ja kokemusta sekä jotain alan koulutusta. 

Vierailija
11/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se työn saanti on vain omasta itsestä kiinni!! Kyllä töitä tekevälle riittää!! Nih!!!!

Vierailija
12/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolta työn haku on ihan turhaa ulkopuolelta, sen olen huomannut. Muutamassa haastattelussa olen käynyt vuosien saatossa, ja aina paikan on saanut joku talon sisältä. Ihan byrokratiaa vaan että laitetaan virat julkiseen hakuun, ja ajanhukkaa muille hakijoille.

Jostainhan ne työntekijät valtiolle ulkopuolelta pääsevät. Itse hain yhtä paikkaa ilman suhteita, pääsin ja sain jatkoa työlle. 

Vierailija
13/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan ne työntekijät valtiolle ulkopuolelta pääsevät. Itse hain yhtä paikkaa ilman suhteita, pääsin ja sain jatkoa työlle. 

Tukityöllistettyjä ja oppilaitosten harjoittelijoita, joita sitten otetaan ensin määräaikaisiksi. T. se virastossa ollut. 

Vierailija
14/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä virastossa töissä olevana täytyy olla samaa mieltä. Tai voi olla että on joitakin paikkoja, joissa toimitaan eri tavalla, mutta meillä avoin virka on lähes aina pedattu talossa pitkään olleelle määräaikaiselle. En muista että viimeisten kuuden vuoden aikana meille olisi tullut ketään ns. ulkopuolista. Yksityiseltä puolelta on oikeastaan turha yrittääkään.

Vierailija
15/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pari kertaa setvinyt hakija kasaa, ei sillä oikeasti ole merkitystä onko hakijoita 50-200, uskon että saman verran on ns varteen otettavia. Uskomattoman moni aloittaa hakemuksen " Olen 28 v naimisissa oleva nainen/ olen 55v vuotias mutta harrastan tanssia enkä ole koskaan pois töistä/ olen blaablaablaa ja vaimoni on tietokonealalla" , eli tästä valitettavasti helposti karsiutuu nämä kenellä ei ole hakemusta silmäilemällä mitään annettavaan yrityksen tulokseen, tämä ei välttämättä ole näin ja jos ei hakijoita olisi 200 näistäkin varmaan puhuttamalla löytäisi jotain relevanttia osaamista, mutta kun sitä relavanttia osaamista osataan laittaa siihen hakemukseen, ei tämmöisellä saatteella pääse haastatteluun. Seuraavan erän voi rankata pois sillä että ei ole yhtään relevanttia kokomusta/koulusta , sitten ollaan jo pienehkössä määrässä: tässä vaiheessa valittavasti karsiutuu jos palkka pyyntö on 1-2k enemmän kk kuin mitä ajateltu vaikka olisi millaiset paperit. Sitten loput, ehkä 10 kpl lähdetään lukemaan tarkkaa sitä CVtä ja katsomaan mitä on tehty , ja siihen pinoon pääsee kun on hyvä saatekirje jossa puhutaan jostain muusta kuin omasta elämästä, palkkatoive on ok, ja kokemusta sekä jotain alan koulutusta. 

AP jatkaa tähän: Onko näin? Oma työhakemukseni alkaa myös itseni esittelyllä ja muutamalla lyhyellä lauseella elämäntilanteestani (en nyt sentään harrastuksiani). Siitä siirryn sitten kokemukseen ja osaamiseen. Olen tämän mallin "kopioinut" mieheni työhakemuksesta, ja hän on ollut varsin menestyksekäs työnhaussa. Juuri nappasi entistä paremman pestin. Olen myös itse rekrytoinut nykytyössäni aika paljon. Aika moni hakemus alkaa kutakuinkin esimerkkisi tavoin enkä itse ole näitä hakemuksia heittänyt roskakoriin...

Vierailija
16/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukityöllistettyjä ja oppilaitosten harjoittelijoita, joita sitten otetaan ensin määräaikaisiksi. T. se virastossa ollut. 

Näin juuri. Monesti meillä urapolku on mennyt niin, että joku on tullut harjoittelijaksi tai työkokeiluun, sen jälkeen saa sijaisuuden ja muita määräaikaisia pätkiä, kunnes onnekkaimmat saavat vakiviran jonkun lähtiessä talosta. Joskus porukkaa on roikotettu lähes kymmenen vuotta määräaikaisina, jolloin katson heidän todellakin ansainneen sen vakiviran sen sijaan että siihen palkattaisiin joku random tyyppi talon ulkopuolelta.

Vierailija
17/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 857 hakee työpaikkaa ja sinua ei valita, niin todennäköisesti työhakemuksessasi on jotain vikaa.

Sinun tule nyt päivittää työnhakutaitojasi te-toimiston kurssilla jossa opetetaan kolme kuukautta kuinka teet esimerkiksi ceeveen ja kysyt puhelimessa onko teillä töitä.

Terv työkkärin asjantuntia.

Vierailija
18/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo edes paha: kerran tuli vastaus, etten päässyt haastatteluun ja hakijoita oli 600, paikkoja auki vain kaksi. 

Vierailija
19/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä varmaan sitten onkin tuollaista, meillä ei ole yhtään tuollaisia tai en ainakaan ole tietoinen... Korkeintaan opiskelijoita, jotka ovat lähiaikoina valmistumassa.

Itse olin vastavalmistunut maisteri, jolle oli lottovoitto saada heti kokoaikainen oman alan työ.

Vierailija
20/193 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut kaksi kertaa vakituisen viran valtiolta ihan yksityisen puolen firmasta tulleena. Kumpikin näistä siis ihan eri virastossa. Ei siis ole mitenkään mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi