"Kiitos hakemuksestanne. Saimme 204 hakemusta"
Huh. Hain työpaikkaa, johon vaatimuksena soveltuva korkeakoulututkinto. En ole kymmeneen vuoteen hakenut töitä. Minulla on vakituinen työpaikka, mutta uusi työ kiinnostaisi. Tämä paikka vaikutti kiinnostavalta, mutta näytti kiinnostavan aika montaa muutakin. Paikkaa haki 204 hakijaa. Tämä kaiketi aika tavallista nykyään, mutta silti hämmästyin!
Kommentit (193)
Niin no kivaa se on teillä jotka haette noita muodollisesti pätevyyksiä vaativia virkoja, koska niissä saatte edes jotain feedbackia prosessista. Toista se on minulla joka haen turvaluokiteltuja tehtäviä joista ei saa tietoa edes kirveellä. Tulee vain viesti että "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut teihin."
Vierailija kirjoitti:
Niin no kivaa se on teillä jotka haette noita muodollisesti pätevyyksiä vaativia virkoja, koska niissä saatte edes jotain feedbackia prosessista. Toista se on minulla joka haen turvaluokiteltuja tehtäviä joista ei saa tietoa edes kirveellä. Tulee vain viesti että "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut teihin."
Mä en ole nähnyt yhtäkään oikeaa feedbackiä tässä ketjussa. Itse olen saanut usein ihan seikkaperäiset muistiinpanot haastattelijalta ja niistä on tosi paljon hyötyä. Eikö se ole hakijan oikeuksin pyytää niitä.
Jos ei pääse haastatteluihin, on vastaus tietenkin lyhyt, mutta minulle on ihan sama onko se "ei nyt" tai "ei nyt, koska hakijoita oli paljon".
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, en ole rekryammattilainen mutta olen menestyksekkäästi laatinut paljon hakemuksia. :) Ehdottaisin että aloittaisit hakemuksesi esim näin: "Olen vuonna 2013 valmistunut laivanrakennuksen diplomi-insinööri ja työskentelen tällä hetkellä Turun telakalla suunnittelemassa risteilyaluksia. Haen tarjoamaanne työtä sillä määräaikainen työni Turussa päättyy lokakuussa 2016." Ehkä saat kiinni esimerkistäni. :P Eli kärkeen koulutus ja nykytilanne ja miksi haet paikkaa. Tsemppiä työnhakuun!
Tässähän on selvästi tomera toimen ihminen, jolla on hommat hanskassa ja tekeminen luontaista. Tulisitko meille haastatteluun, niin jutellaan lisää?
T. Joskus rekryävä 46 😎
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, en ole rekryammattilainen mutta olen menestyksekkäästi laatinut paljon hakemuksia. :) Ehdottaisin että aloittaisit hakemuksesi esim näin: "Olen vuonna 2013 valmistunut laivanrakennuksen diplomi-insinööri ja työskentelen tällä hetkellä Turun telakalla suunnittelemassa risteilyaluksia. Haen tarjoamaanne työtä sillä määräaikainen työni Turussa päättyy lokakuussa 2016." Ehkä saat kiinni esimerkistäni. :P Eli kärkeen koulutus ja nykytilanne ja miksi haet paikkaa. Tsemppiä työnhakuun!
Miksi juuri tämä vastaus on saanut näin paljon alapeukkuja?
Selittäkää nyt edes joku!
Koulutuksen ja työkokemuksen näkee CV:stä, ei niitä kannata toistaa heti ensimmäisenä. Mitä sinä osaat mitä voit tarjota juuri tälle yritykselle, sen perusteella millainen ilmoitus heillä oli? Mikä on osaamisesi ja vahvuutesi - nämä eivät ole sitä että olet valmistunut X ja teet nyt töitä Y. Ja mitä tulee motivaatioon hakea tätä nimenomaista paikkaa, surkein mahdollinen syy on kertoa "koska tarvitsen mitä tahansa töitä syystä X". Yritystä kiinnostaa miksi haluaisit juuri heille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka otatte vain niitä, joilla on työkokemusta. Missä se työkokemus pitää saada? Jos ette saa kokeneita, oma vikanne, kun kukaan ei ota kokematonta, ei sitä kokemusta tule.
Kokemus pitää saada töistä, ei kai siinä sen kummempaa ole. Opiskeluajan loppupuolella kannattaa tehdä jonkin verran oman alan töitä, voivat hyvin olla alkuun jotain "matalampitasoista" kuin oma ammattikuva.
Suoraan koulusta tulevan hyvän hakijan, jolla on vähän työkokemustakin, olisin heti ilolla palkkaamaan äitiyslomansijaiseksi, ja muutaman vuoden kokemuksella (tai tuon äitiysloman sijaisuuden jälkeen sen saman hyvän tyypin) vakitöihin.
Kokemusta tarvitaan siksi, että meidän alalla (kuten hyvin usealla muullakin) koulussa opetetaan perustiedot ja -taidot, joilla pääsee liikkeelle. Varsinainen ammattitaito lähtee sitten rakentumaan sen päälle.
Oman kokemukseni mukaan ihmisillä on yleensä lähes poikkeuksetta todella vahva ja myönteinen käsitys omasta osaamisestaan ja ammattitaidostaan. Näin myös niissä tapauksissa, missä sitä ammattitaitoa ei edes ole. Työelämässä tiedot vanhenevat todella nopeasti (toki on vähän alakohtaista tämäkin), mutta ei kymmenen vuoden takaisella tiedolla tee enää paljon mitään. Lisäksi jos ihminen on käynyt koulun eikä sen jälkeen ollut alalla, siitä opetetusta on tallella enää pieni siivu, sillä ilman aktiivista toistoa ihminen tutkitusti unohtaa suurimman osan oppimastaan.
Yksinkertaistettuna haen siis sitä, että työntekijällä olisi oma näkemys siitä, millä tavalla työnkuvan kuuluva asia x olisi hänen mielestään parasta tehdä. Koulusta suoraan tulleella on käsitys kolmesta neljäsosasta x:ään sisältyvistä asioista, viisi vuotta kotona olleella on jonkinasteinen käsitys x:n sisällöstä ja muutaman vuoden työssä ollut osaa kertoa, että häneltä x sujuu parhaiten silleen että y, voinko tehdä täälläkin niin.
T. 46
Millä alalla olet? Tosi hyviä kommentteja mielestäni.
"Millä alalla olet? Tosi hyviä kommentteja mielestäni." <--- Ja tämä tarkoitettu 46:lle, lainaus ei onnistunut.
Vielä jatkan siitä, miksi en mielelläni palkkaa pitkään kotona olleita, vaikka tästä kyllä varmasti tulee useammalle huono mieli.
Oman kokemukseni mukaan pitkään kotona lasten kanssa olleet ovat työssä ihan ihmeellisen hitaita. Siis tämä juttu on heti päivänä 1, eikä se tekemisen tahti siitä kamalasti parane. Ilmeisesti kai kotiin jäävät etupäässä ne, joille työelämä on liian hektistä - en usko, että kotonaolo heistä tekee hitaita.
Lisäksi iso osa pitkään kotona olleista haluaa tulla töihin seurustelemaan ja hoitamaan sosiaalisia suhteitaan. Töissä saa toki olla kivaakin, mutta on jotenkin järkkyä huomata, että asiakasta voidaan pitää yli kymmenen minuuttia odottamassa ihan vaan siksi, että toinen kertoo jossakin mitä ruokaa eilen teki, oliko se hyvää, millaista unta viime yönä näki, millä kulkuneuvolla tuli tänään töihin, mitä Citymarketissa on tällä viikolla tarjouksena, mitä tarjouksia aikoo ostaa ja blaablaablaa. (Ja tämä tarina on tosi, vaikka hyvin poliittisesti epäkorrekti onkin.)
En tunne työkkärin kuvioita, mutta oletan että sieltä patistellaan hakijoita hakemaan. Puolet hakijoista vaan on sellaisia, että eihän heitä niillä spekseillä palkkaa kukaan. Ainakin jos on ollut yli viisi vuotta pois työelämästä, kehottaisin ehdottomasti hakeutumaan muutamaksi kuukaudeksi työkokeiluun päivittämään ja syventämään tietojaan ja/tai kurssittautumaan alan täydennyskoulutuksessa vaikka sitten omalla rahalla. Jos siis ihan oikeasti sinne työelämään haluaa pitkän tauon jälkeen palata. Sillä vaivannäöllä osaaminen lisääntyy ja se antaa myös työnanrajapuolelle kuvan, että hakija todella aktiivisesti haluaa työllistyä ja tehdä sen eteen parhaansa eikä hae vain kun työkkäri käski.
T. 46
Vierailija kirjoitti:
"Millä alalla olet? Tosi hyviä kommentteja mielestäni." <--- Ja tämä tarkoitettu 46:lle, lainaus ei onnistunut.
Toivottavasti et pahastu jos en kerro. 😃 Naisvaltaisella alalla kuitenkin, kuten ehkä rivien välistä voi lukea.
T. 46
Laittakaa joku tänne pätkä omasta työhakemuksestanne paikkaan x. Itse en osaa kirjoittaa hyvää hakemusta, ja netistäkin kun googlailee, niin mitään omasta mielestäni hyvää ei tule vastaan. Kavereidenkin hakemuksia lukiessa kaikki ovat hyviä, ahkeria ja nopeita oppimaan. Se mitä taidoista puuttuu, niin innolla korvataan!
Jos minulla on esim tradenomin paperit taloushallinnosta ja opiskelen sähkötekniikkaa yliopistossa, niin miten voisin yrittää hakea esim tekniikan alan sisäänpääsytasonhommia (eli esim jotain linjastoa tehtaalla?)?
Samaa kuraa kuin muilla "Hei! Haen paikkaanne kokoonpanijana tehtaallanne Oulussa. En tiedä kokoamisesta mitään, mutta olen näppärä sormillani, ja paperilla ymmärrykseni riittää tähän kuraan, josta maksatte huikeat 9e tunnilta? Suurinosahan teillä linjastohommissa on itseoppineita duunareita, mutta palkatkaa nyt yks älykkö yliopistosta jookos, sillä onhan selvää, että en viihdy näissä hommissa puolta vuotta pidempää" Juu-u. Vaikka ironian jättäisi pois, niin mitään järkevää en saa kirjoitettua. Saati miten kyseisen tilanteen oikeasti kuvailee fiksusti? Kun faktahan on, että tuollainen paikka pitäisi saada alkuun muutamaksi kuukaudeksi, jonka jälkeen olisi kokemusta, jotta voisi hakea muita paikkoja.
No se haettava paikka ainakin jo hakemuksen otsikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pari kertaa setvinyt hakija kasaa, ei sillä oikeasti ole merkitystä onko hakijoita 50-200, uskon että saman verran on ns varteen otettavia. Uskomattoman moni aloittaa hakemuksen " Olen 28 v naimisissa oleva nainen/ olen 55v vuotias mutta harrastan tanssia enkä ole koskaan pois töistä/ olen blaablaablaa ja vaimoni on tietokonealalla" , eli tästä valitettavasti helposti karsiutuu nämä kenellä ei ole hakemusta silmäilemällä mitään annettavaan yrityksen tulokseen, tämä ei välttämättä ole näin ja jos ei hakijoita olisi 200 näistäkin varmaan puhuttamalla löytäisi jotain relevanttia osaamista, mutta kun sitä relavanttia osaamista osataan laittaa siihen hakemukseen, ei tämmöisellä saatteella pääse haastatteluun. Seuraavan erän voi rankata pois sillä että ei ole yhtään relevanttia kokomusta/koulusta , sitten ollaan jo pienehkössä määrässä: tässä vaiheessa valittavasti karsiutuu jos palkka pyyntö on 1-2k enemmän kk kuin mitä ajateltu vaikka olisi millaiset paperit. Sitten loput, ehkä 10 kpl lähdetään lukemaan tarkkaa sitä CVtä ja katsomaan mitä on tehty , ja siihen pinoon pääsee kun on hyvä saatekirje jossa puhutaan jostain muusta kuin omasta elämästä, palkkatoive on ok, ja kokemusta sekä jotain alan koulutusta.
AP jatkaa tähän: Onko näin? Oma työhakemukseni alkaa myös itseni esittelyllä ja muutamalla lyhyellä lauseella elämäntilanteestani (en nyt sentään harrastuksiani). Siitä siirryn sitten kokemukseen ja osaamiseen. Olen tämän mallin "kopioinut" mieheni työhakemuksesta, ja hän on ollut varsin menestyksekäs työnhaussa. Juuri nappasi entistä paremman pestin. Olen myös itse rekrytoinut nykytyössäni aika paljon. Aika moni hakemus alkaa kutakuinkin esimerkkisi tavoin enkä itse ole näitä hakemuksia heittänyt roskakoriin...
Jos elämäntilanteesi on olennainen rekrytointiin vaikuttava asia niin varmasti sitten kannattaa esittäytyä näin, mutta kyllä mä olen parille kaverille saman kertonut ja ihmeesti on se duuni löytynyt kun hakemus ei ala " olen 2 lapsen äiti...." , jos ei haeta lastenhoito alalle. Hienoa että itse jaksat valita myös näistä, ihan mielenkiinnosta haluaisin sitten tietää millä teet valinnan 100 hakemuksesta? Mun mielestä se että onko kokemusta 3v tai 5 v on epäolennaista, mieluummin palkkaan 3v kokemuksella jos hakukirjeessä kerrotaan olennaista ( ei perhesuhteita tai vaimon työpaikkaa), se 5v kokemuksella joka tekee huonon saatteen häviää 3v kokemukselle. ( ja mun firma on siis yksityinen, saamme palkata kenet haluamme, eikä "pätevintä" kuin julkisella kait on tapana)
Jos firmanne bisnesmalli ei rakennu työhakemusten kirjoittamisen varaan niin kannattaisi kuitenkin pyrkiä rekryämään ne bisnesmallin kannalta pätevimmät työntekijät eikä parhaita työhakemusten kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa joku tänne pätkä omasta työhakemuksestanne paikkaan x. Itse en osaa kirjoittaa hyvää hakemusta, ja netistäkin kun googlailee, niin mitään omasta mielestäni hyvää ei tule vastaan. Kavereidenkin hakemuksia lukiessa kaikki ovat hyviä, ahkeria ja nopeita oppimaan. Se mitä taidoista puuttuu, niin innolla korvataan!
Jos minulla on esim tradenomin paperit taloushallinnosta ja opiskelen sähkötekniikkaa yliopistossa, niin miten voisin yrittää hakea esim tekniikan alan sisäänpääsytasonhommia (eli esim jotain linjastoa tehtaalla?)?
Samaa kuraa kuin muilla "Hei! Haen paikkaanne kokoonpanijana tehtaallanne Oulussa. En tiedä kokoamisesta mitään, mutta olen näppärä sormillani, ja paperilla ymmärrykseni riittää tähän kuraan, josta maksatte huikeat 9e tunnilta? Suurinosahan teillä linjastohommissa on itseoppineita duunareita, mutta palkatkaa nyt yks älykkö yliopistosta jookos, sillä onhan selvää, että en viihdy näissä hommissa puolta vuotta pidempää" Juu-u. Vaikka ironian jättäisi pois, niin mitään järkevää en saa kirjoitettua. Saati miten kyseisen tilanteen oikeasti kuvailee fiksusti? Kun faktahan on, että tuollainen paikka pitäisi saada alkuun muutamaksi kuukaudeksi, jonka jälkeen olisi kokemusta, jotta voisi hakea muita paikkoja.
Ehkäpä esimerkkityösi nyt ei ole kovin noheva. 😝 Sinuna hakisin kesätöitä ensi kesäksi ja siinä hakemuksessasi kerrot olevasi n. vuosikurssin sähkötekniikan opiskelija, jolla on opinnot hyvällä mallilla. Olet suuntautumassa x ja erityisen kiinnostunut y, lopputyösi aiot tehdä aiheesta z. Kerrot etsiväsi mitä tahansa omaan alaasi liittyvää kesätyötä joko koko kesäksi (aikaväli mainittu) tai lyhyemmäksi aikaa, tarvittaessa olet myös halukas aloittamaan osa-aikaisesti aiemminkin. Voit naputella avoimen hakemuksen vaikka kymmeneen firmaan, ja hyvin mahdollisesti niistä joku voisi hyötyä kesäsijaisesta.
T. 46
Meinasin itse pyörtyä kun kuulin noin viikko työt aloitettuani, että minut oli valittu lähes 300 muun hakijan joukosta. Minut! Mutta tuli siitä hurjan hyvä mielikin, kun totesivat että taisi olla ihan oikein valittu, nyt vaille 5kk takana ja tykkään yhä työstäni. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pari kertaa setvinyt hakija kasaa, ei sillä oikeasti ole merkitystä onko hakijoita 50-200, uskon että saman verran on ns varteen otettavia. Uskomattoman moni aloittaa hakemuksen " Olen 28 v naimisissa oleva nainen/ olen 55v vuotias mutta harrastan tanssia enkä ole koskaan pois töistä/ olen blaablaablaa ja vaimoni on tietokonealalla" , eli tästä valitettavasti helposti karsiutuu nämä kenellä ei ole hakemusta silmäilemällä mitään annettavaan yrityksen tulokseen, tämä ei välttämättä ole näin ja jos ei hakijoita olisi 200 näistäkin varmaan puhuttamalla löytäisi jotain relevanttia osaamista, mutta kun sitä relavanttia osaamista osataan laittaa siihen hakemukseen, ei tämmöisellä saatteella pääse haastatteluun. Seuraavan erän voi rankata pois sillä että ei ole yhtään relevanttia kokomusta/koulusta , sitten ollaan jo pienehkössä määrässä: tässä vaiheessa valittavasti karsiutuu jos palkka pyyntö on 1-2k enemmän kk kuin mitä ajateltu vaikka olisi millaiset paperit. Sitten loput, ehkä 10 kpl lähdetään lukemaan tarkkaa sitä CVtä ja katsomaan mitä on tehty , ja siihen pinoon pääsee kun on hyvä saatekirje jossa puhutaan jostain muusta kuin omasta elämästä, palkkatoive on ok, ja kokemusta sekä jotain alan koulutusta.
Nyt sitten kerrot miten se hakemus aloitetaan oikein Sinun mielestäsi! Työkkärin kursseilla, kouluissa ja tutkinnoissa opastetaan aloittamaan hakemus juuri noin. Kaikki siis opastavat väärin :(
Voinko siis aloittaa räväkästi: Moi mä on Se-ja-Se, tuun teille töihin. Vai miten tässä kuuluisi toimia. Entäs palkkatoive? Firma on ajatellut x-summaa ja mä reilusti enemmän. Paljastanko tämän heti hakemuksessa vai vasta haastattelussa?Ei voi olla totta! Ei taatusti yhdelläkään OIKEALLA työnhakukurssilla opeteta aloittamaan hakemusta " olen 55-vuotias nainen". Ei vaan aloitetaan LUKEMALLA TYÖPAIKKAILMOITUS.
Jos ilmoituksessa on lueteltu kelpoisuusehto, aloitat hakemuksen "xxx:n mukainen kelpoisuuteni" eli yhdellä virkkeellä vastaat hakemuksen kysymykseen. Seuraavaksi luet ilmoituksen seuraavan ehdon, joka voi olla esimerkiksi "vaadimme 5 vuoden työkokemusta", johon myös kirjoitat yhden virkkeen. Sitten "arvostamme erityisesti ..." johon voit kertoa esim. harrastuksesi kautta hankitusta osaamisesta, vaikkapa luokanopettajaksi hakevana sivutoimisena kanttorina toimimisestasi silloin, kun tehtävään kuuluu lestadiolaispitäjällä koulun musiikinopetus.
Muuten ei kannata luetella ihan kaikkea hakemuksessa. Ensimmäinen kappale on se, jonka perusteella juuri sinun hakemuksesti niistä noin 140:sta nostetaan A-pinoon, josta luetaan myös cv:t.
Kyllä on totta. Työnantajat kuulemma haluavat tietää hakijasta, perhesuhteista ja harrastuksista ja se antaa lämpimän kuvan ihmisestä.
Näin ohjeistettiin työnhakukoulutuksessa. Ihmekään ettei mihinkään pääse jos hakemus on heti alusta lähtien päin helvettiä.
Alan kirjoittelemaan uusia hakemuksia. Tuskin niilläkään mihinkään pääsee mutta onpa kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
No, kääntöpuolena. Me saimme yhden hakemuksen, josta kiitimme. Meille ei valitettavasti kelvannut kyseinen henkilö. Sen verran vinkeä henkilö-/työhistoria ja löydettiin netistä muutama kuva, jotka nyt ei rohkaissut edes kokeilemaan.
Jouduimme ottamaan sikakalliin työntekijän vuokrafirman kautta. Ei paljon naurata. Saa vähemmän palkkaa kuin olisimme maksaneet suoraan + tulee kalliimmaksi. Että silleen.
Laman aikana työpaikat menevät kuin kuumille kiville.
Koska työttömiä on paljon myös keskinäinen "viidakkorumpu" toimii tehokkaasti avoinna olevista työpaikoista.
Jos kukaan ei hae paikkaan (sama työpaikkaa notkuu mollilla, tmv) niin siellä on aivan takuulla siinä paikassa jotain perustavanlaatuista vinossa.
Katsos kukaan ei halua mennä paiskimaan töitä (vielä oikein hakea sinne hakemuksella!) esim paikkaan missä palkka maksetaan jos muistetaan esimiehen käsi rannetta myöten persuuksissa täysin sairaassa työyhteisössä jossa edellä mainituista asioista huolimatta esimies käyttäytyy kuin tekisi työttömän palkatessaan suurenkin palveluksen. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kääntöpuolena. Me saimme yhden hakemuksen, josta kiitimme. Meille ei valitettavasti kelvannut kyseinen henkilö. Sen verran vinkeä henkilö-/työhistoria ja löydettiin netistä muutama kuva, jotka nyt ei rohkaissut edes kokeilemaan.
Jouduimme ottamaan sikakalliin työntekijän vuokrafirman kautta. Ei paljon naurata. Saa vähemmän palkkaa kuin olisimme maksaneet suoraan + tulee kalliimmaksi. Että silleen.
Koska työttömiä on paljon myös keskinäinen "viidakkorumpu" toimii tehokkaasti avoinna olevista työpaikoista.
Jos kukaan ei hae paikkaan (sama työpaikkaa notkuu mollilla, tmv) niin siellä on aivan takuulla siinä paikassa jotain perustavanlaatuista vinossa.
Katsos kukaan ei halua mennä paiskimaan töitä (vielä oikein hakea sinne hakemuksella!) esim paikkaan missä palkka maksetaan jos muistetaan esimiehen käsi rannetta myöten persuuksissa täysin sairaassa työyhteisössä jossa edellä mainituista asioista huolimatta esimies käyttäytyy kuin tekisi työttömän palkatessaan suurenkin palveluksen. Että silleen.
Mut on valittu kerran paikkaa, johon oli vain 15 hakijaa. Ihmettelivät hakijoiden vähäistä määrää. Olin kyllä kuullut paikan huonosta maineesta, mutta sehän oli ihan hirveä. Siellä pärjää vain kovat tyypit ja hyvät perseennuolijat. Onneksi pääsi muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut on valittu kerran paikkaa, johon oli vain 15 hakijaa. Ihmettelivät hakijoiden vähäistä määrää. Olin kyllä kuullut paikan huonosta maineesta, mutta sehän oli ihan hirveä. Siellä pärjää vain kovat tyypit ja hyvät perseennuolijat. Onneksi pääsi muualle.
Kannattaa ottaa selvää työpaikasta minne hakee mahdollisimman paljon tietoa etukäteen. Näin moni tekeekin nykypäivänä. TE-toimiston työnhakuosoitukset ovat randomeja ja niihin ei voi juuriaan vaikuttaa - edes ammatti-alaan mihin joutuu/pääsee työhaastatteluun mikä on sekä erittäin koomista että traagista riippuen asiantuntijan järkevyydestä.
Jos työpaikalla on huono maine ei sinne kukaan halua. Piste.
Työttömyys- ja keinoelintoimisto tulisi lakkauttaa välittömästi.
Miksi juuri tämä vastaus on saanut näin paljon alapeukkuja?
Selittäkää nyt edes joku!